29-04-2009, 22:09 | #1 |
Banned Reputacja: 1 | [OLD WoD] Volvo, Ikea i... Krew - Komentarze & Uwagi Witam serdecznie w komentarzach do sesji. Słowem wstępu napiszę, że wybór KP był bardzo trudny. Poza kartami, które odrzuciłem na początku z powodu „przepakowania” zostało kilka kart, które dały mi do wiwatu – z jednej strony: karty bardzo dobre, przemyślane, ciekawe. Z drugiej strony – postacie często aspołeczne, z wyraźnie zaznaczonymi wrogami, czy ukierunkowane na walkę... Karty, które pozostały miały w zasadzie jedną wspólną cechę: wyalienowanie – główny koncept to samotnik zdystansowany do wszystkiego... Przyznaję się, że przez dłuższą chwilę chciałem skasować rekrutację - bo naprawdę było ciężko poukładać te karty w jakieś „grupy zainteresowań”. Poszedłem więc trochę po bandzie i wybrałem praktycznie samych outsiderów. Obawiałem się i dalej się tego obawiam, że sesja przerodzi się w kilkanaście sesji indywidualnych... jednak – raz się żyje. W końcu zdecydowałem się na wybór dziewięciu (czyli więcej niż maksimum założone przeze mnie do sesji) kart. Kilka słów o samych regułach wyboru. Było bardzo trudno (celowo to powtórzę) na coś się zdecydować. Wybrałem karty „pasujące” do scenariusza i założeń sesji, co nie znaczy, że najlepsze czy najbardziej rozbudowane. Kilka dobrych kart odpadło – niestety – z trzech powodów: - nie jestem w stanie prowadzić sesji dla większej ilości osób - nie pasowały do scenariusza – czy może raczej – nie dały się wpasować w „układ” jaki wyłonił się w Malmo. Często to był wybór KP przeciwko KP i wybór jednej karty powodował, że musiałem odrzucić inną (albo od samego początku pakować się w konflikty w grze) - nie widziałem możliwości wprowadzenia postaci w zaproponowanym przez gracza „układzie krop”, a nie miałem czasu, czy nawet możliwości na dyskutowanie nad zmianą KP. Przyznaję, że trochę mi brakło postaci do obsadzenia pełnego scenariusza (poratujemy się NPCami). Jeszcze raz podkreślę - nie chciałbym, aby osoby, których KP odpadły w jakikolwiek sposób czuły się urażone czy niedocenione... Poza ewidentnymi przegięciami, które starałem się sygnalizować przez maile - reszta kart była bardzo dobra i ciekawa, ALE... miejsc było tylko osiem... Jeżeli tylko podczas sesji pojawi się możliwość wprowadzenia kolejnego gracza - na pewno będę się kontaktował i może uda się "coś zrobić" Teraz kilka spraw organizacyjnych i "ogłoszeń duszpasterskich": Dla Wszystkich: 1. Komentarze są otwarte dla wszystkich czytających sesję i chcących się podzielić uwagami. 2. W komentarzach piszemy merytorycznie i z sensem. Wycieczki osobiste i ogólniki uskuteczniamy na GG / PW / maila / telefon / inne wynalazki. Dla Graczy: 1. Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi i zamknięciu rekrutacji - rzeczywistość dopadła mnie w swoje szpony i... no wiecie... rozumiecie... 2. Proszę o uzupełnienie panelu sesji. Kartę wypełniamy (przy formowaniu postów będę się posiłkował kropami, więc dobrze, aby było to pod ręką), Avatarek - zalecana szerokość 205 pixeli +/- 3 (jakby co to ja umieszczę / poprzecinam/ etc) - chciałbym, aby to było w miarę znormalizowane, a nie, żeby zajmowało połowę szerokości ekranu. 3. Jeżeli ktoś nie określił w karcie to proszę o uzupełnienie wszystkich "dodatków" w typie: status, znajomości, kontakty, etc. 4. Tak jak wspominałem w rekrutacji - tura trwa tydzień. Proponuję stały termin końca tury - poniedziałek rano. W turze piszemy minimum jednego posta. Ja postaram się jaknajszybciej odpowiadać na Wasze posty. 5. Co do postów - napisałem, że liczę na klimatyczne posty. Co z deklaracjami? Jeżeli postać działa sama deklaruje wszystko i w zasadzie wszystko jest automatycznym sukcesem (chyba, że jest to jakaś grubsza interakcja z NPCem, czy ważne działanie - wtedy GG lub PW i ja podam wynik, który można "ładnie zapakować" i wpisać do swojego posta). Inaczej ma się sprawa jeżeli postacie działają wspólnie - zwłaszcza idzie o dialogi - chciałbym uniknąć sytuacji, kiedy linijki dialogu zostaną rozrzucone pomiędzy różne posty. Wolałbym, aby taki dialog został uzgodniony na PW / GG i przez jedną osobę wrzucony do posta. 6. Długość czasowa tury - W każdej turze będę podawał graniczną godzinę do której można pociągnąć akcję (oczywiście jak ktoś będzie potrzebował 3 godzin więcej to nic się nie stanie). Przykładowo - w turze 1 do zagospodarowania jest czas do godziny 18 dnia 26 kwietnia - czyli, jeżli ktos gra wampirem może pociągnąć posta do "tuż po zachodzie słońca" - czyli opisać pierwszą, krótką, rzecz jaką robi po przebudzeniu. Tym zabezpieczam się przed "rozjechaniem się czasu" 7. Trzy opuszczone bez uprzedzenia tury - wypad z sesji. 8. Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to dopisze. A pewnie jeszcze mi się przypomni. Jeszcze raz witam. Aaaaa... uzupełnienie sytuacji geopolitycznej prześlę do piatku. Będzie to zarówno rozpisanie waszych znajomości w Malmo, jak i pewne sceny, które rozegrały się w dniach 23-26 kwietnia, czyli tuż przed "startem" sesji. W pierwszych postach proszę się "trochę opisać" i zrelacjonować sceny jakie znajdą się uzupełnieniu sytuacji geopolitycznej. Ostatnio edytowane przez Aschaar : 01-05-2009 o 20:38. Powód: Update |