Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > O forum > Sondy
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy Tu możesz wrzucić sondę nt. zmian organizacyjnych na forum, ankietę do swojej pracy magisterskiej lub po prostu "zbadać rynek".


Zobacz wyniki ankiety: Storytelling czy turlanie?
Storytelling 37 55.22%
kostki 24 35.82%
inne (jakie?) 6 8.96%
Głosujących: 67. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-03-2005, 16:04   #21
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
No nie do końca proste, wszakże on jako gracz zna się na szermierce dobrze (ale w porównaniu z innymi graczami - bo nie z w porównaniu z szermierzami. I jego wiedza jako gracza, zgodna jest z zupwłności z tym co taki mag z patykiem o szermierce wie... Problem w tym, że człowiek grający wojownikiem nie ma dość wiedzy o walce (tyle ile wojownik)...

Poza tym to jest istota storytelingu, że się opisuje, a nie rzuca i w tym konkretnym przypadku jest to wada storytellingu...
 
Hood jest offline  
Stary 31-05-2005, 11:07   #22
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Storytelling.

To co Hood napisał, dość dobrze oddaje moje własne zdanie.
Ale chodzi tutaj nadal o PbF a więc rzucanie kostami na takiej sesji troche mija się z celem. Na takch sesjach MG może bez problemu wyciągać konsekwencje z poczynan graczy, poniewaz w gdy w chwili opisu działania gracza wystarczy ze przeczyta dawny post i juz wie jak zareagować. Gracz jest zwykle "nieprzytomny" nosi okulary z denkami- nie znajdzie drobnego przedmiotu w czyimś pokoju.
Całkiem inaczej jest w walkach w sesjach forumowych. Jeśli walka przebiega rozważnie, taktycznie to wynik zalezy od sprytu graczy. Co innego w szalenczych walkach, w 1vs1. Tam mozna pobawić sie kostkami. Bo takie walki są krótkie i nie ma tam wiele do opisywania.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline  
Stary 22-06-2005, 09:25   #23
Patronaty i PR
 
Redone's Avatar
 
Reputacja: 1 Redone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputację
Kostki to świetna rzecz jak się gra na żywo, na forum co prawda też mogą się przydać, ale tylko w szczególnych wypadkach.
Ajeśli chodzi o:

Cytat:
Napisał Prychu
Natomiast za żadkie używanie kostek może:

*doprowadzić do kłutni między graczem a mistrzem o brak przestrzegania zasad
To: MISTRZ GRY MA ZAWSZE RACJE :P
 
__________________
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher
Redone jest offline  
Stary 22-06-2005, 11:38   #24
 
Fistus's Avatar
 
Reputacja: 1 Fistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłość
Cytat:
Napisał Redone
To: MISTRZ GRY MA ZAWSZE RACJE
Co nie zmienia faktu, że gracz robiąc jakąś rzecz był w stanie przewidzieć jej skutki, a totalny brak zasad lub zmienianie ich na żywca w czasie sesji doprowadzają do tego, że gracze tracą poczucie bezpieczeństwa, świat staje się dla nich totalnie nieprzewidywalny i nie bawią się dobrze, a przecież nie o to chodzi chyba.
 
__________________
"A flame which never dies, but brightens with the passing of time."
Fistus jest offline  
Stary 29-06-2005, 18:47   #25
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
Poza tym należy paiętać, że tyrania i hegemonia MG jest niedopuszczalna. MG ma stać na straży pewnych "zasad", praw "fizyki" oraz przedstawiać realia świata, a nie robic wszystko, by pognębić graczy, a często - niestety :/ - zdarza się tak, że MG staje po drugiej stronie barykady dzielącej go od graczy, a przygoda to pole bitwy...

