Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Komentarze do sesji RPG - Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-04-2024, 09:07   #501
 
Dekares's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekares nie jest za bardzo znany
Czołem!
Dziękuję za dodanie zdolności do brudnopisu, chciałbym zadeklarować wykupienie(jak rozumiem 100 PD tak?)
Co do stanu punktów życia Azura to czy czasem nie dostaje on za dużo HP? wydawało mi się że spadło mu do 4 po czym leczenie przywróciło mu 3 Więc chyba powinien mieć 7/10 HP a nie 9/10.

Co do obecnej sytuacji z moją deklaracją działań to chciałbym jednak argumentować że powinnem móc zmienić swoja deklarację
Mapkę cały czas czytam i bardzo dziękuję za jej zamieszczanie bo zdecydowanie pomaga w ogarnięciu tego co się dzieje.
Deklaracje szarży opisywałem jako próbę wejścia na ich flankę/ tył ponieważ zarówno z mapki jak i opisu odczytałem że są raczej zdecydowani atakować Grupę Tobiasa (cytat”Ta zgraja biegła niepowstrzymanie ku Tobiasowi i jego dwóm towarzyszom.”) więc Stefan liczył na to że uda mu się ich oskrzydlić.
Uważam że jeśli Ci mają zamiar zmienic kierunek działania to Stefan powinien też mieć możliwość zmiany swojej deklaracji.
Chodzi mi o to że albo ruszają na niego od razu z szarżą, w takim wypadku to powinienem mieć możliwość wtedy zadeklarowania stania w miejscu a nawet cofnięcia się do tyłu aby dać Tobiasowi i innym strzelcom jak najdłuższy czas do strzelania do nich bo widzi coś zupełnie innego niż szarże na inny oddział która może wykorzystać do ataku na ich tyły flankę.

W drugim wariancie widzi ich najpierw atakujących Tobiasa(część ruchu wydana na przemieszczanie biegiem się w kierunku Tobiasa) po czym Ci zatrzymuję się o kawałek od Tobiasa tam zmieniają front oddziałów(co uważam za skomplikowany manewr do wykonania szybko i pod ostrzałem) i po tym albo przyjmują szarże Stefana albo sami ruszają na niego, wydaje mi się że bieg na Tobiasa i zmiana frontu powinna zabrać im trochę czasu( całą turę), więc Stefan powinien mieć możliwość zatrzymać się zanim dojdzie do walki z nimi, samym tym manewrem spełni swoje zadanie wspomożenia Tobiasa i da temu szansę zadania im ogromnych strat z strzelania, myślę że sam bonus +20 za bliski zasięg to zdecydowanie za mało bo Ci zatrzymywali by się naprawdę o kilka metrów od grupy Tobias, jak zmieniają front to raczej nie liczą się jako biegnący i będą zbici w kupę więc nawet jak dana strzała nie trafi w zamierzony cel to powinna mieć szansę trafić wrogów przemieszczających się za celem.

Oczywiście Stefan też potrzebowałby chwili na zorientowanie się sytuacji i zatrzymanie swoich ludzi/dołączenie wspomnianych psów, więc w tej turze raczej nie byłby zdolny do cofania się i pewnie przesunąłby się o kratkę albo dwie do przodu ale po tym by się zatrzymał i grał na czas dając wrogą do wyboru atak na Stefana i atak na plecy od Tobiasa(nie wiem jak by wyglądała kwestia strzelania do nich w trakcie walki wręcz z nami, choć wydaje mi się że ich szanse na oberwanie powinny być znacznie większe bo byliby plecami do strzelających, jest ich więcej, a psy to raczej mniejsze cele) Albo atak na Tobiasa (kolejna tura na obrót) i atak w plecy od Stefana.

Stefan już raz rzucił się na liczniejszego wroga na rympał na bagnach i dostał nauczkę więc teraz nie ma zamiaru im ułatwiać roboty. Oczywiście zdaje sobie sprawę że możemy teraz tak co chwilę zmieniać deklaracje co będzie bez sensu więc trzeba by jakiś kompromis wypracować . Ale dla mnie na logikę nie widzę tego żeby mogli tak zmienić kierunek ataku bez wystawienia się na nieakceptowalny ostrzał więc jak Stefan to zobaczy to wykorzysta sytuacje zmuszając ich do przyjścia do niego, szczególnie widząc ilu ich jest.


EDIT: Tak bym ewentualnie edytował swojego posta fabularnego:

Napięcie jakie towarzyszyło Stefanowi i Wieselom gdy powoli posuwali się do przodu w kierunku przesieki było nie do wytrzymania, czas wydawał się niemal stać w miejscu gdy krok po kroku zbliżali się do przeszkody, jednocześnie odrobinę schodząc z drogi aby zyskać chociaż trochę osłony.
W ciągu jednego uderzenia serca cała sytuacja odwróciła się do góry nogami przyśpieszają do niemiłosiernego galopu gdy nagle zostali zaatakowani z wielu stron jednocześnie.
Jaeger widział kątem bestie podobne do tych z którymi walczyli wcześniej biegnące na Duviela i jego towarzyszy ale widząc wybiegających za przesieki zwierzoludzkich zasrańców wiedział, że grupa po drugiej stronie drogi będzie musiała sobie poradzić bez jego pomocy, On, Tobias i ich ludzie i tak mają już za nadto na swojej głowie. Zanim jego imiennik zdołał wykrzyczeć do niego jakikolwiek rozkaz Stefan biegł już w kierunku atakujących pomiotów chaosu razem ze swoimi ludźmi i psem chcąc spaść na ich flankę albo nawet na tyły póki Ci byli zajęci próba dopadnięcia Tobiasa i Jego towarzyszy.
- Spuście psy! - rzucił tylko za siebie do sierżanta licząc na to, że chociaż tak zostanie wsparty w starciu z jak wyglądało liczniejszym wrogiem.

Jednak kolejny manewr wroga zmusił go wydania swoim ludzią rozkazu zatrzymania się:
- Halt! -wykrzyczał widząc zwierzoludzi zatrzymujących swój atak na Tobiasa i jego ludzi i zwracających się ku jego grupie. Liczba podłych bestii szykujących się teraz do walki z jego oddziałem zdecydowanie nie wprawiła go w dobry nastrój, jednak po chwili uśmiechnął się widząc, że wróg zwrócił się do niego Wszystkimi swoimi siłami ignorując Tobiasa!
- Tępe Kozojebce! - pomyślał Jeager zwracając się do Wieselów
Cofamy się ile się da jak spróbują iść na nas! Atakujemy jeśli znowu ruszą Tobiasa! Olaf zatrzymaj psy!

Niespodziewaną przerwę w natarciu Jeager poświęcił na próbę wypatrzenia czy wśród bestii jest jakiś wyróżniający się drań mogący być ich dowódcą którego Stefan mógłby spróbować zabić aby złamać ich ochotę do walki.
 

Ostatnio edytowane przez Dekares : 12-04-2024 o 09:49.
Dekares jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2024, 14:18   #502
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
@Cioldan


Cytat:
dla mnie całkiem nieźle opisuje od 4 do 8 sztuk ogarów. Dlatego myślałem, że w nowej turze będą wiedzieć więcej .
- JA się staram robić odpisy z przyziemnej perspektywy jaką powinni mieć BG. I rzadko robię metagrowe odpisy. A w sytuacji jak leci na kogoś z pół tuzina ogarów jakie chcą go rozszarpać i się do nich strzela raz za razem to niezbyt sprzyja liczeniu czy jest ich 6, 7 czy 8. Stąd taki opis jak widać.


