Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Świat Mroku
Zarejestruj się Użytkownicy

Świat Mroku Świat Mroku


Zobacz wyniki ankiety: Czy wybieram wady i zalety dla moich postaci?
Tak, zawsze. Są podstawą postaci i dają jej charakter. 11 61.11%
Tak, wybieram wady, żeby mieć dodatkowe punkty wolne 3 16.67%
Nie, umiem dobrze zarysować postać bez takich dodatków. 4 22.22%
Głosujących: 18. Nie możesz głosować w tej sondzie

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-08-2017, 21:20   #1
Inkwizytor
 
Mi Raaz's Avatar
 
Reputacja: 23374 Mi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputację
Wady i Zalety - czym dla Was są? Jakie wybieracie najchętniej?

Moje pierwsze zetknięcie z oWoDem miało miejsce całkiem niedawno. Tworząc pierwszą postać miałem narzucone: "wybierz dokładnie jedną wadę i jedną zaletę". Bardzo ostrożnie podszedłem do tematu, nie chcąc "popsuć" mojego pierwszego wampira. Wybrałem Merita i Flawa za 1 punkt.

Jednak później rozkręcałem się coraz bardziej.

System Wad i Zalet stał się dla mnie rdzeniem tworzenia postaci. Najpierw wybierałem coś z podręcznika, a później tworzyłem postać.

Wyczulone zmysły i nałóg tytoniowy złożył się na warszawskiego detektywa.

Lodowy dotyk i jedno oko były podstawą historii pewnego wampira-krzyżowca.

Dla mnie Wady i Zalety są przede wszystkim inspiracją.

Czy jakieś są wykluczające i uniemożliwiające grę? Nie. Choć spróbujcie sobie wyobrazić moją minę gdy dostałem zgłoszenia od dwóch graczy z wadą "ślepy" i jednego z wadą "niemowa".... Konia z rzędem temu, kto przeprowadzi tak epicką drużynę przez cała fabułę.

Inną skrajnością są powszechne wady. Zaczynamy sesję i nagle okazuje się, że 3/4 graczy ma Koszmary

A Merity? Wybieracie je dla smaku, czy z powodów mechanicznych? Jakie uważacie za najciekawsze? A jakie za przegięte? Czy czegoś nie dopuszczacie w swoich sesjach?
 
__________________
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe.
Mi Raaz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-08-2017, 22:34   #2
Krucza
 
corax's Avatar
 
Reputacja: 28780 corax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputację
Jak zwykle mini- maxowa sonda

Jako gracz robię to czasem. Czasem dobieram, czasem nie. Nie widze niczego złego w postaci bez specjalnych wad i zalet. Każda postać je ma tak czy siak, nie każda musi być przyozdobiona jak choinka. Dobieram na końcu w zależności od konceptu postaci, której tworzenie zaczynam od avka.

Jako MG daje graczom wolną rękę w meritach i flawach a jeszcze czasem w trakcie sesji dorzucam postaciom graczy wady lub zalety jakich się nie spodziewają, ale takie jakie są spójne z wyborami ich postaci.
 
corax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-08-2017, 07:20   #3
 
Zell's Avatar
 
Reputacja: 5602 Zell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputację
Cytat:
Czy jakieś są wykluczające i uniemożliwiające grę? Nie. Choć spróbujcie sobie wyobrazić moją minę gdy dostałem zgłoszenia od dwóch graczy z wadą "ślepy" i jednego z wadą "niemowa".... Konia z rzędem temu, kto przeprowadzi tak epicką drużynę przez cała fabułę.
Bezproblemowo dla mnie, szczerze. Wystarczy odpowiedni opis dla takich osób w połączeniu z umiejętnościami odgrywania graczy. Jeżeli któreś z założeń nie jest spełnione to mija się to z celem, dlatego jestem okropna i dla takich rzeczy rozważam najpierw czy gracz podoła. Po prostu. Najwyżej MG trochę pokombinuje z fabułą.

Cytat:
Inną skrajnością są powszechne wady. Zaczynamy sesję i nagle okazuje się, że 3/4 graczy ma Koszmary
Wtedy tworzymy wokół tego element doklejony do fabuły. Czemu tyle osób ma koszmary? Co za tym stoi?

