|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-10-2007, 18:47 | #21 | |
Reputacja: 1 | Ja jeszcze tylko jedno i już nie OFF-TOPuję. Cytat:
Ja mówię o przydatności ogólnej. Dla inteligentnego gracza, który potrafi te czary wykorzystać, bo właśnie nie każdy ma taki talent i większośc powie "eeeeee, co będe sie uczył magii śmierci jak ona nie ożywia szkieletów ani nie zabija, a magia ognia jest super bo ma dużo czarów ofensywnych". Tak, tylko że ona nie ma praktycznie czarów, które przydałyby się poza walką i dlatego na przykład te trzy wyżej wymienione są przydatne, bo są UNIWERSALNE. Sprzeczanie się ślepo i bronienie wcześniej ustalonej twierdzy jest bez sensu. Czasem warto posłuchać argumentów innych.
__________________ Chciałeś dać swego Boga innym, choć tego nie chcieli. Żyli w zgodzie, spokoju, swego Boga już mieli... | |
22-10-2007, 19:01 | #22 |
Reputacja: 1 | Owszem każdy ma jakąś ulubioną tradycję, ale raczej dyskutujemy o wizji świata, a nie preferencji graczy. Moim faworytem jest kolegium światłości i ofensywne i leczące i ochronne i użytkowe, i cienia bardzo przydatne czary.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
22-10-2007, 21:53 | #23 |
Banned Reputacja: 1 | Hmmm, ja sądzę, że Nagash zostawił by sobie jakiegoś chłopinę z babą w górach, co aby mu sie nudziło mógł pójść do nich i im naszczać do studni albo jakieś większe miasto, może ew. państwo, by sie normalnie bawił patrzył jak ci biedni ludzie próbują odbić niekończące się fale umarłych, też jakaś radocha |
23-10-2007, 00:39 | #24 |
Trochę offtopując: Natura licza chyba nie pozwala na oddawanie moczu. A propos kolegiów: Nie uważam by Kolegium Płomienia i Światła było z punktu widzenia czarów lepsze od pozostałych. Kolegium Złota ma np. bardzo przydatne zamiany ciała w złoto, również ma czary ofensywne, ponadto ma również czary osłabiające przeciwnika. Tak można by powiedzieć o każdym kolegium. To tylko kwestia specjalizacji w innych dziedzinach. | |
23-10-2007, 10:48 | #25 |
Reputacja: 1 | No tak ale wchodzisz już w magię rytualną która jak wiadomo kosztuje drogo gracza. Pod względem przydatności tradycja ta może nawet znajdować się za tradycją życia.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
23-10-2007, 14:07 | #26 |
Reputacja: 1 | No dobra, a teraz panowie, mocnepostanowienie: wracamy do tematu. Bo miało być o mrocznych sztukach i drodze do piekła... I jak ciągle będziemy robić OFF-TOP to nam zlikwidują temat, jak przed chwilą (czyli wczoraj) zlikwidowali jeden o technikach walki. Więc zamiast Kolegiów i "kto-jest-lepszy-bo-ma-fajniejsze-czary" (sam w sumie ten temat zacząłem) wróćmy do demonów i czarnoksiężników Pozdrawiam Stalker
__________________ Chciałeś dać swego Boga innym, choć tego nie chcieli. Żyli w zgodzie, spokoju, swego Boga już mieli... |
30-12-2007, 10:28 | #27 |
Banned Reputacja: 1 | Do demonów nie ma co wracać bo był już taki temat Ale czarnoksiężnicy i magia czarnoksięska to bardzo ciekawy temat na rozmowę. Od siebie mogę powiedzieć niedużo, jeśli chodzi o czarnoksięstwo jako szeroko pojęte. Ja podzieliłbym czarnoksięstwo na dwie części: Chaos i Nekromancję. Obie "sztuki" już u źródła różnią się od siebie. Chaos polega na władaniu esencją Chaosu oraz wyznawaniem złych, mściwych i niszczycielskich bogów, zaś Nekromancja polega na oszukiwaniu boga zmarłych Morra i odbieraniu mu