|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-01-2010, 08:32 | #1 |
Banned Reputacja: 1 | system bez nazwy Witam z góry przepraszam za brak przecinków i kropek jako ze nigdy nie bylem fanem D&D i innych tego pokroju systemów zawsze wymyślałem własne systemy czasem też przerabiałem te bardziej znane tworzyłem ich dziesiątki przez około 6-7 lat grania lecz zrozumiałem że muszę skupić się na jednym bo niema to większego sensu zwłaszcza z moimi tendencjami do uśmiercania graczy na rozmaite sposoby kończyli na palach albo zdychając z głodu z połamanymi nogami nigdy nie tolerowałem punktów życia w grach tak zwanego HP moim zdaniem odbiera to wiele przyjemności i realizmu i mi możliwości opisywania o walających się flakach i wyciekającym mózgu przez przyłbice po druzgoczącym ciosie z młota oburęcznego oraz utrudnia rozgrywkę moim graczom co chyba lubię najbardziej wiec stworzyłem własny system Fantazy pełny zdrad chamstwa i dziwnych bożków ale wypisywać wszystkiego nie będę bo zajmie to za wiele czasu mój świat jest to kontynent (jeden na razie) otoczony wieloma wyspami skąd wywodzi się ludzka rasa która postanowiła go skolonizować (czyli ograbić i brutalnie zając ziemie) zamieszkiwany był przez Yarlów i elfy które zamieszkiwały mały skrawek kontynentu i tez wywodziły się z pobliskich wysp (Yarlowie - nazywani przez ludzi barbarzyńcami przypominają coś na styl wikingów zostali wygnani z kontynentu na śnieżne wyspy maja własną tradycje i własnych bogów mogę ich opisywać jeszcze godzinę ale sobie daruje) kontynent jest też zamieszkiwany przez Orków (ale nie takie cioty jak w D&D przebiegnie z bara przez twoja chatę pozostawiając za sobą same drzazgi a ty nawet nie będziesz pewny czy to kula armatnia czy twój sen) Ogry jako myśląca(hehe) i brutalna rasa często są wodzami Orkowskich klanów i równie często zabijają się miedzy sobą o byle pierdołę np dla przyjemności ciemne elfy które podczas najazdu ludzi spie.. uciekły pod ziemie i tam przez setki lat pozostały jest ich raczej mało i są rzadko widywane (na powierzchni :P) Krasnoludy moja kochana rasa pełna pogardy dla innych i czarnego humoru Gnomy w bardzo małej ilości itp.. wszystkie te rasy zamieszkiwały kontynent przed ludźmi ale od inwazji minęły już setki lat i prawie wszyscy przyzwyczaili się do ich obecności poza Elfami które na siłę i po trupach pragną swojej starej ziemi oraz zemsty co im średnio wychodzi ludzie jak to ludzie zbyt uparcie darzyli do władzy chcieli zbyt wiele przez co potwal rozłam i powstały rożne państewka mam wymyślona historie ale daruje sobie bo to za wiele rozpisywania i wątków pobocznych a i tak już teraz przez brak znaków interpunkcyjnych trudno ogarnąć ten burdel państwa na kontynencie to Imperium (posiada największą część kontynentu i jest pozostałością kolonizatorów) u władzy Imperator Fellesard Grevd stol Elinium przymierze trzech państw (największy wróg imperium rozpisywać się nie będę skąd pochodzą i dlaczego taka nazwa) u władzy Królowie Valevius Havrig i Fegrad podejmowanie decyzji ułatwia im sejm podobny lekko do rzymskiego stol Igrasid Felengir(wolne państwo handlowe) Królowa Elenda stol Krewas Zakon Miecza (przyjmuje tylko ludzi szlacheckiego pochodzenia jako obowiazek przystopienia musza zrzec sie swoich dóbr na korzyść