Czy czegoś nie dopuszczę? Zależy od sesji, ale najbardziej zależy od pomysłu fabularnego gracza oraz tego, czy wydaje się móc podołać najdziwniejszym z mieszanek. Nigdy nie wybieram flawów dla punktów. Często wybieram je nawet bez punktów, bo wydałam już limit, ale chcę i tak zaznaczyć flaw. Czekam na możliwość wykorzystania takich jak chociaż wspomniany Blind czy Red List, niestety trzeba wybierać. Po prostu dla mnie postać nigdy nie jest pozbawiona wad, a dawanie MG haków czy to przez samo story, czy przez flawy jest słodkie.

Jako MG mogę zmienić punktację, bo uważam ją za niską/za wysoką, ale jeżeli idzie za tym sens... Damy radę.

WoD to chyba jedyny system, gdzie pierw patrzę na mechanikę, później kleję postać. To inspiracja. Niezależnie flaw/merit czy skillzy. Mam zawsze przynajmniej jeden z tych drugich, które nie są mi potrzebne po nic konkretnego, ale pasują mi do fabuły więc ładuję kropki. Singing dla Księcia nie będącego Toreadorem czy w ogóle kimś z innymi skillami artystycznymi? Chętnie, jak pasuje do konceptu.

Tak więc zacznę od flawów. Później konkretniejszy koncept, merity, avatar (chociaż mam ogromną ilość grafik w zakładkach, to i tak zawsze przeszukują kilka godzin neta w poszukiwaniu ava) i piszemy story po wybraniu dyscypek, bo muszę je znać przed historią. Rzadko mi wychodzi wybieranie pewnych fizycznych, supernaturalne też nie są na pierwszym miejscu. Królują mentalne wraz z socjalnymi.

Niestety, przy niektórych postaciach nie da się zbytnio wykorzystać takiego Paraplegic po prostu. Czy Blind. Wszystko jednak zależy od sensu i konceptu.

A i tak wystarczy najpierw zapytać, aby nie mieć niespodziewajek.
 
__________________
How the birds can sing a tuneless song?
How can they stay in the sky?
Maybe they’re just screaming
Maybe it’s not music and it’s all a lie
Zell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-08-2017, 13:44   #4
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 10244 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Wybieram z obu powodów (dla smaczków i dla zaznaczenia przewagi), trzeciego - metagrowego nacisku na pewne elementy rozgrywki - i czwartego - przedłużenia cech pozycji.

Od najprostszej strony:
  • Staram się żeby w Świecie Mroku po mojemu nie było zwyczajnych nadzwyczajnych istot. Ma być wyraziście, kontur ma być ostrzejszy. Jeżeli jakaś postać wydaje się nudna, typowa...to pewnie jest jej to na rękę. Wady i zalety to taki zbiór inspiracji na chwile kiedy własna inicjatywa zawiedzie. Czasem taki jeden klocek katalizuje tworzenie całej postaci.
  • Dla zaznaczenia przewagi: bo Storyteller System ma dość płaską, gładką mechanikę. Zazwyczaj jest to plus. Tyle, że poza dyscyplinami/darami/sferami, trudno wycisnąć oomph godne obietnic z opisu umiejętności. Dodatkowa kropka umiejętności to statystycznie mniej niż jeden sukces przy rzucie. Zwykle mniej niż pół. A teraz spójrzmy ile obiecują w opisie. Zalety pozwalają nadgonić tą różnicę.
  • Świat Mroku jest jedną z gier z największym naciskiem na interakcję ze światem jakie znam. Oddano calutką paczkę cech ( backgroundów ) na opisanie tego...i to wciąż za mało. Socjalne wady i zalety ( startowe i zdobyte w grze ) pozwalają opisywać te skomplikowane, dynamiczne społeczności. Nie zaginąć w gąszczu przysług i relacji. A jednocześnie służą jako przykłady. Zrobiłeś coś, że szeryf cię polubił? Może puści między palcami jakiś drobny występek. A może ostrzeże jak nie wejść na minę. Dla mnie - jako gracza który zaczynał od warhammera 2ed - taki zbiór wskazówek/mechanizmów/aspiracji był bezcenny.
  • No i wreszcie, moje ostatnie "odkrycie". Sugestie w warstwie meta. Jeżeli ktoś wybiera wadę "stara miłość nie rdzewieje" to ( z dokładnością do bardzo głupiego wyciskania punktów ) ma ochotę na wątki romantyczne. "Krótki lont" raczej sugeruje krótkie, intensywne sceny akcji. Wady i zalety to mocne narzędzie w rękach gracza żeby wprowadzać swoje wątki.
Czy są jakieś uniemożliwiające grę? Nie, taki urok tej gry. Dobry pomysł, dużo starań i szczęśliwe rzut i przetrwasz kolejną noc. Czy są jakieś które podporządkowują sobie całą przygodę i robią sieczkę z całego zamysłu? Tak, choćby znalezienie się na Czerwonej Liście w przygodzie dla neonatów Camarilli. Chyba że pytanie brzmi nieco inaczej: czy uniemożliwić grę komuś kto tak rażąco nie wpasowuje się w przygodę? Tak.

