Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-12-2007, 18:35   #11
 
Verax's Avatar
 
Reputacja: 1 Verax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumny
Przeczytałem większość wątku "wady NS" i teraz przeczytałem ten w całości... cóż ja powiem. Zaznajamiam się z tym systemem dopiero, ale nie popadajmy w paranoję uważam że ten kto próbuje wcisnąć komuś kit, że D&D jest ciekawsze od NS to aż mnie strach bierze w życiu nie grałem w większy badziew od D&D, wad wymieniać aż szkoda nie chce tworzyć tu poematu, zalety owszem są chociażby taka że jest bardzo dobrym systemem na początek... wracając do NS uważam że książka jak książka ma wady- to niewątpliwe wszystko co człowiek stworzył miało, ma i błędy posiadać będzie zawsze :]... ale uważam że Kreatywny MG, Kreatywni BG i odrobina podejścia do podręcznika na tzw. "luzie" i mamy IDEALNY RPG, czytając pierwsze wersy mechaniki NS już w myślach miałem możliwe zmiany do wprowadzenia.
Gdyby podchodzić do każdej gry w taki sposób, ten dział Fantastyki w społeczeństwie nawet nie zaczerpnąłby pierwszego haustu powietrza!
 
__________________
Bo nie wiemy co za tym dniem,
Za horyzontem, za dniem...
Verax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2007, 20:02   #12
 
rudaad's Avatar
 
Reputacja: 1 rudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputację
Ej, ej nie przesadzajmy dawno nie zerkałam do tego wątku, ale chyba temat nie brzmi - wyższość Dnd nad NS, o ile pamiętam w ogóle. Mimo wszystko musisz przyznać rację, że NS ma rażące błędy. A chyba powinieneś coś o zaletach owego systemu napisać, zamiast rzucać się od razu na to co inni napisali. No nie wiem może mi się tylko wydaje.
Oczywiście zgadzam się z twoją opinią, ze kreatywny Mg może zdziałać cuda, ale równie dobrze moglibyśmy powiedzieć, że "Zły cień, kruk i urojenia" jest świetnym systemem jeśli tylko prowadzi go dobry Mg. Daj spokój, ja jestem rpgowcem już długo i kocham klimat postapo więc w NSy też chętnie grywam mimo, że widzę ile mają błędów. A zalety, nie wiem czy już pisałam, ale na pewno sztuczki, nie do pobicia są teksty w gronie rpgowców w stylu
"-Ale ja jestem z Vegas więc UNIKAM; - I co z tego ja jestem Kaznodzieją i WIERZĘ, że się potkniesz!"
tudzież:
"-Hej, przystojniaku!; - Sama sobie skocz po piwo!"
Coś takiego nawet przy neutralnym piwie potrafi wrócić muuuuultum wspomnień oczywiście tych przyjemnych jedynie.
 
__________________
"Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania."
rudaad jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2007, 21:30   #13
 
Verax's Avatar
 
Reputacja: 1 Verax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumny
Nie mówię że z każdego systemu da się zrobić CUDO... czasem po prostu się nie da, kupując system mam nadzieję że dostanę porządny szkielet, ba nawet już cały organizm dobrej gry którą będę ulepszał i/lub dostosowywał do swoich potrzeb. A co do zalet... mała ilość dodatków, skondensowanie wszystkiego co potrzebne i niezbędne w jednej książce i nieskomplikowana mechanika gry jak i niesamowity klimat który daje NS no i oczywiście niesamowitą zaletą jest to że jest to Polski system, więc jak na nasz kraj uważam że bardzo dobry!
 
__________________
Bo nie wiemy co za tym dniem,
Za horyzontem, za dniem...
Verax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-12-2007, 22:10   #14
 
rudaad's Avatar
 
Reputacja: 1 rudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputację
Eeee.. no dobra, nie będę się kłócić, ale tam masz w samej podstawce nawet nie szkielet, a sam rys świata... Żeby poprowadzić jakąś sesje w konkretnym mieście musisz iść do księgarni i wydać ta kasę na dodatek, a czy jest ich mało? Oj wydaje mi się, że nie, a to przecież dopiero początek wydawania tych dodatków. Można nawet złośliwie założyć, że ich liczba sięgnie przynajmniej połowy tych dedekowych. Ale dla mnie zazwyczaj szklanka jest w połowie pusta. Co do mechaniki NSowskiej można mieć zastrzeżenia choć mi też dość pasuje, bo jest praktycznie "cepowa", a nigdy nie kochałam kości.