A to:
Cytat:
gracze tracą poczucie bezpieczeństwa, świat staje się dla nich totalnie nieprzewidywalny i nie bawią się dobrze, a przecież nie o to chodzi chyba
mi z ust wyjąłeś... Fist Mówisz jak rasowy psycholog
W nagrodę możesz kupić sobie ode mnie kilogram cukierków "MICHAŁKI" :P
 
Hood jest offline  
Stary 29-06-2005, 18:56   #26
 
diabolique's Avatar
 
Reputacja: 1 diabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwu
Cytat:
Co nie zmienia faktu, że gracz robiąc jakąś rzecz był w stanie przewidzieć jej skutki, a totalny brak zasad lub zmienianie ich na żywca w czasie sesji doprowadzają do tego, że gracze tracą poczucie bezpieczeństwa, świat staje się dla nich totalnie nieprzewidywalny
a ja bym polenizował na ten temat... znaczy ze kazdy gobas musi mieć takie same staty jak w podręczniku ? no chyba ze MG sobie z graczami nie radzi i spadające 10t monolity z nieba wprost na głowy graczy, tak wtedy to jest pogwałcenie zasad
 
__________________
eMIEJoteSCe eNA PeODePyIeS
old desingn(tm)'s man
diabolique jest offline  
Stary 29-06-2005, 21:17   #27
 
Fistus's Avatar
 
Reputacja: 1 Fistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłośćFistus ma wspaniałą przyszłość
Nie musi mieć takich samych statów, ważne żeby mieścił się w pewnym przedziale i jak gracze są wstanie pokonać ogra (w otwartym polu, bez jakiś podchodów), to walka z goblinem nie powinna być dla nich dużym wyzwaniem. Bo to chyba byłby dziwny świat gdzie samotny goblin spotyka w lesie ogra i zamiast uciekać myśli czy zaatakować z lewej czy z prawej.

Lubie michałki.
 
__________________
"A flame which never dies, but brightens with the passing of time."
Fistus jest offline  
Stary 29-06-2005, 22:47   #28
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
Albo ewentulanie spadające 10tonowe monolitywprost na głowy graczy... To jest pogwałcenie zasad... :P

Ale tak poważnie, to idzie mi o to, żeby nie robić wszystkiego, żeby graczy umiejętności im się nie przydawały i to w sytuacjach gdy powinny działać... Jak masz np. zdolność węch, która umożliwia Ci lokalizowanie przeciwników w promieniu 1,5 metra, to ją masz i MG nie powinien co potyczka wynajdywać sposobu, aby ta zdolność nie działała... Albo co gorzej, po prostu uważać że działa inaczej, albo wogóle, bo tak mu się podoba...

Ty też? Jak fajnie!! Hurra! Może założymy Forumowy Klub Fanów MICHAŁKÓW?


edit by fisty: proponuje wrócić do tematu sorytelling vs kostki.
 
Hood jest offline  
Stary 30-06-2005, 10:40   #29
Patronaty i PR
 
Redone's Avatar
 
Reputacja: 1 Redone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputacjęRedone ma wspaniałą reputację
Ja wiem, że dalej offtopicuje ale nie moge sie powstrzymać

Cytat:
Napisał Hood
Albo ewentulanie spadające 10tonowe monolitywprost na głowy graczy... To jest pogwałcenie zasad...
Widać u was to monolity, ja się spotkałam na razie ze słoniami spadającymi z nieba, albo stały tekst:
Piorun dwa metry od ciebie

Jakoś zawsze w sesjach w których grałam... nie poamagało, ale było zabawnie :P
 
__________________
Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher
Redone jest offline  
Stary 30-06-2005, 16:29   #30
 
Hood's Avatar
 
Reputacja: 1 Hood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłośćHood ma wspaniałą przyszłość
No to zgodnie z życzeniem: Jestem za storrytellingiem, jednak, wadą tegoż, jest to, że wwtedy MG nie musi rzucać aby spuścić drużynie na głowy stado słoni albo 10t monolitów. A gdyby turlał, musiałby dać sobie i odpowiedni emodyfikatory, których nie mógłby przerzucić...

Ale poważnie, w PBF faktycznie kości nie są tak przydatne ani użyteczne jak w zwykłej sesji. A nawet nie są zbyt potrzebne Poza tym istnieje podczas gry z kostkami niebezpieczeństwo, że powstanie prawdziwa plaga powergamerstwa, zamiast ogrywania roli, co jest ideą RPG
 
Hood jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172