Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-01-2010, 08:32   #1
Banned
 
Reputacja: 1 Celthuz nie jest za bardzo znany
system bez nazwy

Witam
z góry przepraszam za brak przecinków i kropek

jako ze nigdy nie bylem fanem D&D i innych tego pokroju systemów zawsze wymyślałem własne systemy czasem też przerabiałem te bardziej znane

tworzyłem ich dziesiątki przez około 6-7 lat grania
lecz zrozumiałem że muszę skupić się na jednym bo niema to większego sensu
zwłaszcza z moimi tendencjami do uśmiercania graczy na rozmaite sposoby

kończyli na palach
albo zdychając z głodu z połamanymi nogami

nigdy nie tolerowałem punktów życia w grach tak zwanego HP
moim zdaniem odbiera to wiele przyjemności i realizmu
i mi możliwości opisywania o walających się flakach i wyciekającym mózgu przez przyłbice po druzgoczącym ciosie z młota oburęcznego
oraz utrudnia rozgrywkę moim graczom co chyba lubię najbardziej

wiec stworzyłem własny system Fantazy pełny zdrad chamstwa i dziwnych bożków ale wypisywać wszystkiego nie będę bo zajmie to za wiele czasu

mój świat jest to kontynent (jeden na razie)
otoczony wieloma wyspami skąd wywodzi się ludzka rasa która postanowiła go skolonizować (czyli ograbić i brutalnie zając ziemie)
zamieszkiwany był przez Yarlów i elfy które zamieszkiwały mały skrawek kontynentu i tez wywodziły się z pobliskich wysp
(Yarlowie - nazywani przez ludzi barbarzyńcami przypominają coś na styl wikingów zostali wygnani z kontynentu na śnieżne wyspy maja własną tradycje i własnych bogów mogę ich opisywać jeszcze godzinę ale sobie daruje)

kontynent jest też zamieszkiwany przez Orków (ale nie takie cioty jak w D&D przebiegnie z bara przez twoja chatę pozostawiając za sobą same drzazgi a ty nawet nie będziesz pewny czy to kula armatnia czy twój sen)

Ogry jako myśląca(hehe) i brutalna rasa często są wodzami Orkowskich klanów i równie często zabijają się miedzy sobą o byle pierdołę np dla przyjemności

ciemne elfy które podczas najazdu ludzi spie.. uciekły pod ziemie i tam przez setki lat pozostały jest ich raczej mało i są rzadko widywane (na powierzchni :P)

Krasnoludy moja kochana rasa pełna pogardy dla innych i czarnego humoru

Gnomy w bardzo małej ilości

itp..

wszystkie te rasy zamieszkiwały kontynent przed ludźmi
ale od inwazji minęły już setki lat i prawie wszyscy przyzwyczaili się do ich obecności poza Elfami
które na siłę i po trupach pragną swojej starej ziemi oraz zemsty
co im średnio wychodzi

ludzie jak to ludzie zbyt uparcie darzyli do władzy chcieli zbyt wiele przez co potwal rozłam i powstały rożne państewka mam wymyślona historie ale daruje sobie bo to za wiele rozpisywania i wątków pobocznych a i tak już teraz przez brak znaków interpunkcyjnych trudno ogarnąć ten burdel

państwa na kontynencie to

Imperium (posiada największą część kontynentu i jest pozostałością kolonizatorów)
u władzy Imperator Fellesard Grevd
stol Elinium

przymierze trzech państw (największy wróg imperium rozpisywać się nie będę skąd pochodzą i dlaczego taka nazwa)
u władzy Królowie
Valevius
Havrig i Fegrad
podejmowanie decyzji ułatwia im sejm podobny lekko do rzymskiego
stol Igrasid

Felengir(wolne państwo handlowe)
Królowa Elenda
stol Krewas

Zakon Miecza (przyjmuje tylko ludzi szlacheckiego pochodzenia jako obowiazek przystopienia musza zrzec sie swoich dóbr na korzyść zakonu)
Mistrz Kalenergad Hogensterd
stol Vanlis (ziemie wykupione od imperium na granicach przymierza Elfickiego)

przymierze Elfickie (szkoda opisywania bo nie znoszę tej rasy wiec ich najbardziej udupiłem)
Władca Qvellendis
stol Aris

Yarlowie (wszyscy na wybrzeżu boja się ich najazdów
porywają kobiety i dzieci z dzieciaków tworzą od małego przez ścisła selekcje i twarde warunki maszyny do zabijania przynajmniej tak gadają ludzie w portach i takie legendy o nich krążą po całym kontynencie )
Król Marsvig
stol Yarla

Ramirad (zwolennicy przymierza)
Król Zydhar
stol Cyros

Państwo jezior zwane Demeronem (pierwsze powstałe państwo po zamieszkach w imperium)
Król Hennet
stol Felsarin


co do Krasnoludów
są te na usługach imperium pod sztandarem Króla Krogena

i krasnoludy wielce urażone wyborem króla pod sztandarem wodza Hagrevida

są jeszcze trzy główne klany orków ale już sobie daruje

w tym świecie pojawia się już technika w postaci dział i podstawowych muszkietów które częściej urywają raczki właścicielowi niż trafiają w cel
ale i tak imperium używa ich namiętnie

