|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-08-2007, 11:56 | #1 |
Reputacja: 1 | DnD 4 edycja może niektórzy już wiedzą ale od 2003 albo 2004 roku trwają prace nad 4 edycją DnD. Kilka ciekawych zmian to np, że wraz z poziomem nie tylko odkrywamy nowe zdolności naszej klasy, ale również ras, czyli np. taki krasnolud oprócz premii z bycia wojownikiem dostaje premie do wytrwałości, kondycji i może jakieś zdolności związane z jego rasą czy podrasą. Inną nowością są klasy, gdzie np wojownik będzie się specjalizował w broni i otrzymywał specjalne zdolności i premie do tej broni, nie będzie po prostu "wojownikiem" ale np. "wojownikiem bojowego młota" czy "wojownikiem długiego miecza". Więcej tutaj: http://wizards.com/default.asp?x=dnd/drarch/dd najpierw jednak trzeba się zarejestrować |
25-08-2007, 13:24 | #2 |
Reputacja: 1 | Ano czytałem o tym, myślałem nawet czy by newsa w wieściach nie umieścić (zaglądałem na te informacje, gdy jeszcze system logowania nie działał poprawnie i czego by się nie zrobiło można było być zalogownym jedynie jako gość). 4 edycja ma wiele ciekawych założeń które na razie pięknie wyglądają, a w praktyce się okaże. Jednym z haseł jest "ułatwianie życia MG", rozszerzenie opisów potworów o standardowe zachowania, prawdopodobne taktyki i rolę w dużej grupie monstrów. Ale z drugiej strony może oznaczać więcej tabelek dla początkujących MG sprawiających że to kostki rządzą grą (takich jak losowanie pomysłu na przygodę z 3 edycji...). Inne założenie, tym razem z prawie samymi pozytywnymi cechami to rozszerzenie grywalności. Panowie tworzący na prezentacji (filmiki dostępne na youtube) 4 edycji przyznali że 3 edycja jest najbardziej grywalna na poziomach 7 - 14. W 4 edycji chcą (cholera wie jak) aby gra była tak samo grywalna na każdym poziomie (od 1 do 30, bo taki będzie zakres przedstawiony w podręczniku gracza). Planują sprawić aby rasa bardziej się liczyła na wyższych poziomach - choć opis nie nastraja optymistycznie, bo według mojej interpretacji skończy się na atutach rasowych i bardziej urozmaiconych różnic w statystykach ras na początku. Poprawienie wojowników wygląda interesująco, w końcu broń zacznie się wybierać nie tylko na podstawie "ile obrażeń i jaki krytyk", powinny się pojawić duże różnice w walce różnym typem uzbrojenia. Na końcu najbardziej interesująca rzecz: narzędzia internetowe czyli tajemniczy D&D Insider. Edytory o tworzenia podziemii i wykorzystania ich (gracze sami tworzą własne figurki ktore mistrz gry potem może wrzucić do gry i przedstawić graczom sytuację "co, gdzie, jak") w grze i narzędzia do tworzenia postaci. Komentarze twórców i dużo innego bonusowego stuffu razem z uaktualnieniami i ewentualnymi erratami do których będziemy mieli dostęp na bieżąco na swoim koncie po zarejestrowaniu tam posiadania legalnej kopii danej książki (na podręcznikach będą kody uprawniające do korzystania z tych bonusów). Zapowiada się interesująco, choć zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. Dostęp do internetu może sprawić że zamiast papierowego d&d stanie się komputerowym RPG. Niektóre rozwiązania są niebezpieczne, inne to "łatwiej powiedzieć niż zrobić". Pozytywnie nastraja zaś fakt, że nie będą próbowali nam sprzedać tego samego - bo już raz stosunkowo niedawno to zrobili
__________________ if (Youre_Happy && You_Know_It) { Clap_Your_Hands; } Ostatnio edytowane przez Michalius : 25-08-2007 o 13:27. |
25-12-2007, 14:15 | #3 |
Reputacja: 1 | Jak dla mnie te nowe edycje D&D to grube przegięcie... Są tworzone tylko dla kasy, byle dużo, im nie chodzi o jakość, by porządnie zagrać potrzeba mieć minimum 3-5 podręczników... phiii... Jednak mimo wszystko sentyment do DeDeka mam, w końcu pierwszy mój RPG, ale na dłuższą metę można się rozchorować! Jak teraz słyszę o nowych edycjach to myśli o Sepuku mi krążą po głowie, jeszcze nie przetłumaczono wszystkich książek do 3rd edition, a tu już leci kolejna edycja XD... Życzę powodzenia zagorzałym fanom, a raczej życzę niesamowicie grubego portfela, bo znając twórców pewnie zadbają o odpowiednią oprawę "dodatków"... buahahahaha
__________________ Bo nie wiemy co za tym dniem, Za horyzontem, za dniem... |
19-01-2008, 17:36 | #4 |
Reputacja: 1 | Wszystkie systemy są tworzone aby zarabiać. Jezeli cos ma zarabiać musi być dobre. Jezeli DnD zarabia to znaczy że jest dobre. To ze w Polsce nie moga przetłumaczyć DnD na czas nie oznacza ze w Anglii ludzie nie czekają na nowe dodatki. DnD jest żywe i to jest jego najwieksza zaleta. Dobre rzeczy się ceni a pieniądze wyrażają wartość. |
23-02-2008, 11:18 | #5 |
Reputacja: 1 | ZÅ‚odziej w 4 edycji, materiaÅ‚ z wizards.com Rogue "You look surprised to see me. If you’d been paying attention, you might still be alive." CLASS TRAITS Role: Striker. You dart in to attack, do massive damage, and then retreat to safety. You do best when teamed with a defender to flank enemies. Power Source: Martial. Your talents depend on extensive training and constant practice, innate skill, and natural coordination. Key Abilities: Dexterity, Strength, Charisma Armor Training: Leather Weapon Proficiencies: Dagger, hand crossbow, shuriken, sling, short sword Bonus to Defense: +2 Reflex Hit Points at 1st Level: 12 + Constitution score Hit Points per Level Gained: 5 Healing Surges: 6 + Constitution modifier Trained Skills: Stealth and Thievery plus four others. From the class skills list below, choose four more trained skills at 1st level. Class Skills: Acrobatics (Dexterity), Athletics (Str), Bluff (Cha), Dungeoneering (Wis), Insight (Wis), Intimidate (Cha), Perception (Wis), Stealth (Dexterity), Streetwise (Cha), Thievery (Dexterity) Build Options: Brawny rogue, trickster rogue Class Features: First Strike, Rogue Tactics, Rogue Weapon Talent, Sneak Attack Rogues are cunning and elusive adversaries. Rogues slip into and out of shadows on a whim, pass anywhere across the field of battle without fear of reprisal, and appear suddenly only to drive home a lethal blade. As a rogue, you might face others’ preconceptions regarding your motivations, but your nature is your own to mold. You could be an agent fresh from the deposed king’s shattered intelligence network, an accused criminal on the lam seeking to clear your name, a wiry performer whose goals transcend the theatrical stage, a kid trying to turn around your hard-luck story, or a daredevil thrill-seeker who can’t get enough of the adrenaline rush of conflict. Or perhaps you are merely in it for the gold, after all. With a blade up your sleeve and a concealing cloak across your shoulders, you stride forth, eyes alight with anticipation. What worldly wonders and rewards are yours for the taking? ROGUE OVERVIEW Characteristics: Combat advantage provides the full benefit of your powers, and a combination of skills and powers helps you gain and keep that advantage over your foes. You are a master of skills, from Stealth and Thievery to Bluff and Acrobatics. Religion: Rogues prefer deities of the night, luck, freedom, and adventure, such as Sehanine and Avandra. Evil and chaotic evil rogues often favor Lolth or Zehir. Races: Those with a love for secrets exchanged in shadows and change for its own sake make ideal rogues, including elves, tieflings, and halflings. Creating a Rogue The trickster rogue and the brawny rogue are the two rogue builds, one relying on bluffs and feints, the other on brute strength. Dexterity, Charisma, and Strength are the rogue’s most important ability scores. Brawny Rogue You like powers that deal plenty of damage, aided by your Strength, and also stun, immobilize, knock down, or push your foes. Your attacks use Dexterity, so keep that your highest ability score. Strength should be a close second—it increases your damage directly, and it can determine other effects of your attacks. Charisma is a good third ability score, particularly if you want to dabble in powers from the other rogue build. Select the brutal scoundrel rogue tactic, and look for powers that pack a lot of damage into every punch. Suggested Feat: Weapon Focus (Human feat: Toughness) Suggested Skills: Athletics, Dungeoneering, Intimidate, Stealth, Streetwise, Thievery Suggested At-Will Powers: Piercing Strike, Riposte Strike Suggested Encounter Power: Torturous Strike Suggested Daily Power: Easy Target Trickster Rogue You like powers that deceive and misdirect your foes. You dart in and out of the fray in combat, dodging your enemies’ attacks or redirecting them to other foes. Most of your attack powers rely on Dexterity, so that should be your best ability score. Charisma is important for a few attacks, for Charisma-based skills you sometimes use in place of attacks, and for other effects that depend on successful attacks, so make Charisma your second-best score. Strength is useful if you want to choose powers intended for the other rogue build. Select the artful dodger rogue tactic. Look for powers that take advantage of your high Charisma score, as well as those that add to your trickster nature. Suggested Feat: Backstabber (Human feat: Human Perseverance) Suggested Skills: Acrobatics, Bluff, Insight, Perception, Stealth, Thievery Suggested At-Will Powers: Deft Strike, Sly Flourish Suggested Encounter Power: Positioning Strike Suggested Daily Power: Trick Strike Rogue Class Features All rogues share these class features. First Strike At the start of an encounter, you have combat advantage against any creatures that have not yet acted in that encounter. Rogue Tactics Rogues operate in a variety of ways. Some rogues use their natural charm and cunning trickery to deceive foes. Others rely on brute strength to overcome their enemies. Choose one of the following options. Artful Dodger: You gain a bonus to AC equal to your Charisma modifier against opportunity attacks. Brutal Scoundrel: You gain a bonus to Sneak Attack damage equal to your Strength modifier. The choice you make also provides bonuses to certain rogue powers. Individual powers detail the effects (if any) your Rogue Tactics selection has on them. Rogue Weapon Talent When you wield a shuriken, your weapon damage die increases by one size. When you wield a dagger, you gain a +1 bonus to attack rolls. Sneak Attack Once per round, when you have combat advantage against an enemy and are using a light blade, a crossbow, or a sling, your attacks against that enemy deal extra damage. As you advance in level, your extra damage increases. Level Sneak Attack Damage 1st–10th +2d6 11th–20th +3d6 21st–30th +5d6 Rogue Powers Your powers are daring exploits that draw on your personal cunning, agility, and expertise. Some powers reward a high Charisma and are well suited for the trickster rogue, and others reward a high Strength and appeal to the brawny rogue, but you are free to choose any power you like. Deft Strike Rogue Attack 1 A final lunge brings you into an advantageous position. At-Will ✦ Martial, Weapon Standard Action Melee or Ranged weapon Requirement: You must be wielding a crossbow, a light blade, or a sling. Target: One creature Special: You can move 2 squares before the attack. Attack: Dexterity vs. AC Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Increase damage to 2[W] + Dexterity modifier at 21st level. Piercing Strike Rogue Attack 1 A needle-sharp point slips past armor and into tender flesh. At-Will ✦ Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must be wielding a light blade. Target: One creature Attack: Dexterity vs. Reflex Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage. Increase damage to 2[W] + Dexterity modifier at 21st level. Positioning Strike Rogue Attack 1 A false stumble and a shove place the enemy exactly where you want him. Encounter ✦ Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must be wielding a light blade. Target: One creature Attack: Dexterity vs. Will Hit: 1[W] + Dexterity modifier damage, and you slide the target 1 square. Artful Dodger: You slide the target a number of squares equal to your Charisma modifier. Torturous Strike Rogue Attack 1 If you twist the blade in the wound just so, you can make your enemy howl in pain. Encounter ✦ Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must be wielding a light blade. Target: One creature Attack: Dexterity vs. AC Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage. Brutal Scoundrel: You gain a bonus to the damage roll equal to your Strength modifier. Tumble Rogue Utility 2 You tumble out of harm’s way, dodging the opportunistic attacks of your enemies. Encounter ✦ Martial Move Action Personal Prerequisite: You must be trained in Acrobatics. Effect: You can shift a number of squares equal to one-half your speed. Crimson Edge Rogue Attack 9 You deal your enemy a vicious wound that continues to bleed, and like a shark, you circle in for the kill. Daily ✦ Martial, Weapon Standard Action Melee weapon Requirement: You must be wielding a light blade. Target: One creature Attack: Dexterity vs. Fortitude Hit: 2[W] + Dexterity modifier damage, and the target takes ongoing damage equal to 5 + your Strength modifier and grants combat advantage to you (save ends both). Miss: Half damage, and no ongoing damage. |
12-03-2008, 17:58 | #6 |
Reputacja: 1 | Doszły mnie słuchy, że ponoć ma zniknąć magia tzn. będzie magia ale będzie inna. Zginie Mystra i obawiam się, że znikną dawne szkoły magii. Miejmy nadzieje, że tak nie będzie. Jeśli ktoś wie coś więcej na ten temat to proszę o odpowiedź. |
12-03-2008, 19:35 | #7 |
Reputacja: 1 | O tym co dokładnie dzieje się z magią chyba jeszcze nie pisali... Z tego co pamiętam czeka nas coś w stylu globalnego obszaru dzikiej magii. Ciekawy jest za to nowy system "Śmierć i umierający". Pozostają negatywne punkty życia, teraz umierasz gdy spadną poniżej -10 LUB poniżej 1/4 twojego HP, zależnie od tego które jest wyższe. Czyli wypasiony wojownik z 200 HP umiera dopiero na -50. Gdy leżąc na ziemi otrzymuje leczenie punkty które ma uleczone są naliczane od 0 (miał -20 HP, uleczyli mu 20, i ma 20 a nie 0 jak do tej pory) Gdy postać leży mając negatywne punkty życia na końcu każdej tury rzuca k20: 1-9 - jeśli nie uleczą lub ustabilizują cię, i 3 razy wyrzucisz coś takiego umierasz. 10-19 - bez zmian 20 - poprawia ci się, wracasz do gry z 1/4 punktów życia. Nie wiem jak wam, ale mnie ta 20 za cholerę nie pasuje. W jednej chwili leżysz na ziemi, z przypuśćmy -49 HP, krwawisz tak ostro że za niedługo powstanie morze, przeciwnik pewny siebie zbliża się by ci poderżnąć gardło... A ty nagle niczym postać z Anime "im bardziej w tyłek tym potem będę silniejszy" wstajesz z 50 HP czyli wystarczająco żeby nakopać do tyłka całemu plutonowi niskolevelowych postaci, a i być może wykonać ostatni atak na jakimś potężniejszym przeciwniku... I jeszcze co ciekawsze jak jesteś ustabilizowany nie rzucasz k20 na końcu każdej tury, czyli nie masz szans żeby wstać i walczyć dalej...
__________________ if (Youre_Happy && You_Know_It) { Clap_Your_Hands; } |
12-03-2008, 19:52 | #8 |
Reputacja: 1 | No 20 nie trafia się znowu tak często, więc uważam, że to może być fajny pomysł. Zdecydowanie bardziej "arcade", w ogóle nie ma nic związanego z realizmem. Myślę jednak, że taki pomysł, umotywowany np tym, że bóg postaci decyduje się dać jej kolejną szansę, duch przodka lub wizja ukochanej osoby powodująca, że postać łapie "drugi oddech" pasuje do heroicznego d&d .
__________________ Nie chcę ukojenia, które mogłoby mi odebrać skruchę, nie pragnę uniesień, które wbiłyby mnie w pychę. Nie wszystko, co wzniosłe, jest święte, nie wszystko co słodkie - dobre, nie wszystko co upragnione - czyste, nie wszystko co drogie - miłe Bogu. |
12-03-2008, 19:54 | #9 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
12-03-2008, 20:14 | #10 |
Reputacja: 1 | Qumi, w tym pytaniu chyba nie chodziło o to jaki efekt na świat ma zabicie Mystry, ale o to co to oznacza dla magów po tych wszystkich wydarzeniach, a o tym artykułu nie było Tak, to faktycznie jest pomysł arcade... Ale z drugiej strony ta druga szansa powinna być zależna od sytuacji, historii i MG, a nie "zawsze masz przynajmniej 3 razy po 5% szansy że się uda". Nawet jak na heroic to już trochę zbyt wiele...
__________________ if (Youre_Happy && You_Know_It) { Clap_Your_Hands; } Ostatnio edytowane przez Michalius : 12-03-2008 o 20:17. |
Narzędzia wątku | |
WyglÄ…d | |
| |