Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-03-2005, 09:07   #21
 
Moryc Żółw's Avatar
 
Reputacja: 1 Moryc Żółw ma wyłączoną reputację
Co do poziomów, to myślę, że jedno z lepszych rozwiązań zastosowano w l5k. Tam za PD rozwijamy umiejętności i cechy. Za to, jaką wartość mają te rzeczy, dostajemy punkty prestiżu. Kiedy zdobędziemy np. 150 punktów prestiżu, zdobywamy następną rangę, czyli wyższy status społeczny i specjalną rodową umiejętność.
 
__________________
Smoki są jak autobusy... Czekasz na nie latami, a nagle zjawiają się dwa...
--------------------------------------------
Nie martwcie się! Żółw Moryc uratuje was przed zagładą!
--------------------------------------------
w00t!! w00t!!
Moryc Żółw jest offline  
Stary 04-03-2005, 13:30   #22
WorldWideWeb
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
Fakt - rozwiązanie w L5K jest dobre.
Ale ja tam jestem zwolennikiem leveli. To chyba wina phpBB - tak się człowiek lepiej czuje z xxx, klasa lv 5 niż z xxx, klasa, krąg xxxai: 5, krąg xxxb: 5, etc.
 
 
Stary 04-03-2005, 16:59   #23
 
Kos(A)'s Avatar
 
Reputacja: 1 Kos(A) ma wyłączoną reputację


Kiedyś myślałem nad stworzniem systemu, w którym postacie rozwijałyby swoje umiejętności zdobywając punkty doświadczenia w każdej z nich. To znaczy bohater mógłby mieć 5. poziom w akrobatyce a 1. w mechanice. Każda z tych umiejętności rozwijałaby się w mierę treningu. Jednak co to za system gdzie wielcy akrobaci szkoliliby się nieustannit skacząc i wykonując jakieś skomplikowane figury i ewolucje? PRzecież moznaby tak cały czas, zaś na przykład ze skomlikowanymi mechanizmami, z którymi będziemy mieli do czynienia o wiele rzadziej, byłoby trudniej o dobry poziom w takowej zdolności. W końcu doszedłem do wniosku że poziomy są najlepszym możliwym rozwiązaniem.

Pozdrawiam, Kos(A)
 
__________________
ROCK'N'ROLL AIN'T NOISE POLLUTION
Kos(A) jest offline  
Stary 04-03-2005, 17:06   #24
Administrator
 
fleischman's Avatar
 
Reputacja: 1 fleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputację


Heh,
Facet zagraj w Deadlands.
Nie ma poziomów. Tylko umiejętności, które się kupuje za sztony (coś ala PD) i można je rozwinąć tylko gdy się to ćwiczy lub ma mistrza/nauczyciela.
Chcesz być silniejszy? Musisz robić pompki, w końcu to nie wystarcza to jakaś siłownia itp.
No ale bohatera heroicznego się tak nie zrobi
 
fleischman jest offline  
Stary 04-03-2005, 18:01   #25
 
diabolique's Avatar
 
Reputacja: 1 diabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwudiabolique jest godny podziwu


Cyberpunk kupuje sobie chip morderstwa jak mnie jakiś
Cytat:
smokohalflingomagoelfawampir wojowniko 20/ czarodziejo 15/ kapłan 5
wkurzy (co to jest ?! ) Chce być szybszy kupuje standevistana. chce trafic smoka w dziub z 100 kroków ? kupuje cyberoko, celownik, smartguna i jeszcze troszke złomu...albo jak chce mu wyrwać serce i zobaczyć jeszcze jak bije to wezmę pancerz wspomagany. ech.. nie lubie biegajacych elfów zrywających kfiatki

Może i te D&D jest spokxik ale nie dlamnie...Nie dziękuje.
 
