|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
11-05-2014, 15:40 | #1 |
Reputacja: 1 | Askanor K6 RPG Witam, nazywają mnie Vain i potrzebuję krytyki, dogłębnej i konkretnej, niejednozdaniowej. Lastinn wydaje mi się forum gdzie mógłbym taką otrzymać a więc piszę... Kilka lat temu (czyt: za cholerę nie pamiętam kiedy) stworzyłem takie własne, małe uniwersum w celach pisarskich. A że przy tym zapalonym erpegowcem byłem to pośród gigabajtów tekstu który płodziłem znalazł się w końcu system RPG w nim osadzony i do dziś rozrósł się w 200 stronicowy podręcznik (sic!). I tak słowem wstępu przechodzę do wstępnego przedstawienia systemu: Tło fabularne: Ponad tysiąc lat temu całym Askanorem władał najpotężniejszy w świecie demon. Nazywano go Hegemonem, największym dominatorem, który wszystkim En'om (istotom myślącym) zakazał tylko jednej rzeczy: pisma. Prawo to było przestrzegane bezwzględnie we wszystkich zakątkach ówczesnego świata a każde, choćby najmniejsze jego złamanie było okrutnie karane przez podległe władcy świata demony. Uciśnieni śmiertelnicy w końcu przeciwstawili się swojemu panu wypowiadając mu i wszystkim jego zwolennikom wielką wojnę zwaną Wyzwoleńczą, która trwała sto lat oraz jeden rok i zakończyła się zwycięstwem sił wolnych ras Askanoru, które zepchnęły wszystkie demony wgłąb tajemniczej krainy Abbys-iel gdzie słuch o nich zaginął. Od tych wydarzeń minęło tysiąc sto siedemnaście lat. Od tamtego czasu demonów już nikt więcej nie widział, a Askanor został podzielony na wiele królestw, które są bardziej zajęte polityką, wojnami i własną gospodarką niźli wydarzeniami sprzed tysiąca lat. Widmo panowania demonów pozostaje jednak nadal - są nim diablokrwiści, ich odlegli potomkowie ukrywający się pośród wielu obywateli Wschodnich Królestw - miejsca gdzie demony w przeszłości były najliczniejsze. Stwarzając zagrożenie dla wszystkich wokoło. W takich czasach mało kto przywiązuje wagę do wydarzeń na zachodzie Askanoru gdzie wielkie Imperium Deornis prowadzone ideologią głoszącą wyższość człowieka nad innymi rasami podbija kolejne krainy i powoli zwraca się ku wschodowi. Rasy grywalne, krótki opis: 1. Alarowie - uskrzydleni arystokraci będący rasistowskimi snobami z przerostem ego i pewnymi skłonnościami do homoseksualizmu. 2. Ludzie - te nijakie typki które są wszędzie. 3. Dragonici - dryblasy uważający się za potomków Boga Smoka Ersortaena o iście ognistym temperamencie i niesamowitej wytrzymałości. 4. Lanai - niebieskooka rasa kobiet idealnych - piękne, młode, długowieczne. Często szufladkowane jako dziwki manipulujące mężczyznami. 5. Nireni - łysi rolnicy i hodowcy o bursztynowej skórze. Wykazują naturalną odporność na magię demoniczną oraz niezwykłą siłę woli. 6. Sevekowie - rasa kopytnych charakteryzująca się niezwykłym refleksem i mobilnością. Żyją też dość krótko oraz mają opinię patentowanych idiotów. 7. Vangowie - podobno potomkowie wampirów, ale zamiast pić krew po prostu jedzą mięso, a słońce tylko ich oślepia. Znani z głębokiego poczucia sprawiedliwości i zamiłowania do broni ciężkiej. Rasy względnie grywalne (czyli za pozwoleniem MG): 1. Diablokrwiści - nie jest to osobna rasa a szablon nakładany na już istniejącą. Są to nosiciele demonicznych genów, które to nieraz robią z nich istne maszyny do zabijania. Są też o wiele bardziej utalentowani w magii od reszty. 2. Zwierzanie - rasa, a tak właściwie rasy antropomorficznych zwierząt z rodziny ssaków. Wykorzystywani przez inne rasy głównie w charakterze niewolników. Cechy charakterystyczne dla systemu: - Nowe rasy i rezygnacja z elfów, krasnoludów, niziołków, etc. - Prosta i swobodna mechanika oparta na 3 kościach k6. - Bezklasowość (nie istnieje podział na klasy i profesje). - System magii oparty na rundowym przyroście mocy magicznej, oraz magia mająca charakter energetyczny (szczegóły w podręczniku) - Olbrzymi otwarty świat podatny na modyfikacje. - Duża swoboda Mistrza Gry (ta wiem, teoretycznie MG ma zawsze full swobodę, ale w porównaniu do DnD na przykład gdzie reguły gry są jasno i dobitnie opisane tutaj wiele elementów zależy od interpretacji MG) Link do wersji alfa podręcznika (na googledocu jest): https://docs.google.com/document/d/1...it?usp=sharing Uwaga! Podręcznik jest w wersji alfa, co znaczy że nie został zredagowany pod kontem zaawansowanych zasad języka polskiego. Jak powiedziałem na początku potrzebuję krytyki: co jest fajne, co głupie, co wyjaśnić a co sobie darować. Potrzebne mi to do ostatecznego skończenia całego systemu i podręcznika który sobie wydrukuję aby go z dumą postawić na półce, albo i kto wie? Może coś więcej? |