Magia żywiołów
niema możliwości aby mag po rzuceniu kuli ognia ciskał palcem śmierci
są magowie ognia
lodu
błyskawic itp
głownie rozbudowują atutami swoje moce i nie maja tyle czarów co w D&D
skupiają się na ich udoskonalaniu i na jednej szkole magi
ale oczywiście magowie nie byli by magami gdyby nie kombinowali i nie mieszali rożnych szkół przecież kiedyś się nudzi zabawa płomykami

lecz wtedy musza robić to w tajemnicy inaczej uzyskują miano Renegatów i ścigani są po całym kontynencie przez swoje stare gildie


opisałem też własne gatunki metali do gry ale to sobie daruje bo to dość nudne wymienię tylko jako przykład Efirin elficki metal uzyskiwany z kory Efirowych drzew hodowanych przez elfy
jest on elastyczny i lekki dzięki czemu dobrze nadaje się na kolczugi

jest jeszcze krasnoludzka hartowana stal

czarna stal

stal szlachetna itp itd...

stworzyłem na razie 32 bogów głownie dla ludzi
z własnymi krótkimi opisami jeszcze brakuje im pełnych historii ale to muszę poczekać na przypływ weny albo zerznąć i przerobić cudzą robotę <3
bo nudzi mnie wypisywanie bożków


ogólnie świat ma być średnio Epicki bo Epickości nie lubię ja i moi gracze
jak mamy ochotę się pośmiać słuchamy absurdów z D&D od kolegi albo puszczamy sobie Rapsody
świat ma być ciężki i chamski do bólu przypominający uroki Średniowiecza

chamstwo objawia się w nim w np taki sposób
idąc sobie wieczorem do karczmy widzisz w ulice paru strażników bezradnie wzruszającymi ramionami gdy podchodzisz zainteresowany widzisz zmasakrowane zwłoki lecz co dziwne strażnicy gapia się na ciebie i dobywają broni chcą cie aresztować po zarzutem zabójstwa oczywiście jak dasz im sakiewkę to się odpie... lecz będziesz nocował na bruku bo nie masz na tawernę a tam cie okradną nawet z skarpetek

jeśli szukasz drogi naszykuj pełny mieszek bo życzliwego człowieka który powie ci to bezinteresownie masz szanse spotkać po 5 rzutach k20 przy samych trafieniach 20 i 19


dobra co do statystyk nie losuje się ich dopierane są przez rasę
specjalnie statystyki mają niskie współczynniki aby gracz mógł odczuć że ma 8 budowy a nie 10

statystyki przykładowe dla Yarla
BUD 9
SW 8
INT 7
CHA 7
SZYB 8
ZR 8
SZCZ 8

ma na początku jedną statystykę główna i jedna że tak to nazwę ułomność

Przykładowo
+BUD 10
SW 8
INT 7
-CHA 6
SZYB 8
ZR 8
SZCZ 8
power build



dokładnej mechaniki gry nie będę wam podawać

gramy na realne rany bez punktów HP
mamy tylko pewne wyznaczniki jak próg bólu itp

np takowy Yarl nazwijmy go Havig
mając 10 BUDOWY
przeciwko początkującemu alfonsowi któremu Havig przypadkiem udusił ladacznice podczas ostrego stosunku oralnego

Alfons jako przeciętny człowiek ma 8 Budowy
kontra niewyżyty niedopiszczony 2 metrowy Yarl z 10 Budowy

Alfons rozbija mu krzesło na głowie
rzut na trafienie jeśli udany Havik robi rzut na parowanie/obronę/unik/odskok
powiedzmy że mu się nie udał wiec rzut k20 na obrażenia
(indywidualnie oceniam od broni %owy zakres obrażeń i opisuje to w postaci obrażeń realistycznych bo oczywiste dla mnie jest że cios młotkiem a gumowym dildo robi różnice i rzut k20 przeprawiam na % ale w dokładne wtajemniczanie was w mechanikę bawić się nie będę ) powiedzmy że wypadło 18 czyli wszystkie nóżki połamały nam się na płacie czołowym zalewając nas krwią w tym momencie przeciętny człowiek mający 8 BUDOWY najpewniej byłby znokautowany i wywieziony do niemieckiego burdelu
ale nasz Yarl ma szanse rzutu dzięki swojej BUDOWIE



co do reszty
co poziom dostaje się atut
co 2 poziomy gwiazdkę którą dajemy w np w miecz półtora ręczny albo tarcze
max 10 gwiazdek
dzięki nim nie otrzymujemy monotonie zwiększenia zakresu trafień czy obrażeń
przy słabszych rzutach ale też możliwość nowej ścieżki rozwoju np atutów pod miecz oburęczny lub ciosy tarczą
co 6 poziomów uzyskujemy statystykę do rozdania

to by było chwilowo na tyle jeśli chodzi o mój system
ale mam do was prośbę większość z was to starzy gracze co już nie jeden świat RPG przemierzyli jako że mój świat jest jeszcze na etapie beta testów

i brakuje mi pomysłów oraz czasu chwilowo na wymyślanie klas i atutów
chciałem was poprosić abyście rzucili się własnymi pomysłami na nazwy atutów albo całe ścieżki rozwoju tylko bez mechaniki same opisy i nazwy

np od parowania na 1 poz i ulepszonego parowania dostępnego na 4 poz
udostępnia nam się roszada obronna na 9 poz postaci a później postawy obronne na 11 i mistrzowska postawa obrona na 17 przykładowo

możecie opisać na czym polega ten atut ale nie bawcie się w mechanikę typu 2 do parowania i -2 do trafień itp

jeśli mi pomożecie i dacie parę pomysłów to wielkie dzięki
narazie atutów posiadam koło 110

możecie też wymyślać takie jak jazda konna itp
albo kamienna krew - odporność na krwotoki z nosa po walce z Gołotą

jeszcze raz z góry dziękuje
i przepraszam za brak znaków
 

Ostatnio edytowane przez Celthuz : 13-01-2010 o 08:44.
Celthuz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:26.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172