__________________
eMIEJoteSCe eNA PeODePyIeS
old desingn(tm)'s man
diabolique jest offline  
Stary 01-08-2005, 13:35   #26
 
Maveilthain's Avatar
 
Reputacja: 1 Maveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputacjęMaveilthain ma wspaniałą reputację


Dedekowcy vs. Undedekowcy na arenie

Proszę państwa, dla mnie jedynie DnD jest realistyczne.
Może na początek jak to się wszystko zaczęło...
Kiedyś mój starzy brat interesował się fantasyką i zobaczył na półce w sklepie komputerowym grę Baldurs Gate (jeszcze jak była w tych wielkich pudłach) cena 155 zł, razem z bratem założyliśmy się i kupiliśmy ją.
Tam dopiero mogłem przeżywać średniowiecze, a cóż za wspaniały klimat. Tam poznałem rodzaje i typy broni, bo sam do literatury milatarnej czasów średniowiecza bym się nie doskrobał. To mnie wyedukowało. Przez wiele lat niewiedziałem że jest oparte na AD&D. Mama jeszcze jak była dyrektorką zaprosiła GKF do Recza, do Gimnazjum, bo poznaliśmy ich w warszawie na organizowamnym przez Polską Fundację Dzieci i Młodzierzy szkoleniu dla nauczycieli. Przyjechali do nas i wręczyli podręczniki WFRP i Shadowrun. Ja że bardziej lubie Medieval, to grałem w WFRP i nikt niechciał w tedy prowadzić, zacząłem Ja. Z powodu nieznajomości zasad WFRP tworzyłem graczom Herosów. Ale jak czytałem na specyfikację potworków i o chaosie, o wojnie na kislevie, i o wojownikach chaosu, stwierdziełem, że WFRP jest dobry do siekania. Potem przyszedł kolega, który opowiedział mi coś więcej na temat DnD i Baldurs Gate i AD&D. Że w Reczu był taki człowiek, który miał i uczył zasad mojego kolegi. Chciałem dotrzeć do źródeł Baldursa i zachciałem systemu D&D. Mama kupiła na szkołę kilka podstawowych podręczników, ja dokupuję resztę dla siebie i mam je niezniszczone i traktuję jak biblię. DnD dzięki zadaniom w BG, i grze BG stał się realnym systemem, a wyjście poza dom niż granie w RPG to szara rzeczywistość, w której niema mieczy, toporów, umiejętności, itp. Medieval tools. Gdyby wynaleźli jeszcze wechiukół czasu, to wiedzcie że bym się odrazu przeniusł do Medieval. A mechanika w DnD jest jedyna znakomita, WFRP ma wadę jak dla mnie, ile tych cech tam jest?!! WW US OGD CHA I INT A S ...
itp nie pamiętam, ale już wymieniłem 8 a w DnD jest tylko 6 a reszta jest od nich zależna.
Poziomy?
Świetna sprawa, bo w WFRP jest przejście profesji. Po co zmieniać "pracę" jak można kształcić Rzemnieślnika i Berserkera razem. Nie mógł bym mieć jednej etykietki "Stolarz" a później "Banita" albo "Rycerz", ja lubię być nawet w realu Aktorem, Muzykiem, Plastykiem, Kowalem, Płatnerzem, Łuczarzem, Architektem i Poetą w jednej osobie.

Nie należy tracić tego co dostaliśmy do rąk, nie zapominajmy o tym co robiliśmy w przeszłości ale kontynuujmy to aż do śmierci. Ja jestem Tradyscjonalistą.!

Pa Pozdro uciekam na próbę...
 
__________________
Imię: Maveilthain
Klasa: Barbarian
Rasa: Elf (dziki)
Maveilthain jest offline  
Stary 10-08-2005, 08:42   #27
WojtekCzAr
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
Zgadzam sie z Mavelithainem moim zacnym MG. Ja również nie lubie Warhammera ponieważ ten system opiera się w większości na siekaninie Ten system gry jest bardzo podobny do gry na PC DIABLO. A natomiast DnD to jest gra naprawde bardzo realistyczna. Tak jak Mavelithain napisał przedemną w Warhammerze z żebraka morzesz stać się rycerzem {Czy jakoś tak napisała ale podobnie}I właśnie to mi sie nie podba i równierz to że gram w Warhammera i tak skończyłem jedną walke ide dalej a tam z zakrzaków wyskakuje mi znów przeciwnik i tak co 5 min czy to nie nudne ??? A wygląd a to tak ... i tak i też tak i natym polega ta gra



DLATEGO NAPISZE JEDNO TWÓRCOM DUNGEONS&DRAGONS DAŁBYM NOBLA A TWÓRCOM WARHAMMERA KOPCA W DUPALA ! ! !