Nie mam listy automatycznie banowanych wad i zalet. Wszystko zależy od konkretnej przygody. Na przykład dla wewnątrzklanowej waśni współczesnych Tremere zmieniłbym wartości bezpłodnej krwi i niezwiązywalności. Dla rajdu Sabbatu pod koniec XX wieku te same wady miałyby zmianę wartości w odwrotnym kierunku.
 
__________________
- ... this was textbook: The promise of love, the pain of loss, the joy of redemption, then give him a puzzle and watch him dance. -

Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 12-08-2017 o 14:03.
TomBurgle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-08-2017, 18:58   #5
 
Brilchan's Avatar
 
Reputacja: 12958 Brilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputacjęBrilchan ma wspaniałą reputację
Korzystam z nich zawsze! Dla mnie to wspaniałe źródło inspiracji, czasami dobre uzupełnienie koncepcji ale najczęściej czytam opisy wad i zalet i na ich podstawie buduje koncepcje postaci.
 
Brilchan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2017, 13:38   #6
 
Zell's Avatar
 
Reputacja: 5602 Zell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputację
Odnośnie posta Toma:

Cytat:
Tyle, że poza dyscyplinami/darami/sferami, trudno wycisnąć oomph godne obietnic z opisu umiejętności. Dodatkowa kropka umiejętności to statystycznie mniej niż jeden sukces przy rzucie. Zwykle mniej niż pół. A teraz spójrzmy ile obiecują w opisie. Zalety pozwalają nadgonić tą różnicę.
Hmm. To nie jest takie potrzebne dla gracza, któremu nie zależy zbytnio na sile mechanicznej. Ja inwestując w kropy czy zalety, tak naprawdę w głównej mierze patrzę na sens fabularny, nie zaś na plusy mechaniczne, które stoją na drugim miejscu. Zamiast wrzucić brakującą kropę do tego, z czego czerpie dyscyplina, zdarza się mi wybrać ponad to jakiś dziwny skill, który ma tylko zadanie w mechanice mojej postaci... być w niej. Pasuje mi fabularnie, chociaż niepewne czy w ogóle się przyda do czegoś konkretnego? Bierzemy!

Cytat:
Jeżeli ktoś wybiera wadę "stara miłość nie rdzewieje" to ( z dokładnością do bardzo głupiego wyciskania punktów ) ma ochotę na wątki romantyczne. "Krótki lont" raczej sugeruje krótkie, intensywne sceny akcji. Wady i zalety to mocne narzędzie w rękach gracza żeby wprowadzać swoje wątki.
Która to wada tak w sumie? Old flame?

W tym wypadku jeżeli biorę wadę taki Short Fuse, to na pewno nie po to, aby mieć intensywne sceny akcji. W moim wypadku wybieranie wady to sposób na nakreślenie postaci + utrudnienie sobie życia , nie zaś ukazanie preferencji stylu w danej sesji.