Cytat:
Nie było deklarki bo nie wiedziałem, że będzie walka. To tak, jakbym zawsze miał szykować deklarkę na wiele, wiele możliwości, bo przecież nie wiemy czy ktoś nas nagle nie zaatakuje , ale fajnie, że to uwzględniłeś, w sensie "deklarki po na przed" ;D
- No uwględniłem


Cytat:
Czyli, łącznie z tymi informacjami z podsumowania głównego posta: 4 strzały trafiły (w tym 2 na 6 prób z grupy Duivela) i padł jeden ogar oraz jeden jest ranny? Będzie ciężko jeśli Kolesnikov skupi się na ich łucznikach.
- Po dodaniu podwónych strzałów z czwórki Duivela poszło 6 strzałów, z czwórki Kolesnikowa strzały. Łącznie wyszło z tego 3 trafienia w tym 2 od Duivela, 1 od kogoś z drogi. Oczywiście to tak metagrowo. Z tych 3 trafień udało się wyłączyć z walki 1 ogara i zranić drugiego.



Cytat:
No ok, ale co to są dwa umsy czy zdolności, oprócz tych rasowych? Przecież tworzenie nowej postaci wg oryginalnych zasad daje nawet wszystkie um i zd wylosowanej profesji. Nie mówię tu o takim rozbudowaniu jak jest u Ciebie, ależ skąd! Sam wiem, że to byłaby przesada . (ofc, co innego jeśli chodzi o główną postać, wtedy to już nie jest przesada)
- Ums zaawansowany jest na tyle zaawansowany, że trzeba by wymienić u pomocników, że ma ten ums. Powszechne umsy jak gotowanie, powożenie, jeździectwo można machnąć ręką bo to sporo osób ma w tych młotkowych realiach no ale umsy zaawansowane są charakterystyczne dla danej postaci.




Cytat:
Zaraz.
16m=4kr
20m=5kr
28m=8kr?? chyba 7kr?? zresztą tak masz na mapce
Duivel ma SZY 6, także nawet w następnej rundzie byłby na przeciwko psów, ale jeszcze nie w bójce na jednej kratce. Bo przecież, żeby się bić, muszą być na jednej kratce...
- No tak, coś mi się klawiatura omskła. SZY 7 to 28 m i 7 kratek na 1 turę.

- Nie muszą i właściwie nie mogą być na jednej kratce. To nawet technicznie jest trudne do zrobienia w excel i byłoby mało czytelne. Jak kratki się stykają wtedy mamy walkę. Więc jak cała grupa Duivela jest na tej samej kratce i dojdą do nich ogary to wszyscy są w zwarciu. Wszyscy na jednej kratce są traktowani jak jeden oddział.

- I w poprzednim starciu na drodze też walka w zwarciu była zaznaczona poprzez to, że oddziały stały na sąsiednich kratkach.



Cytat:
Psy też jeszcze w pełni tej grupki nie zaatakują jakąś akcją całoturową, bo jednak muszą ostatnią odległość pokonać. Generalnie mogliby wszyscy uciekać i dopiero walczyć od następnej tury, ale na koniec tej już byliby w zwarciu, a ludzie to chyba nawet szybciej zostaliby dopadnięci...
- Jeśli ruch się kończy tak, że kratki obu stron się stykają = zwarcie. Chyba, że jest jakaś przeszkoda jak ściana, urwisko itd.



Cytat:
Teraz potencjalna deklarka
Dobra to w tej drugiej turze, ludzie odrzucili by łuki i wyciągnęli swą broń krótkodystansową (szabla i mała tarcza?), bo wiedzieliby, że muszą wejść w zwarcie. Nie wiem czy mają w sumie atak albo unik. Elfy natomiast oddałyby po dwa strzały z racji swoich umiejętności i na koniec odrzucenie na bok łuków. Strzelaliby oczywiście w te psy które na nich biegną.
Jeszcze myślę nad tym odrzuceniem łuków... bo jeśli są jedną grupą, to najpierw psy powinny zaatakować najsłabszego, czyli któregoś człowieka, no i póki ich nie ubiją, to elfy mogą strzelać i strzelać. W sumie ludzie też mogą oddać strzały, bo oni uciec już nie mogą, a nie wiem czy mają Atak, Unik czy cokolwiek co sprawi, że będą się bronić...
- Myśliwi mają br.długą + łuk.

- Jak pisałem powyżej to co się dzieje na danej kratce dotyczy wszystkich na tej kratce. Więc jak ogary dopadną ludzi to dopadną też elfy. To jest kwadrat 4 na 4 m. A z 2 osób trudno utworzyć linię jaka by miała odgradzać 2 następne osoby od przeciwnika. Zwłaszcza jak przeciwnika jest 7 sztuk czyli mają przewagę liczebną. Czyli jeśli elfy zostaną na miejscu a ludzie mają się bronić to cała czwórka jest w zwarciu z ogarami.

- Żeby elfy mogły oddać strzał musiałyby:

- wyjśc na inną kratkę
- liczyć, że ogary zajmą się Tomasem i Jurgenem (7 vs 2) i żadne stado nie pobiegnie za elfami*


*Tu mowa o akcji: ruch i strzał i gdyby w tym momencie jeszcze ogary wjechały w elfy to mają zwarcie mając łuk w rękach. Lub puszczają łuki na ziemię (akcja natychmiastowa) ale już nie mają czasu dobyć broni (druga akcja natychmiastowa).


- Myśliwi nie będą stosować uniku. Mają taką samą WW jak ZRĘ więc procentowo to to samo. A w razie suk to przy WW mogą zranić przeciwnika a przy uniku tylko uniknąć jego ataku.




Cytat:
PS
Co do rzutów na strzelanie. Można jakieś dokładne rozliczenie zobaczyć? Bo według tabelki pod mapą, za odległość powinni dostać po +20 do US. Duivel jeszcze +10 za Mistrza Broni... czyli razem 90US. Dla grupki Duivela w poprzedniej rundzie też powinny liczyć się bonusy za odległość, dla Kolesnikova. Za las i za ruch powinni dostać -20/-30, za zasłonę nic, bo przecież już wybiegły zza niej, a las jest liczony osobno.

Modyfikatory:

bliski zasięg +20 (UŁ 1; UŁ 2; Tobias Duivel)
mistrz: łuk +10 (Duivel)
las -10 (wszyscy);
ruch -10 (Tobias; Kol 01);
ruch -20 (Duivel; Kol 02);
tarcza -20 (Tobias; Kol 01)



@Dekares


Cytat:
Dziękuję za dodanie zdolności do brudnopisu, chciałbym zadeklarować wykupienie(jak rozumiem 100 PD tak?)

- Ok, to Stefan 135-100=35 PD i zd.pakowny


Cytat:
Co do stanu punktów życia Azura to czy czasem nie dostaje on za dużo HP? wydawało mi się że spadło mu do 4 po czym leczenie przywróciło mu 3 Więc chyba powinien mieć 7/10 HP a nie 9/10.
- Azur skończył poprzednią walke z 6/10 HP. Medycy wyleczyli mu +3 HP. Więc obecnie ma 9/10 HP.

- Drugi z psów miał 0 HP po sprawdzeniu tabelki wyłączenia z walki 1 HP. Jak medycy go wyleczyli +3 HP to miał 4/10 HP.



Cytat:
Co do obecnej sytuacji z moją deklaracją działań to chciałbym jednak argumentować że powinnem móc zmienić swoja deklarację
- Oki, odniosę się tutaj to całego wpisu.


- Dekares więc chyba byś musiał edytować swój post. Przeczytaj go jeszcze raz. Tam nie ma żadnych kompromisów. Wyraźnie napisane, że jeszcze zanim Kolesnikow wyda rozkaz to Jeager leci na zwierzoluci z całej pary. Tam nic nie ma, że coś zwalnia, że przystaje, że szuka pozycji. Nie. Tam jest wyraźny opis, że leci do kontrszarży na zwierzoludzi. Co zresztą jest zgodne z rozkazem Kolesnikowa. I jedynie ma nadzieję, że wjedzie zwierzoludziom jakoś nie od frontu. No ale to jak widać się nie udało.

- A się nie udało bo na mapce na koniec mojej tury Stefan jako jedyny został jakby na etapie T 00. Bo Tobias i Duivel ostrzelali przeciwnika jaki na nich wybiegł i na tym zeszła im T 01. Zwierzoludzie też zrobili swoje ruchy. I do kompletu brakowało tylko ruchu Stefana - bo na tą okoliczność nie było żadnej deklarki. Było, że później coś może podziałać ale jak się nic nie będzie działo. Ale jak widać się zadziało.

- Więc po wykonaniu zadeklarowanego już w tej turze ruchu Stefana - szarża na zwierzoludzi - znalazł się on całkiem blisko Tobiasa i zwierzoludzi. Ten ruch tworzy komplet z tym strzelaniem Tobiasa i ruchem ungorów.

- Ungory zaś po wybiegnięciu zza zasieki biegną przed siebie. Równolegle do drogi. Tak aby odciąć grupę Tobiasa od tej drogi i reszty. I to odzwierciedla mapa gdzie jeden ich oddział biegnie za drugim. I gdyby nie było ruchu Stefana to pewnie zajęłyby się Tobiasem. Ale skoro Stefan i psy zaszarżował na nich no to wychodzą im naprzeciw. A że skoro z postu wynika, że Stefan zasuwa na pełnej prędkości i kończy ruch de facto przy zwierzoludziach to oznacza to, że już są ze sobą w zwarciu. Bo jak pisałem wyżej Cioldanowi, jak ruch się kończy przy kratce przeciwnika to oznacza to zwarcie.

- A nie mamy jeszcze deklarek i postu Tobiasa. Więc nie wiadomo co on zrobi. Ale jak tak będziemy czekać z napisaniem swojego postu na post kolegi to sesja szybko ugrzęźnie.


Cytat:
EDIT: Tak bym ewentualnie edytował swojego posta fabularnego:

- No słuchaj Dekarest ty się zdecyduj na coś. Jak pisałem powyżej w moim misiowym poście jest uwględniona sytuacja (także na mapie) bez T 01 Stefana. Bo brakło deklarki na tą okoliczność.


- Jeśli Stefan wykonuje pełny ruch ku zwierzoludziom to de facto kończy się on zwarciem ze zwierzoludźmi (to odzwierciedla obecny stan mapki)
- Jeśli Stefan wykonie pół ruchu lub w ogóle to powiedz na jakiej kratce kończy. To jest jego T 01. Tobias i rogasie już wykonali swoje T 01 więc ich pozycje się nie zmieniają.


- A co dalej w T 02 i później to zobaczymy. Choćby od tego co zrobi Tobias.

- Jak chcesz to edytuj posta. Ale bez opisu reakcji zwierzoludzi.

- Przypominam też że wedle rozkazu Kolesnikowa Stefan miał zaatakować zwierzoludzi aby odciążyć grupę Tobiasa.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-04-2024, 04:51   #503
 
Dekares's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekares nie jest za bardzo znany
Dziękuje za rozliczenie zdolności i rozjaśnienie z HP psów nie chciałem żeby wyszły jakieś nadprogramowe HPki.

Co do deklaracji to nie rozumiem już nic z obecnej sytuacji więc nie będę już nic zmieniał skoro szarżuje to szarżuje i tyle z mojej strony.
 
Dekares jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-04-2024, 20:20   #504
 
Cioldan's Avatar
 
Reputacja: 1 Cioldan nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Ums zaawansowany jest na tyle zaawansowany, że trzeba by wymienić u pomocników, że ma ten ums. Powszechne umsy jak gotowanie, powożenie, jeździectwo można machnąć ręką bo to sporo osób ma w tych młotkowych realiach no ale umsy zaawansowane są charakterystyczne dla danej postaci.
No i tu właśnie jest pies pogrzebany. Na zdolności typu błyskawiczne przeładowanie, pewnie nie można machnąć ręką? Skoro i tak możemy rozwijać tych pomocników, to fajnie byłoby im dodać chociaż jakąś początkową profesję z jej dodatkami...

Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- I w poprzednim starciu na drodze też walka w zwarciu była zaznaczona poprzez to, że oddziały stały na sąsiednich kratkach.
- Jeśli ruch się kończy tak, że kratki obu stron się stykają = zwarcie. Chyba, że jest jakaś przeszkoda jak ściana, urwisko itd.
- Jak pisałem powyżej to co się dzieje na danej kratce dotyczy wszystkich na tej kratce. Więc jak ogary dopadną ludzi to dopadną też elfy. To jest kwadrat 4 na 4 m. A z 2 osób trudno utworzyć linię jaka by miała odgradzać 2 następne osoby od przeciwnika. Zwłaszcza jak przeciwnika jest 7 sztuk czyli mają przewagę liczebną. Czyli jeśli elfy zostaną na miejscu a ludzie mają się bronić to cała czwórka jest w zwarciu z ogarami.
- no tu wychodzą kolejne minusy z bitewniaka. My nie prowadzimy armii i nie najeżdżamy inne księstwa czy cokolwiek. Tylko gramy pojedynczymi istotami, do których się jakoś tam przywiązujemy (no i ewentualnie pomocnikami / towarzyszami). W zwarciu winni być tylko Ci co akurat się biją. Na tych 4 metrach jest możliwe, że ktoś po prostu będzie sobie stał.
No, ale z drugiej strony, mam teraz w głowie fakt, że każdy atak pójdzie tylko w jedną postać, aż ta padnie. Nie wiem od czego teraz to będzie zależeć, ale mam nadzieję, że najpierw na do odstrzału idą npc zwykli, potem towarzysze BG, potem NPC najważniejsi, a na koniec BG... :P.
W każdym razie mając to w głowie, trochę inaczej planuję walkę.

Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Żeby elfy mogły oddać strzał musiałyby:
- wyjśc na inną kratkę
- liczyć, że ogary zajmą się Tomasem i Jurgenem (7 vs 2) i żadne stado nie pobiegnie za elfami*
*Tu mowa o akcji: ruch i strzał i gdyby w tym momencie jeszcze ogary wjechały w elfy to mają zwarcie mając łuk w rękach. Lub puszczają łuki na ziemię (akcja natychmiastowa) ale już nie mają czasu dobyć broni (druga akcja natychmiastowa).
Czemu mieliby wyjść na inną kratkę? Nie ma jeszcze zwarcia, a odległość wynosi od 4m do 10m, bo mogą stać na skrajnych krawędziach pola 4x4 :P.
Do tego zwarcia jeszcze nie ma, więc ogary jeszcze muszą poświęcić chwilę na szarżę i dopiero wtedy zwarcie. Jeśli inicjatywa po stronie naszej grupy, to zdążą odłożyć łuki. Bo strzelą jeszcze jak tamte biegną .

Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Myśliwi nie będą stosować uniku. Mają taką samą WW jak ZRĘ więc procentowo to to samo. A w razie suk to przy WW mogą zranić przeciwnika a przy uniku tylko uniknąć jego ataku.
Ok, zrozumiałe. Panowie przygotowali się do walki i spróbowali przejąć inicjatywę .

Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
Modyfikatory:
bliski zasięg +20 (UŁ 1; UŁ 2; Tobias Duivel)
mistrz: łuk +10 (Duivel)
las -10 (wszyscy);
ruch -10 (Tobias; Kol 01);
ruch -20 (Duivel; Kol 02);
tarcza -20 (Tobias; Kol 01)
Tu chodziło mi bardziej o to ile mieli wyrzucić by trafić, bo trochę mi to nie pasi. Duivel za drugim razem rzucił 64, dlaczego trafił? Coś przeoczyłem? US ma na poziomie 60, w bonusach ma +30, ale niestety też -30 za różne rzeczy. Czyli przeczucił 60, więc chyba nie trafił...?



No i na koniec zostawiłem jedną rzecz. To o czym mówiłeś i argumentowałeś w poprzednich dysputach .
Akcja = Tura
więc czy
Podwójna Akcja = Podwójna Tura
bo wtedy szarża o 28m powinna trwać dwie tury...
tak tylko...


Pozdro!!
 

Ostatnio edytowane przez Cioldan : 13-04-2024 o 20:23.
Cioldan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-04-2024, 14:37   #505
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Tura 39 - 2521.05.04; bkt; popołudnie

- Oki, to mój post jest :> Co do terminu na wrzucenie postów to do końca pt 04.19 a więc jest 5,5 dób na zmajstrowanie posta.


Stan Zdrowia:

Tobias Walder; R 2; 13/15 HP (s.draśnięty; 0);
Stefan Jeager; R 2; 12/12 HP (s.zdrowy; 0);
Duivel Mundo-naru; R 3; 12/12 HP (s.zdrowy; 0);



Stan PZ


Tobias 375 PZ
Stefan 18 PZ
Duivel 40 PZ


Stan PD-ków


- Stefan 10 PD za szybkiego posta

- Stefan 10 PD za fabułę posta

- Stefan 10 PD za pomysł z użyciem psów myśliwych

- Stefan 25 PD za przetrwanie walki

- Tobias 5 PD za wrzucenie posta

- Tobias 10 PD za fabułę posta

- Tobias 25 PD za przetrwanie walki

- Duivel 5 PD za wrzucenie posta

- Duivel 10 PD za fabułę posta

- Duivel 25 PD za przetrwanie walki


Razem:

Tobias 110 + 40 = 150 PD
Stefan 35 + 55 = 90 PD (Azur, Albrecht, Olaf po 72 PD)
Duivel 155 + 40 = 195 PD (3 pomocników po 91 PD)


---




@Wszyscy


- Oki to w tej turze minęło około kwadransa albo pół. Tak w sam raz aby rozegrać jakąś leśną potyczkę. Zasadniczo dalej jest mniej więcej środek dnia jak poprzednio.



- Co do scenek są 2. Obie koncetrują się tam gdzie byli BG co nie oznacza, że gdzie indziej się nic nie działo. Pierwsza jest na jednej flance gdzie jest grupa Duivela, druga po przeciwnej gdzie walczą grupy Stefana i Tobiasa.



- Tu jest link do mapki: https://docs.google.com/spreadsheets...LaY/edit#gid=0



- Ogólnie to z mechy poszło od T 02 do T 06. I to wystarczyło aby przeważyć szalę w większości ognisk walk. Końcowy etap z końca mojego posta widać na excelowej mapce.


- Co do HP na koniec walki:


Grupa Tobiasa (całość 3/3 > 2/3)

Tobias 13/15 HP (1/1)
Karl i Johan 2/24 HP (1/2)


Grupa Stefana (całość 3/3 > 2/3)

Stefan 12/12 HP (1/1)
Wieslerowie 10/24 HP (1/2)


Grupa Azura (3/3 > 1/3)

Azur 9/10 HP (1/1)
Psy 0/20 HP (0/2)


Grupa Kolesnikowa (8/8 > 8/8)

Kolesnikow 01 44/50 HP (4/4)
Kolesnikow 02 41/48 HP (4/4)


Grupa Duivela (4/4 > 2/4)

Duivel 12/12 HP (1/1)
Lindara 5/10 HP (1/1)
Tomas i Jurgen -2/24 HP (0/2)



- Ogólnie co do utraty liczebności przez poszczególne grupy to poniżej zamieszam taki światopogladowy skrót. Te cyfry oznaczają liczebność oddziałów.


- Co do walk Duivela to:

T 01: Duivel 4/4 vs Ogary x2 8/8 (ostrzał vs szarża)
T 02: Duivel 4/4 vs Ogary x2 7/8 (zwarcie)
T 03: Duivel 3/4 vs Ogary x2 6/8 (zwarcie; 1 myśliwy pada)
T 04: Duivel 3/4 vs Ogary x1 4/4 (zwarcie; 1 ogar ucieka)
T 05: Duivel 2/4 vs Ogary x1 3/4 (zwarcie; 1 myśliwy pada)
T 06: Duivel 2/4 vs Ogary x1 3/4 (ogary dają dyla)


- Co do walk Stefana to:

T 01: szarża i kontrszarża
T 02: Stefan 3/3 vs Tarczownicy 3/3 (zwarcie)
T 03: Stefan 3/3 vs Tarczownicy 3/3 (zwarcie)
T 04: Stefan 3/3 vs Tarczownicy 1/3 + Tarczownicy 4/5 (psy pękają i uciekają)
T 05: Stefan 3/3 vs Tarczownicy 1/3 (zwarcie; drugi oddział ungorów ucieka)
T 06: Stefan 2/3 vs Tarczownicy 0/3 (zwarcie; jeden z Wielslerów pada)


- Co do walk Tobiasa to:

T 01: szarża i ostrzał
T 02: Tobias 3/3 vs Tarczownicy 2/2 (zwarcie; zranienie Tobiasa)
T 03: Tobias 3/3 vs Tarczownicy 2/2 (zwarcie; ungor trafia Tobiasa ale zdany OP)
T 04: Tobias 2/3 vs Tarczownicy 2/2 (zwarcie, jeden z myśliwych pada)
T 05: Tobias 2/3 vs Tarczownicy 1/2 (zwarcie)
T 06: Tobias 2/3 vs Tarczownicy 0/2 (zwarcie)



- Jak jest gdzieś moment, że ktoś z walczących pada to oznacza, że dostał do tego momentu na tyle dużo obrażeń, że właśnie padł. Ale to tak stopniowo i raczej nie na raz.

- Ci co padli mają kulanie na wyłączenie walki. Na ten moment to wiadomo, że ktoś leży na pobojowisku ale jeszcze nie wiadomo w jakim jest stanie. Czyli podobnie jak na koniec poprzedniej walki. W razie czego tu jest tabelka:


Jeśli postać straci w walce (lub innych okolicznościach) Żywotność do 0 lub mniej wówczas uważa się ją za “wyłączoną z walki”. Wszystkie skierowane w nią ataki WW lub US trafiają w nią automatycznie. W takim stanie postać jest nieruchoma i pozbawiona świadomości z powodu skrajnie dużego bólu, utraty krwi, niedotlenienia i ogólnego “przeciążenia” organizmu. Jest możliwe, że to przeżyje ale z danej walki i tak jest już wyłączona. Po walce trzeba sprawdzić w jakim jest stanie wykonując rzut 1k100 na poniższej tabelce.

Cytat:
Za każdy poziom 1 pkt obrażeń poniżej 0 ŻYW należu do rzutu dodać +10. Czyli jak ktoś oberwał na -2 ŻYW i wyrzucił na 1k100 np. 50 to traktuje się jakby wyrzucił 70.


Rzut na wyłączenie z walki (1k100) (randomy wynik +20):


01 - 20 Oszołomienie (po walce 25% HP)
21 - 40 Zdławienie (po walce 1 HP) *
41 - 60 Krytyczny (po walce 0 HP)
61 - 80 Kontuzjowany *
81 - 00 KIA *

- Jak ktoś chce może za swój oddział sam pokulać. Na każdą postać wyłączoną z walki jest rzut 1k100. Jak ktoś by miał tu jakieś wątpliwości czy coś nie było jasne to dajcie znać. Jak ktoś nie pokula to ja pokulam w następnej swojej turze.




- Na koniec mojego posta jest moment tuż po zakończeniu walki. Jak łowcy jeszcze ścigają uciekających ungorów.


- W tej turze bym chciał:

- opis co postać robi tuż po zakończeniu walki
- opis co robi trochę później tak powiedzmy do kwadransa później


---


- I to na ten moment chyba tyle z mojej strony. Jak są jakieś pytania czy deklarki to dajcie znać





Cytat:
Dziękuje za rozliczenie zdolności i rozjaśnienie z HP psów nie chciałem żeby wyszły jakieś nadprogramowe HPki.
- Oki, szpoko



Cytat:
Co do deklaracji to nie rozumiem już nic z obecnej sytuacji więc nie będę już nic zmieniał skoro szarżuje to szarżuje i tyle z mojej strony.
- Oki, szpoko



Cytat:
No i tu właśnie jest pies pogrzebany. Na zdolności typu błyskawiczne przeładowanie, pewnie nie można machnąć ręką? Skoro i tak możemy rozwijać tych pomocników, to fajnie byłoby im dodać chociaż jakąś początkową profesję z jej dodatkami...
- No i na tą okoliczność macie te 2 charakterystyczne umsy dla pomocników Gdzye postać główna ma ich bazowo 6. A umsy podstawowe i zdolności jest szansa wykupić pomocnikom za PD-ki w trakcie gry. Jak dla mnie to uczciwy deal



Cytat:
- no tu wychodzą kolejne minusy z bitewniaka. My nie prowadzimy armii i nie najeżdżamy inne księstwa czy cokolwiek. Tylko gramy pojedynczymi istotami, do których się jakoś tam przywiązujemy (no i ewentualnie pomocnikami / towarzyszami). W zwarciu winni być tylko Ci co akurat się biją. Na tych 4 metrach jest możliwe, że ktoś po prostu będzie sobie stał.
No, ale z drugiej strony, mam teraz w głowie fakt, że każdy atak pójdzie tylko w jedną postać, aż ta padnie. Nie wiem od czego teraz to będzie zależeć, ale mam nadzieję, że najpierw na do odstrzału idą npc zwykli, potem towarzysze BG, potem NPC najważniejsi, a na koniec BG... :P.
W każdym razie mając to w głowie, trochę inaczej planuję walkę.
- Kwadrat o boku 4 m to nie jest jakaś nie wiadomo jaka przestrzeń. Powiedzmy zbliżone do trochę większego pokoju w mieszkaniu. Dorzuć do tego jakieś drzewa, korzenie i krzaki. Oraz te 3-5 osób. Tylko niech one walczą. Czyli są w ruchu, podskakują, uskakują w tył, w bok, do przodu itd. Jak na moje oko to całkiem ciasno się robi W poprzedniej walce 1 kw miał boki o 3 m więc było jeszcze ciaśniej.

- Poza tym akurat w sytuacji Duivela no to jak to sobie wyobrażasz? Na dwie osoby pędzi 7 ogarów. No 2 się z nimi zepną w walce. Może jak 2:1 no to 4 ogary. A pozostałe?

- No i na metagrowych zasadach to 1 oddział zajmuję 1 kratkę. Więc to co się dzieje na tej kratce dotyczy całego oddziału. Cały jest na odkrytym terenie albo na zalesionym. Albo przy ścianie. Albo jak spadnie tam bomba to też dmg będzie dotyczył ich wszystkich. A jak są w zwarciu to też cały oddział. I właśnie metagrowo można próbować podzielić oddział na mniejsze jak się wyjdzie na inne pole.

- Co do zdejmowania HP-ków od obrażeń to liczy się je "od dołu". Czyli wódz oddziału i inne takie charakterystyczne postacie obrywają na końcu. Chyba, że jest atak indywiudalny skierowany w daną postać lub obszarowy jaki obejmuje cały oddział na raz.




Cytat:
Czemu mieliby wyjść na inną kratkę? Nie ma jeszcze zwarcia, a odległość wynosi od 4m do 10m, bo mogą stać na skrajnych krawędziach pola 4x4 :P.
Do tego zwarcia jeszcze nie ma, więc ogary jeszcze muszą poświęcić chwilę na szarżę i dopiero wtedy zwarcie. Jeśli inicjatywa po stronie naszej grupy, to zdążą odłożyć łuki. Bo strzelą jeszcze jak tamte biegną .
- Nie ma czegoś takiego jak inicjatywa. Przynajmniej od strony mechy. Obie strony wykonują swoje ruchy.

- T 01, ogary szarżują na zwiadowców a ci do nich strzelają. To się dzieje jednocześnie.

- Jeśli ruch się zakończy przy danym oddziale to jest zwarcie. Skoro w T 02 Duivel zdecydował się przyjąć szarżę na walkę wręcz no to ogary dobiegają do piechurów i zaczyna się zwarcie.

- Gdyby ogary dobiegły do zwiadowców na swoim ostatnim kwadracie ruchu i by się z nimi stykały to też by było zwarcie. Podobnie jak Stefan co dobiegł do ungorów na ostatnim kwadracie ruchu też to zaowocwało zwarciem.



Cytat:
Ok, zrozumiałe. Panowie przygotowali się do walki i spróbowali przejąć inicjatywę .
- Po prostu walka w zwarciu na WW vs WW jest podstawową i domyślną. Nie da się unikami wygrać walki (WW vs ZRĘ). Nie zawsze jest miejsce aby je stosować (trzeba mieć miejsce). I ma sens tylko wtedy jak ma się większe ZRĘ + Uniki nad własnym WW i się liczy, że coś się zyska na czasie tymi unikami. U zwiadowcow żaden z tych warunków nie jest spełniony więc walczą na WW vs WW.



Cytat:
Tu chodziło mi bardziej o to ile mieli wyrzucić by trafić, bo trochę mi to nie pasi. Duivel za drugim razem rzucił 64, dlaczego trafił? Coś przeoczyłem? US ma na poziomie 60, w bonusach ma +30, ale niestety też -30 za różne rzeczy. Czyli przeczucił 60, więc chyba nie trafił...?
- Przecież pisze, że:



Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
Modyfikatory:
bliski zasięg +20 (UŁ 1; UŁ 2; Tobias Duivel)
mistrz: łuk +10 (Duivel)
las -10 (wszyscy);
ruch -10 (Tobias; Kol 01);
ruch -20 (Duivel; Kol 02);
tarcza -20 (Tobias; Kol 01)

Czyli:

Duivel US 60
bliski zasięg +20
mistrz broni: łuk +10
ruch przeciwnika -20

razem: 60+20+10=90-20=70

rzut: 64

czyli 70-64=+8 = suk
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić

Ostatnio edytowane przez Pipboy79 : 14-04-2024 o 14:39. Powód: Edyta linku mapki.
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-04-2024, 19:43   #506
 
Cioldan's Avatar
 
Reputacja: 1 Cioldan nie jest za bardzo znany
Posty z walką
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Ogólnie to z mechy poszło od T 02 do T 06. I to wystarczyło aby przeważyć szalę w większości ognisk walk. Końcowy etap z końca mojego posta widać na excelowej mapce.
Byłoby super jakbyś przy takiej pisał, że chcesz deklarki na całą walkę, albo przynajmniej na kilka tur...

Towarzysze
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- No i na tą okoliczność macie te 2 charakterystyczne umsy dla pomocników Gdzye postać główna ma ich bazowo 6. A umsy podstawowe i zdolności jest szansa wykupić pomocnikom za PD-ki w trakcie gry. Jak dla mnie to uczciwy deal
Byłem przekonany, że zdolności nie da się wykupić..., a właśnie um. zaawansowaną się uda. Tak to bym na pewno "strzał mierzony" zostawił z boku, a wykupił "mistrz broni: łuk". Zresztą Eponii też bym zabrał skradanie się. No, ale trudno

Ostatnia tura
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Poza tym akurat w sytuacji Duivela no to jak to sobie wyobrażasz? Na dwie osoby pędzi 7 ogarów. No 2 się z nimi zepną w walce. Może jak 2:1 no to 4 ogary. A pozostałe?
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Jeśli ruch się zakończy przy danym oddziale to jest zwarcie. Skoro w T 02 Duivel zdecydował się przyjąć szarżę na walkę wręcz no to ogary dobiegają do piechurów i zaczyna się zwarcie.
Nie. Z postu jasno wynika, że Duivel i Lindara strzelali. Nie byli jeszcze w zwarciu, więc nie rozumiem, dlaczego mieliby nie strzelać. Wyobrażam sobie, że te ogary co są bliżej (3, w tym jeden na pewno ranny) wbiegają w ludzi, a druga grupa dostaje ostrzał ostatni, ale po chwili również rzuca się na tych co z przodu. To psy, nie jakieś inteligentne stworzenia, tylko zwierzęta. Mój błąd, że nie pisałem, że Duivel próbuje uników, bo szanse miałby większe na sukces.
No tak, tylko tutaj bitewniak wchodzi i nie mogę decydować za swoją postać, tylko za całą grupę na raz, którzy muszą koniecznie wykonać ten sam ruch?
Walka już poszła, więc nie będę tu wnosił o poprawki, bo w poście wyraźnie napisałem, że elfy wcale nie wchodzą w zwarcie, tylko pół tury poświęcają na strzał a pół na porzucenie broni. Liczyli, że ukatrupią jakiegoś ogara, a w kolejnej turze dołączą do zadymy z ludźmi. Wszystko na jedną kartę. No, ale nie pykło i było zwarcie.


Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
- Po prostu walka w zwarciu na WW vs WW jest podstawową i domyślną. Nie da się unikami wygrać walki (WW vs ZRĘ). Nie zawsze jest miejsce aby je stosować (trzeba mieć miejsce). I ma sens tylko wtedy jak ma się większe ZRĘ + Uniki nad własnym WW i się liczy, że coś się zyska na czasie tymi unikami. U zwiadowcow żaden z tych warunków nie jest spełniony więc walczą na WW vs WW.
No tak, Duivel na pewno używałby ZRĘ + uniki. Lindara niestety nie ma uników , także nie opłacałoby się jej, bo wtedy chyba ZRĘ/2. No, ale nie spodziewałem się, że walka pójdzie aż tak daleko do przodu. Stąd wcześniejszy apel, żebyś pisał jak zawsze czego oczekujesz do obecnej tury. Akurat w tym bitewnym tego zabrakło.

Trafił, czy nie trafił
Cytat:
Napisał Pipboy79 Zobacz post
Czyli:
Duivel US 60
bliski zasięg +20
mistrz broni: łuk +10
ruch przeciwnika -20
razem: 60+20+10=90-20=70
rzut: 64
czyli 70-64=+8 = suk
"las -10 (wszyscy)"
Duivel to nie "wszyscy"?

Nic nie odpowiedziałeś na tę sprawę:
Akcja = Tura
więc czy
Podwójna Akcja = Podwójna Tura
bo wtedy szarża o 28m powinna trwać dwie tury...
Czy może ta zasada akcja=tura jednak nie działa???

Szarża
W Brudnopisie nie ma zmian. Jest tylko szarża kawalerii, gdzie piszesz "Aby mogła być przeprowadzona szarża musi być odpowiednio duży kawałek względnie pustego i płaskiego terenu".
Więc skoro wszyscy strzelcy mają -10 US za teren, czyli las, to czy te ogary, czy inni, nie powinni też mieć jakichś minusów przy szarży??


Pozdro!

Ps.
Elf nie krzyknął, tylko jeden z ludzi. Nasze posty z głównej fabuły trochę się gryzą. Nie wiem czy teraz mam przerobić całkiem swój, bo nijak ma się do tego co wyszło w Twoim opisie


EDIT:
Nowa tura:
Czy ktoś pomoże Duivelowi opatrzeć Lindarę? Na pewno wykrzyczy do Kolesnikova z prośbą o asystę przy rannej i tych prawie trupach

Trup czy nie trup
1 KIA, 2 KIA, to się nazywa rzut....
mieli razem -2/24, to liczyłem, że każdy ma -1/12
czyli do rzutu +10, a miałem 89 i 75...
 

Ostatnio edytowane przez Cioldan : 14-04-2024 o 20:07.
Cioldan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-04-2024, 21:54   #507
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Byłoby super jakbyś przy takiej pisał, że chcesz deklarki na całą walkę, albo przynajmniej na kilka tur...
- No to raczej wydaje mi się oczywiste. Inaczej trzeba by grać 1 tura sesji = 1 tura walki. Wszelkie starcia trwałyby niemożebnie długo. Z drugiej strony jak oddział jest w walce, zwłaszcza w zwarciu to póki ona trwa niewiele można zdziałać oprócz tego.



Cytat:
Byłem przekonany, że zdolności nie da się wykupić..., a właśnie um. zaawansowaną się uda. Tak to bym na pewno "strzał mierzony" zostawił z boku, a wykupił "mistrz broni: łuk". Zresztą Eponii też bym zabrał skradanie się. No, ale trudno
- Jak masz poczucie krzywdy wynikające z jakiejś dozy niewiedzy wynikłe przy projektowaniu pomocników to możesz jeszcze pozmieniać im umsy.



Cytat:
Nie. Z postu jasno wynika, że Duivel i Lindara strzelali. Nie byli jeszcze w zwarciu, więc nie rozumiem, dlaczego mieliby nie strzelać. Wyobrażam sobie, że te ogary co są bliżej (3, w tym jeden na pewno ranny) wbiegają w ludzi, a druga grupa dostaje ostrzał ostatni, ale po chwili również rzuca się na tych co z przodu. To psy, nie jakieś inteligentne stworzenia, tylko zwierzęta. Mój błąd, że nie pisałem, że Duivel próbuje uników, bo szanse miałby większe na sukces.
No tak, tylko tutaj bitewniak wchodzi i nie mogę decydować za swoją postać, tylko za całą grupę na raz, którzy muszą koniecznie wykonać ten sam ruch?
Walka już poszła, więc nie będę tu wnosił o poprawki, bo w poście wyraźnie napisałem, że elfy wcale nie wchodzą w zwarcie, tylko pół tury poświęcają na strzał a pół na porzucenie broni. Liczyli, że ukatrupią jakiegoś ogara, a w kolejnej turze dołączą do zadymy z ludźmi. Wszystko na jedną kartę. No, ale nie pykło i było zwarcie.

- Cioldan ja chyba rozumiem o co Ci chodzi i chodziło w tym planie.

- 2 myśliwych rzuca łuki i sięga po broń do zwarcia
- 2 elfów strzela do ogarów
- ogary rzucają się na 2 myśliwych
- elfy dołączają do zwarcia


- Jeśli tak to mam parę zastrzeżeń.


1 - Aby tak podzielić oddział elfy i myśliwi powinny się znaleźć na innych kaflach. Inaczej są jednym oddziałem i dotyczy ich to samo.

2 - Ogary miały do piechurów mniej niż pół ruchu. To aż za dużo aby ogarnąć ich z dowolnej strony a także na pobliskich kaflach. Gdyby elfy nie odbiegły zbyt daleko nadal byłyby w zasięgu rażenia ogarów. Elfy musiałyby liczyć, że ogary zajmą się ludźmi a ich nie będą scigać/atakować.

