|
DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
24-02-2017, 12:17 | #1 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Ulubiony podręcznik? Jestem w podróży, nudzę się i pomyślałem, że chociaż spróbuję trochę rozruszać ten dział pytaniem do fanów D&D: Jaki jest wasz ulubiony podręcznik? Mam na myśli wszystkie edycje, w tym Pathfindera, OSR oraz wszystkie inne klony D&D (Torchbearer, Dungeon World i podobne się nie wliczają, bo choć duchem zbliżone, to jednak mechaniką różnią się za bardzo, aby uznać je za klony). Można podać więcej niż jeden podręcznik i fajnie by było jakbyście napisali w paru słowach dlaczego taki wybór (może komuś ta informacja się przyda). Temat ma służyć wyłącznie zaspokojeniu ciekawości i rozrywce, więc proszę nie wyśmiewać innych, nie wymądrzać się, nie prowokować i nie porównywać siusiaków. Zacznę ja: 1. Dungeon Master's Guide II (D&D 3.5) Świetne porady, miasto Saltmarshes (te samo co w starym module do AD&D, ale bardzo szczegółowo opisane) i sporo opcji dla MG chcącego urozmaicić swoją kampanię. Do dziś mi się ten podręcznik przydaje i często tam zaglądam. 2. Dungeon Master's Guide (AD&D) Gygax i to powinno w sumie wystarczyć za odpowiedź. Dodam jeszcze, że moim zdaniem jest to podręcznik, który najlepiej się czyta ze wszystkich edycji D&D. Powinien być biblią każdego DMa. 3. Expanded Psionic Handbook (D&D 3.5) Czyli jedyna znana mi dobrze funkcjonująca psionika i coś dla osób znudzonych tzw. "Vancian Casting System". Power Pointy działają jak mana w grach cRPG, tylko nie regeneruje się równie łatwo, a zaklęcia można dowolnie wzmacniać i osłabiać (koszt jego rzucenia też ulega zmianie). XPH ubogacił też system akcji w D&D 3.5, wprowadzając m.in. Swift Action. 4. Unearthed Arcana (D&D 3.5) Ogrom wariantów reguł i opcjonalnych zasad, za pomocą których można lepiej dopasować grę do własnej wizji. 5. Ultimate Campaign (Pathfinder) Pisany z rozmachem podręcznik o budowania królestw, miast, twierdz, zarządzaniu swoimi włościami, a nawet sterowaniu armiami. Niestety jest to system sam w sobie i nie każdemu będzie się chciało go uczyć. Mimo to zasługuje na uwagę, ponieważ doskonale spełnia swoje zadanie. 6. Player's Handbook II (D&D 3.5) Gdybym miał grać (w roli gracza) i mógłbym skorzystać z tylko jednego dodatku poza Core, to mój wybór padłby na PHBII. Mamy tam świetne klasy, rozbudowane klasy podstawowe, kilka nowych zasad i backgroundy. To 220 stron użytecznego materiału.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 |