Pozdrawaiam ! ! ![/b]
 
 
Stary 10-08-2005, 11:09   #28
Administrator
 
fleischman's Avatar
 
Reputacja: 1 fleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputacjęfleischman ma wspaniałą reputację


Wy chyba żartujecie (tak wydaje i się...).
Post Maveilthaina, zawiera tyle sprzeczności w sobie, że mało nie spadłem z fotela pod naporem powalających argumentów a następny post to już totalne nie wiem co...
Cytat:
Napisał Maveilthain
komputerowym grę Baldurs Gate
No fajnie, opierasz wywód na grze komputerowej, pochwalić można tylko.
Cytat:
Napisał Maveilthain
Ale jak czytałem na specyfikację potworków i o chaosie, o wojnie na kislevie, i o wojownikach chaosu, stwierdziełem, że WFRP jest dobry do siekania.
.
Jak zobaczyłem ilość bestiariuszy do DnD i ilość PrCów to się złapałem za głowę i pomyślałem, że to system do siekania...
Cytat:
Napisał Maveilthain
DnD dzięki zadaniom w BG, i grze BG stał się realnym systemem
Hmm... Czyli gdyby ktoś zrobił grę z mechaniką i światem Warmłotka to także by nabrał realności? Oh jaka szkoda, że Młotek nie jest tak skomercjalizowany jak DnD... Nabrałby trochę realności. Tylko jak połączyć realizm z magią itp za cholerę nie wiem...
Cytat:
Napisał Maveilthain
w której niema mieczy, toporów, umiejętności, itp. Medieval tools
No tak w końcu miecze, topory itp są domeną tylko i wyłącznie DnD. Nigdzie indziej ich nie ma.
Co do ostatniego fragmentu o poziomach. Porównywałeś tylko Młotka z DnD a innych systemów to pan nie zna? Ja tam wolałbym w ogóle nie wybierać zawodu i zdobywać sztucznych poziomów a rozwijać po prostu umiejętności i główne statystyki postaci.
Poza tym porównujesz 3 ed DnD z 1 ed Warmłotka. Coś jest chyba nie tak.

Co do wypowiedzi Wojtka. Jeśli tak wyglądały u was sesje warmłotka to radzę zmienić MG. Taki MG to marny MG. Znam ludzi, którzy grali w Warmłotka kilka lat a sesja z zabijaniem to była 1 na 5 a reszta to różne intrygi polityczne itp... Gratuluję kreatywności prowadzącemu.
Cytat:
Napisał WojtekCzAr
z żebraka morzesz stać się rycerzem
A w DnD tak nie jest? Żebrak ma większe umiejętności przeżycia w mieście niż taki 1 lvlowy wojownik...
Cytat:
Napisał WojtekCzAr
DnD to jest gra naprawde bardzo realistyczna.
kolejny pokaz umiejętności rzucania pustych słów i frazesów. W którą stronę DnD jest realistyczne? Może rozwój klasowy jest realistyczny? No tak chyc i wiem jak używać mocniejszego ataku. Brawo. Albo facet dostaje z kuszy i biegnie zadowolony dalej. Albo sama mechanika uproszczona aż do bólu. Nawet nie wiadomo gdzie się człowieka trafiło, a w Warmłotku od razu wiadomo, gość dostał w łepek i zszedł i tyle.
No od razu widać, że jest niesamowicie realistyczne.
Ludzie nauczcie się argumentować.
Nie mówię, że DnD jest złe bo sam w to grałem i było nawet fajnie. Ale nie wciskajcie kitu, że ten system jest realistyczny albo (o zgrozo) lepszy od Warmłotka. Po prostu DnD jest do innej grupy odbiorców skierowany a inne systemy do innej.
 
fleischman jest offline  
Stary 10-08-2005, 11:12   #29
 
Meechaw's Avatar
 
Reputacja: 1 Meechaw ma wyłączoną reputację


GrrrrrrrrrrrrrrrRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR...
Odezwał się mądry DeDekowiec. Jeśli naprawdę tak beznadziejnie grało ci się w Warhammera, to powiedz to swojemu MG w twarz, a nie zwalaj winy na system. Prawda jest taka, że to właśnie w D&D jest z DEFINICJI najwięcej walki. Jeśli nie wierzysz - przeczytaj podręczniki. Możesz sobie pisać co chcesz, ale fakt jest faktem.
Poza tym to właśnie D&D jest podobne do Diablo, a nie Warhammer, vide: POZIOMY, 1 klasa/profesja i koniec, masa magicznych przedmiotów, kupa wrogów oraz bossowie. Gdybyś zagrał w Warhammera prowadzonego porządnie, to byś siedział cicho.