Cytat:
Czy są jakieś które podporządkowują sobie całą przygodę i robią sieczkę z całego zamysłu? Tak, choćby znalezienie się na Czerwonej Liście w przygodzie dla neonatów Camarilli. Chyba że pytanie brzmi nieco inaczej: czy uniemożliwić grę komuś kto tak rażąco nie wpasowuje się w przygodę? Tak.
Tu się kategorycznie nie zgodzę. Red List w sesji dla neonatów Camarilli? Czemu nie? Tutaj o podejście gracza chodzi. Może Anathema się po prostu ukrywa pośród dzieciarni, a ma na to ukrywanie się bardzo konkretny plan, jaki ma szansę działać przynajmniej czasowo? Jasne, to dla danego gracza z taką wadą nie zakłada bezpieczeństwa, jak i nieświadome przedszkole nie jest w dobrej pozycji, jednak... to wyzwanie. Anathema musi się pilnować i to bardzo, ale to bardzo konkretnie. Co do innych... To WoD, a tutaj nie ma radosnego świata, w którym nie trzeba się martwić, że coś pójdzie bardzo nie tak i nie będzie obarczone nieoczekiwanymi problemami. Ta wada nie oznacza podporządkowania sobie sesji. Taka wada nie wystawi tylko Anathemy na niebezpieczeństwo, ale też jego grupę i nie, to wcale nie oznacza niszczenia zamysłu MG, a jedynie dodanie konkretnego elementu.

Reasumując - jeżeli taki MG nie tworzy scenariusza od A do Z, z tak ściśle określoną linią fabularną, że nie da się wcisnąć nic, czego nawet on się nie spodziewa, a do tego jest niechętny na jakiekolwiek zmiany w tym, co wymyślił (i nie mówię tu o zmianach sensu sesji)... to czemu nie?

Oczywiście dochodząc znowu do kwestii czy dany gracz jest graczem, który radzi sobie w takich sytuacjach i nie oczekuje pewnego przeżycia, jakie w jego wypadku jest jeszcze mniej pewne niż w wypadku reszty (nie muszą zginąć z powodu wady innego gracza przecież. Wypadki chodzą po ludziach, stając się nawet śmiertelne, jeżeli sam gracz nie będzie skory przez chwilę pomyśleć).

Cytat:
Na przykład dla wewnątrzklanowej waśni współczesnych Tremere zmieniłbym wartości bezpłodnej krwi i niezwiązywalności.
Flaw "Unbondable" jest zbanowany dla Tremere.
 
__________________
How the birds can sing a tuneless song?
How can they stay in the sky?
Maybe they’re just screaming
Maybe it’s not music and it’s all a lie
Zell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2017, 15:38   #7
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 10244 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Zell Zobacz post
Tu się kategorycznie nie zgodzę. Red List w sesji dla neonatów Camarilli? Czemu nie? Tutaj o podejście gracza chodzi.
To było wolne tłumaczenie cytatu z pierwszej strony podręcznika o Czerwonej Liście.
The tense relationship between hunter and prey sets the tone for the entire chronicle, forcing the players to choose sides in order to pursue the damned or become unwitting pawns themselves


Dodałbym (bo głównie o nią mi chodziło) dużo prostszą rzecz: w przygodzie gdzie wszystkie postacie zaczynają jako neonaci, nie ma miejsca na postać-Anathemę. To zupełnie inny pułap mocy.

Niby ktoś tak młody mógłby popełnić czyn który wywołałby furię całej Camarilli. Nie tylko oficjalny wyrok śmierci - to osiągnąć łatwo. Miejsc jest 13. Dokładnie. Czyli postać zrobiła coś, co sprawiła że jest uważana za groźniejszą dla Camrilli od wampirzycy odpowiedzialnej za śmierć kilkunastu procent ludzkości. Kilkusetletniej bomby biologicznej wciąż niosącej Czarną Śmierć - tyle że groźną i dla śmiertelnych i dla wampirów? Spoko. Z dobrym pomysłem da radę. Z miejsca jestem w stanie wymyślić przypomnieć sobie ([oWoD: Wampir: Maskarada] - warsztaty - edycja II [18+]) co najmniej jeden.

