Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-06-2016, 13:57   #1
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Cool [Neuroshima] Co gryzie Mistrza Gry, czyli zacinanie się mechaniki

Cześć,

Na wstępie dodam, że w Neuro gram sporadycznie, głównie w PBFy i średnio rozeznaję się w realiach uzbrojenia.
Tym niemniej, klimat Neuro zauroczył mnie i mimo kilku elementów, które bym zmienił jest mi w sumie dość bliski.

Niestety, przedzieranie się przez rozdziały mechaniki (pomijając styl w jakim są opisane) jest dla mnie drogą przez mękę. Mnogość zasad mnie przeraża i wyjątki takie jak suwak nie działający w walce wprowadzają uczucie skomplikowania, a takie kwiatki jak procenty przeliczane na modyfikatory, inne zasady do walki wręcz, a inne do strzelania, czy używanie w swojej turze więcej niż jednego skilla podczas walki to wisienka na torcie, nie wspominając o strzelaniu seriami.

Dlatego też pytanie do graczy i mistrzów gry: Co was gryzie w Neuroshimie? Gdzie mechanika się zacina? Co sprawia największy ból w prowadzeniu, zarówno przy stole, jak i na forum?
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-06-2016, 14:15   #2
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Największy ból Neuroshimy w moim przypadku to walka wręcz. Wygląda to przy stole nieco jak zabawa w domino połączona z szachami, podczas gdy reszta drużyny czeka, by raz turlnąć kostką i strzelić z pistoletu. Tragedia.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-06-2016, 17:42   #3
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Ja skróciłem mechanikę walki i upodobniłem ją do tej zwykłej, neuroshimowej. W przypadku walki na pełnej (takiej skróconej) mechanice to wyglądało to tak jak w tej grze:
http://lastinn.info/archiwum-sesji-z...ima-ogrod.html ([Neuroshima] Ogród)
Strony 1-12 w zakresie postaci: Roberts, Rowland i Killwood.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-06-2016, 18:00   #4
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Cytat:
Największy ból Neuroshimy w moim przypadku to walka wręcz.
+1

+ w oryginalnej mechanice absurdem są sztywne tabele zasięgów do broni: Karabin snajperski ma zasięg do 1600m a zwykły 400m, co daje nam olbrzymi rozstrzał między tymi klasami. I tak przeciętniak z M40 jest w stanie wykończyć drużynę dobrych strzelców uzbrojonych w M14 zanim znajdą się oni w zasięgu z którego będą w stanie odpowiedzieć ogniem. Żeby było zabawniej obie te bronie strzelają tym samym nabojem.

Psionik, polecam zapoznanie się z fanowskim dodatkiem Ołów, wywalili tam procenty zastępując je rozwiązaniem bardziej przejrzystym. I rozwiązali parę takich absurdów jak wymienione wcześniej.
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-06-2016, 18:27   #5
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Siemka

- Mnie w tej neuro wkurza wiele rzeczy, zwłaszcza w tej mechanice. Jest do kitu. Ołów trochę to łata ale jak trzon mechy jest zryty a i większość łatek musi się do niego dostoswoać to i też się tym najczęściej "zaraża".

- Jednym z najbardziej upierdliwych elementów mechy jest ruchome 1 i 20-ka. W sensie, że fart albo pech to jeszcze ok ale ruchomy PT na łatwiej/trudniej sprawia, że gdy już mamy gotowy wynik, trzeba przesunąć PT i tak naprawdę liczyć od nowa. Strasznie to spowalnia podanie wyników i to wszędzie bo ta 1 i 20 obowiązuje na wszystkie testy a nie np. tylko w walce.

- Zwarcie też jest upierdliwe. Zwłaszcza ten seg różnicy na zmianę INI. Często walki trwają i trwają bo gdy szanse lub kostki układają się z grubsza równie to nawet jak ktoś zdobędzie przewagę w sukcesach w jednej turze to w następnej może ją stracić i tak na zmianę. Więc te zwarcie trwa i trwa.

- No ale to dwa czysto wyrywkowe przykłady bo jest ich cała masa i lista byłaby bardzo długa z tymi zażaleniami i wadami mechy neuro.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-06-2016, 18:36   #6
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Leminkainen Zobacz post
Psionik, polecam zapoznanie się z fanowskim dodatkiem Ołów, wywalili tam procenty zastępując je rozwiązaniem bardziej przejrzystym. I rozwiązali parę takich absurdów jak wymienione wcześniej.
Wiem, bo drugą sesję razem gramy na ołowiu Ale on też jest przekombinowany moim zdaniem. Szczególnie w kwestii ran. Ja rozumiem, że jest coś takiego jak wiarygodność i zgodność z realiami, ale dla potrzeb RPG te rany są po prostu niegrywalne. Do tego zapewne zliczanie wszystkiego przez MG też nienależny do najłatwiejszych.

@Anonim - czy możesz mi przybliżyć główne założenia?
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-06-2016, 20:27   #7
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Ja tam stosuję rany wyłącznie do trafień krytycznych (wracając do starej zasady 1-2). o ile jestem za realizmem na sesji to uważam że w tym przypadku zabawa>realizm, choćby dlatego że gdyby po każdej walce gracze tworzyli nową postać to ucierpiałaby na tym jakość tych postaci

@Anonim - rozwinąłbyś?
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2016, 01:20   #8
Banned
 
Reputacja: 1 Gveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumny
Pewnego razu szperając po Internetach i odwiedzając stronę z gryzoniem, znalazłem kilka ciekawych materiałów. Wśród nich był doc w którym ktoś zawarł esencje mechaniki Neuro, opisując to w sposób przystępny. Nie pamiętam jak to się nazywało, ani na którym koncie gryzoniowym to znalazłem, ale poszperaj.

Tak czy inaczej, mechanika Neuro jest skomplikowana. Zawsze postrzegałem mechanikę tego systemu jako swoisty drag dla wielbicieli realizmu, zabawy w taktykę i kombinowanie jak ustrzelić przeciwnika. Taki papierowy CS, gdzie liczy się mózg, inicjatywa, spryt oraz pomysły. Nie mówię, że takich rzeczy nie lubię. Dlatego zgłosiłem się do sesji Micasa, może szybko nie padnę. Lubię sesję, gdzie mogę zgrać się z drużyną i poprzez taktykę, a w dłuższej perspektywie czasu, strategię, kreować los. Zwłaszcza, gdy grasz kimś wyskillowanym jak np. komandos. Walki w Nerce mają sens, gdy walczą przeciw sobie dwie drużyny po max. 4 osoby. Dasz więcej i się pogubisz, a reszta uschnie z nudów jak pozostawiony na parapecie kwiatek doniczkowy.
 
Gveir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2016, 09:25   #9
 
psionik's Avatar
 
Reputacja: 1 psionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputacjępsionik ma wspaniałą reputację
To dodam jeszcze jedno pytanie: Jaką część mechaniki uważacie za najfajniejszą? Która jest "definiująca Neroshimę"? Dla mnie to opisowe PT (łatwy, trudny itp) oraz suwak.
 
psionik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-06-2016, 09:50   #10
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Najlepszy w Neuroshimie jest język, którym napisano podręczniki. A z mechaniki, to podoba mi się system sztuczek, które są esencją tej gry w moim mniemaniu. "Sama skocz se po piwo".
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:45.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172