23-08-2023, 08:47 | #1 |
Reputacja: 1 | [komentarze][GURPS Dungeon Fantasy] Zamek Szaleństwa Witam, Jest to temat do komentarzy do sesji „Zamek Szaleństwa”. Sesja została założona na podstawie posta Gladina ("Najchętniej zagrał(a)bym w... " - propozycje graczy (6.08.23-6.11.23)), z tematu „Najchętniej zagrałbym…”. Z założenia jest to sesja jednostrzałowa, z gotowych materiałów (z niewielkimi moimi modyfikacjami), wprowadzająca dla jednego gracza. Ewentualne walki chciałbym rozgrywać na forum w temacie sesyjnym lub w komentarzach. Mechanika GURPS 4 edycja, rzucam ja albo na roll20 albo przed monitorem. Gladin Podesłałem do Ciebie link z kartą postaci. Jeśli masz jakieś pytania to pytaj śmiało, karta była robiona przy wykorzystaniu wielu materiałów.
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
23-08-2023, 13:25 | #2 |
Reputacja: 1 | Jestem. Co do postaci. King to jego imię i czy funkcja? Masz coś przeciwko, żebym je sobie zmienił? Pisałeś, że to rzemieślnik wojownik. Rzemieślnik z jedną ręką? Ciekawe. Daj mi kilka dni, żeby się wgryźć w jego kartę i zrozumieć co i jak. Tej karty nie ma w jakiejś lepszej rozdzielczości? Ciężko się ją czyta. |
23-08-2023, 14:18 | #3 |
Reputacja: 1 | Nie ma problemu, możesz zmienić. Wtedy zedytuję pierwszy post. W jego charakterystykach masz wpisane że jest przekonany że jest spadkobiercą krasnoludzkiego królestwa A kartę jutro spróbuję zeskanować w lepszej rozdzielczości.
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
23-08-2023, 16:03 | #4 |
Reputacja: 1 | Jak będzie działało szczęście (luck) w wersji forumowej? |
24-08-2023, 07:05 | #5 |
Reputacja: 1 | Co do Szczęścia (Luck) zrobimy tak: masz na całą sesję od jej początku aż do końca 6 przerzutów. Nawet jeśli postać będzie gdzieś odpoczywać, nie odzyska zużytych przerzutów. Co do rzucania to będę Tobie pisał jakie rzuty planuję i jakie są ich wyniki. (załączyłem kostnicę forumową w sesji ale można tam rzucać tylko w postach sesyjnych, więc część rzutów chyba będę musiał zrobić samemu w roll20). Jeśli będziesz chciał, będziesz mógł wykorzystywać te przerzuty. Jeden przerzut składa się z dwóch dodatkowych rzutów i wybiera się najlepszy z trzech wyników. Przerzucać możesz dowolny rzut w sesji. Daj mi też znać czy rezygnujesz z bogactwa dla posiadania obu dłoni (tyle że jak sprawdziłem wtedy nie starczy postaci pieniędzy na dwa topory „Fine” czyli trudniejsze do zniszczenia i zadające większe obrażenia i Fine mail jako pancerz dający lepszą ochronę). Według mnie lepiej na tym wyjdziesz jeśli to zostawisz jak jest. SPOILER: Jakość broni i zbroi może mieć niedługo znaczenie
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 24-08-2023 o 07:08. |
24-08-2023, 10:40 | #6 |
Reputacja: 1 | Trochę kombinowałem jak to zrobić, ale jednak chyba najlepiej będzie jeśli będę rzucał sam i podawał wyniki. Faktycznie w komentarzach chyba się nie da włączyć rzutów kostką. Testy w GURPS to rzut 3k6. Wynik mniejszy lub równy testowanemu atrybutowi/umiejętności to sukces. Krasnolud wykonał teraz trzy testy. Dwa to testy percepcji +2 za Acute Hearing, jeden to test Masonry. Twoja PER +2 to 14, wyniki testów to 11, 10 czyli oba zdane. Twoje Masonry to 14, wynik testu to 10, też zdane. W związku z tym zedytowałem post sesyjny o dodatkowe informacje.