"Pilnowanie się" to eufemizm. Postać musiałaby być w stanie wodzić na manowce nie tylko swoich rówieśników, ale także Starszych, Primogen, Szeryfa i Księcie a na dodatek Alastorów który nie mają (nominalnie) żadnego innego zajęcia niż polowania dokładnie na niego. Niego, bo na Czerwoną Listę nie wpisuje się anonimów tylko zidentyfikowane zagrożenia. A, i wszystkich zwyczajnie chętnych na bajeczne nagrody. Do tego zastosować środki żeby odeprzeć wszystkie sztuczki dyscyplin których użyją - a o których jako neonata nie ma pojęcia. Odpowiednio dzika, naciągana mechaniczna kombinacja(z sporą ilością zalet zbieranych z podręczników wszystkich edycji) byłaby tu w stanie coś wskórać. Przy limicie punktów neonaty? Zmieści się jej część. A mamy to albo gigantyczny zbieg szczęśliwych przypadków. [Albo cuda typu 7*mage companion i samodzielnie sformułowane demonic investment]

A gracz musi się utrzymać na tyle długo, żeby mieć frajdę z rozrywki. Czyli nie może siedzieć z laptopem w dziurze przez całą sesję; gdzie w tym zabawa? Tak jak wspomniała Zell, Świat Mroku jest okrutny. Każde wystawienie nosa to wymierne ryzyko, a okienka czasowe działania są tak wąskie że sprawa rypnie się szybciej niż później. Znowu kombinowanie jak dać graczowi radochę bez posłania w diabły spójności świata.

Nagimnastykowaliśmy się, natrudziliśmy...i właście podporządkowaliśmy zauważalny kawałek gry tej jednej wadzie. Czego, jak na początku zaznaczyłem, nie chcę robić. Ktoś inny może chcieć.

Więc, Zell, nie mogę się z Tobą zgodzić w tej kwestii. Nie jest tak że tylko MG który tworzy scenariusz od A do Z, z tak ściśle określoną linią fabularną, że nie da się wcisnąć nic, czego nawet on się nie spodziewa, a do tego jest niechętny na jakiekolwiek zmiany będzie miał problem z niektórymi wadami/zaletami.

Cytat:
Napisał Zell Zobacz post
Flaw "Unbondable" jest zbanowany dla Tremere.
Jest, w V20, po zmianie wady klanowej Tremere. Ludzie grają w różne edycje. I nie wiadomo jak będzie w nadchodzącej piątej edycji[nie widziałem Tremere w pre-alfie]. Plus wyjątki występujące we fluffie, z clanbookiem opisującym postępowanie w przypadku namierzenie takiego osobnika włącznie, czy to w klanie czy to wśród ghuli-kandydatów.
Ale przede wszystkim, uważam że wszystko jest dla ludzi. W wewnątrzklanowej grze taka dzika karta to coś, co jako MG mógłbym dopuścić. We właściwych rękach i z wszystkimi wspomnianymi wcześniej obostrzeniami. Każdy MG zrobi jak uważa, byle poświęcił chwilkę kwestii czemu taki ban został ustawiony.
 
__________________
- ... this was textbook: The promise of love, the pain of loss, the joy of redemption, then give him a puzzle and watch him dance. -

Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 13-08-2017 o 16:42.
TomBurgle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2017, 16:50   #8
 
Seachmall's Avatar
 
Reputacja: 2046 Seachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputację
Tom czemu nie zaaplikujesz logiki z Unboundable do Red Listy?

Cytat:
Dodałbym (bo głównie o nią mi chodziło) dużo prostszą rzecz: w przygodzie gdzie wszystkie postacie zaczynają jako neonaci, nie ma miejsca na postać-Anathemę. To zupełnie inny pułap mocy.
Powiem ci o co Zell chodziło, tak żebyś zrozumiał.
Anathema z Red Listy miałaby UDAWAĆ neonatę. Baczyć na to co robi, jakich zdolności używa, jaką wiedzę prezentuje itp.
Anathema idzie do znajomego Tzimisce mówi, zrób ze mnie czarnego karła o azjatyckich korzeniach i dawaj, bawimy się w Neonatę. Albo miej Obfuscate na dostatecznie wysokim poziomie, przecież WSZYSCY nie chodzą z tym ciągle włączonym, oczy by pewnie zaczęły świecić.

