Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Komentarze do sesji RPG - Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-04-2024, 21:35   #751
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Zebrało się trochę pytań, spieszę zatem z odpowiedziami (chociaż zapewne nie zachowam właściwej kolejności). Najpierw kwestia upadku Theodoryana, faktycznie widziała to jedynie Minorne - cała reszta drużyny powinna przyjąć, że Breton uciekł razem z elfką, bo też nikt z Was nie wie, że Morayne lewituje pod mostem.

Aro, zerknij proszę pilnie na naszego Discorda!

Na zewnątrz bramy, na szerokim moście łączącym obydwa masywy, jest ciemno, ale rześko i co najważniejsze, nie widać tam żadnego ruchu. Nazz będzie mógł spokojnie wydostać się na zewnątrz, ale w zaistniałych okolicznościach (ciemno, nerwowo, presja czasu) nie rozwikła tajemnicy mechanizmu obsługującego wrota (tu by się przydała pani Minorne albo Sedri).

Przyjąłem Wasze deklaracje w kwestii walki z pająkami. Weźcie pod uwagę, że one są nieco szybsze od większości z Was, więc jeśli zostawicie jakieś za plecami (piszę o tej oryginalnej siódemce blokującej pierwotnie drogę, a nie o dwóch setkach wspinających się w górę kaldery), dość szybko wskoczą Wam na te plecy. Dodatkowo uwaga odnośnie ostatniego postu Marrrta, bo nie wiem czy dobrze zinterpretowaliście ten mój opis rąbania pająków - te konstrukty są bardzo dobrze opancerzone, przez co po chwili walki zwyczajnie bolą od tłuczenia ich skorup ręce: nie ma w tym jednak niczego magicznego, to fizyczne zdrętwienie kończyny po uderzeniu w tak grubą metalową bryłę.

Alex, dzięki za deklarację, potencjalni obrońcy w komnacie na 100% zajmą się najpierw piaskożerami, chociaż napiszę już po zakończeniu tego wątku, jaki ja miałbym pomysł na wykorzystanie magii iluzji i bestii będąc na miejscu Minorne.

Coś pominąłem, przeoczyłem?
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-04-2024, 15:18   #752
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Dla tych, którzy mogliby nie zrozumieć (a może chcieliby), o czym był środkowy podrozdział mojego ostatniego posta, zostawiam trochę pomocy naukowych ;p



Ofkors zgodnie z ideą Open Source promowaną przez jednego z najważniejszych twórców uniwersum dopasowałam tekst do realiów forum (nie powiem jak, bo to za duży spoiler ;p) i wplotłam nieco pasujących odniesień do filozofii z naszego świata (Kant, Quine, Gorgiasz, Platon, Buddyzm Zen, Gnostycyzm, Chrześcijaństwo itd.). Część z nich wynika z mojego twórczego kaprysu, część zaś stanowiła jedne z pierwotnych inspiracji settingu.

Tak jak jakiś czas temu (nieudolnie) próbowałam pokazać jak to jest zwiedzać dwemerskie ruiny z perspektywy typowego Tamrielczyka, tak teraz (odrobinę bardziej udolnie) chciałam odsłonić rąbek głębszych tajemnic uniwersum. W tym przedstawić jedną z ciekawszych hipotez na temat losu Ludu z Głębin. Świat Prastarych Zwojów to jedno z najfajniejszych uniwersów fantasy właśnie dlatego, że im bardziej je zgłębiać, tym bardziej okazuje się oryginalne, rozbudowane, przemyślane, nietuzinkowe i fascynujące. Wyraźnie odstające od miałkiej, komercyjnej papki z reguły serwowanej nam w tym genre poprzez większość środków przekazu.
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.

Ostatnio edytowane przez Alex Tyler : 07-04-2024 o 18:02. Powód: dorzucenie mema
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-04-2024, 13:35   #753
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Alex, zgadzam się całkowicie ze stwierdzeniem, iż jest to świat bajecznie wręcz bogaty i barwny, a przy tym całkiem logicznie poukładany (biorąc poprawkę na aspekt fantasy). Gatunki i rasy, państwa, nacje, opcje polityczne i religijne, konflikty kulturowe, walka o dominację, płaszczyzna wyżej rozgrywki bóstw - wszystko to składa się w klimatyczną żyjącą całość. Mniejsza o stronę mechaniczną, ja akurat postawiłem na system, który jest autentycznie ciężki w operowaniu cyferkami, ale który oferuje pełny zestaw zasad pod każdy element tego świata - ale Scrollsy prezentowałyby się równie dobrze na każdym innym systemie, Fate i inne Savage Worldsy.

Alex, zastanów się nad poprowadzeniem własnej sesji Scrollsów, na jakiejkolwiek wygodnej dla Ciebie mechanice, byłbym poważnie zainteresowany udziałem, gdybyś mnie chciała.

Aro, super, że udało Ci się zasypać ten wulkan i wrócić do komputera, autentycznie mi ulżyło (i mogę z czystym sumieniem wykasować ze swojego doka tę scenę, w której zrzucony z mostu przez orsimera pająka uderza Bretona w głowę i posyła go nieprzytomnego prosto w daedryczny piec).

Reszta drużyny - mam trudny okres w pracy, ale do końca tego tygodnia na pewno rozliczę całkowicie rozprawę BG z resztą pająków bramnej straży!
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-04-2024, 22:57   #754
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Ja bym chciała rzucić na piaskożery zaklęcie Szału, tylko tak by rzuciły się na krasnoludzkiego automatona, a nie na siebie nawzajem Więc w chwili gdy odpowiednio się ustawi. O ile w ogóle nadarzy się tak sprzyjająca sposobność. Stan szału daje parę benefitów (m.in. zwiększenie Strength Bonus o 1), co powinno im pomóc w walce. No i może obudzi je, zanim zostaną zaatakowane.

Cytat:
Napisał Ketharian Zobacz post
Alex, zastanów się nad poprowadzeniem własnej sesji Scrollsów, na jakiejkolwiek wygodnej dla Ciebie mechanice, byłbym poważnie zainteresowany udziałem, gdybyś mnie chciała.
Na pewno jakbym chciała kiedyś poprowadzić coś ambitniejszego w fantasy, to świat TES stanowiłby faworyta jeśli chodzi o setting. Da się w nim osadzić praktycznie wszystko i to bez jakiegoś specjalnego światotworzenia. Od prostego lochotłuczenia po złożone polityczne intrygi i jakieś metafizyczne wojaże. Świat jest niezwykle dojrzały, rozbudowany i wiarygodny. Do tego pełen tajemnic oraz konfliktów wszelkiego typu. Co nadaje mu życia i pomaga tworzyć w nim niezwykle głębokie fabuły. Nawet w najbardziej prostackiej odsłonie serii tło wydarzeń jest tak obszerne i dobrze napisane (dobitny dowód, że za rozgrywkę i lore odpowiadają zupełnie inne osoby), że po kilkunastu latach od premiery gry ludzie bez rozwiniętych kompetencji intelektualnych wciąż się w nim gubią się i wykłócają o nieistotne detale czy własne błędne interpretacje.

Ja najbardziej lubię IV erę, bo ma surowy, apokaliptyczny i ponury klimat.
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.

Ostatnio edytowane przez Alex Tyler : 09-04-2024 o 23:00.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-04-2024, 19:49   #755
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Zapewne zdążyliście przeczytać ostatni wpis fabularny, który generalnie potrzebny mi był do wygenerowania jeszcze dwóch ciągów cyfr, ale który jednocześnie pozwolił przywrócić w Wasze pole widzenia osobę lewitującego bretońskiego czarodzieja.

Khajiit ma przeciwko sobie uszkodzonego dwemerskiego pająka. Nanatar przypomniał mi, że pod swoim postem wyrzuci szczęśliwą liczbę w teście ataku, którego nie wykorzystałem, dlatego zrobię to teraz. Celny atak na bazie szczęśliwej liczby uznałem za automatycznie celny bez prawa ofiary do obrony. Dodatkowo gracz zadeklarował walkę mieczem oburącz, co podnosi jego wartość obrażeń do poziomu k0 zamiast k8. Na kostce wypadło 9, +2 za miecz, +2 z bonusu Szczęścia za przewagę taktyczną. Oburęcznie (czy też może obułapnie) zadany cios wystarczył, aby zniszczyć pająka. Ine May ma jeszcze 2 PA, wykorzystam je do wsparcia Yareda w walce z jego przeciwnikiem. Kot trafia przy wyniku 51 na kostce k100, Na obrażenia wypada tym razem 6, +4 premii, w sumie wchodzi 5 netto.

Yared kontynuuje, dwa celne trafienia z wynikami 25 i 35. Pomyślałem, że chociaż Marrrt nie zna tej zasady, najpewniej nie poczuje się urażony faktem, że Yared też zacznie walczyć trzymając miecz oburącz. Na kostkach obrażeń mam odpowiednio 3 i 10, każdorazowo premie +4, ale pancerz pająka to 5 PP. Ten automaton już został zredukowany do 10 HP, lecz pierwszy cios nie zdoła go zniszczyć, zadałby maksymalnie 8 ran netto, gdybym boostował go trzema Punktami Staminy (co byłoby bez sensu). A zatem mistrz miecza rozwalił nadwyrężonego przez kota przeciwnika dwoma ciosami i tym samym pozostał nam jeszcze orsimer i jego pająk.

Ork trafia z wynikami 49 i 52, zadaje 3 i 4 rany netto. Pająk drapie go przy wyniku 33, ale zadaje tylko 1 ranę.

Kej’kerni i drugi orsimer niszczą swoje pająki i podobnie jak Cień przestają być związani walką.

Przeszedłem od razu do finałowej rundy, gdzie khajiit trafia pająka raz, Yared dwa razy, a orsimer ponownie raz i wspólnymi siłami dewastują ostatniego automatona ze straży bramnej. Droga na zewnątrz jest otwarta, a splendoru przydaje tej chwili miniaturowy kataklizm, bo fala napierających na most pająków wpada na runiczne pułapki zastawione przez Morayne. Jaskrawe łuki elektrycznej energii rozrzucają kilkanaście konstruktów w górę i na boki, odrywają im kończyny, wywołują eksplozje wtórne wewnątrz korpusów. Zwróćcie uwagę na świszczące w powietrzu szczątki.

Pole minowe spowolni pościg konstruktów o co najmniej dwie rundy, więc radzę nie zwlekać z odwrotem!

Dopiszę jeszcze kilka zdań komentarza za chwilę, teraz muszę wracać do pracy, bo zaraz kończę zmianę.


EDIT

Mam do Was prośbę. W komentarzu wrzuciłem już opis przebiegu walki na bazie cyferek, ale może zechcecie mnie wyręczyć w fabularyzowaniu i opiszecie tę końcówkę potyczki własnymi słowami w fabularkach? Byłbym wdzięczny. I uwzględnijcie proszę fakt, że detonacja runicznych pułapek zniszczyła w spektakularny sposób niemal dwa tuziny pierwszych w fali pająków, a resztę na chwilę przystopowała (ich mechaniczne umysły najpewniej muszą przeanalizować to, co właśnie się stało). Ten przestój daje Wam szansę na wydostanie się na zewnętrzny most, zanim pościg znowu ruszy.

Aro, Breton pozostanie wewnątrz kaldery licząc na to, że dwemerskie konstrukty go przeoczą, czy masz wobec Theodoryana inne plany?

Alex, masz chwilę, aby opisać scenę rzucania zaklęcia na piaskożery. Rzuć sobie od razu na test czarowania (może od razu trzykrotnie, ponieważ ta scena umożliwia powtarzalność czynności; im szybciej zaklęcie się uda, tym mniejszych szkód poczyni mechaniczny strażnik).
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!

Ostatnio edytowane przez Ketharian : 18-04-2024 o 11:17.
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2024, 19:45   #756
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Planuję i spróbuję coś napisać. Nie wiem jednak, jak to wyjdzie Bo czuję jakby mój ostatni post, był czymś w stylu ostatecznego przedśmiertnego ataku z anime. Wena mi siadła mocno od tamtej pory
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-04-2024, 21:44   #757
 
Nanatar's Avatar
 
Reputacja: 1 Nanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputacjęNanatar ma wspaniałą reputację
Od niedzieli będę miał kilka intensywnych dni w pracy. Mogę nie mieć czasu i siły na odpis fabularny, a jak znam życie akcja się prędko rozwinie.
Przeczytam wszystko. W miarę możliwości skrobnę krótko, lub dam znać w technikaliach. Wracam na chwilę w majówkę.
 
Nanatar jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-04-2024, 19:18   #758
 
GreK's Avatar
 
Reputacja: 1 GreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputację
Zaglądnąłem kiedy napisałem ostatni post w tej sesji. Drugiego kwietnia. Ponad dwadzieścia dni temu.

Zastanawiałem się jak to skomentować...

Wejdźmy na ten most nim pająki zardzewieją.

 
__________________
LUBIĘ PBF
(miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną)
GreK jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-04-2024, 14:45   #759
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Jak słusznie GreK zauważył, zaniedbałem tempo tej rozgrywki w ostatnich tygodniach i śpieszę to nadrobić. Rdzeń drużyny (kot i Cień, mistrzowie miecza, orsimerowie) wydostał się na zewnętrzny most. Wrota po drugiej stronie są zamknięte, ale doświadczenie podpowiada, że zapewne się otworzą z bliskiego dystansu jak te pierwsze. Pierwsze pozostają otwarte, widać przez nie pająki, które po chwilowej konsternacji wywołanej wybuchami pułapek wznawiają pościg.

Ekipa na moście ma w zasadzie skrępowane ręce - możecie przyjąć postawę obronną w dowolnym miejscu konstrukcji i czekać aż pościg nadciągnie albo biec ku drugim wrotom. Zejście w dół nie jest opcją, ponieważ konstrukcja zewnętrznego mostu nie oferuje żadnych schodów ani drabin.

Asem w rękawie mógłby być latający Breton, ale nie wiem na ile Aro wykorzysta jego potencjał w tej scenie.

I potwierdzenie informacji z wątku komentarzy - Neramo, Hlandria i reszta ekspedycji pokonali główne wrota enklawy, otworzyli je i wlewają się ciżbą do wnętrza podziemi (a jest ich w sumie z ludzkimi najemnikami dobra setka).
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-04-2024, 21:38   #760
 
Marrrt's Avatar
 
Reputacja: 1 Marrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputacjęMarrrt ma wspaniałą reputację
A jaki jest azymut zapachu obcego kota? Redgardzi z pewnością zapytają khajita o to czy nadal czuje intruza i może wskazać kierunek.
 
__________________
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
Benjamin Franklin
Marrrt jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172