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. |
24-08-2023, 18:47 | #7 |
Reputacja: 1 | Rzucaj jak Ci wygodnie. Nie potrzebuję weryfikować Twoich rzutów, ale chętnie dowiem się jakie były i co z nich wynika mechanicznie. Prowadząc sesję rozwiązałem to w taki sposób (20 snotlingów do jaskini weszło [WH1ed]). Rozwiązanie podpatrzone od Tadeusa, gdy grałem u niego w sesji. A on być może jeszcze od kogoś podpatrzył. Edit: Ustawień karty nie będę ruszał (za dużo muszę się póki co nauczyć), ale mam pytania. Czemu (jak rozumiem) ST=12 jest za 0 punktów? Nie powinno być za 10? Jak rozumiem +1 (10) jest wliczone w pakiet krasnoluda. Ale mam +2. Jaki jest poziom techniczny (TL) świata? Czy rzucałeś już na Klutz? (swoją drogą pisałeś, że to rzemieślnik - co to za rzemieślnik, który ma jedną rękę i jeszcze Klutz? I co to za handlarz, który ma szczerość?) Jakiego rodzaju hanging właściwie on enjoys? Chodzi o takie na szubienicy, czy z kumplami przy piwie? Czy quirk, że nie lubi dziczy, ale udaje że lubi mam rozumieć, że on sam przed sobą tak udaje? Bo może jednak powiniem był w takim razie wybrać drogę na powierzchni, a nie schodzić do jaskiń? W jakim podręczniku znajdę szablon Dwarfs bo jest inny, niż w podstawce (chociaż koszt podany ma taki sam)? Edit2: Z czego wynika 14 punktów zmęczenia (FP)? Czy FP nie powinno równać się HT? Czemu dodge jest 8, a nie 9 (basic speed=6 +3). Krasnoludy mają -1 move wpisane w pakiecie rasowym, ale unik bazuje na basic speed, a nie na basie move? Brak wpisu w Appearance traktuję jako wygląd zwykły, za 0 punktów, tak? O TL świata pytałem wyżej, TL postaci będzie taki sam, jak TL świata? Anglish to będzie jakiś uniwersalny język w świecie, w którym gram? Swoją drogą ciekawe, krasnoludy nie mają w pakiecie night vision. Jakoś jestem przyzwyczajony, że mają Czy w sekcji reakcje nie powinno być zaznaczone -1 za delusion? Skąd jest +1 do Merchant (podaje, że z szablonu krasnoluda, ale co w tym szablonie daje +1 do merchant)? Jak zadziała survival w obecnej sytuacji? Czy ma zastosowanie? Skąd pochodzą ceny przdmiotów na karcie? Nie widzę na wyposażeniu tarczy - jak rozumiałem, postać miała ją nosić na ręce bez dłoni? Co to jest Bulk, Rel i LC przy rzucanym toporze? Czemu FoeFlayer ma 2d+1 obrażeń? Z czego to wynika? Podobnie z czego wynikają obrażenia małego noża i toporka? Czytając podręcznik Lite noże mają albo obrażenia swing albo thrust. Wydaje mi się, że obrażenia sieczne mają wyższą wartość niż kłute (jak na karcie). Ale z tym to poczekam, aż się dowiem, skąd są obrażenia na karcie (bo nie z Lite). Edit: Czy jestem w stanie określić rodzaj głosu? Dorosły/dziecko, mężczyzna/kobieta, humanoid/niehumanoid? Ostatnio edytowane przez Gladin : 24-08-2023 o 18:49. |
25-08-2023, 09:56 | #8 | |||||||||||||||
Reputacja: 1 | Gratulacje, znalazłeś faktycznie kilka błędów w karcie. Jak pisałem, to jednostrzałowy gotowiec i gotowe postaci, ja sam ich nie sprawdzałem. Bardziej miały chyba służyć zapoznaniu się z graniem a mniej z mechaniką tworzenia postaci. Ciekawe czy inne gotowe postaci teżmają błędy :P Z tego co teraz przejrzałem, autor najprawdopodobniej korzystał z podręczników: Basic Set, Banestorm, Dungeon Fantasy, GURPS Fa i Low-Tech.
Nie wiem :P przygoda tego nie opisuje, to scenariusz mający pokazać działanie różnych rzeczy w systemie gry, ale klasyczny świat fantasy, czyli zapewne TL3-4, TL postaci będzie taki sam jak świata.
Szablon Krasnoluda był wzięty z bezpośrednio GURPS Banestorm i punktowo się zgadza, błędy są przy zapisie w karcie. Siła 12 jest za 0 bo w szablonie Dwarf powinno być ST +2. Ponadto, w szablonie z Banestorm każdy krasnolud ma bonusy do umiejętności Axe/Mace i do Merchant a w karcie to już nie jest wyraźnie zaznaczone, chociaż statystyki są poprawne. Pełny szablon poniżej.
To też jest z szablonu. Startowo masz HT 10. Z szablonu +1 czyli 11. Autor dokupił +1 za [10]pkt, masz HT 12. FP wyliczone z HT jest równe 12. Ale z szablonu krasia dodajesz +3 do FP czyli razem masz 15. To jest trochę dużo, więc można zmniejszyć do 14 za [-3] pkt. I to jest wpisane w karcie.
To chyba jest błąd w karcie. Faktycznie Dodge powinien wynosić 9.
Najprawdopodobniej z Low-Tech. Pancerz się zgadza, to Fine Mail Chest+Abdomen. Reszty nie sprawdzałem, jest za dużo wariantów, zwłaszcza dla broni.
