Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-02-2011, 18:39   #31
 
JohnyTRS's Avatar
 
Reputacja: 1 JohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputacjęJohnyTRS ma wspaniałą reputację
A propo przeładowania świata: czy trzeba wszystko wykorzystać? Nie, to tylko propozycje autorów. poza tym w postapokaliptycznym świecie, jakim są Stany Zjednoczone nie funkcjonuje telewizja, radio, a ewentualne gazety, jak znajdzie się jakiś maniak który zechce być wydawca i ma możliwości, obejmują klientów z niezbyt dużej powierzchni. Podstawa są więc ustne relacje, które są subiektywne. Np. dla jednego Neodżungla to zwykła dżungla, a dla drugiego mieszkają w niej smoki a rośliny czekają tylko na twoją nieuwagę, żeby ciebie zabić.

a co do nieszczęsnej mechaniki, to odpowiem w miarę obiektywnie:
jest... skomplikowana.
 
__________________
Ten użytkownik też ma swoje za uszami.

Ostatnio edytowane przez JohnyTRS : 23-05-2023 o 19:52. Powód: Poprawa literówek... po latach :)
JohnyTRS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-02-2011, 19:09   #32
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
A propo przeładowania świata: czy trzena wszystko wykorzystać? Nie, to tylko propozycje autorów. poza tym w postapokaliptycznym świecie, jakim są Stany Zjednoczone nie funkcjonuje telewizja, radio, a ewentualne gazety, jak znajdzie się jakiś maniak który zechce byc wydawca i ma możliwości, obejmują klientów z niezbyt dużej powierzchni
Co to jest w ogóle za argument? Złota zasada nie jest żadnym argumentem, jest 'widzimisiem'. Twórcy gry tworzą wizję świata, mnie prywatnie nie obchodzi co robi z nią ten, czy inny MG. To podręcznik ma rację, on zawiera to, co jest w świecie gry. A to co jest w świecie gry jest przekombinowane i nie trzyma się na zdrowy rozum kupy. A i opisane jest po łebkach, co mnie zawsze wnerwia w podręcznikach, bo nie po to za nie płacę, bym sam musiał wszystko wymyślać.
W 30 lat po wojnie ludzkość wygląda pi o drzwi jak przed nią- broń jest wszędzie, leki są wszędzie, miasta są pełne ludzi. Nie wiedzieć czemu, bo przecież już dawno ludzkość powinna zostać sprowadzona przez Molocha do małp, ale oczywiście oficjalnym wytłumaczeniem twórców jest 'bo tak'.
Jasne, że to wszystko jest fikcją literacką, ale SF powinno sprawiać pozory prawdopodobieństwa, a Naeura jest szyta grubymi nićmi.

Kompletnie więc nie przemawia do mnie argument 'wywal to co nie pasuje', bo wg mnie prowadzi on w prostej linii do olania całej Neury.

Cytat:
a co do nieszczęsnej mechaniki, to odpowiem w miarę obiektywnie:
jest... skomplikowana.
Skomplikowaną mechanikę, to ma Hero System.
Neuroshima ma ser szwajcarski, a nie mechanikę.
 
Zapatashura jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-02-2011, 21:18   #33
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
W 30 lat po wojnie ludzkość wygląda pi o drzwi jak przed nią- broń jest wszędzie, leki są wszędzie, miasta są pełne ludzi. Nie wiedzieć czemu, bo przecież już dawno ludzkość powinna zostać sprowadzona przez Molocha do małp, ale oczywiście oficjalnym wytłumaczeniem twórców jest 'bo tak'.
W Rogukanie klan Skorpiona nie przejął jeszcze władzy "bo tak", w Starym Świecie chaos dostaje w tylną część ciała "bo tak", w WoD chyba co piąta istota jest nadnaturalem "bo tak", w D&D można na odpowiednim poziomie skoczyć z 10m klifu w pełnej zbroi płytowej i zarobić tylko parę draśnięć "bo tak". Bo to tylko gra i ma być ciekawie, filmowo i różnorodnie, a poza tym Moloch nie jest doskonałą maszyną śmierci, jest zdrowo popieprzony i jego właściwe cele nie są znane obrońcom ludzkości.

