Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Komentarze do sesji RPG - Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-05-2023, 22:25   #1
 
Morph's Avatar
 
Reputacja: 1 Morph nie jest za bardzo znany
Komentarze - Traveller - Szmuglerzy

Witam wszystkich!

Załoga zebrana, a zatem możemy zaczynać naszą kosmiczną sagę.

O czym będzie ta sesja, to już wiecie z rekrutacji, więc nie ma co powtarzać. Jedyne na co chciałbym zwrócić uwagę, że pierwsza misja choć jest narzucona przeze mnie, to nie będzie to zadanie, które pozbawi was możliwości wyboru.

Wasze reakcje, decyzje i to jak zachowacie się w trakcie misji pozwoli wam nie tylko poznać najbliższe otoczenie, określić swój stosunek do kilku ważnych kwestii i osób, ale też umieści waszą ekipę w całej mozaice sektora. Co będzie w jakimś stopniu rzutować na wasze dalsze przygody. Po odbyciu pierwszego zadania, co wasza ekipa będzie robić dalej zależeć będzie już tylko od was. Ja przedstawię wam pewne możliwości, jakie ewentualnie przed wami stoją, ale bez cienia żalu będziecie je mogli wszystkie odrzucić i ruszyć w dowolnym wybranym przez siebie kierunku.

Może niepotrzebnie się tak o tym rozpisuje, bo to pieśń przyszłości, ale chciałbym po prostu, abyście wiedzieli jak ja to widzę, jaki jest plan i możliwości.

Dobra dość tego pustego gadania o tym, co dopiero nadejdzie. Przejdźmy do konkretów.

Wątek ten, jak wskazuje nazwa będzie służył do omawiania spraw sesyjnych.

Zacznijmy od ogółu.
Tworzycie załogę statku. Znacie się, w miarę lubicie i ufacie. Drobne animozje mogą wystąpić, ale bez przegięć. Oficjalnie działacie, jako niezależni kurierzy podejmujący się zarówno zleceń dla oficjalnych władz, korporacji, jaki osób prywatnych. Pokątnie oczywiście nie raz i nie dwa podejmowaliście się różnych nielegalnych działań.

Jak duża jest ich skala, to już wasza decyzja. Nie ma potrzeby wchodzić w jakieś wielkie szczegóły. Chodzi mi tylko o ogólny obraz waszej ekipy. Jak często podejmowaliście się nielegalnych działań? Czy przyjmowaliście zadania, które wymagały wzięcia na siebie wielkiego ryzyka, czy raczej wolicie pozostać takimi malutkimi mróweczkami, które tam coś pod pachą ukryją? Zbierają grosz do grosza i żyją sobie w cieniu, cicho i spokojnie.
Rzucam temat, tak pod luźną dyskusję, bo nie musicie podejmować żadnych wiążących decyzji już, teraz, zaraz.
To wszystko może samo wyjść w trakcie gry i będzie na bieżąco budowane.

Kwestia ta wiąże się jednak z pierwszą ważną sprawą, a mianowicie z Regułą Powiązania.
To taki mechaniczny patent, który pozwala z jednej strony zbudować relację pomiędzy waszymi bohaterami, a z drugiej troszkę je podkręcić, jeżeli chodzi o cyferki i umiejętności.
Od razu zaznaczę, że nie ma obowiązku, aby na siłę wchodzić w tę zasadę. To tylko opcja, jaką po prostu macie na stole.
Szczerze jednak do niej namawiam, bo przyniesie ona po prostu wymierne korzyści.

Reguła powiązania - działa w ten sposób, że jeżeli gracz A ma w swojej historii jakieś wylosowane życiowe wydarzenie, to może zaproponować graczowi B, aby jego postać także brała w nim udział. Szczegóły oczywiście zależą od konkretnej sytuacji. Dzięki temu obaj gracze otrzymują po jednej dodatkowej umiejętności. Teoretycznie może to być dowolna umiejętność, ale dobrze aby w jakiś sposób była powiązana lub wynikała z danego wydarzenia.

Można mieć maksymalnie dwa takie powiązania.
Można dzięki tej regule podnieść dowolną umiejętność nową lub już posiadaną, ale maksymalnie do poziomu 3. Nie można dzięki tej regule zdobyć tylko umiejętności “Jack of All Trades”

Drugą równie ważną, a może nawet ważniejszą kwestią na początku jest wybór tzw. Paczki Umiejętności.

Paczka umiejętności - to patent, który pozwala uzupełnić braki w drużynie i zdecydować się na pewien rys fabularny przygód i kampanii. Ze wspólnie wybranej paczki umiejętności, gracze wybierają kolejno po jednej dla swojego bohatera. Proces ten trwa, aż wszystkie umiejętności z paczki zostaną wybrane. Poniżej opis konkretnych paczek.

Traveller Skill Package - to taki bardzo ogólny zbiór umiejętności, pasujący do niemal każdej kosmicznej sagi i opowieści. Mamy tutaj następujące umiejętności.
Pilot (any) 1, Sensors 1, Comms 1, Gunner (any) 1, Gun Combat (any) 1, Persuade 1, Stealth 1, Medic 1.

Mercenary Skill Package - pakiet skupiony na walce naziemnej. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Sensors 1, Comms 1, Medic 1, Leadership 1, Heavy Weapons (any) 1, Gun Combat (any) 1, Gun Combat (any) 1, Stealth 1.