Więc jeżeli dobrze rozumiem:
Ignorowanie nowej edycji bo stara edycja zezwoli mi na zrobienie czegoś - Dobrze, dopuszczam.
Zrobienie czegoś, co nie zgadza się do końca z założeniem sesji, ale pozwoli na dodanie kilku nowych warstw intrygi i niebezpieczeństwa ( z założeniem, że gracz wie co robi i odegra to dobrze co już MG ocenia)- źle, nie chcę tego widzieć.
 
__________________
Mother always said: Don't lose!
Seachmall jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2017, 17:15   #9
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 10244 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Peace & Love.

Moja logika z Unboundable. Jeżeli uważam że coś ma szansę fajnie zadziałać w konkretnej przygodzie, dopuszczam wbrew podręcznikowi na potrzeby tej jednej przygody.
Moja logika z Red List: Jeżeli uważam że coś nie ma szansy fajnie zadziałać w konkretnej przygodzie, nie dopuszczam pomimo podręcznika na potrzeby tej jednej przygody.
Czytam to kolejny raz i dalej mam wrażenie że to ta sama logika.

Zrozumiałem to dokładnie tak jak napisałeś. Nie jestem pewien dlaczego twierdzisz że było inaczej. Pozwolę sobie powtórzyć założenie tego twierdzenia: sesja dla wampirów-neonatów Camarilli. Nie dla postaci podszywających się pod nie, nie agentów Sabatu i nie wampirów Wschodu. Neonatów. Postać którą opisałeś nie jest neonatą. I/albo nie jest z Camarilli.

Nie, nie rozumiesz dobrze. Ciągnę pomysły ze wszystkich edycji, ba, innych gier i nie zawaham się ich użyć dla większej frajdy. Jak w logice wcześniej. Jak to pomoże, to mogę dodać że odrzucenie takiej postaci gracza wcale nie oznacza że mam coś przeciwko żeby był taki NPC.
 
__________________
- ... this was textbook: The promise of love, the pain of loss, the joy of redemption, then give him a puzzle and watch him dance. -

Ostatnio edytowane przez TomBurgle : 13-08-2017 o 17:42.
TomBurgle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-08-2017, 17:59   #10
 
Seachmall's Avatar
 
Reputacja: 2046 Seachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputacjęSeachmall ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Tom
Zrozumiałem to dokładnie tak jak napisałeś. Nie jestem pewien dlaczego twierdzisz że było inaczej.
Cytat:
Napisał Tom
Niby ktoś tak młody mógłby popełnić czyn który wywołałby furię całej Camarilli. Nie tylko oficjalny wyrok śmierci - to osiągnąć łatwo. Miejsc jest 13. Dokładnie. Czyli postać zrobiła coś, co sprawiła że jest uważana za groźniejszą dla Camrilli od wampirzycy odpowiedzialnej za śmierć kilkunastu procent ludzkości. Kilkusetletniej bomby biologicznej wciąż niosącej Czarną Śmierć - tyle że groźną i dla śmiertelnych i dla wampirów?
Uważam, że było inaczej bo ty napisałeś, że uważasz, że jest inaczej.

Do tego Podręcznik do Red Listy wyraźnie mówi, że możesz dodawać ponad te 13, ponieważ nie miałoby sensu gdyby nie można było. To nie jest ranking "Najwredniejsze wampiry na świecie" tylko lista zagrożeń, wśród których jest Ghoul Łowca.

Cytat:
Napisał Tom
Jak to pomoże, to mogę dodać że odrzucenie takiej postaci gracza wcale nie oznacza że mam coś przeciwko żeby był taki NPC.
W najlepszym przypadku jest to ograniczanie graczy, w najgorszym jest to plagiat i hipokryzja.
 
__________________
Mother always said: Don't lose!
Seachmall jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:53.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166