Cytat:
Neuroshima ma ser szwajcarski, a nie mechanikę.
Przykłady proszę, a nie insynuacje.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-02-2011, 22:27   #34
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
W Rogukanie klan Skorpiona nie przejął jeszcze władzy "bo tak", w Starym Świecie chaos dostaje w tylną część ciała "bo tak", w WoD chyba co piąta istota jest nadnaturalem "bo tak", w D&D można na odpowiednim poziomie skoczyć z 10m klifu w pełnej zbroi płytowej i zarobić tylko parę draśnięć "bo tak". Bo to tylko gra i ma być ciekawie, filmowo i różnorodnie, a poza tym Moloch nie jest doskonałą maszyną śmierci, jest zdrowo popieprzony i jego właściwe cele nie są znane obrońcom ludzkości.
Trudno mi się odnieść do L5K bo specjalnie w nią nie grałem. To samo odnosi się do Warhammera.
Ilość nadnaturali w starym (przestarzałym) Świecie Mroku przyprawia mnie o pusty śmiech- tam wszystko jest nadnaturalne.
W DnD nie można skoczyć z 10 metrów, bo tak. W DnD skacze się z 10 metrów, bo tak pozwala mechanika. Ponadto DnD jest heroic-fantasy. Spodziewamy się, że w heroic-fantasy postać będzie heroicznym, niemal niepokonanym bohaterem. W postapokaliptycznym świecie nie spodziewamy się, że w Nowym Yorku będą żyć ludzie po tym, jak na miasto spadły bomby atomowe, rzeki zostały zatrute i co tam jeszcze twórcy raczyli wymyślić. Tak samo zresztą nie spodziewam się, że potrzeba aż dziewięciu kulek kaliber 9 mm żeby zabić normalnego człowieka.

W ogóle, co to jest za pokrętna logika- inne systemy mamy dziury, więc Neura jest ok?

Cytat:
Przykłady proszę, a nie insynuacje.
Buahahahahaha
Naprawdę to napisałeś?
 
Zapatashura jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-02-2011, 23:36   #35
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
W DnD skacze się z 10 metrów, bo tak pozwala mechanika.
Cytat:
Tak samo zresztą nie spodziewam się, że potrzeba aż dziewięciu kulek kaliber 9 mm żeby zabić normalnego człowieka.
Nie uważasz, że tymi dwoma zdaniami przeczysz sam sobie. Na te dziewięć kulek pozwala mechanika, a poza tym kto powiedział że system postapokaliptyczny ma być do bólu realistyczny. Liczy się dobra filmowa zabawa i w NS ona jest.

Cytat:
W ogóle, co to jest za pokrętna logika- inne systemy mamy dziury, więc Neura jest ok?
To jest argument na to, że w porównaniu z innymi systemami NS nie jest zła, a nawet po mimo wielu wad jest całkiem dobrą grą.

Cytat:
Buahahahahaha
To ma być argument? No doprawdy pokazałeś poziom.
 
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2011, 06:59   #36
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
Nie uważasz, że tymi dwoma zdaniami przeczysz sam sobie. Na te dziewięć kulek pozwala mechanika
Szczerze mówiąc nie- nie uważam. Mechanika DnD jest bardzo ścisła i przemyślana, oddająca realia świata. Mechanika Neuroshimy to chłam.

Cytat:
Liczy się dobra filmowa zabawa i w NS ona jest.
Kto powiedział, że liczy się filmowa zabawa?

Cytat:
To jest argument na to, że w porównaniu z innymi systemami NS nie jest zła
Oj jest, jest. Polacy nie potrafią tworzyć RPG.

Cytat:
To ma być argument? No doprawdy pokazałeś poziom.
Dziękuję, za komplement. Mój poziom jest bardzo wysoki, bo lubię level'ować.

Ale to prawda, wyśmianie twych słów nie jest w żadnym stopniu argumentacją, ale nie mogłem się powstrzymać.

Pierwsze z brzegu:
-Nikt nie zadał sobie w systemie trudu z rozpisaniem zależności inicjatywy pomiędzy walczącymi w zwarciu, a walczącymi na odległość
-Moja ulubiona sztuczka kot, odnosząca się do reguł, których nie ma
-Absurdalne sytuacje, w których po zadaniu maszynie odpornej jak sto diabłów rany krytycznej praktycznie eliminuje ją z walki
-Jakaż to umiejętność odpowiada za tak podstawowe zdolności, jak np. skakanie? Podręcznik główny naturalnie milczy. Wskazówka, że należy rozszerzyć zakres Kondycji pojawia się dopiero w bohaterze do sześcianu
-Na litość boską- Człowiek z nie twój zasrany interes. Kto to wymyślił? No kto?! Pochodzenie, dające co chcesz. To po co są inne pochodzenia?
-Wspaniałym idiotyzmem jest też któraś z cech (nie pamiętam już czy klasy czy pochodzenia) dające gamble na wykup umiejętności w konkretnych kręgach. Jej sprzedanie daje więcej gambli, które w dodatku można wydać gdzie się chce. No jaki kretyn tworzy takie cechy?
 
Zapatashura jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2011, 09:59   #37
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
-Nikt nie zadał sobie w systemie trudu z rozpisaniem zależności inicjatywy pomiędzy walczącymi w zwarciu, a walczącymi na odległość
Działa pierwszy ten kto uzyskał lepszy wynik w teście inicjatywy i na stronie 194 w ramce są reguły strzelania w walce wręcz.

