Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-05-2021, 20:16   #8
 
Reputacja: 1 Kal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Vashti Zobacz post
Dlatego myślę, że dużo ciekawiej jest wykonywać tylko test na siłę woli (jeśli już w ogóle wykonywać jakikolwiek) i przede wszystkim wymyślać skutki wpasowujące się w fabułę
Przykład mechaniczny podałem w ramach odpowiedzi na pytanie:

Cytat:
Napisał Vashti Zobacz post
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły na wykorzystanie lub rozwinięcie wieloświata zapraszam do podzielenia się nimi.
Założyłem, że pomysły związane z ujęciem mechanicznym koncepcji Wieloświatów też wchodzą w zakres pomysłów.

Cytat:
Napisał Vashti Zobacz post
Wiem, że to może nieco nietypowe, ale zazwyczaj na sesjach (jako MG i jako gracz) nie przywiązuję tak dużej wagi to mechaniki. Oczywiście jest to ważna część rpg i nie chodzi o to by całkowicie ją odrzucić, ale staram się raczej ograniczyć rzuty do minimum (używam ich głównie podczas walk i ważniejszych testów) dużo ważniejszy jest klimat i ciągłość rozgrywki niż rzucanie setką. Dlatego w przypadku rozpatrywania takiego zanurzania się w świat niematerialny, zazwyczaj MG decyduje o tym jaki jest tego skutek.
Bo ja wiem czy to takie "nietypowe" podejście. Ale jeśli chodzi o używanie warstwy mechanicznej na sesjach, to mamy bardzo zbliżone podejście. Ujmuję to nawet w taką "złotą zasadę", że testy wykonuje się dopiero wtedy kiedy jedna ze stron ich "zażąda" (MG lub gracze), a zatem dopóki nikt nie czuje potrzeby skorzystania z mechaniki to nawet sceny walki idą bez użycia kości. Ta zasada bardzo pomaga łączyć oczekiwania i preferencje różnych graczy, ale najczęściej prowadzi do sesji bez użycia mechaniki.

Z drugiej strony mimo, że coraz rzadziej zdarza mi się wykorzystywać mechanikę na sesjach, to bardzo lubię przy niej "dłubać" i co jakiś czas ulepszać o nowe rozwiązania, na jakie wpadnę albo implementuje najciekawsze rozwiązania mechaniczne podpatrzone przy czytaniu rpegów. W tym celu korzystam z mechaniki własnej konstrukcji, aby mieć pewność, że raz użyta nie będzie psuła wspólnie wykreowanych scen fabularnych (zwłaszcza w przypadku walki).


Cytat:
Napisał Vashti Zobacz post
Rzeczywiście, księżyce z Warhmmera i inne zjawiska powiązane z tym, że świat WFRP jest mocno modyfikowany przez chaos oraz swoją ,,nietypowość,, to jak jest zbudowany (chociażby dwa księżyce w tym Morrslieba teoretycznie całkowicie stworzonego ze spaczenia )
Sama też lubię wykorzystywać takie zjawiska do przede wszystkim budowania klimatu, nie koniecznie oddziałując na nich bezpośrednio, jeśli już to ciekawsze jest rozkojarzenie graczy, sprawienie, że nie są pewni czy to co widzą jest prawdziwe, takie bawienie się iluzją czy wrażeniami które odnoszą gracze idąc np. nocą przez ciemny las wiedząc, że prawdopodobnie grozi im tam jakieś niebezpieczeństwo czające się w mroku.
Zachowanie i faza obu księżyców to też jeden z tych elementów, które mogą znacząco wpływać na możliwość wejścia do świata duchowego (zarówno pozytywnie, jak i negatywnie). Myślę, ze warto kwestię księżyców (w szczególności Morrslieba) wziąć pod uwagę w kwestii ich oddziaływania na świat duchowy.
 

Ostatnio edytowane przez Kal_Torak : 04-05-2021 o 20:40.
Kal_Torak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:11.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180