Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07-03-2005, 13:44   #11
 
Fistus's Avatar
 
Reputacja: 1 Fistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłość
Hood chodziło mi o to, że jak się da zbyt dużą swobodę co do kreowania świata graczom to może dojść do sytuacji gdzie MG nie będzie nadążał za tym wszystkim i 'zajmując się' jedną osobą trochę zaniedba drugą.
 
__________________
"A flame which never dies, but brightens with the passing of time."
Fistus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-03-2005, 16:11   #12
 
Klauth's Avatar
 
Reputacja: 1 Klauth ma wyłączoną reputację
Dobra. Wypowiem się tu jako gracz. Gdy mój MP za dużo gada (tzn opisuje) to my jako gracze dajemy mu znak że nie chce nam się go słuchać . Ale gdy powie za mało na temat jakiegoś pomieszczenia to po chwili zaczynamy się "gubić".

WNIOSEK:
Mistrzowie uważajcie jak/ile* opisujecie...


*niepotrzebne skreślić
 
Klauth jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-03-2005, 21:54   #13
 
Kos(A)'s Avatar
 
Reputacja: 1 Kos(A) ma wyłączoną reputację
Święta prawda, lecz nie można zapoieć jak trudną sztuką jest określenie dokłądnego kształtu pomieszczenia, rozmieszczenia wszystkich detali itd. Extramizmu dodaje jeszcze fakt, że to co możemy opisywac przez parę ąłdnych minut, postać gracza dostrzga i interpretuje w przeciągu paru sekund, dla tego nawet w wolnostojących zabudowaniach trzeba dodać nieco akcji (brzmi abstrakcyjnie, ale da się załątwić) z jednego podstawowego powodu: GRACZE MUSZĄ SIĘ DOBRZE BAWIĆ

Pozdrawiam, Kos(A)
 
__________________
ROCK'N'ROLL AIN'T NOISE POLLUTION
Kos(A) jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-03-2005, 15:11   #14
 
Klauth's Avatar
 
Reputacja: 1 Klauth ma wyłączoną reputację
O tak. Kos(a) wie coś na ten temat. Całkiem nieźle ci wychodziły pierwsze sesje. Wprawdzie te ostatnie też nie były zle.
 
Klauth jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-03-2005, 00:53   #15
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
OK Fist rozumiem , tyle tylko, że tak zawsze będzie . Bo MG jest jeden, a graczy kilkoro. Z czego wynika, że opisując coś jednemu (nieważne jak lakonicznie) pozostałych musisz zostawić samopas... A jeśli opis będzie dobry tj. plastyczny, treściwy i żywy to gracze się nie zniechęcą (więc też nie będą się nudzić). Wszakże barwny opis wcale nie znaczy długi...

Poza tym tak sobie myślę, że nie sposób podać jednej recepty (podobnie jak z dyskusją o klasach BN, ku której w wolnej chwili się ponownie zwrócę) czy tak czy siak. Jedni wolą tak, inni siak. A wyważenie tego to kwestia wypracowania owej proporcji pomiędzy MG a graczami.
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-08-2005, 08:07   #16
 
Grimalgi's Avatar
 
Reputacja: 1 Grimalgi ma wyłączoną reputację
Ja graczom daje tyle opisów ile jest możliwe, np. nie opisuje im ciemnego pomieszczenia dokładnie, jeśli nie mają widzenia w ciemnościach: nie mówię, jaki przedmiot wyjmuje spod płaszcza osoba odwrócona do nich tyłem. Zawsze stosuje szersze opisy dla graczy, którzy prowadzą postacie o wysokim współczynniku Int i nie zapominam też o umiejętnościach bystry wzrok, czuły słuch itp. Dokładniej opisuję jakieś przedmioty i osoby, jeśli gracze deklarują, że się im przyglądają.
 
Grimalgi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-08-2005, 18:05   #17
 
Korume's Avatar
 
Reputacja: 1 Korume ma wyłączoną reputację
No i dobrze, śmierć amatorstwu!!!


//-
 
__________________
Pumpin` iron
Korume jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2005, 01:03   #18
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
Noom

Fajnie jest jak MG za każdym opisem pominie coś, a doda coś innego. Wtedy gracz czuje się, jakby na nowo przyglądał się pomieszczeniu. Tak... Po chwili nieobecności... Rzucić okiem po raz drugi, pewne rzeczy się widzi innych już nie...
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2005, 15:25   #19
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
A ciekawe możliwosci daje prowadzenienie na forum, to co teraz staram się stosować. Otóż opis skutków, czy też partie tekstu opisującego można zmieniać w zależności do kogo piszemy. Mam nadzieje że da to fajny efekt, i w skutku dłogofalowym: lepsze wczuwanie się w postacie.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-10-2005, 15:40   #20
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
Tjaaa... ukryte wiadomości to fajna sprawa. Wreszcie pozbędziemy się może problemu z rozdzialaniem tego co wie gracz, od tego co wie postać... Jak to zazwyczaj w real RPG się zdarza, gdy MG i BG nie wychodzą na stronkę, aby coś sobie na wzajem zakomunikować, co powinno pozostać tylko między nimi... Z drugiej strony, każda postać widzi co innego w pomieszczeniu - tak jak co innego widzą mędrzec i głupiec patrząc na to samo drzewo... - Ale jak tu poprowadzić przygodę w rzeczywistym świecie i każdemu z graczy opisać to samo, w miarę inaczej i jeszcze, żeby się nikomu nie nudziło w między czasie....
 
Hood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:33.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172