|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-01-2010, 08:32 | #1 |
Banned Reputacja: 1 | system bez nazwy Witam z góry przepraszam za brak przecinków i kropek jako ze nigdy nie bylem fanem D&D i innych tego pokroju systemów zawsze wymyślałem własne systemy czasem też przerabiałem te bardziej znane tworzyłem ich dziesiątki przez około 6-7 lat grania lecz zrozumiałem że muszę skupić się na jednym bo niema to większego sensu zwłaszcza z moimi tendencjami do uśmiercania graczy na rozmaite sposoby kończyli na palach albo zdychając z głodu z połamanymi nogami nigdy nie tolerowałem punktów życia w grach tak zwanego HP moim zdaniem odbiera to wiele przyjemności i realizmu i mi możliwości opisywania o walających się flakach i wyciekającym mózgu przez przyłbice po druzgoczącym ciosie z młota oburęcznego oraz utrudnia rozgrywkę moim graczom co chyba lubię najbardziej wiec stworzyłem własny system Fantazy pełny zdrad chamstwa i dziwnych bożków ale wypisywać wszystkiego nie będę bo zajmie to za wiele czasu mój świat jest to kontynent (jeden na razie) otoczony wieloma wyspami skąd wywodzi się ludzka rasa która postanowiła go skolonizować (czyli ograbić i brutalnie zając ziemie) zamieszkiwany był przez Yarlów i elfy które zamieszkiwały mały skrawek kontynentu i tez wywodziły się z pobliskich wysp (Yarlowie - nazywani przez ludzi barbarzyńcami przypominają coś na styl wikingów zostali wygnani z kontynentu na śnieżne wyspy maja własną tradycje i własnych bogów mogę ich opisywać jeszcze godzinę ale sobie daruje) kontynent jest też zamieszkiwany przez Orków (ale nie takie cioty jak w D&D przebiegnie z bara przez twoja chatę pozostawiając za sobą same drzazgi a ty nawet nie będziesz pewny czy to kula armatnia czy twój sen) Ogry jako myśląca(hehe) i brutalna rasa często są wodzami Orkowskich klanów i równie często zabijają się miedzy sobą o byle pierdołę np dla przyjemności ciemne elfy które podczas najazdu ludzi spie.. uciekły pod ziemie i tam przez setki lat pozostały jest ich raczej mało i są rzadko widywane (na powierzchni :P) Krasnoludy moja kochana rasa pełna pogardy dla innych i czarnego humoru Gnomy w bardzo małej ilości itp.. wszystkie te rasy zamieszkiwały kontynent przed ludźmi ale od inwazji minęły już setki lat i prawie wszyscy przyzwyczaili się do ich obecności poza Elfami które na siłę i po trupach pragną swojej starej ziemi oraz zemsty co im średnio wychodzi ludzie jak to ludzie zbyt uparcie darzyli do władzy chcieli zbyt wiele przez co potwal rozłam i powstały rożne państewka mam wymyślona historie ale daruje sobie bo to za wiele rozpisywania i wątków pobocznych a i tak już teraz przez brak znaków interpunkcyjnych trudno ogarnąć ten burdel państwa na kontynencie to Imperium (posiada największą część kontynentu i jest pozostałością kolonizatorów) u władzy Imperator Fellesard Grevd stol Elinium przymierze trzech państw (największy wróg imperium rozpisywać się nie będę skąd pochodzą i dlaczego taka nazwa) u władzy Królowie Valevius Havrig i Fegrad podejmowanie decyzji ułatwia im sejm podobny lekko do rzymskiego stol Igrasid Felengir(wolne państwo handlowe) Królowa Elenda stol Krewas Zakon Miecza (przyjmuje tylko ludzi szlacheckiego pochodzenia jako obowiazek przystopienia musza zrzec sie swoich dóbr na korzyść zakonu) Mistrz Kalenergad Hogensterd stol Vanlis (ziemie wykupione od imperium na granicach przymierza Elfickiego) przymierze Elfickie (szkoda opisywania bo nie znoszę tej rasy wiec ich najbardziej udupiłem) Władca Qvellendis stol Aris Yarlowie (wszyscy na wybrzeżu boja się ich najazdów porywają kobiety i dzieci z dzieciaków tworzą od małego przez ścisła selekcje i twarde warunki maszyny do zabijania przynajmniej tak gadają ludzie w portach i takie legendy o nich krążą po całym kontynencie ) Król Marsvig stol Yarla Ramirad (zwolennicy przymierza) Król Zydhar stol Cyros Państwo jezior zwane Demeronem (pierwsze powstałe państwo po zamieszkach w imperium) Król Hennet stol Felsarin co do Krasnoludów są te na usługach imperium pod sztandarem Króla Krogena i krasnoludy wielce urażone wyborem króla pod sztandarem wodza Hagrevida są jeszcze trzy główne klany orków ale już sobie daruje w tym świecie pojawia się już technika w postaci dział i podstawowych muszkietów które częściej urywają raczki właścicielowi niż trafiają w cel ale i tak imperium używa ich namiętnie Magia żywiołów niema możliwości aby mag po rzuceniu kuli ognia ciskał palcem śmierci są magowie ognia lodu błyskawic itp głownie rozbudowują atutami swoje moce i nie maja tyle czarów co w D&D skupiają się na ich udoskonalaniu i na