|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
05-06-2018, 20:36 | #181 |
Reputacja: 1 | 1. Walka jest w Młotku opisana tragicznie. Oburęczność to mały bonus dla postaci, której główna ręka z bronią nie nadaje się do trzymania broni (otrzymała krytyka czy jest związana czy cokolwiek). Wg zasad możesz sparować cios akcją natychmiastową trzymając cokolwiek w drugiej ręce. W tym wypadku, jeżeli masz oburęczność, ignorujesz karę -20. 2. Wydaje mi się, że wiedza dotyczy kultur, państw i ras. Natomiast nauka zajmuje się całą resztą. Przy opisie nauki masz naprawdę sporo przykładów. A co do większej ilości zastosowań wiedzy czy nauki - pozostaje Ci inwencja mistrza gry. 3. Sekretne języki nie są nigdzie opisane. Trzeba samemu wymyślić. Albo (jak ja, wybaczcie moi gracze) całkowicie zapomnieć o tej tragicznej umiejętności. Czasem jak na nią natrafiam, przygotowuję jakiś maleńki smaczek, w którym ją wykorzystuję. Co do szpiega - oburęczność możesz wykorzystać do zmylenia opisu twojej postaci. W pewnych kręgach możesz udawać leworęcznego (na co zwraca się uwagę), a jak będziesz chciał się ukrywać, to oprócz przebrania możesz korzystać z prawej ręki. Ciężko będzie cię znaleźć, wszak szukają mańkuta. Wiedza... Pamiętaj o przejrzeniu nauki, może będziesz miał odpowiedź. A w takim wypadku sekretny język (i sekretne znaki) należy przedyskutować z MG. Można przy szpiegowaniu zrobić z tego ciekawy element gry.
__________________ |
05-06-2018, 21:03 | #182 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. | |
05-06-2018, 21:46 | #183 |
Reputacja: 1 | @archiwum Można parować główną bronią, jednak wtedy postać traci na parowanie akcję. W przypadku broni w drugiej ręce paruje za darmo, ale jeżeli nie jest oburęczna (ani nie używa tarczy czy lewaka) ma -20 do testu.
__________________ |
05-06-2018, 22:08 | #184 | |
Reputacja: 1 | W opisie akcji (str. 133) jest: Cytat:
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. | |
05-06-2018, 22:23 | #185 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | I jeśli nie posiadasz oburęczności Twoja "druga" ręka to w domyśle ta słabsza, której używanie w walce jest obarczone karą -20. |
05-06-2018, 22:43 | #186 |
Reputacja: 1 | W opisie akcji parowania nic nie ma nic drugiej ręce.
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. |
06-06-2018, 02:06 | #187 | ||
Reputacja: 1 | Poniższe biorę z głowy. Nie zaglądałem do podręcznika, żeby cokolwiek sprawdzić, więc mogę się mylić, ale jestem przekonany na razie, że się nie pomyliłem. Cytat:
Nie ma żadnej kary do parowania drugą ręką. Po prostu musisz mieć coś w drugim ręku, żeby dostać darmowe parowanie w rundzie (tj. żebyś nie musiał deklarować jej akcją). Cała mechanika walki dwoma broniami w Warhammerze 2ed to po prostu: - parowanie bez użycia akcji (sugerowałbym, że bronią, którą nie atakowano, ale podręcznik tego nie narzuca) - możliwość wyboru którą ręką atakujesz, ale z minusem dla tej nie-głównej jeżeli nie masz oburęczności. Nie na temat: nie pamiętam czy parowanie bronią do której nie posiadasz specjalizacji obarczone jest karą. To nie ma nic wspólnego z oburęcznością, ale gdybyś chciał posługiwać się bronią parującą (jak łamacz mieczy), to IMO powinieneś mieć karę do każdego testu tą bronią bez posiadania zdolności "Broń Specjalna (parująca)". Cytat:
Nauki są wyczerpująco podane w podręczniku. Mało kto ma np. nekromancję, pomimo, iż jest wymieniona w podręczniku. Unikatowość to również znajomość demonologii czy chociażby sztuki, nie pamiętam, by to ostatnie kiedykolwiek miał ktoś na mojej sesji. Jeżeli jednak chodziło Ci o wiedzę, to wygooglaj mapę Starego Świata i przeczytaj nazwy regionów. Myślę, że "Wiedza (Elfy)" nie pokrywa tego samego, co "Wiedza (Ulthuan)". Do ras możesz brać to, co Cię interesuje, np. jeżeli chcesz być wielkim łowcą smoków, "Wiedza (smoki)" brzmi rozsądnie - pół sukcesu to znać przeciwnika. Potwory mają "Wiedzę (goblinoidy)" jeżeli się nie mylę. Możliwe, że inne potwory mają jakieś unikatowe wiedze, a może nawet nauki. Jeżeli chcesz się upewnić we wszystkim, musiałbyś sprawdzić cały Bestiariusz Starego Świata (bo zawiera większość potworów jakie są w Warhammerze), podręcznik o Skavenach (Dzieci Rogatego Szczura, bo zawiera zasady jak grać Skavenami), podręcznik rasowy o krasnoludach (nie pamiętam nazwy, ale może krasnoludy mają jakieś własne wiedze czy nauki), dowolny podręcznik regionalny (jak Rycerze Graala) oraz ten o Chaosie (też zapomniałem nazwy...). Jeżeli coś w którymś z tych podręćzników jest, to będzie wiedza/nauka spersonalizowana pod daną rasę, frakcję lub region, jest tak dużo podręczników do przejrzenia (prawie wszystkie, nie licząc przygód, które też coś mogą mieć, ja nie wiem), że ja bym po prostu zmyślał, zamiast je wszystkie czytać. Sekretny język to system symboli, gestów czy tajemnego pisma którym posługuje się jakaś organizacja lub profesja. Nie bardzo rozumiem, dlaczego zależy Ci na wymyślaniu czegokolwiek, zamiast brać z podręcznika. Odpowiedz sobie na pytanie: kogo postać ma szpiegować lub kogo szpiegowała w przeszłości? Może na podstawie tego wyciągniesz, jaki sekretny język się jej przydał. Jeżeli była wtyką w organizacji przestępczej, może znać "Sekretny Język (złodziei)". Dodatkowo jeżeli Twój szpieg ma być częścią jakiejś organizacji, może ona ma własny szyfr czy coś w ten deseń? | ||
06-06-2018, 11:21 | #188 | ||
Reputacja: 1 | 1. Rację ma tutaj Avdima. Zwracam uwagę, że cecha broni parująca oznacza +10 do WW przy parowaniu. Przy parowaniu np. zwykłym sztyletem lub mieczem trzymanym w słabszej ręce zwyczajnie tesujemy niezmodyfikowaną wartość WW. Cytat:
Cytat:
2. Inne rodzaje wiedzy niż te wymienione w rozdziale z umiejętnościami są rozsiane po podręcznikach. Są dosyć szerokie - nie ma więc wiedzy (Reikland), tylko wiedza (Imperium) (z ewentualnym modyfikatorem +10 do testów dotyczących Reiklandu dla osób pochodzących z tej prowincji, jak proponuje Dziedzictwo Sigmara). Jeśli potrzebujesz nowej wiedzy spoza podręcznika, wybierz po prostu państwo lub lud (w przypadku ludzi) albo rasę (chyba tylko wiedza (zielonoskórzy) obejmuje kilka pokrewnych ras). 3. Poza tymi z głównego podręcznika w dodatkach pojawił się jeszcze chyba tylko sekretny język (więzienny) dla profesji recydywisty. Tworząc swoje, podobnie jak z wiedzą, myśl o szerszej grupie - to nie jest język danego kultu albo organizacji, a raczej szerszej grupy - np. wojenny dla wszystkich zawodowo związanych z wojną. | ||
06-06-2018, 15:28 | #189 |
Reputacja: 1 | Wszystkim dziękuje za odpowiedzi. Nie, chodziło mi właśnie o wiedzę ale dzięki Twojej i innym odpowiedziom już wiem czego szukać. Tak samo z sekretnym językiem. |
05-12-2018, 00:03 | #190 |
Reputacja: 1 | Witam, mam pytanie odnośnie profesji Czarownik z Królestwa Magii, chodzi mi o jego zdolność Czarostwo i jej działanie. Rozumiem, że działa to tak, że postać wydaje 200 PD i wybiera sobie dowolny czar z jakiejkolwiek szkoły / tradycji byleby tylko poziom mocy nie przekraczał 15 i może to powtarzać ile razy chce wydając za każdym razem 200 PD za 1 czar? Rozumiem, że nadal mając np. już 2 Magii rzuca 3 kostkami dla krytycznego efektu ale moc zlicza tylko z 2 od profesji?
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 Ostatnio edytowane przez Molkar : 05-12-2018 o 02:43. |