zakonu) Mistrz Kalenergad Hogensterd stol Vanlis (ziemie wykupione od imperium na granicach przymierza Elfickiego) przymierze Elfickie (szkoda opisywania bo nie znoszę tej rasy wiec ich najbardziej udupiłem) Władca Qvellendis stol Aris Yarlowie (wszyscy na wybrzeżu boja się ich najazdów porywają kobiety i dzieci z dzieciaków tworzą od małego przez ścisła selekcje i twarde warunki maszyny do zabijania przynajmniej tak gadają ludzie w portach i takie legendy o nich krążą po całym kontynencie ) Król Marsvig stol Yarla Ramirad (zwolennicy przymierza) Król Zydhar stol Cyros Państwo jezior zwane Demeronem (pierwsze powstałe państwo po zamieszkach w imperium) Król Hennet stol Felsarin co do Krasnoludów są te na usługach imperium pod sztandarem Króla Krogena i krasnoludy wielce urażone wyborem króla pod sztandarem wodza Hagrevida są jeszcze trzy główne klany orków ale już sobie daruje w tym świecie pojawia się już technika w postaci dział i podstawowych muszkietów które częściej urywają raczki właścicielowi niż trafiają w cel ale i tak imperium używa ich namiętnie Magia żywiołów niema możliwości aby mag po rzuceniu kuli ognia ciskał palcem śmierci są magowie ognia lodu błyskawic itp głownie rozbudowują atutami swoje moce i nie maja tyle czarów co w D&D skupiają się na ich udoskonalaniu i na jednej szkole magi ale oczywiście magowie nie byli by magami gdyby nie kombinowali i nie mieszali rożnych szkół przecież kiedyś się nudzi zabawa płomykami lecz wtedy musza robić to w tajemnicy inaczej uzyskują miano Renegatów i ścigani są po całym kontynencie przez swoje stare gildie opisałem też własne gatunki metali do gry ale to sobie daruje bo to dość nudne wymienię tylko jako przykład Efirin elficki metal uzyskiwany z kory Efirowych drzew hodowanych przez elfy jest on elastyczny i lekki dzięki czemu dobrze nadaje się na kolczugi jest jeszcze krasnoludzka hartowana stal czarna stal stal szlachetna itp itd... stworzyłem na razie 32 bogów głownie dla ludzi z własnymi krótkimi opisami jeszcze brakuje im pełnych historii ale to muszę poczekać na przypływ weny albo zerznąć i przerobić cudzą robotę <3 bo nudzi mnie wypisywanie bożków ogólnie świat ma być średnio Epicki bo Epickości nie lubię ja i moi gracze jak mamy ochotę się pośmiać słuchamy absurdów z D&D od kolegi albo puszczamy sobie Rapsody świat ma być ciężki i chamski do bólu przypominający uroki Średniowiecza chamstwo objawia się w nim w np taki sposób idąc sobie wieczorem do karczmy widzisz w ulice paru strażników bezradnie wzruszającymi ramionami gdy podchodzisz zainteresowany widzisz zmasakrowane zwłoki lecz co dziwne strażnicy gapia się na ciebie i dobywają broni chcą cie aresztować po zarzutem zabójstwa oczywiście jak dasz im sakiewkę to się odpie... lecz będziesz nocował na bruku bo nie masz na tawernę a tam cie okradną nawet z skarpetek jeśli szukasz drogi naszykuj pełny mieszek bo życzliwego człowieka który powie ci to bezinteresownie masz szanse spotkać po 5 rzutach k20 przy samych trafieniach 20 i 19 dobra co do statystyk nie losuje się ich dopierane są przez rasę specjalnie statystyki mają niskie współczynniki aby gracz mógł odczuć że ma 8 budowy a nie 10 statystyki przykładowe dla Yarla BUD 9 SW 8 INT 7 CHA 7 SZYB 8 ZR 8 SZCZ 8 ma na początku jedną statystykę główna i