Cytat:
-Moja ulubiona sztuczka kot, odnosząca się do reguł, których nie ma
Tu przyznaję rację, autorzy zdupili aż miło.

Cytat:
-Absurdalne sytuacje, w których po zadaniu maszynie odpornej jak sto diabłów rany krytycznej praktycznie eliminuje ją z walki
To jest zależne od rodzaju maszynki, ale większość ma limit uszkodzeń 2 rany krytyczne, a do tego dochodzi jeszcze opancerzenie. To nie jest dobry argument.

Cytat:
-Jakaż to umiejętność odpowiada za tak podstawowe zdolności, jak np. skakanie? Podręcznik główny naturalnie milczy. Wskazówka, że należy rozszerzyć zakres Kondycji pojawia się dopiero w bohaterze do sześcianu
Ja stosuję test Kondycji oparty na Budowie, aczkolwiek są reguły wprowadzania umiejętności nie objętych spisem.

Cytat:
-Na litość boską- Człowiek z nie twój zasrany interes. Kto to wymyślił? No kto?! Pochodzenie, dające co chcesz. To po co są inne pochodzenia?
Może i racja, ale mnie to jakoś tak bardzo nie razi.

Cytat:
-Wspaniałym idiotyzmem jest też któraś z cech (nie pamiętam już czy klasy czy pochodzenia) dające gamble na wykup umiejętności w konkretnych kręgach. Jej sprzedanie daje więcej gambli, które w dodatku można wydać gdzie się chce. No jaki kretyn tworzy takie cechy?
Zazwyczaj z pochodzenia lub profesji dostajesz pakiet umiejętności o wartości +2 do jej poziomu. Sprzedając cechę dostajesz 50 gambli i możesz wykupić punkt "rozwoju" za 20 gambli to nie jest równoznaczne z wykupieniem poziomu danej umiejętności. Za te marnych 50 gambli nie wykupisz nawet jednego pakietu na poziomie pierwszym.

Trochę mało tych dziur jak na szwajcarski ser nieprawdaż?
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2011, 10:20   #38
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Cytat:
Działa pierwszy ten kto uzyskał lepszy wynik w teście inicjatywy i na stronie 194 w ramce są reguły strzelania w walce wręcz.
To wcale nie załatwia postawionego przeze mnie problemu.

Cytat:
To jest zależne od rodzaju maszynki, ale większość ma limit uszkodzeń 2 rany krytyczne, a do tego dochodzi jeszcze opancerzenie. To nie jest dobry argument.
Uważam, że jest. Człowiek z raną ciężkimi (jedna trzecia 'życia' stracona) może mieć raptem 30% utrudnienia. Maszyna o odporności trzy rany krytyczne, z jedną raną krytyczną ma 160% utrudnienia (a straciła tylko jedną trzecią 'życia'). Bezsens.

Cytat:
Zazwyczaj z pochodzenia lub profesji dostajesz pakiet umiejętności o wartości +2 do jej poziomu.
I jak się to odnosi do mojego specyficznego zarzutu? Bo ja znam cechy z pochodzenia, zresztą uważam że branie pakietów w umiejętnościach to po prostu marnowanie cechy.
A Chłopak z Ville jest po prostu obrazą ludzi myślących- tracisz 10 gambli.

Cytat:
Trochę mało tych dziur jak na szwajcarski ser nieprawdaż?
Nie, teraz widzę- ty naprawdę żartujesz. Przecież nie będę wypisywał całego podręcznika. Dziur w Neuroshimie jest cała, nieprzebrana masa. Nie pamiętam sesji, w której nie pojawiały się sytuacje wątpliwe mechanicznie a rozegrałem i prowadziłem w tym systemie dziesiątki sesji. Ta mechanika jest nieprzemyślana, co zresztą wylewa się ze wspomnień twórców w suplemencie.
A skoro o Suplemencie mowa- to czysta bezczelność kazać sobie płacić za erratę.
 
Zapatashura jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2011, 14:33   #39
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Zapatashura Zobacz post
Człowiek z nie twój zasrany interes. Kto to wymyślił? No kto?! Pochodzenie, dające co chcesz. To po co są inne pochodzenia?
Jak dla mnie to akurat jest zaleta. Bez problemów można dokoksować postać nie przejmując się takimi bzdetami jak "odgrywanie postaci z konkretnego miejsca".
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-02-2011, 17:22   #40
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Zapatashura nie mam tak dużego doświadczenia w tej grze jak ty, więc może nie widzę wielu rzeczy od strony praktycznej, dlatego przyjmij moją porażkę w tej dyskusji. Neuroshima ma mechanikę jak ser szwajcarski, ale i tak ją lubię.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:36.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172