|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
29-08-2011, 17:50 | #21 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
To nie jest tak, że tylko DnD towarzyszą spory o zasady i munchu munchu nie mam balansu .
__________________ A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger! That's the true essence of the RPG games! | |
29-08-2011, 17:53 | #22 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
29-08-2011, 18:34 | #23 |
Reputacja: 1 | Relacja z MG-gracz toczy się wedle podanych przykładów: Co wolno wojewodzie to nie Tobie smrodzie. 1. MG ma zawsze rację. 2. A jak nie ma, to patrz punkt pierwszy. Koniec kropka. ImperatorK, MG bez powodu nie wydala kogoś jeszcze z rekrutacji; jeśli Tobie się to zdarzyło, to oznacza, że nabroiłeś i przegiąłeś strunę, tu gdzież pałę. W przypadku sesji Buki: raz - że chciałeś cichaczem przepakować sobie postać, nawet za cenę nagięcia zasad; dwa - poniekąd tym narzędziem terroryzowałeś MG, żeby ci ustąpiła; trzy - nękałeś ją PW [i zapewnie nie tylko ją] (w prawdopodobnie podobnym celu, co w poprzednich punktach), cztery - zirytowałeś ją. I się doigrałeś. Odwołując się do tematu dyskusji, ażeby off-top nie wyszedł z mego długiego wykładu - powergaming jest według mnie nastawiony na przepakowanie postaci do formy półbogów, półdemonów i przede wszystkim LIcha, aby te wycinały w pień legiony, miriady i inne zastępy boskich wojsk, tugdzież pancernej armii, smoków i innych potworów. Chodząca samowystarczalna armia - koszmar dla MG i graczy, tym gorszy, że psuje radość z grania i w dodatku na jawie. I nie pouczaj tutaj wszystkich, IMPeratorzeK, o zasadach, które Ty byś najchętniej złamał, byleby zdobyć to, co chciałbyś zdobyć. Twoje zachowanie przypomina mi zachowanie małego rozkapryszonego dziecka, które dla zdobycia pożądanej zabawki stara się terroryzować otoczenie, żeby mu dogadzało. W Twoim przypadku - żeby ci przyznano rację na każdym kroku, żeby ci pozwalano jawnie przepakować postać. Inni użytkownicy chcieli podzielić się swoimi opiniami, ale ja mam wrażenie, że starasz się dojść do tego, aby wszyscy ci potakiwali. Ot, taka mała polityka ustępstw. Jestem za definitywnym i ostatecznym zakończeniem tej dyskusji (bądź też zakończeniem tematu i prośbą o to, żeby imć ImperatorK przestał się "miotać" jak epileptyk i narzucać użytkownikom swoje stanowisko). ImperatorK i tak będzie ustawał przy swoim i tak będzie wiedział swoje. Owszem, mogę sobie sądzić, że optymalizacja postaci jest dobra, ale do pewnego stopnia i nie przechodząca w przepakowanie postaci z nagięciem zasad, że w RPG liczy się frajda z grania, fabuła, akcja, integracja postaci, graczy, emocje, przy okazji poczytanie sobie czegoś ciekawego, że ciekawa i sprytna postać jest zdecydowanie ciekawszą alternatywną niż nudne, uniwersalne, chodzące niemalże-bóstwo, którego oczywiste i jedynie zwycięskie akcje i kroki zaczną mnie wcześniej czy później nudzić, denerwować czy piekielnie irytować. Po którym jedyne, czego się spodziewać to to, że znowu pokonał samotnie siły zła, ocalił świat i blablabla... uf... Ale co tam - to tylko moje, skromne zdanie. ImperatorzeK, zatem prośba z mojej strony, taka mała, malutka: albo zaczniemy dyskutować na poziomie i zaprzestaniesz tych stalkero-podobnych akcji albo koniec dyskusji kropka pe-el.
__________________ Every time you abuse Schroedinger cat thought's experiment, God kills a kitten. And doesn't. Na emeryturze od grania. |
29-08-2011, 19:08 | #24 |
Reputacja: 1 | Ryo, co uważasz za postać przepakowaną a co za postać nieprzepakowaną? Przykład: która z poniższych postaci jest wg Ciebie najbardziej przepakowana? Najlepiej gdybyś poukładał je wg siły. - Spiritual Totem Lion Totem Wolf Barbarian 6\ Frenzied Berserker 8 - Druid 14 - Sorcerer 8\ Green Star Adept 6 - Hit&Run Fighter 2\Swashbuckler 3\Swordsage 1\Warblade8 - Battle Dancer 1\ Paladin of Slaughter 2 \ Hexblade 3 \ Warrior of Darkness 8
__________________ A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger! That's the true essence of the RPG games! |
29-08-2011, 19:36 | #25 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. | |
29-08-2011, 20:58 | #26 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ Beware he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master. - Commisioner Pravin Lal, Alpha Centauri | |
29-08-2011, 21:16 | #27 |
Reputacja: 1 | Racja, lecz nie zapominajmy, że MG też gracz. |
29-08-2011, 21:51 | #28 |
Reputacja: 1 | Nemo - tworzysz zwykle przepakowane postacie z tego co pamiętam, więc nie wiem czy twoja ocena powergamingu będzie do końca rzetelna. Chodzi mi to, że tworząc idealne mechanicznie postacie ciężko potem spojrzyć na taką nieidealną jako na dobrą. Highlander - MG to Bóg i wyrocznia. Są rzeczy, które może naginać i rzeczy których może się uczyć od graczy, ale nie znaczy to, że ma ustąpić graczom w sytuacji gdy jasno postawił warunki na początku gry. |
29-08-2011, 22:02 | #29 |
Reputacja: 1 | Nie Qumi. MG to osoba mająca za zadanie zapewniać rozrywkę pozostałym uczestnikom gry i koordynować jej przebieg, tak aby ta była dla wszystkich przyjemna. Ni więcej, ni mniej. Do stanowiska Boga aspirują w tym "fachu" jedynie osoby, które mają poważne problemy natury psychologicznej, poszukując okoliczności żeby delektować się płynącą zeń, iluzoryczną władzą i łechtać swoje niejednokrotnie i tak już nabrzmiałe ego. Dobry MG będzie współpracował z graczami tworząc świat, budował wzajemne zaufanie i bazował na obopólnych ustępstwach. Zły zwyzywa gracza bez prowokacji na czym świat stoi, nastroszy pióra i będzie święcie oburzony, że osoba zainteresowana sesją nie doczytała pojedynczego akapitu rekrutacyjnego.
__________________ Beware he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master. - Commisioner Pravin Lal, Alpha Centauri |
29-08-2011, 22:05 | #30 |
Reputacja: 1 | Qumi D&D to system bardzo wspierający powergaming. Jedni pakują postacie czarami inni ki-strikeami. A co do Mistrza Gry jeżeli pozwala grać w systemie, dopuszczając wszystkie dodatki i mechanikę, to powinien chociaż rozważyć czy gracz aby nie ma racji, a nie mówić nie bo nie. Zasady jasno określone na początku to podstawa dobrej gry.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |