| [komentarze] Opowieści z Królestwa Pięciu Miast. Opowieść trzecia Witam w trzeciej części kampanii Opowieści Mam nadzieję, że mimo dużej ilości osób będzie się nam dobrze grało Ten post będzie swoistą tablicą informacyjną - będę tu wklejać nasze różne ustalenia, żeby potem nie trzeba było szukać po postach. Na początek (gdy już założę sesję) proszę uzupełnić:- wszyscy: panele sesji - ekwipunek, zwierzęta oraz codzienne rytuały, jeśli ktoś takie ma (np. czyszczenie broni, modlitwy etc.);
Prosiłabym uzupełnić panel w następującej formie, w okienka kolejno (oczywiście w zależności od profesji):
- przedmioty magiczne (zwoje, różdżki, pierścienie,mikstury itd.)
- zdobycze
- czary na dzień i codzienne rytuały, zwyczaje
- czary znane (lub co Wam pasuje przy postaciach niemagicznych)
- broń, zbroje, zwierzęta
- reszta ekwipunku
Oczywiście jeśli ktoś ma własne preferencje to się czepiać nie będę - postacie czarujące (w panel główny, nie w kartę): dostępne na dany dzień czary lub standardowy ich zestaw i/lub czary znane (w zależności od profesji);
- nie musicie uzupełniać mechaniki - nie korzystam z niej w panelu;
- proszę w pierwszym poście komentarzy opisać swoją postać tak jak ją widzą inni; ewentualnie dodać informacje, które udostępnicie reszcie (oczywiście nie musicie podawać zawodu).
- Wszystkich, którzy robili karty w Myth Weaver proszę o udostępnienie mi ich w następujący sposób: "users" przy nazwie kp -> wpisać mój nick Sayane -> wybrać "can edit".
- Awatary - szerokość 150
Zasady gry są takie jak zawsze:- dialogi kursywimy, myśli w cudzysłowie;
- imiona boldujemy okazjonalnie w dialogach lub w docach (by zaznaczyć czyj jest dany fragment).
- Jeśli tura wymaga licznych interakcji (walka, dialogi z NPCami, planowanie) wszyscy przynajmniej raz dziennie zaglądają do doców, choćby po to żeby być na bieżąco, nawet jeśli potem podsumują całość zamiast się udzielać.
- Oprócz w.wym. sytuacji chciałabym nieco ograniczyć doci; wbrew pozorom uważam, że ciągłe ‘docowanie’ osłabia myślenie nad fabułą i odgrywanie postaci. Oczywiście możecie z nich korzystać do woli, póki nie będzie spowalniać to sesji. Ale z kolei dwa zdania w docu nie zaliczam jako post.
- Proszę starać się nie pisać na ostatnią chwilę. Graczy jest dużo, więc pisząc w ostatniej minucie ciężko skoordynować działania i plany (choć rozumiem, że czasem nie ma możliwości wcześniej). Nie wymagam postów-gigantów, tylko postów treściwych, wnoszących coś do fabuły. W końcu to opowieść
- Ewipunek w panelu - rzecz święta. Jeśli czegoś w nim nie ma, to nie istnieje, choćby zostało znalezione n-postów wcześniej lub było w karcie postaci. Od tej zasady nie ma odwołania.
- Ilustracje bardzo proszę dostosowywać rozmiarem do ustawień forum, podlinkowywać lub dawać w tag [media] - wtedy automatycznie zmniejszają się do okienka.
Terminarz:- Wasz czas na post - 6 dni.
- MG (wstępnie) 1 dzień. Uwaga - w weekendy jestem dostępna słabo lub wcale.
- Mam nadzieję, że uda nam się ustalić stałe dni dla początku i końca tury (wyjdzie nam w praniu). Terminy nie ulegają wtedy zmianie nawet jeśli któraś ze stron będzie miała obsuwę. Po prostu kolejna tura wtedy się skraca - opłaca się więc pisać na czas. Świetnie działało to w poprzednich sesjach, więc nie ma powodu tego zmieniać. Czekamy tylko w wyjątkowych sytuacjach, gdy reakcja postaci jest niezbędna. No, chyba że będziecie bardzo oponować, albo się nie sprawdzi to zrezygnujemy.
- trzy nieusprawiedliwione nieobecności sprawiają, że usuwam postać z gry. Zabijam znaczy, chyba że nagle stanie się w jakiś sposób kluczowa dla fabuły - wtedy od biedy zNPCuję lub oddam komuś innemu.
Google docs:Archiwum: Pomoce do gry:
Komunikatory:- MG | GG 1715432 | sayane[at]o2.pl
- Autumm | 47372655
- baltazar | GG: 3021082
- Callisto | GG: 9592373
- Dhemon | 11418435
- Lakatos | aaaq9[at]tlen.pl
- Lhianann | 48372174
- Lynka | GG: 7552365
- Płomiennołuski | 2245328
- Romulus | 1800774
- Sirion| 11883875
- Tohma |2276701
- Zell | 1914373
Zasady dotyczące walki: Bardzo chciałabym uniknąć (choćby częściowo) męczarni mechaniki i mozolnego rozpisywania walki po zdaniu na dzień. Gdyby każdy się dopisywał codziennie nie było by źle, ale wiadomo, że nie zawsze tak jest. Akcje solowe lub parami oczywiście najłatwiej prowadzić w szybkich interakcjach z MG na gg lub docu. Co do walk zbiorowych sugeruję ciąg deklaracji na googlach (żeby każdy widział co robią inni i mógł się odnieść; poza tym zwykle dają mapkę), po 3-4 ruchy na raz, po czym ja to wszystko scalam i opisuje. Do tej pory nieźle to działało. Oczywiście jeśli ktoś ma chęć i fantazję szerzej rozpisywać swoje poczynania jestem jak najbardziej za - wiadomo, że walka budzi więcej emocji na żywo niż w retrospekcji. Leczenie: Podejście “chlup fiolkę i do walki” straszliwie mnie razi i odziera dla mnie sesję z realizmu (pomijając takie kwiatki jak “mam 1 pkt. życia ale może jeszcze zdążę kogoś ubić”). Chciałabym więc tutaj kontynuować to, co poprzednich sesjach: mianowicie, magiczne leczenie jest jedynie przyśpieszeniem naturalnej regeneracji. Owszem, zamyka rany, ale nie uzupełni braku krwi, a energia i materia brana jest z ciała chorego. W ogniu walki pomaga (ach, ta adrenalina), natomiast potem należy odpocząć (a przynajmniej się nie forsować) by zregenerować siły, inaczej cięższe czynności będą odpowiednio trudniejsze, a w czasie walki będę stosować minusy do ataku.
Toteż otrzymane podczas walki (w sumie) rany będę podawać nie liczbowo a następująco:- rany drobne - to draśnięcia, skaleczenia i organizm wraca do pełnej sprawności po przespanej nocy;
- rany lekkie to spadek do min. 75% PŻ i wymagają one 1 dnia odpoczynku;
- rany średnie - analogicznie 50% PŻ i 3 dni;
- rany poważne - 25% PŻ i 6 dni;
- rany krytyczne 5% PŻ i mniej - 9 dni*.
* pisząc “dni” nie mam na myśli leżenia plackiem całą dobę, bo wiadomo że rzadko zatrzymacie się na kilkudniowy popas; tylko maksymalne oszczędzanie sił Innymi słowy nie będziecie wiedzieć ile punktów życia Wam zostało i czy leżący na ziemi bohater jest nieprzytomny, czy martwy; również proszę o odpowiedni storytelling w wypadku otrzymywania kolejnych obrażeń. Nie radzę więc chojrakować . Oczywiście jeśli ktoś zajmuje się rannym wykorzystując umiejętność “Leczenie” i zestaw uzdrowiciela, ten wraca do zdrowia szybciej.
Ostatnio edytowane przez Sayane : 28-03-2014 o 22:10.
|