3 - Strzał lub podójny strzał (ze skillem) zajmuje całą nieprzerwaną turę. Do tego jedna akcja natychmiastowa np. puszczenie łuku. Więc w T 02 już elfom nie udałoby się dołączyć do walki bezpośredniej. Najprędzej w T 03.

4 - Jeśli ruch kończy się przy wrogim oddziale to oznacza to zwarcie. Możesz się z tym nie zgadzać ale ja to tak traktuję. Za oddział uważam taką grupę jaka znajduje się na jednym kaflu. Zwłaszcza przy tak małej skali mapy i liczebności a nie np. oddziały po 20-30 osób.



- Według powyższych zasad cała grupa Divela stanowiła dla mnie jeden oddział i tak ich potraktowałem. Zwłaszcza, że zdecydowałeś się pozostać w miejscu i przyjąć szarżę ogarów. Więc cały oddział znalazł się w zwarciu z nimi. Piszę to aby wyjaśnić dlaczego potraktowałem to tak a nie inaczej.




Cytat:
No tak, Duivel na pewno używałby ZRĘ + uniki. Lindara niestety nie ma uników , także nie opłacałoby się jej, bo wtedy chyba ZRĘ/2. No, ale nie spodziewałem się, że walka pójdzie aż tak daleko do przodu. Stąd wcześniejszy apel, żebyś pisał jak zawsze czego oczekujesz do obecnej tury. Akurat w tym bitewnym tego zabrakło.
- No okey, pisałem powyżej o tych deklarkach. U mnie to raczej norma na wszystkich sesjach. Inaczej walki na pae tur mechy ciągnęłyby się po parę tygodni co byłoby świetną drogą do wykolejenia sesji.



Cytat:
"las -10 (wszyscy)"
Duivel to nie "wszyscy"?
- No faktycznie. Zapomniałem mu lasu doliczyć. Więc z dodatkowym -10 to z rzutem na 64 by spudłował. Ale nie będe już tego edytował jak i tak jest po walce.



Cytat:
Nic nie odpowiedziałeś na tę sprawę:
Akcja = Tura
więc czy
Podwójna Akcja = Podwójna Tura
bo wtedy szarża o 28m powinna trwać dwie tury...
Czy może ta zasada akcja=tura jednak nie działa???
- W Bastionie są bastionowe tury. I te oryginalne są tylko sugestią i punktem odniesienia. Macie podane na mapce ile kto robi metrów/kratek na turę. Na bastionową turę. Dotyczy to wszystkich na mapie. I BG, i sojuszników, i przeciwników.



Cytat:
Szarża
W Brudnopisie nie ma zmian. Jest tylko szarża kawalerii, gdzie piszesz "Aby mogła być przeprowadzona szarża musi być odpowiednio duży kawałek względnie pustego i płaskiego terenu".
Więc skoro wszyscy strzelcy mają -10 US za teren, czyli las, to czy te ogary, czy inni, nie powinni też mieć jakichś minusów przy szarży??
- "Szarża" to skrót myślowy z bitewniaka. Chodzi o ruch jaki kończy się zwarciem.

- A las no nie, nie wpływał na ruch. Ani ogarów, ani elfów, ani ludzi, ani ungorów.



Cytat:
Ps.
Elf nie krzyknął, tylko jeden z ludzi. Nasze posty z głównej fabuły trochę się gryzą. Nie wiem czy teraz mam przerobić całkiem swój, bo nijak ma się do tego co wyszło w Twoim opisie
- Efl dowodził oddziałem. Metagrowo to Ty zdecydowałeś o przyjęciu szarży ogarów na klatę. Więc tak to opisałem w swoim poście. W końcu Tomas, Jurgen, nawet Lindara nie czytają postów na forum ani myśli w głowie Duivela a jakoś musiał im przekazać co mają robić. Tym się sugerowałem przy pisaniu posta.


Cytat:
EDIT:
Nowa tura:
Czy ktoś pomoże Duivelowi opatrzeć Lindarę? Na pewno wykrzyczy do Kolesnikova z prośbą o asystę przy rannej i tych prawie trupach
- No jak sytuacja się uspokoi, się okaże kto został to ktoś przyjdzie obejrzeć rannych. A BG to niech sami się zadeklarują



Cytat:
Trup czy nie trup
1 KIA, 2 KIA, to się nazywa rzut....
mieli razem -2/24, to liczyłem, że każdy ma -1/12
czyli do rzutu +10, a miałem 89 i 75..
.

- No to przy takich rzutach no to Tomas i Jurgen okazują się martwi jak ktoś do nich podejdzie i sprawdzi.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-04-2024, 09:08   #508
 
Cioldan's Avatar
 
Reputacja: 1 Cioldan nie jest za bardzo znany
Odpiszę już tylko tak
OK .
Zrozumiałem chyba wszystko, mam nadzieję, że zapamiętam przy kolejnej walce jak to planować. Duivel jako strzelec wyborowy będzie chyba zawsze te 4m za oddziałem szedł, skoro i tak też jest szybszy, więc nadrobi ewentualną pogoń/ucieczkę .


Towarzysze BG
Dzięki za możliwość zmiany, jako, że już jest po tej walce, to skorzystam i zmienię im umiejki/zdolności z fabularnych na prawdziwie przydatne .
Pytanie jeszcze jedno. Mistrz ... i Mistrz Broni w brudnopisie są jako zdolności. Czy to znaczy, że można to wykupić? Np. Mistrz Rzemiosła: Wyrób Łuków. Tylko pewnie musi próbować ktoś zrobić łuk i mieć umiejkę zaawansowaną rzemiosło: wyrób łuków.
Czy zdolności błyskawiczne przeładowanie czy tam strzał mierzony, też można nabyć za PDki?

Co i jak zmienię to już napiszę przy deklarce, żeby ograniczyć posty .
 
Cioldan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-04-2024, 18:22   #509
 
Dekares's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekares nie jest za bardzo znany
Czołem!

Co do postu Cioldana na temat deklaracji to muszę przyznać że też byłem przyzwyczajony do tego że pisałeś Mistrzu że mamy dawać deklaracje na większą ilość tur. Więc nie widząc takiej prośby automatycznie założyłem że może będziemy robić krótsze deklaracje, może nie tura po turze ale np. po trzy.

Co do obecnej sytuacji to Stefan jak najbardziej jest chętny do zajęcia się opatrywaniem rannych(Cioldan pytał się czy ktoś mu pomoże, myślę że moglibyśmy zająć się tym po staremu czyli Stefan pomaga elfowi i udziela mu swojego zestawu leczącego) tyle że w pierwszej chwili to Stefan skupi się przede wszystkim na ogarnięciu sytuacji, w tym sprawdzeniu stanu rannych i jeśli nie będzie komuś potrzebna natychmiastowa pomoc(w sensie jak w przeciągu tury nie zacznie opatrywać to ten umrze) to myślę że trzeba najpierw zabezpieczyć teren, żeby np. kuzynka elfa nie dostała po opatrzeniu strzałą w czoło. Jak rozumiem nie wiemy w 100% co jest za tą przesieką więc trzeba najpierw sprawdzić czy np. nie mamy tam więcej wrogów do pokonania.

Po za tym Stefan np. będzie chciał zawołać za Azurem żeby wrócił do niego ale nie będzie tracił na razie czasu na ganianie za psem koncentrując się na rannych.