Trader Skill Package - być może to coś dla was, choć w żadnym razie się nie upieram. Handel, pieniążki, spekulacje i malwersacje. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Pilot (any) 1, Sensors 1, Medic 1, Streetwise 1, Broker 1, Advocate 1, Diplomat 1, Astrogation 1.

Starship Skills Package - jak interesują was głównie podróże kosmiczne, to to jest paczka dla was. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Pilot (any) 1, Gunner (any) 1, Engineer (any) 1, Mechanic 1, Sensors 1, Medic 1, Comms 1, Astrogation 1.

Explorer Skills Package - jak chcecie pobawić się w odkrywców niezbadanych światów i układów, to tutaj znajdziecie potrzebne wsparcie. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Pilot (any) 1, Astrogation 1, Sensors 1, Survival 1, Recon 1, Gun Combat (any) 1, Stealth 1, Medic 1

Diplomat Skill Package - to z kolei najmniej pasująca do waszego profilu paczka. Ani z was dyplomaci, ani imperialni wysłannicy, ale jakbyście chcieli iść w tym kierunku… to możecie.
Mamy tutaj następujące umiejętności:
Advocate 1, Diplomat 1, Persuade 1, Stealth 1, Streetwise 1, Deception 1, Computers 1, Comms 1.

Investigator Skill Package - gdybyście chcieli w przyszłości iść w kierunku założenie własnej agencji detektywistycznej… to może się wam przydać. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Advocate 1, Admin 1, Investigate 1, Persuade 1, Stealth 1, Streetwise 1, Computers 1, Sensors 1, Gun Combat (any) 1

Criminal Skill Package - z założenia balansujecie na granicy prawa, to może to jest to czego szukacie. Mamy tutaj następujące umiejętności:
Pilot (any) 1, Sensors 1, Stealth 1, Deception 1, Persuade 1, Streetwise 1, Broker 1, Medic 1.

Trzecią kwestią jest rzecz jasna, wasza krypa.
Tylko Aro podesłał mi pomysł dotyczący tego, jak weszliście w posiadanie statku. Jego pomysł zakłada, że znaleźliście gdzieś, kiedyś jakiś wrak. Opuszczony statek dryfował swobodnie bez załogi, gdzie ku nieznanym rejonom galaktyki. Postanowiliście mu pomóc, zaopiekować się i odrestaurować. Kilka kredytów i kilka miesięcy ciężkiej pracy dalej zdołaliście go odbudować i uruchomić. Teraz .... (tutaj nazwa waszej krypy) stał się waszym wspólnym domem.

Teraz kwestią wynikającą poniekąd z wybranej przez was paczki umiejętności jest to, jak ten wasz statek ma wyglądać.
Proponuję w tym momencie nie wnikać w samodzielna budowę statku, ale oprzeć się na gotowych już schematach. Możemy ewentualnie coś podrasować, zmienić lub dopasować pod wasze potrzeby. Takie podejście wynika z faktu, że nie chciałbym aby omawianie tej kwestii zajęło zbyt wiele czasu.
Proponuję zatem ograniczyć się do krótkiej prezentacji tego, jakbyście chcielibyście, aby mniej więcej wyglądała wasza krypa. Oto kilka pomocniczych pytań?
- jak duży ma być to statek?
Osobiście proponuję coś małego, zwrotnego, szybkiego i posiadającego sporą ładownię w stosunku do całej powierzchni.
- preferowany typ statku?
Czy ma to być coś stricte handlowego, czy jednak jakiś na przykład statek typu zwiadowczego, czy jednak jakiś statek pomocniczy, bardziej ogólnego przeznaczenia?
- czy statek poza ładownią ma posiadać przedział pasażerski (pomijamy oczywiście pomieszczenia załogi)? Pytanie dotyczy tego, czy zamierzacie oferować przewóz osób w większej liczbie.
- czy statek ma być uzbrojony? A jeśli tak, to jak bardzo?
- czy bardziej wolicie postawić na szybkość i niewykrywalność, czy może siłę rażenia?

Jak uzyskam ogólny obraz tego, co byście chcieli mieć to zaprezentuje dwa, może trzy gotowe schematy. Spośród nich, coś wybierzecie.
Mogę też rzucić jakieś trzy bardzo różne typy od małego ścigacza, poprzez typowy statek zwiadowczy, a na jakimś handlowym molochu kończąc. Wybierzecie opcję, która wam będzie najlepiej pasował. Oczywiście każdy z tych modeli będzie można w toku dalszej gry modyfikować, ulepszać, czy nawet sprzedać i kupić coś nowego.

Tak oto się to prezentuje to, co wypadałoby omówić. Zachęcam zatem do dyskusji i wymiany pomysłów.

PRZYDATNE LINKI:
Generator postaci
https://www.munsondev.com/chargen/chargenname.php
Traveller SRD
http://www.travellersrd.com/content/...srd_index.html
Strona kampanii (będzie uzupełniana na bieżąco wraz z rozwojem wydarzeń)
https://www.tavern-keeper.com/campaign/9147/about
Edytowalna karta postaci
https://the-eye.eu/public/Books/rpg....ter%20Form.pdf
Miejsce do rzucania kośćmi
https://rolz.org/dr?room=traveller_space_smugglers
 

Ostatnio edytowane przez Morph : 23-05-2023 o 22:52. Powód: dorzuciłem linki
Morph jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172