jednej szkole magi ale oczywiście magowie nie byli by magami gdyby nie kombinowali i nie mieszali rożnych szkół przecież kiedyś się nudzi zabawa płomykami lecz wtedy musza robić to w tajemnicy inaczej uzyskują miano Renegatów i ścigani są po całym kontynencie przez swoje stare gildie opisałem też własne gatunki metali do gry ale to sobie daruje bo to dość nudne wymienię tylko jako przykład Efirin elficki metal uzyskiwany z kory Efirowych drzew hodowanych przez elfy jest on elastyczny i lekki dzięki czemu dobrze nadaje się na kolczugi jest jeszcze krasnoludzka hartowana stal czarna stal stal szlachetna itp itd... stworzyłem na razie 32 bogów głownie dla ludzi z własnymi krótkimi opisami jeszcze brakuje im pełnych historii ale to muszę poczekać na przypływ weny albo zerznąć i przerobić cudzą robotę <3 bo nudzi mnie wypisywanie bożków ogólnie świat ma być średnio Epicki bo Epickości nie lubię ja i moi gracze jak mamy ochotę się pośmiać słuchamy absurdów z D&D od kolegi albo puszczamy sobie Rapsody świat ma być ciężki i chamski do bólu przypominający uroki Średniowiecza chamstwo objawia się w nim w np taki sposób idąc sobie wieczorem do karczmy widzisz w ulice paru strażników bezradnie wzruszającymi ramionami gdy podchodzisz zainteresowany widzisz zmasakrowane zwłoki lecz co dziwne strażnicy gapia się na ciebie i dobywają broni chcą cie aresztować po zarzutem zabójstwa oczywiście jak dasz im sakiewkę to się odpie... lecz będziesz nocował na bruku bo nie masz na tawernę a tam cie okradną nawet z skarpetek jeśli szukasz drogi naszykuj pełny mieszek bo życzliwego człowieka który powie ci to bezinteresownie masz szanse spotkać po 5 rzutach k20 przy samych trafieniach 20 i 19 dobra co do statystyk nie losuje się ich dopierane są przez rasę specjalnie statystyki mają niskie współczynniki aby gracz mógł odczuć że ma 8 budowy a nie 10 statystyki przykładowe dla Yarla BUD 9 SW 8 INT 7 CHA 7 SZYB 8 ZR 8 SZCZ 8 ma na początku jedną statystykę główna i jedna że tak to nazwę ułomność Przykładowo +BUD 10 SW 8 INT 7 -CHA 6 SZYB 8 ZR 8 SZCZ 8 power build dokładnej mechaniki gry nie będę wam podawać gramy na realne rany bez punktów HP mamy tylko pewne wyznaczniki jak próg bólu itp np takowy Yarl nazwijmy go Havig mając 10 BUDOWY przeciwko początkującemu alfonsowi któremu Havig przypadkiem udusił ladacznice podczas ostrego stosunku oralnego Alfons jako przeciętny człowiek ma 8 Budowy kontra niewyżyty niedopiszczony 2 metrowy Yarl z 10 Budowy Alfons rozbija mu krzesło na głowie rzut na trafienie jeśli udany Havik robi rzut na parowanie/obronę/unik/odskok powiedzmy że mu się nie udał wiec rzut k20 na obrażenia (indywidualnie oceniam od broni %owy zakres obrażeń i opisuje to w postaci obrażeń realistycznych bo oczywiste dla mnie jest że cios młotkiem a gumowym dildo robi różnice i rzut k20 przeprawiam na % ale w dokładne wtajemniczanie was w mechanikę bawić się nie będę ) powiedzmy że wypadło 18 czyli wszystkie nóżki połamały nam się na płacie czołowym zalewając nas krwią w tym momencie przeciętny człowiek mający 8 BUDOWY najpewniej byłby znokautowany i wywieziony do niemieckiego burdelu ale nasz Yarl ma szanse rzutu dzięki swojej BUDOWIE co do reszty co poziom dostaje się atut co 2 poziomy gwiazdkę którą dajemy w np w miecz półtora ręczny albo tarcze max 10 gwiazdek dzięki nim nie otrzymujemy monotonie zwiększenia zakresu trafień czy obrażeń przy słabszych rzutach ale też możliwość nowej ścieżki rozwoju np atutów pod miecz oburęczny lub ciosy tarczą co 6 poziomów uzyskujemy statystykę do rozdania to by było chwilowo na tyle jeśli chodzi o mój system ale mam do was prośbę większość z was to starzy gracze co już nie jeden świat RPG przemierzyli jako że mój świat jest jeszcze na etapie beta testów i brakuje mi pomysłów oraz czasu chwilowo na wymyślanie klas i atutów chciałem was poprosić abyście rzucili się własnymi pomysłami na nazwy atutów albo całe ścieżki rozwoju tylko bez mechaniki same opisy i nazwy np od parowania na 1 poz i ulepszonego parowania dostępnego na 4 poz udostępnia nam się roszada obronna na 9 poz postaci a później postawy obronne na 11 i mistrzowska postawa obrona na 17 przykładowo możecie opisać na czym polega ten atut ale nie bawcie się w mechanikę typu 2 do parowania i -2 do trafień itp jeśli mi pomożecie i dacie parę pomysłów to wielkie dzięki narazie atutów posiadam koło 110 możecie też wymyślać takie jak jazda konna itp albo kamienna krew - odporność na krwotoki z nosa po walce z Gołotą jeszcze raz z góry dziękuje i przepraszam za brak znaków Ostatnio edytowane przez Celthuz : 13-01-2010 o 08:44. |