|
Savage Hydepark Pisz tutaj jeśli nie wiesz, w jakim dziale umieścić swoją wypowiedź. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
01-03-2013, 20:35 | #1 |
Reputacja: 1 | Systemowy przekoks Co prawda temat dotyczy Savage Worlds, jednak chciałabym żeby ten temat akurat nie ograniczał się tylko do tego systemu. Pozwoli to porównać też manewry z SW z innymi systemami Temat sam w sobie ma mówić o specyficznym zestawieniu cech, manewrów, atutów, przewag itp itd które w określonej sytuacji powodują, że postać potrafi być uberkoksem. Trafić w 5 groszówkę w kilometra, uciąć łeb jednym ciosem, złamać dowolne zabezpieczenie itp itd. Oczywiście wszystko zależy od kości, ale w połączeniu ze specyficznymi elementami zasad sukces staje się niemal pewny Ze swojej strony najlepiej znam Savage Worlds więc na tym systemie się skupie. Najpewniej najwięcej opcji pojawi się z D&D ale również ciekawa jestem czy dało by się je odwzorować w SW Także im więcej przykładów tym lepiej. Perfekcyjny strzelec. Trafienie Trafienie przy strzelaniu w Savage Worlds to test strzelania przeciwko skali trudności 4 jeśli przeciwnik za niczym się nie chowa Przy ataku snipera z zaskoczenia, z przewagą Sokole oko i ulubioną bronią (tylko dwie przewagi) mamy tak: +4 do trafienia za atak z zaskoczenia, +2 za sokole oko, +2 za ulubioną broń, +2 za celownik optyczny, +2 za przycelowanie (celowanie przez całą turę bez ruchu). Daje to bonus +12 do testu . Zawodowy sniper będzie miał raczej strzelanie na k12. Więc k12+12 przeciwko ST 4 równa się trafienie z automatu we wszystko co zechcesz Obrażenia W SW za trafienie z przebiciem, czyli o 4 lepszym od ST dostaje się bonus 1k6 do obrażeń Profesjonalny sniper powinien mieć porządny sprzęt. Taka Barreta zadaje 2k10 i ignoruje 4 punkty pancerza. Do tego jest traktowana jako broń ciężka, więc i ciężki pancerz pojazdu Cię nie uratuje . Jeśli zaś chodzi o bonusy. W teście trafienia było +12 więc spokojnie możemy celować w głowę. Wiąże się to z karą -4 do trafienia za mały cel, jednak dodaje +4 do obrażeń. Do tego doliczamy +4 obrażeń za atak z zaskoczenia. Jeśli sniper będzie miał do tego przewagę Zabójca to przy ataku z zaskoczenia dolicza jeszcze +2 do obrażeń Wszystko razem daje premię +10 do obrażeń W sumie więc waląc z takim zestawem, mając 3 przewagi i dobrą sniperkę trafiamy prawie na ślepo jeśli atakujemy z zaskoczenia, a do tego zadajemy 2k10+1k6+10 obrażeń W Savage Worlds każdy maksymalny wynik na kości czyli np 10 na k10 się przerzuca i sumuje, więc nie da się nawet do końca określić jak ogromne obrażenia można w ten sposób zadać Tutaj przykład mojego zastosowania z sesji Niestety nie miałam przewagi ulubionej broni i zapomniałam przycelować ale i tak wyszło fajnie http://lastinn.info/komentarze-do-se...tml#post398309 ([komentarze i mechanika] Tajemnice Saint Louis) Czekam na wasze ciekawe zestawienia Ostatnio edytowane przez ElaOP : 01-03-2013 o 20:40. |