jedna że tak to nazwę ułomność Przykładowo +BUD 10 SW 8 INT 7 -CHA 6 SZYB 8 ZR 8 SZCZ 8 power build dokładnej mechaniki gry nie będę wam podawać gramy na realne rany bez punktów HP mamy tylko pewne wyznaczniki jak próg bólu itp np takowy Yarl nazwijmy go Havig mając 10 BUDOWY przeciwko początkującemu alfonsowi któremu Havig przypadkiem udusił ladacznice podczas ostrego stosunku oralnego Alfons jako przeciętny człowiek ma 8 Budowy kontra niewyżyty niedopiszczony 2 metrowy Yarl z 10 Budowy Alfons rozbija mu krzesło na głowie rzut na trafienie jeśli udany Havik robi rzut na parowanie/obronę/unik/odskok powiedzmy że mu się nie udał wiec rzut k20 na obrażenia (indywidualnie oceniam od broni %owy zakres obrażeń i opisuje to w postaci obrażeń realistycznych bo oczywiste dla mnie jest że cios młotkiem a gumowym dildo robi różnice i rzut k20 przeprawiam na % ale w dokładne wtajemniczanie was w mechanikę bawić się nie będę ) powiedzmy że wypadło 18 czyli wszystkie nóżki połamały nam się na płacie czołowym zalewając nas krwią w tym momencie przeciętny człowiek mający 8 BUDOWY najpewniej byłby znokautowany i wywieziony do niemieckiego burdelu ale nasz Yarl ma szanse rzutu dzięki swojej BUDOWIE co do reszty co poziom dostaje się atut co 2 poziomy gwiazdkę którą dajemy w np w miecz półtora ręczny albo tarcze max 10 gwiazdek dzięki nim nie otrzymujemy monotonie zwiększenia zakresu trafień czy obrażeń przy słabszych rzutach ale też możliwość nowej ścieżki rozwoju np atutów pod miecz oburęczny lub ciosy tarczą co 6 poziomów uzyskujemy statystykę do rozdania to by było chwilowo na tyle jeśli chodzi o mój system ale mam do was prośbę większość z was to starzy gracze co już nie jeden świat RPG przemierzyli jako że mój świat jest jeszcze na etapie beta testów i brakuje mi pomysłów oraz czasu chwilowo na wymyślanie klas i atutów chciałem was poprosić abyście rzucili się własnymi pomysłami na nazwy atutów albo całe ścieżki rozwoju tylko bez mechaniki same opisy i nazwy np od parowania na 1 poz i ulepszonego parowania dostępnego na 4 poz udostępnia nam się roszada obronna na 9 poz postaci a później postawy obronne na 11 i mistrzowska postawa obrona na 17 przykładowo możecie opisać na czym polega ten atut ale nie bawcie się w mechanikę typu 2 do parowania i -2 do trafień itp jeśli mi pomożecie i dacie parę pomysłów to wielkie dzięki narazie atutów posiadam koło 110 możecie też wymyślać takie jak jazda konna itp albo kamienna krew - odporność na krwotoki z nosa po walce z Gołotą jeszcze raz z góry dziękuje i przepraszam za brak znaków Ostatnio edytowane przez Celthuz : 13-01-2010 o 08:44. |
14-01-2010, 14:46 | #2 | |
Reputacja: 1 | Miało być ostro, brutalnie i realistycznie, a wyszło kiepsko i infantylnie, lepiej kup sobie Warhammera 2. Cytat:
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. | |
14-01-2010, 16:23 | #3 |
