Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-04-2015, 23:15   #111
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
No to mam okazję zapytać co to znaczy szybka/sprawna mechanika.
Szybka mechanika to taka, którą masz w małym paluszku. Jak robię w GURPSie postacie w minutę, to lepszej alternatywy dla mnie nie znajdziesz.

Widzę, że masz bardzo duże parcie na dociekanie prawd obiektywnych tam, gdzie ich nie będzie, więc żeby dać Ci jak najobiektywniejszą wypowiedź, pokusiłbym się o stwierdzenie, że sprawna mechanika to taka, która sama w sobie jest sprzedawana jako osobny produkt rynkowy. Taki warunek ogranicza nam towarzystwo do BRP, GURPS, FATE i paru innych tytułów. Bardziej obiektywnie się nie da. Chociaż sąd niesprawiedliwy, bo takie Savage Worlds chętnie wyrzuciłbym razem z d20 system, a są gry, w których ta mechanika jest jak dla mnie dobrze pomyślana, jak chociażby Traveller.

Ale przecież nie będziemy porównywać penisów i subiektywnych doświadczeń.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 13-04-2015 o 10:20.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 23:16   #112
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Jak dobrze pamiętam, to nWoD miał podręcznik podstawowy, taki bez nadnaturali? To by się łapało pod generica
Stary też to miał Nawet ciekawie strzeliłeś, ale mi chodziło o co innego. Gdy czytam, że ta gra jest grą narracyjną to z miejsca zakładam, że jej mechanika ma takie cechy:
- w oparciu o cechę i umiejętność buduje się pulę k10
- koszty rozwoju cech rosną proporcjonalnie do ich aktualnego poziomu
- sukcesy zbiera się zazwyczaj z kości, na których padło więcej niż 7
- zazwyczaj mają system wad i zalet, które w sposób "nadnaturalny" modyfikują postać
- kości z wynikiem 10 się przerzuca dopóki wypada na nich taki wynik
- PD przyznaje się pojedyńczo na poszczególne kategorie oceniania
- punktuje się głównie za odgrywanie

Patrząc na tą listę przyznasz, że mam prawo twierdzić, że istnieje jakiś (może nieuświadomiony) generic gier narracyjnych?
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 23:19   #113
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Patrząc na tą listę przyznasz, że mam prawo twierdzić, że istnieje jakiś (może nieuświadomiony) generic gier narracyjnych?
Pogooglowałem i to nawet ma swoją nazwę.
 
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 23:26   #114
 
Raist2's Avatar
 
Reputacja: 1 Raist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputację
Kiedy zaczynał przygodę z RPG, jakieś 12lat temu, to zaczynałem od Warhamca nie widziałem żeby mechanika była zła i nie dobra w nim, u nas wszystko ładnie pięknie śmigało, nie stosowaliśmy w 100% tego co było w podręczniku, tylko mg (w swoim podręczniku z którego wszyscy korzystaliśmy) ołówkiem powykreślał jakieś durnoty, a powpisywał jakieś inne rozwiązania (mniej więcej), potem był Earthdawn, podobna sytuacja jak w Warhamcu, nie 100% podręcznikowej mechaniki, tylko jakieś dajmy na to 80%, reszta zmieniona, i też nie było problemów, w DnD tak samo jak wyżej. Chodzi mi teraz po prostu o to, że zawsze, jeśli mechanika wydawała się zła w jakimś aspekcie, ten aspekt był zmieniany/modyfikowany przez mg, i nikt nie miał o to do niego pretensji, wszystko szło gładko i przyjemnie. Dopiero w oWoD'zie i Klanarchii nic nie było zmieniane, bo mechaniki w obu systemach dla nas są dość jasne i klarowne. Także kulawa mechanika to nie problem, jeśli mg pomyśli z głową o zmianach i o nich wszystkich graczy uprzedzi (trafiłem raz na takiego mg który tego nie robił...... zupełnie inaczej postać bym i mechanicznie i fabularnie zrobił gdybym wiedział o tych zmianach wcześniej a nie dowiadywał się nagle w trakcie sesji gdzie chcę coś zrobić związanego z tymi zmianami "których nie ma" bo nic o nich wcześniej nie wspominał......).
Także dla mnie mechaniki "wolne"..... niee, jakoś wolę mechanikę do systemu dobraną. Grałem też na jednej mechanice w różnych światach i średnio mi się to podobało.
 

Ostatnio edytowane przez Raist2 : 12-04-2015 o 23:30.
Raist2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 23:26   #115
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Tylko, że ten StoryTell występuje też w produkcjach po za grami z tej stajni. Większość tych narzędzi znajdujemy w np. Legendzie pięciu kręgów, 7th Sea, Klanarchii...

PS. Już polska gra "Stalker - gra fabularna" implementowała część takich pomysłów.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 12-04-2015 o 23:29.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172