Zaś odwołanie poziomu podręcznika do narodowości jego twórców ni jest chyba zbyt trafne. Hmn.. Wiesz ja za cudowny rosyjski wynalazek uważam walonki, jak na ich warunki itd, ale nie powiedziałam przy okazji, że to najlepsze buty na świecie i sama w nich biegam.

Pozdrawiam serdecznie
 
__________________
"Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania."
rudaad jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2007, 10:54   #15
 
Verax's Avatar
 
Reputacja: 1 Verax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumnyVerax ma z czego być dumny
Owszem że odwoływanie się do pochodzenia twórcy gry nie jest trafne, ani zacne... ale zawsze to już coś, jak to mówią z braku laku lepszy kit.
 
__________________
Bo nie wiemy co za tym dniem,
Za horyzontem, za dniem...

Ostatnio edytowane przez Verax : 21-01-2008 o 21:55.
Verax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-01-2008, 20:11   #16
 
Beamhit's Avatar
 
Reputacja: 1 Beamhit ma wyłączoną reputację
Cytat:
Napisał Verax Zobacz post
Czy temat tego wątku mówił coś o butach? eeeeeeee NIE...
Neoroshima ---> trzewik ---> but?

Taki skrót myślowy.

A na temat - z Neuroshimy wyciągnąć dla mnie mogę tylko kolor (i nie chodzi tu o "cztery kolory", ale o całą tą zapchajdziurę zwaną opisem świata).

Może jak wyjdzie Modern d20 druga edycja (a wyjdzie, po Dedekach edycja 4 :P ), znowu otworze Apocalypse d20, i wrzucę do mechaniki tą całą Neuroshimę.
 
Beamhit jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-01-2008, 20:49   #17
 
merill's Avatar
 
Reputacja: 1 merill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputacjęmerill ma wspaniałą reputację
Fakt, że mechanika NS kuleje... bardzo kuleje... powiedziałbym nawet, że gdyby trzeba ją przyrównać do konia... to trzeba by było ja zastrzelić... Ale system to nie całe NS. Plusem mechaniki z Neuroshimy są jak już Ruda wspomniała sztuczki, detalik niosący ze sobą pewną świeżość i pozwalający na praktycznie dowolną kreację postaci bohatera. Również metoda wyboru pochodzenia i związanych z tym korzyści jest dużym plusem, przywileje otrzymywanie z pochodzenia osadzają jeszcze lepiej postać gracza w danym miejscu na mapie postapokaliptycznych U.S. Zresztą samo przedstawienie pochodzeń w rozdziale "Tworzenie postaci" powala na kolana. Autor świetnie potrafił przedstawić w opisie animozje pomiędzy różnymi miejscami w Shimie i główne archetypy zachowań jakie przejawiają postacie z danego terenu.

W sumie podręcznik to tylko pobieżny opis sytuacji po wojnie nuklearnej. Mam dość jasno zarysowane główne konflikty, Molocha i rozprzestrzeniające się mutasy. Plusem jest wiele tzw. zahaczek, czyli napomknięć autorów, jakichś opowiadań czy informacji z "tych szarych" ramek, przy odrobinie wyobraźni można doskonale je wykorzystać na sesji, a nawet oprzeć o nie całe przygody czy kampanie . Wg. mnie to duży plus, że podręcznik nie opisuje wszystkiego od "A do Z", jest przynajmniej miejsce na inwencję MG i graczy. Kupowanie dodatków, to kwestia osobistego wyboru i funduszy. Niektóre warto... niektórymi w ogóle lepiej se głowy nie zawracać.

Logiczne wytłumaczenie np. pochodzenia czy ilości paliwa, czy istnienia Molocha? Czy tak naprawdę to tak mocno wam potrzebne? Świat w którym żyjemy teraz nie jest logiczny, np. ograniczanie produkcji żywności w Europie Zachodniej a głodujące dzieci w Etiopii - wiem, że to banał, ale taka jest prawda. Więc nie wymagajcie, by świat po nuklearnej zagładzie był logiczny... Neuroshima została stworzona by się dobrze bawić wśród ruin zniszczonej cywilizacji... więc pomimo swoich wad, ma też zalety, których nie da się nie zauważyć.
 
__________________
Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451
merill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-02-2008, 19:21   #18
 
rudaad's Avatar
 
Reputacja: 1 rudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputację
Merill, merill, merill z jedną częścią twojej wypowiedzi się zgadzam, a z drugą będę chciała się kłócić.