Banned Reputacja: 1 | nie prosiłem o ocenę tylko o drobna pomoc ale widocznie to za wiele to system dla mnie i moich graczy i jest pod nas dopasowany nie mamy zamiaru tłuc ognistych demonów albo wcielać się w nie zabijać lordów chaosu w 15 cm płyty to nie dla nas.. ten system nie miał na celu być jakąś nowością tylko zwykłym mniej epickim i nieco bardziej surowym średniowiecznym Fantazy wiec niewiem czego panie Komtur doszukiwałeś zwłaszcza że przedstawiłem go szczątkowo aby atuty o które was prosiłem było łatwiej dobrać do klimatu niektórzy mają sporo pomysłów i lubią się nimi dzielić co do ladacznicy było to żartobliwe i nie doszukuj się tam powiązań z klimatem gdybym chciał stworzyć nowość zrobiłbym ją właściwie już zrobiłem jest to żartobliwie nazwany system NaziMechy przedstawia świat w którym 2 wojna światowa nie miała tak miłego zakończenia i ciągnie się po dziś dzień występuje w nim Okultyzm Genetyka zaawansowana technika niekontrolowane Mutacje większość miast to same zgliszcza po tym co było ale o startym pięknym świecie już wszyscy zapomnieli i mało kto pamięta czym jest pokój zwłaszcza gdy obok lega w gruzach kolejna nadpalona ściana pod gigantyczna mechaniczna stopą Nazistowskiego Robota Bojowego - SW V Rosyjskie bojówki kryjące się po ruinach aby boleśnie ukąsić jeszcze nieświadomego wroga Japonia doszczętnie wypalona przez USA Chiny zmagające się z plagami mutantów ciągłe niemieckie eksperymenty nad ożywianiem poległych które przynoszą naprawdę nieoczekiwane skutki Alianci wpierający się robotyka i Okultyzmem itp... alternatywny świat opierający się na historii do pewnego momentu aż coś poszło nie tak mianowicie Rzesza wyprodukowała pierwsza Bombę i zaczęła terroryzować świat zyskując tym na czasie zaczęli też udoskonalać ciężką wodę aby napędzać nią swoje nowe maszyny USA ma swoja oddzielną historie oczywiście nie zostawało w tyle ale kraje się pogrążały wydawały niesamowite pieniądze aby wreszcie całkiem upaść na dno wyścig zbrojeń był ważniejszy od głodujących ludzi a nawet zarazy Świat z ciężkim klimatem wymagający od gracza trochę wiedzy jeśli chodzi o symbolikę i historie oraz militaria dosyć przytłaczający klimat w którym każdy dostrzega to że dla ludzi niema już ratunku jednak ciągle walczą co gorsza miedzy sobą |
14-01-2010, 16:43 | #4 |
Banned Reputacja: 1 | nie bo Havig stosował afrykańskie metody powiększania penisa podczas których otoczaki wpycha się pod napletek a one zarastają skórą wiec jak tylko zaczęła gryźć Havig złamał jej kark swoim Berłem grozy |
14-01-2010, 17:08 | #5 |
Reputacja: 1 | Tematyka RPG zaczyna się robić coraz ciekawsza nawet dla postronnych. |
15-01-2010, 21:25 | #6 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
A tak na serio, to ostrzeżenie na początku już odstrasza, jednak przemogłem się i przeczytałem. Kiedy napiszę coś kiepskiego lubię, żeby mi ktoś o tym powiedział, żebym nie robił tego błędu w przyszłości. Więc i ja mówię: zacznij pisać dokładniej i oryginalniej. Dzisiaj każdy system to raj dla niesprawiedliwości, gwałtu i cynizmu. Też ostatnio zamieściłem w internecie niedokończony system autorski, prowadzę nawet rekrutację do sesji w nim, więc rozumiem, że to, jak to będzie wyglądać po ukończeniu, a to tutaj, to dwa światy, więc na razie nie będę komentował całości. PS. I przynajmniej staraj się używać znaków interpunkcyjnych. EDIT: Co do klas to możesz zerżnąć sobie ich trochę z mojego systemu(takie sprawdzone typy): Cytat:
Ostatnio edytowane przez Minty : 15-01-2010 o 21:41. | ||
16-01-2010, 05:36 | #7 |