To pewnie z dodatkowych zasad. Dla FoeFlayer obrażenia bazowo masz sw(u Ciebie 1d+2)+2 i +1 za Fine czyli razem 1d+5. W Pyramid magazine (być może było też gdzieś w Basic Set Characters albo Campaigns, ale teraz nie znalazłem) była zasada o konwersji obrażeń gdzie każde +4 do obrażeń zamieniało się na dodatkową kostkę. Więc 1d+5 zamieniasz na 2d+1, 1d+8 zamieniasz na 3d itp. W GURPS Dungeon Fantasy jest Small Throwing axe, ma sw(u Ciebie 1d+2)+1 +1(za fine) więc 1d+4 czyli 2d i to się zgadza. Small knife ma obrażenia jak dagger, więc to pewnie sztylet o innej nazwie. Jak pisałem, autor zapewne korzystał z różnych materiałów.
Nie, na Klutz jeszcze nie rzucałem. Co do szczerości to mówisz że handlarz nie może być szczery? Niszczysz moje spojrzenie na świat… Generalnie w settingu Banestorm krasnoludy są właśnie takie (w sensie że raczej szczere) i nie brakuje im klientów
Skoro zaznacza je w kalendarzu to raczej te szubieniczne, ale ja pozostawiam Quirki graczom, więc nie ma powodu żeby nie miały to być popijawy.
Raczej udaje przed innymi. Quirki bardziej pomagają odgrywać postać, nie powinny ograniczać decyzji gracza. Pamiętaj, ta postać to gotowiec, normalnie sam wybrałbyś sobie takie quirki z którymi lepiej Tobie się gra. A może chcesz sobie je zmienić na wygodniejsze dla Ciebie? Jeśli tak to tylko pamiętaj, żeby się punkty zgadzały.
Zgadza się.
Tak, to uniwersalny język w settingu GURPS Banestorm. W tej sesji świat jest generalnie celowo niedookreślony
Raczej nie, bo to jego własne urojenie, ewentualnie dodać -1 (dwarves, when known) ale w tym scenariuszu z innymi krasnoludami raczej się nie spotkasz, więc pewnie autor to pominął.
Generalnie tak i Survival byłby testowany gdybyś poszedł do zamku górą, przez śnieżycę.
Generalnie tak, nosiłaby ją na ręce bez broni i tak, nie ma jej na karcie. SPOILER: Być może można ją natomiast gdzieś znaleźć…
Z GURPS Basic Set Genralnie musisz też pamiętać, że GURPS to nie system do grania, ale system do tworzenia systemów do grania. Jest mnóstwo opcji do wszystkiego co tylko chcesz i do modyfikacji tego.
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 25-08-2023 o 10:06. | |||||||||||||||
25-08-2023, 10:18 | #9 | |
Reputacja: 1 |
Rzut na IQ=12 wynik 9 czyli sukces Głos jakby dziecka, humanoid.
__________________ -To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację. | |
26-08-2023, 09:16 | #10 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
O TL pytam, żeby określić sobie startowe pieniądze. Jakoś liczyłeś, czy mi starczy czy nie, gdybym chciał zmiany robić. Jeżeli TL/3 to wg poderka to $1000 (taką też kasę podaje Bane, podwojone za Wealth (comfortable). Signature gear jest za +1pkt, jak to się przekłada na mechanikę? Bo z poderka nie zrozumiałem jak to się przekłada na punkty. Słusznie się domyślam, że ten signature gear to FoeFlayer jest? Signature gear dostaję za darmo do połowy startowej kasy, czyli do $1000, dobrze rozumuję? Wg karty mam $1835+$70 gotówki +$500 w towarze handlowym, dobrze rozumuję? Razem $2405? W szablonie krasnoluda jest DR+1 -40%. Te -40% to z czego wynikają? Jak rozumiem, nie jest chroni przed wszystkimi obrażeniami, jedynie przed common (stąd -40%, wg Basic set strona 46.). Ale jak to się przekłada na mechanikę gry? W Bane przy krasnoludzie podają greed (12) [-15]. Wiesz co oznacza ta 12-ka? Podobnie miserlisness (15) [-5] - co to jest 15-ka i czemu jest -5 skoro w podstawce jest -10? Tego nie rozumiem, czy możesz mi to odcyfrować na nasze? Cytat:
Tak porównując powolutku 4ed i 3ed to widzę kilka zalet (? Na pewno ułatwień, w praktyce nie wiem, czy to lepiej mechanicznie wychodzi) 4ed: umiejętności mają jeden rodzaj i 3 stopnie trudności (w 3ed rozdzielało się na fizyczne o 3 stopniach trudności i mentalne o 4 stopniach trudności). Każdy poziom modyfikacji głównych atrybutów kosztuje tyle samo (w 3ed trzeba było każdy poziom sprawdzać, ile kosztował). Tyle pytań na dziś | ||