Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-02-2013, 17:36   #131
 
Yaneks's Avatar
 
Reputacja: 1 Yaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputację
Epidemie na ogół zostawione są woli mistrza gry. Jeżeli mistrz gry chce, żeby scenariusz dział się w trakcie epidemii, to się dzieje.
Jest kilka epidemii opisanych w poszczególnych podręcznikach, np. największa, wywołana przez Skavenów (dokładnej daty nie podam bo nie mam przed sobą podręcznika, może któryś z kolegów forowiczów podrzuci), no i jest cała masa lokalnych ognisk zapalnych. Ludność Imperium ciągle jest nękana jakimiś epidemiami, a prawdopodobieństwo wybuchu kolejnej, o zasięgu całego kraju, jest bardzo duże biorąc pod uwagę niedawno odpartą Burzę Chaosu. Wiele miast i wsi zostało kompletnie zniszczonych, masa ludzi pouciekała, i żyje teraz w najbiedniejszych dzielnicach miast, lub tuż przed miastami, tworząc lokalne społeczności i zastraszająco niskim poziomie higieny.
 
Yaneks jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-03-2016, 22:39   #132
 
Gurney's Avatar
 
Reputacja: 1 Gurney nie jest za bardzo znany
Pytanie o rozwój postaci

Witam

Skoro wątek nosi tytuł "Jestem nowy" pozwolę sobie zadać pytanie nowego, licząc na konstruktywne opinie zaznajomionych z tematem.

Zaczynam grać nową postacią (nowa kampania - WFRP 2) Skryba, z Norden. Cechy całkowicie losowe, mam swoją historię i chęć zostania Nawigatorem, jednak aby to było możliwe powinienem posiadać zdolność "Wyczucie kierunku" o ile umiejętności takie jak "pływanie" jak rozumiem można się "nauczyć" to jak możliwe (technicznie) jest nabycie tej zdolności?

Dodatkowo mam pytanie o kompas jako przyrząd wykonany z materiału magnetycznego, czy taki istnieje w świecie WFRP fizycznie, budową i zasadą działania przypominający to co znamy.

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Z poważaniem,
 
Gurney jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2016, 13:03   #133
 
Matyjasz's Avatar
 
Reputacja: 1 Matyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemuMatyjasz to imię znane każdemu
Nie musisz posiadać tej zdolności ani umiejętności.
Jak rozumiem teraz masz profesję skryby i chcesz zostać nawigatorem.
Czyli masz wszystkie umiejętności i zdolności skryby.
Musisz wykupić wszystkie rozwinięcia cech z swojej profesji i możesz przejść na inną profesję.
Nawigator jest profesją wyjściową skryby więc po skompletowaniu profesji możesz nim zostać za 100 PD, pod warunkiem posiadania wymaganych przedmiotów.
W tym przypadku to jest 6 map i kartuszy oraz urządzenia nawigacyjne.

Zdolności nabywa się tak samo jak umiejętności, wydając 100 PD, pod warunkiem, że aktualna profesja na to pozwala.

Czy w starym świecie istnieje kompas z igłą magnetyczną nie jest chyba doprecyzowane.
Jednak biorąc pod uwagę, że młotek to pseudo renesans to uznałbym, że kompas istnieje.
 
Matyjasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2016, 14:39   #134
 
Evil_Maniak's Avatar
 
Reputacja: 1 Evil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputację
Technicznie to zależy od twojego MG. Może to być rozwiązane, iż twoja postać dużo ślęczała nad wszelkiego rodzaju kompasami / mapami / gwiazdozbiorami i wraz z doświadczeniem nauczył się wyczuwać kierunek. W życiu jest tak samo, jak już ogarniesz kilka jakiś konkretnych punktów na mapie to jesteś w stanie całkiem łatwo określić kierunki świata. Pogadaj z MG i spytaj się jak on to widzi, w pewnym momencie powinien ci zwyczajnie pozwolić kupić tą zdolność z punkty doświadczenia.

Kompas magnetyczny trafił do europy w XII wieku.
Proch strzelniczy w XIII wieku.

Czyli można spokojnie założyć, że kompas magnetyczny istnieje w świecie Warhammera, skoro proch jest pewniakiem. Ostatecznie było coś takiego jak kompas słoneczny używany już przez wikingów, także zawsze jest jakaś alternatywa :)
 
Evil_Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2016, 15:47   #135
 
Gurney's Avatar
 
Reputacja: 1 Gurney nie jest za bardzo znany
Witam

Cytat:
Napisał Matyjasz Zobacz post
Nie musisz posiadać tej zdolności ani umiejętności.
Zakładając że jako Skryba rozwinąłem maksymalnie Cechy Główne i Drugorzędne oraz uzbierane trochę PD jak również 6 map i kartuszy oraz urządzenia nawigacyjne mogę za 100 PD zostać Nawigatorem? Aby przejść (kiedyś tam) na kolejną profesję muszę w czasie "bycia Nawigatorem" posiąść Zdolność "Wyczucie kierunku" oczywiście wykupując ją za PD tak jak wszystkie inne.

Cytat:
Napisał Matyjasz Zobacz post
Jednak biorąc pod uwagę, że młotek to pseudo renesans to uznałbym, że kompas istnieje.
Dzięki wolałem się upewnić, czy mój tok rozumowania i wyobrażenie jest poprawne.