Banned Reputacja: 1 | już sam sobie dałem rade jeszcze brakuje mi atutów strzeleckich i paru ciosów dla jakiegoś łotrzyka są już nawet umiejętności przypadają co 2 poziom Lingwistyka Handel Astrologia Medycyna Przetrwanie w dziczy Wspinaczka Bieg Wytrwałość Odporność na choroby/głód/pragnienie/toksyny Empatia Silna Wola Niezłomność Zdrowy Rozsądek Manipulacja Kowalstwo Pułapki Zastawianie Pułapki Rozbrajanie Ukrycie Ukrycie w ruchu Skradanie się Kamuflaż Konstruktor Technik Wiedza o przedmiotach Zastraszanie Dyplomacja Blefowanie Znachor Alchemik Zielarz Odnajdywanie drogi Jazda konna Walka konna Mędrzec Znawca Bóstw Historyk Badacz Dobre maniery Perswazja Nawigacja Logistyka Interesowny Wycena Taktyk Negocjator Wpływowy Walka byle czym Podrywacz Hazardzista Sztuczki Otwieranie Zamków Obeznanie z Magią Taran Koncentracja Złomiarz Złota rączka Czujność Kieszonkowiec Równowaga Wiedza o morzu Tresura Nasłuchiwanie Spostrzegawczość Fałszerstwo 54 atuty pod tarcze 196 pod broń białą pod bonusy dla postaci jak wytrzymałość i zbroja oraz jakie uniki 68 atutów jeszcze nie mają dokładnych opisów bo nie chciało mi się tego mazać dla małego grona graczy sam im przedstawiam właściwości danych atutów klasy jeszcze trochę brakuje Wojownik ma możliwość awansować na : Gladiatora Szermierza Berserkera Obrońce Mistrza tarczy Siłacza Pogromce Bestii Niszczyciela Rozpraszacza Magii Rycerz: Bohater Mroczny Rycerz Rycerz Zakonny Kawalerzysta Obrońca Boga Paladyn Plugawiec Łotrzyk: Zabójca Szpieg Mistrz finezji Bliźniacze ostrza Cień Asasyn Kapłan: Uzdrowiciel Kapłan Bojowy Oświecony Nekromanta Paladyn Inkwizytor Nosiciel Zarazy Zbieracz Dusz Mistrz Księgi Strzelec: Snajper Ciężko zbrojny strzelec Nosiciel strzał Syn postępu Technik: Wynalazca Grenadier Kanonier Technik Zbrojny Technik Strzelec Mag - Renegat : Nosiciel Ognia - Iluzjonista Władca Ziemi - Nosiciel Śmierci Mag z głębi - Szaleniec Arcymag - Mieszaniec Mag Burzy - Przyzywacz Mag Wiatru - Psionik Druid: Obrońca Natury Zmiennokształtny Przeklęty Szaman Arcydruid Czciciel Nocy Strażnik Totemu Uzdrowiciel Łowca: Tropiciel Obieżyświat Obłąkaniec Traper Wyzwoliciel Łowca Orków Mroczny Łowca Barbarzyńcy niema i nie będzie bo to moim zdaniem nie jest klasa a pojmowanie Barbarzyńcy jako klasę jest moim zdaniem nielogiczne Barbarzyńcą się rodzisz i możesz zostać łowcą rybakiem kimkolwiek... to tak jak księcia nazwać klasa postaci :P jeszcze będzie rozbudowa Żołnierza i czas pokaże kogo jeszcze Każda klasa ma wymagane pewne atuty np z Łotrzyka na Mistrza Noża albo z Łowcy na Łowce Orków nie można przejść bez atutu Anatomia Rasowa Wojownik na Pogromce Bestii nie może przejść bez atuty Anatomia Bestii itp... Ostatnio edytowane przez Celthuz : 16-01-2010 o 05:38. |
16-01-2010, 11:45 | #8 |
Reputacja: 1 | Dam Ci kilka rad: -Kup sobie nową klawiaturę (bo tylko wydłubaniem odpowiednich klawiszy przez młodsze rodzeństwo można tłumaczyć brak interpunkcji) -I może jakiś słownik -Nabierz odrobiny dystansu. Piszesz, że nie cierpisz elfów i ich 'udupiłeś'. Zatem system jest odzwierciedleniem Twoich poglądów, co niektórym może się piekielnie nie podobać (na przykład mnie). Jak tworzę jakąś postać, to nie dlatego, że będzie uberwypasiona, bo twórca ją lubił, tylko dlatego, że akurat chcę sobie odegrać długouchego. -Znajdź odrobinę czasu i opisz, ten system. Prosisz, byśmy Ci powymyślali atuty i inne duperele, ale znamy tylko nazwy ras, oraz fakty, że Twój