Pozostaje jeszcze kwestia pokonanych zwierzoludzi i ich bestii mianowicie zakładam że wszystkie nie są jeszcze martwe tylko że część jest po prostu tak jak nasi ranni chwilowo wyłączona z walki. Jako że rozumiem że raczej nie ma szansy na przesłuchanie ich to dobrze byłoby ich dobić a przynajmniej naszych rannych odciągnąć od nich w jedno miejsce żeby nie dostać w trakcie udzielania pierwszej pomocy od nagle ożywionej kozy toporem w plecy.
Po leczeniu (zakładając że nie będzie innych rozkazów, kontrataku wroga itp.) Stefan chciałby jeśli ten już nie wróci znaleźć Azury i przynieść swoje rzeczy do nowego miejsca w którym reszta będzie się grupować(zakładam że to będzie miejsce za przesieką albo ruiny).
Po tym chciałbym przeszukać okolicę, zarówno zabitych wrogów jak i poszukać miejsca z skąd operowali. Bo rozumiem, że w ruinach nikogo nie było teraz ale to chyba trzeba by sprawdzić czy tam obozowali a jak nie to gdzie się gnieździ(i zobaczyć czy nie ma tam niczego ukrytego). Jeśli nie ma w to żadnego obozowiska to musieliby tu przychodzić pilnować drogi z jakiegoś innego obozowiska które raczej jest blisko i mogą z stamtąd przybyć posiłki na które trzeba by się przygotować… .
Dobrze by było sprawdzić także ślady zarówno po tych którzy nam uciekli jak i ewentualne inne tropy które mogą prowadzić do ich ewentualnego obozowiska.

Generalnie w punktach plan Stefana jest taki:
1 Szybkie rozejrzenie się jaka jest sytuacja
2 Zajęcie się najbardziej poszkodowanymi jeśli potrzebują natychmiastowej pomocy jeśli któryś z ludzi miałby umrzeć bez tego to Stefan zużyje
miksturę leczącą)
3 Jeśli ktoś tego już nie robi to zajmie się zabezpieczaniem okolicy
4 opatrywanie reszty rannych
5 poszukanie Azura i przyniesienie rzeczy bliżej
6 przeszukanie dokładne ciał okolicy itp.
7 W dalszej perspektywie zagadanie do Łowców w sprawie kaznodziei(Stefan uznał, że najpierw trzeba by było zająć się przesieką ale teraz można by się zająć się wyjaśnieniem jego sprawy. Stefan byłby gotowy zeznać na jego korzyść). Wiem wiem trzeba by by scenkę napisać

Co do moich rannych to takie mam rzuty:
Starszy Wiesel 43 Stan Krytyczny(jak rozumiem trzeba mu udzielić jak najszybciej pierwszej pomocy. Jak to nie będzie dawało rady to dam mu miksturę leczącą jeśli miałby bez tego umrzeć)
Pierwszy pies 4 Stan Oszołomiony czyli symulant
Drugi pies 17 Stan Oszołomiony czyli kolejny symulant

EDIT:

Po za trzeba by się zastanowi co dalej z naszym zadaniem zwiadu. Bo nawet jak uda nam się całkiem przyswoicie wszystkich połatać to będziemy mieć rannych którzy będą nas pewnie spowalniać. Pewnie Trzebaby ich tutaj zostawić żeby poczekali na regiment a to oznaczałoby zostawienie dość silnej straży żeby ich ewentualni powracający zwierzoludzie nie wybili.

Tak na powążnie to nie wiem czy nie wyjdzie że dalej damy radę pójść ekipą w składzie
BG + sierżant + może Olaf i Azur+ może z jeden myśliwy + ewentualnie uwolniony kaznodzieja jako przewodnik.
 

Ostatnio edytowane przez Dekares : 18-04-2024 o 04:31.
Dekares jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-04-2024, 10:05   #510
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Towarzysze BG
Dzięki za możliwość zmiany, jako, że już jest po tej walce, to skorzystam i zmienię im umiejki/zdolności z fabularnych na prawdziwie przydatne .
Pytanie jeszcze jedno. Mistrz ... i Mistrz Broni w brudnopisie są jako zdolności. Czy to znaczy, że można to wykupić? Np. Mistrz Rzemiosła: Wyrób Łuków. Tylko pewnie musi próbować ktoś zrobić łuk i mieć umiejkę zaawansowaną rzemiosło: wyrób łuków.
Czy zdolności błyskawiczne przeładowanie czy tam strzał mierzony, też można nabyć za PDki?
- No aby wykupić "mistrza..." no to wypada mieć daną umiejętność wykupioną. Więc aby wykupić mistrza rzemiosła czy kuglarstwa to trzeba by mieć najpierw wykupione dane rzemiosło czy kuglarstwo i rozwinięte na poziom ponad przeciętny dla danej czynności. Inaczej branie tego "mistrza" jest bez sensu.

- A w przypadku umsów podstawowych które nie wymagają umsa zaawansowanego czyli np. gotowanie, strzelanie itd. zostaje mieć wysoki poziom danego umsa. Powiedzmy na poziomie 60+.

- A co do wydawania PD-ków na pomocników to zamiast rozwijać cechy główne można jakieś zdolności. Zwłaszcza jak coś się w sesji dzieje z tym związane i pomocnik bierze w tym udział.



Cytat:
Co do postu Cioldana na temat deklaracji to muszę przyznać że też byłem przyzwyczajony do tego że pisałeś Mistrzu że mamy dawać deklaracje na większą ilość tur. Więc nie widząc takiej prośby automatycznie założyłem że może będziemy robić krótsze deklaracje, może nie tura po turze ale np. po trzy.
- Dziwi mnie takie podejście. Dla mnie jeśli coś było ustalone i nie ma o tym mowy czyli zostaje jak było, bez zmian.




Cytat:
Co do obecnej sytuacji to Stefan jak najbardziej jest chętny do zajęcia się opatrywaniem rannych(Cioldan pytał się czy ktoś mu pomoże, myślę że moglibyśmy zająć się tym po staremu czyli Stefan pomaga elfowi i udziela mu swojego zestawu leczącego) tyle że w pierwszej chwili to Stefan skupi się przede wszystkim na ogarnięciu sytuacji, w tym sprawdzeniu stanu rannych i jeśli nie będzie komuś potrzebna natychmiastowa pomoc(w sensie jak w przeciągu tury nie zacznie opatrywać to ten umrze) to myślę że trzeba najpierw zabezpieczyć teren, żeby np. kuzynka elfa nie dostała po opatrzeniu strzałą w czoło. Jak rozumiem nie wiemy w 100% co jest za tą przesieką więc trzeba najpierw sprawdzić czy np. nie mamy tam więcej wrogów do pokonania.
- To jak ktoś tam pójdzie i sprawdzi to za przesieką nikogo nie ma.



Cytat:
Po za tym Stefan np. będzie chciał zawołać za Azurem żeby wrócił do niego ale nie będzie tracił na razie czasu na ganianie za psem koncentrując się na rannych.
- Się uspokoi to wróci.

- A co do reszty to poczekam na post.



Cytat:
Co do moich rannych to takie mam rzuty:
Starszy Wiesel 43 Stan Krytyczny(jak rozumiem trzeba mu udzielić jak najszybciej pierwszej pomocy. Jak to nie będzie dawało rady to dam mu miksturę leczącą jeśli miałby bez tego umrzeć)
Pierwszy pies 4 Stan Oszołomiony czyli symulant
Drugi pies 17 Stan Oszołomiony czyli kolejny symulant
- Oki to oba psy są oszołomione czyli się potem okaże, że mają po ok 2-3 z 10 HP. A Wiesel ma 0/12 HP.

- Lecznie to mod -40 za stan agonalny, -10 za polowe warunki, +10 za zaw. zestaw medyczny, +10 jeśli pomaga ktoś drugi z Leczeniem.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:38.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172