Cytat:
Napisał Evil_Maniak Zobacz post
Technicznie to zależy od twojego MG. Może to być rozwiązane, iż twoja postać dużo ślęczała nad wszelkiego rodzaju kompasami / mapami / gwiazdozbiorami i wraz z doświadczeniem nauczył się wyczuwać kierunek.
Taki właśnie miałem pomysł na tą zdolność teraz jeszcze konsultacje z MG

O ile dotrwamy z ekipą (żeby na to czas był) - najważniejsze słowa MG, magiczne prawie to ... "Budzicie się rano"

Z poważaniem,
 
Gurney jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2016, 19:51   #136
Banned
 
Reputacja: 1 Gveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumny
Cytat:
Napisał Matyjasz Zobacz post
Jednak biorąc pod uwagę, że młotek to pseudo renesans to uznałbym, że kompas istnieje.
Mocne uproszczenie. To Imperium znajduje się na poziomie technologicznym, politycznym i kulturowym, który wpisuje się w ramy znanego nam Renesansu. Pozostałe kraje reprezentują inne epoki, przez co WH jest takim, a nie innym zlepkiem przeciwności, które w jakiś sposób z sobą współpracują.
 
Gveir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-03-2016, 20:47   #137
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Najłatwiej jest potraktować zdolności jako coś w rodzaju perków (jak w grach Fallout) lub achievementów z gier konsolowych - 100 PD i masz. Papierowe RPG w końcu to też tylko gra.

Jeśli chcecie sobie skomplikować grę (podobne zachcianki jednak przechodzą z wiekiem), polecam artykuł do pierwszej edycji "Ćwiczenie czyni mistrza" z dodatku "Potępieniec".
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor, Pliman
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-03-2016, 22:26   #138
 
Gurney's Avatar
 
Reputacja: 1 Gurney nie jest za bardzo znany
Witam

Dziękuję za wszystkie pomocne sugestie i uwagi

Ogólnie gramy tak żeby cała kampania była spójna (kontekst działań, lokacji i motywacji) postacie barwne (z charakterem i martyrologią) historia się tworzy na bieżąco (ukłony dla MG) oczywiście w ramach systemu i mechaniki.
Gry nie chcemy sobie komplikować ale takie podejście - "100 PD i gotowe" moim zdaniem spłyca granie

Pozdrawiam,
Gurney
 
Gurney jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2016, 12:19   #139
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Stary dobry chwyt roleplejowy jeszcze za czasów AD&D:
Żeby postać mogła nauczyć się nowej umiejętności lub zdolności, musi mieć ku temu warunki, a nie tylko "XPeki". Zwykle oznacza to znalezienie odpowiedniego mistrza lub doświadczenie czegoś na własnej skórze (np. przetrwanie w lesie przez tydzień lub dwa można potraktować jako podstawę do zdobycia umiejętności survivalowych).

Osobiście zazdroszczę grupom, które mają czas na takie rzeczy. W moim przypadku dwie sesje na miesiąc to było sporo, więc nie miałem szans na podobne zabawy
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2016, 12:31   #140
 
PanDwarf's Avatar
 
Reputacja: 1 PanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputacjęPanDwarf ma wspaniałą reputację
nie wiem czy bardziej ci chodzi o żeglugę morską czy nie ale łap to

Historia rozwoju instrumentów nawigacyjnych używanych przez żeglarzy. | ..::Nawigacja Morska:.


ja bym jednak skłaniał się ku światu bez kompasu magnetycznego.

Faktem jest że trochę już poprzeginali jakby na siłę chcieli dorzucić coś nowego co zaszokuje też z żyrokopterami bombowcami etc w moim odczuciu świata warhammera.
Ogołnie okres pary dorzucony jakby na siłę... i to wybiórczo.
Niedlugo byśmy dolecieli do czasów zegarków kieszonkowych...

Ale jak mówie w wh tak to jest zagmatwane i pomieszane że jaką linie nie obierzecie będzie git.

Ja osobiście preferuję bardziej zacofane niż rozwinięte czasy.

Świat wh jest mocno zróżnicowany w rozwoju i mocno wymieszany, więc nie sugerowałbym się stricte jakimś okresem w szczególności.

Część opcji jest dorzuconych z dalszych okresów, a czasem brak prostych rzeczy z wcześniejszych.

Nie pozostaje nic innego jak ustalenie już z samym Mg, jak widzicie świat i czy wam to podchodzi czy nie.

Co do pedeków fabularnie to Warlock klasykę przytoczył świetnie się sprawdzającą.
Tak samo możecie wziąc pod wzgląd że gość np zmuszony do walki przez dłuższy okres czasu dana bronią, zdobył w niej wprawę i pewne obycie i umiejetności. Doświadczył jej wad i zalet... etc etc.
 
__________________
# Kyan Thravarsson - #Saga Kapłanów Żelaza by Vix -> #W objęciach mrozu by Kenshi -> #Nie wszystko złoto, co się świeci by Warlock
# Thravar Griddsson R.I.P. - #Żądza Zemsty by Warlock

Ostatnio edytowane przez PanDwarf : 13-03-2016 o 12:38.
PanDwarf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:26.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172