świat zamieszkuje banda przygłupów wyznających filozofię dresów, oraz że nie cierpisz elfów. Owszem, mogę rzucać pomysłami. O ile za przydatne uznasz takie rzeczy jak "kamehameha", czy atrybuty przepisane z gier z serii Pokemon. Twierdzisz, że świat ma być brutalny i chamski, oraz totalnie nieepicki. Ale to nie jest dark fantasy tylko groteska. Wszystko jest przerysowane, czarne jest czarne, a białe jest... również czarne. Nie wyobrażam sobie świata, w którym wszyscy członkowie straży miejskiej są skorumpowani, wszystkie kobiety to prostytutki, a jedynym bezpiecznym noclegiem jest bruk. Margines społeczny jest całym społeczeństwem? Bo takie wrażenie na mnie wywarłeś. Poza tym - jeśli pokazujesz coś światu, to licz się z krytyką. Nawet, jeśli tylko ty chcesz to prowadzić. Nie chodzi o to, że ktoś mógłby chcieć w nią gra, bo raz - że nie ma w co, bo nie chciało Ci się opisać, dwa - lepsze projekty przegrywały z Młotkiem Bojowym, czy Lochami i Smokami. Chodzi o to, że chcesz, byśmy to przeczytali. Napisałeś to w sposób skutecznie to utrudniający, oraz zamieściłeś fragmenty sugerujące, że to jest kiepski żart. Tyle na razie. Nie będę się wypowiadał na razie, bo od czytania o nic nie znaczących dla mnie atrybutach postaci wolę opis mechaniki testów, czy szczegóły dot. świata. Czyli konkrety, których nie chciało Ci się opisać.
__________________ Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P Ostatnio edytowane przez Prabar_Hellimin : 16-01-2010 o 11:47. |
18-01-2010, 03:44 | #9 | ||
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Elfy maja taka nature, ze wywyzszaja sie, uznaja sie za wyzsza rase przez to ze zyja dluzej, maja tradycje i kulture w ich mniemaniu duzo bardziej rozwinieta od ludzi ETC. Akurat w tym swiecie sa agresywnymi skurczybykami i walcza z ludzmi (no strzelaja z krzakow w sumie), poniewaz wyparli ich z kontynetu (xxxx lat wczesniej), jak bylo wspomniane w poscie Celthuza. No i oczywiscie nikt nie zabrania Ci odgrywania elfa, tylko w tym swiecie elfy prowadza wojne wlasciwie ze wszystkimi, na ktorych trafia na kontynencie i wez pod uwage ze raczej nie bedziesz mogl smigac po miescie jak normalny czlowiek, Zreszta, mniejsza C nie szukal poklasku, jedynie prosil o pomysly na pare atutow/umiejetnosci, ale jak widac poradzil sobie z tym problemem. :=) pozdrawiam, Adam Mickiewicz. | ||
18-01-2010, 12:41 | #10 |
Reputacja: 1 | Wydaje mi się, że chciałeś mnie obrazić, ale obawiam się, że Ci niestety nie wyszło, zatem nie mam pretensji do Ciebie. W DnD grałem 1 (słownie: jedną!) sesję na żywo. Ale jeśli znacie TYLKO Lochy i Smoki, prócz waszego autorskiego oczywiście, to będziecie tylko doń porównywać. To 'udupienie' elfów wcale nie jest oryginalne, tak jak ich wrogość do ludzi. Nasz rodzimy pisarz, pan Sapkowski, w swoim świecie również ukazał elfy wyparte przez ludzi i stawiające im opór. Rozumiem, że nie zależy wam, by w ten system grała rzesza ludzi. Ale mam prawo (przynajmniej regulamin nigdzie tego nie zabrania) skomentować pokazany twór według mojego zdania o nim. Nie mam niestety pojęcia, czemu kolega nie lubi elfów. Ma do tego prawo, jednak jako twórca świata powinien nabrać więcej dystansu.
__________________ Zasadniczo chciałbym przeprosić za tę manierę, jeśli kogoś ona razi w oczy... ;P |