całkowitej władzy nad końcową częścią życia, jaką jest śmierć. Nekromancja polega na "ożywianiu" ciał zmarłych (nie tylko ludzi, choć głównie) w celu wykorzystania ich do realizacji swoich niecnych celów. Chaos również dzieli się na części, tym razem trzy: magia "czysta" polegająca na władaniu Dhar, chaotycznym połączeniem wszystkich ośmiu wiatrów magii. Polega ona na rzucaniu zaklęć przy wykorzystaniu zdolności do formowania wiatrów magii w określone, pożądane kształty. Magia polegająca na wykorzystaniu mocy danych przez niszczycielskie potęgi. Działa to w ten sposób: bóg daje (nie za darmo!) moc czarnoksiężnikowi, który moc tego boga potrafi wykorzystać. Efekt jest taki sam jak w przypadku magii "czystej", ale sposób jest bardziej ryzykowny, bo igranie z bogami to wyzwanie dla największych szaleńców, bowiem bogowie Chaosu nigdy nie dają nic za darmo. Magia łączona skupia w sobie zarówno magię "czystą" jak i moc boską. Zaklęcia wymagają poświęcenia długiego czasu, bólu jak i maksymalnego skupienia, a bardzo często także relikwii któregoś z bogów Chaosu np. Czaszka Tzeentcha (czaszka dana przez Tzeentcha, nie jego własna ). Każda, nawet najdrobniejsza pomyłka może kosztować zarówno mało np. mutację, jak i bardzo dużo, aż do utraty duszy. Skutki są za to niszczycielskie np. miasto Wolfenburg zostało praktycznie całe zniszczone przez jedno zaklęcie. Później było już tylko dobijanie, a przetrwali ludzie pod wpływem złej mocy, która tu zaległa, zaczęli mutować. PS. To jest moje zdanie, może być błędne. W razie czego proszę mnie poprawiać. |
03-01-2008, 13:03 | #28 |
Według Księgi Spaczenia nie ma czegoś takiego jak kapłan boga chaosu. Jeżeli więc chciałbyś tworzyć magię kapłańską dla postaci wyznającej jakiegoś boga Chaosu, to proponowałbym wzorować się na istniejących czarach magii kapłańskiej, zaś samą klasę "kapłan" zostawić. Co do samych użytkowników Tradycji Chaosu - każdy magister może nim zostać. Ponadto mamy profesje z podręczników (głównie Księga Spaczenia) tj. : Akolita i Wtajemniczony kultu (z wyjątkiem Khorna), Szaman-> Wielki Szaman rykowców (tutaj wymagane jest, by być zwierzoczłekiem), z norsmenów - Wróżbita-> Vitki, z krasnoludów Chaosu - Zaklinacz-> Kapłan Zaklinaczy-> Mistrz Zaklinaczy-> Arcykapłan Zaklinaczy, Złowróż-> Tkacz Zagłady-> Duszołap-> Kataklizator Guślarz-> Czarownik-> Czarnoksiężnik Dodam jako ciekawostkę, że Tzeentch ma taką nagrodę - Dar Magii. Zwiększa on cechę magia o 1. Jeżeli wynikiem tego daru postać będzie miała cechę Magia na 5, to wybuchnie ona w kuli pomarańczowych płomieni. Ten ztóry zmienia drogi daje więc i zabiera . Com do profesji nekromantów, to pozostaje tylko Guslarz->Czarownik->Czarnoksiężnik, oraz magistrowie. Jeszcze nie posiadam dodatku. Jeżeli ktoś posiada, to proszę o uzupełnienie. | |
03-01-2008, 20:11 | #29 |
Banned Reputacja: 1 | Kapłan boga Chaosu to tylko takie określenie. Jeżeli napisałem że jest taka profesja to przepraszam. Ale proponuję pogadać tutaj o rzeczach, które nie są jeszcze stwierdzone przez twórców WFRP i, jak to się mówi: "pogdybać". |
16-01-2008, 20:00 | #30 | |
Reputacja: 1 | Nie zgodzę się z homeosapiens: Cytat:
- Akolita kultu już ta profesja potwierdza, iż istnieją kapłani kultów, - Wtajemniczony kultu inaczej mówiąc kapłan wybranego boga chaosu.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 16-01-2008 o 20:22. | |