|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-07-2015, 22:19 | #1 |
Reputacja: 1 | Najlepsza mechanika (testy/walka) Cześć. Interesuje mnie realistyczna mechanika zarówno pod względem zwykłych testów umiejętności, jak i walki (łatwo umrzeć, nikt nie biega z 10 strzałami w głowie, manewry taktyczne itp.). Do tej pory poznałem "Wiedźmina", "Neuroshimę", "DnD - edycja 3" i "Warhammera - edycja 1". Czy możecie polecić jakieś inne systemy, gdzie znajdę dobrą, w miarę realistyczną mechanikę, jak i ciekawą walkę? Można to rozbić na system od mechaniki ogólnie i system od walki. |
30-07-2015, 22:50 | #2 |
Reputacja: 1 | Co według ciebie jest realistyczna mechanika, czy taka która odwzorowuje walkę w realnym świecie, czy może taka do realnego użytku na sesji?
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
30-07-2015, 23:23 | #3 |
Reputacja: 1 | Jeśli realistyczna masz na myśli system w którym nie masz 250 HP i przeliczasz ile strzał zadających k8 możesz zebrać to : - Wiedźmin - CP2020 - Zew Cthulu - Kryształy Czasu W neuroshime nie grałem, w WH 2ed można przykoksać i być ciężkim do zabicia
__________________ „Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?” Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427 |
30-07-2015, 23:56 | #4 |
Reputacja: 1 | Komtur, chodzi mi o mechanikę, w której nie dochodzi do absurdów tak jak np. w DnD, czyli przeżyjesz dziesięć uderzeń w głowę i nic Ci nie jest, nawet nie masz modyfikatorów ujemnych do testów, gdzie nie możesz przepłynąć oceanu podczas sztormu albo wspiąć się na idealnie gładką ścianę za pomocą samych rąk i nóg, a jak biegniesz, to w końcu się zmęczysz itp. Chodzi o tego typu zasady, które sprawiają, że sobie myślisz, że w rzeczywistości to też by bardzo podobnie wyglądało. Molkar, dzięki za propozycję. |
31-07-2015, 00:36 | #5 | |
Reputacja: 1 | Moim zdaniem nad takimi rzeczami jak np. przepłynięcie oceanu wpław czuwa mistrz gry i jeśli on mówi że nie da się czegoś zrobić to żaden wynik na kości Ci nie pomoże i żadnym podręcznikiem się nie wybronisz (no chyba że go nim zatłuczesz ), a jeśli tobie coś takiego nie pasuje to po prostu nawet z tego nie skorzystasz. Swego czasu też szukałem czegoś takiego (i nawet coś tam wyszperałem) ale dałem sobie spokój. Więcej z tym roboty niż pożytku. Nawet jeśli znajdziesz coś do ogarnięcia i w miarę interesującego to pewnie będziesz miał problem ze znalezieniem ludzi do gry. No chyba że masz w miarę stałą grupę do giercowania, wtedy inna rozmowa. Mechanika ma być prosta i szybka żeby zbytnio nie przerywała narracji. Ważne żeby sprawnie rozstrzygać spory. Jak już wspomniano wcześniej Neuro i Zew są w moim odczuciu wystarczające i wpasowują się w okolicę złotego środka. Bardzo lubie też mechanikę młotka 2ed bo prosta i wystarczająco mięsista, a jak jej czegoś brak to zawsze można dogadać się z MG. Albo mechana WoDa. Wszystko na kropkach, da się prościej? A działa całkiem sprawnie. Zerknij na to. Cytat:
Nie żebym torpedował Twoje wizje, ale kiedyś również kroczyłem podobną scierzką i po dłuższych poszukiwaniach, czytaniach i przemyśleniach do takich właśnie doszedłem wniosków. Ma być prosto i sprawnie bo życie jest za krutkie na przesadnie rozbudowane mechaniki i rozdrabnianie się na szczegóły.
__________________ Our sugar is Yours, friend. | |
31-07-2015, 04:54 | #6 |
Northman Reputacja: 1 | Poczytaj rozwinięty przykład o mechanice Yggdrassil. Choćby tutaj. Na początku walka może wydawać się skomplikowana, lecz taką nie jest. Dynamiczna, brutalna, wiele opcji dla różnych stylów walki. Całkiem realistyczna, czy też raczej filmowa. Na tej mechanice jest też kompatybilna, już przetłumaczona i wydana przez C7, Keltia.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
31-07-2015, 13:29 | #7 | |
Reputacja: 1 | Najlepszą mechaniką do takich realistycznych jazd jest moim zdaniem Basic Role Playing, który w Polsce jest znany głównie przez Zew Cthulhu, ale przede wszystkim jest genericiem pozwalającym na grę we wszystkich klimatach. Co więcej, jej realizm nie jest zbyt uciążliwy - nie ma zbyt wielu zasad do zapamiętania. Zresztą dyskusja o "szybkości" mechaniki jest zbędna - najszybsza jest ta, którą znasz na wylot i na której grasz od XX lat. W GURPSie robiłem postaci w minuty. Tutaj darmowe SRD, choć polecam nabyć zalinkowaną wyżej Wielką Złotą Książeczkę. Cytat na zajawkę: Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 31-07-2015 o 13:41. | |
31-07-2015, 15:19 | #8 |
Reputacja: 1 | Cattus w zasadzie wyjaśnił wszystko to co miałem na myśli, no może poza tym że mechanika Neuroshimy jest jakimś złotym środkiem, gdyż w tej grze masa przeróżnych modyfikatorów, przeliczania odległości itp., co znacznie spowalnia rozgrywkę. Ja wolę mechaniki proste w użyciu, typu Oko Yrrhedesa, czy Adventurers (link do mechaniki za darmo TUTAJ), a o realizm w takim przypadku powinien zadbać MG. Warto też poczytać gry typu Indie, by wyrobić sobie także inne spojrzenie na gry fabularne i ich mechanikę (polecam "Honor i Krew", "Cold City", "Apocalipse World"). Ps. W Adventurers nie ma kar za utratę wytrzymałości, ale łatwo to zmienić dając minusy do testów za spadek jej wartości np. o połowę.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
31-07-2015, 18:48 | #9 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
.... | |
31-07-2015, 18:58 | #10 |
Reputacja: 1 | Heheh... może to niekoniecznie jest tym czego nasz drogi forumowicz szuka. Ale daje +1! Tutaj mały opis systemu.
__________________ Our sugar is Yours, friend. |