Po pierwsze masz absolutną rację, że podręcznik z dziurami jest doskonały dla kogoś kto chce się wykazać wyobraźnią. Jednak nie każda wizja miejsca w NSie, każdemu odpowiada. Och, tak Lhia to moje nieszczęsne SLC. Prowadziłam sesje właśnie w Salt Lake City, tyle, że gracze zarzucili brak realności mojej wizji i całość rozgrywki można było spuścić w klopie:/ No cóż nie będę nad tym płakać, ani też nie mam zamiaru dokupić sobie jakiegokolwiek dodatku do NS, bo dobrze mi widzieć ten świat według własnego "widzimisie", a jak będę chciała zagrać u MG ściśle jadącego według podręczników to proszę mnie zapytać kim jestem i co zrobiłam z prawdziwą Rudą

Teraz logika w NS, w podręczniku i w systemie. Słonka wy moje gdybyście chcieli grać w coś co jest nierealne, to poszlibyście szukać kostek do dedeków w swoich odmętach szaf. Dajcie spokój każdy kto otwiera podręcznik do systemu postnuklearnego, chce podobnych wrażeń- poczuć zniszczenie, upadek systemów wartości, zatracenie się społeczeństw, demoralizację, przemoc. Eh, ile razy graliście w sesjach w których głównym celem było - przeżyj? A ile razy w takich w których trzeba było ratować świat?
Ja szukam realizmu w systemach, w każdym systemie. Niedociągnięcia poprawiam sama, z resztą pomysł na temat wady NS był mój

Ale co zrobić jedyny postunklear wydany po polsku, to nie ma co narzekać, bo nie ma w czym wybierać. Z resztą ten podręcznik sam przyciąga do siebie wiele razy
 
__________________
"Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania."
rudaad jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-09-2010, 22:00   #19
 
Neoworld's Avatar
 
Reputacja: 1 Neoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputacjęNeoworld ma wspaniałą reputację
O Neuroshimo ty moja. Co ja bym bez ciebie prowadził? Pewnie rower po pijanemu. Ku memu szczęściu NS powstało i pozwoliło na rozrywkę w pięknym Falloutowym stylu. Nim poznałem Neuro, maniaczyłem w każdego fallout'a. Toteż po przeczytaniu pierwszych stron podręcznika wiadomo było że to jest właśnie to! Post-apo z w miarę prostymi zasadami.

Robiłem liczne testy związane z mechaniką. System bez suwaków. Na jednej k20. Próbowałem Fallout Paper and pin. itd. Po tych doświadczeniach powiem że jednym wielkim plusem mechaniki neuro jest rzucanie 3K20. Świetnie to uśrednia sam rzut.

I chociaż w mechanice wiele plusów nie znajdziemy. To klimat gry samej w sobie jest świetny. Możliwości po prostu się nie kończą. Każdy nowoczesny wynalazek możemy molochowi w buty wsunąć. W końcu kto wie co taki super-komputer jest w stanie opracować? Sesje mogę być od neandertalskich klimatów aż po nano-nowoczesne. Straszne horrory z potężnymi mutkami, a naet komedie z prze-ćpanymi gangerami z Darek Vision. A propos ćpania. Tornado jest kolejnym dużym plusem. Czy to iluzja? Czy na prawdę podróż w czasie? Nie wiesz? Może pora spróbować. Podczas odlotu możliwości sesyjne potęgują. W końcu na haju może wszystko się wydarzyć.

Podsumowując:
Plusy za mechanikę- Urozmaicone kreowanie postaci + nie najtrudniejszy system. Niestety nie jest ani najprostszym systemem ani też najbardziej realistycznym.
Plusy za klimat- Niezliczona ilość plusów. Dla każdego coś się znajdzie!
 
__________________
Extra! Extra! Read all about it!

Nothing to read right now! :P
Neoworld jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-02-2011, 10:26   #20
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Ja odświeżę temat. Wczoraj Hawkeye na krzykaczu stwierdził że Neuroshima to straszny badziew postapokaliptyczny. Przyznam się szczerze że nie bardzo wiem o co mu chodzi. Kupiłem NS rok temu i od razu wiedziałem, że to jest świetny produkt, dwa dodatki które później dokupiłem tylko utwierdziły mnie w tym przekonaniu. Wiadomo NS ma swoje wady takie jak np. trudna mechanika, czy przesadzony obraz świata, ale zalet jest zdecydowanie więcej. Klimat, różnorodność, profesjonalne dodatki i miliony pomysłów na przygody powodują że NS to pierwszoligowy erpeg.

Ps. Hawk chętnie poznam twoje odmienne zdanie na ten temat.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:01.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172