Edit - to jest na temat postu użytkownika WojtekCzar, gdyż widać ktoś już mnie wyprzedził
 
__________________
This world is spinning aroud me,
This world is spinning without me,
Every day sends future to past,
Every breath leaves me one less to my last...
Meechaw jest offline  
Stary 10-08-2005, 11:20   #30
 
Pseudo's Avatar
 
Reputacja: 1 Pseudo ma wyłączoną reputację


Cytat:
Napisał fleischman
Ja grałem w DnD na początku ale jakoś się wypaliłem.
Wolę konwencję non-heroic.
Cytat:
Napisał Czinczu
góry mówię, że strasznie nie przepadam za heroic-rpg
Cytat:
Napisał Czinczu
skazany jesteś na bycie boskim.
Cytat:
Napisał Czinczu
D*D - system w którym chodzi tylko i wyłącznie o mordowanie, siekanie, rżnięcie, masakrowanie i PD, PD i jeszcze raz PD
Cytat:
Napisał Moryc Żółw
Ja na przykład lubię heroic rpg.
Cytat:
Napisał fleischman
Krytykowanie DnD za heroiczność to tak jak krytykowanie FPP za to że się w nich strzela.
To są założenia konwencji a nie systemu. Mylicie system i konwencje. System nie warunkuje stylu gry ( ale to juz dyskusja na osobny temat ).

Cytat:
Napisał Czinczu
zaczynasz jako wielki heros
Niekoniecznie, nikt nie zabrania Ci wziąć klasy BN i dać mnie punktów na Point Buy.


Cytat:
Napisał Czinczu
Co z tego, że jest już ich więcej niż w Star Warsach i chce się od tego rzygać, to w końcu podstawa D*D, bez tego system by nie istniał.
Bzdura.

Cytat:
Napisał Czinczu
I jeśli ktoś mi tu napisze, że wszystko zależy od MG wyśmieję się mu prosto w twarz. Ten argument mi się przejadł i daleko się mija z prawdą.
Ten argument wcale nie mija sie z prawdą. Swoją drogą sprytny sposób na unikanie argumentów :P

Cytat:
Napisał Fistus
Jak dla mnie brak elastyczności systemu.
System, który udalo sie dostosować jak narazie do co najmniej 6 settingów, system na podstawie którego oparto zasady Star Wars, system pełen wariantów i zasad opcjonalnych


Cytat:
Napisał Meechaw
D&D bez lochów i ton potworów, o których piszą w podręcznikach, bez poziomów, bez juchy to już NIE D&D. Tak, bardzo fajnie, że gdy grałeś kiedyś to była 1 walka na 3 godziny. Super. Tyle, że to już nie było D&D.
Dlaczego tak uważasz? Twoje złe przeżycia związane z dedekami nie obrazują wszystkich graczy.

Cytat:
Napisał Meechaw
jak to mówią sami TWÓRCY w podręczniku, "nie ma przyjemniejszej rzeczy od obserwowania jak się rozwija postać, stając się coraz silniejsza".
Założenia twórców a to co z systemem robią gracze to niestety (?) dwie różne rzeczy. Potwierdza to przykład m.in WoD, Monastyr, Warhammer, D&D.



Cytat:
Napisał WojtekCzAr
DnD to jest gra naprawde bardzo realistyczna.
Hit Points, poziomy, magia, niektóre bronie. 100% realizmu. Jaaaaaasne :P

Cytat:
Napisał fleischman
ilość PrCów to się złapałem za głowę i pomyślałem, że to system do siekania...
Tego nie rozumiem, co ma ilość klas to tego czy sie walczy czy nie?

Cytat:
Napisał Meechaw
Poza tym to właśnie D&D jest podobne do Diablo, a nie Warhammer, vide: POZIOMY, 1 klasa/profesja i koniec, masa magicznych przedmiotów, kupa wrogów oraz bossowie. Gdybyś zagrał w Warhammera prowadzonego porządnie, to byś siedział cicho.
Gdybyś zagrał w D&D prowadzone porządnie, to byś siedział cicho.

ps Patrze na to wszystko co napisałem i zastanawiam się po czyjej stronie ja właściwie jestem
 
Pseudo jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:37.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172