|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
10-10-2010, 12:03 | #61 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Zauważyłem, że Ty przekładasz na naszą rzeczywistość istnienie pewnych obiektywnych norm moralnych. Ani ich istnienie, ani istnienie jakiegokolwiek prawa naturalnego nie może być dowiedzione i jest jedynie kwestią wiary. Można oczywiście twierdzić (sam się z tym zgadzam), że gdzieś (czy to w osobie Boga czy po prostu w samej konstrukcji rzeczywistości) są zawarte pewne odwieczne prawa, ale człowiek zwyczajnie nie ma w nie wglądu. Nie dowiedziesz, że człowiek od urodzenia ma świadomość rozróżnienia dobra i zła. Zarówno tu, jak i w DnD normy są przyswajane poprzez wychowanie w jakimś środowisku (i mogą, ale nie muszą być odbiciem odwiecznego porządku). Jedyna różnica polega na tym, że w DD normy obiektywne istnieją (niezależnie od tego czy wiedzą o tym jakiekolwiek rasy czy nie), a w naszym świecie ich istnienia nie dowiedziesz. Stąd relatywizm. | |
10-10-2010, 12:04 | #62 | |||||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. | |||||||
10-10-2010, 12:54 | #63 | |
Reputacja: 1 | Panowie ta dyskusja zaczyna tracić sens. Już dawno doszliśmy do wniosku, iż charaktery w D@D są ściśle określone i jednocześnie relatywistyczne. O zakresie określoności charakteru decyduje indywidualny osąd MG czasami po konsultacji z graczami. I tu wchodzi relatywizm bo ile drużyn i MG tyle podejść do charakteru. Cytat:
Charakter w D&D ed. 3 i 3.5 można porównać do kwadratu magicznego po którego osiach charakter postaci może ewoluować poprzez jej uczynki. czyli na osi prawo-chaos, dobro-zło lub jednocześnie na dwóch osiach. W Warhammerze ed1. Charakter jest liniowy. Prawo-Dobro-neutralność-zło-chaos. Przy czym w imieniu prawa , chaosu można tak samo dobrych czy też złych czynów dokonać.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 | |
10-10-2010, 13:13 | #64 |
Reputacja: 1 | Nie z chaotycznego złego przechodziłoby się stopniowo do chaotycznego/neutralnego złego ;] Plany zewnętrzne Celestia Bytopia Elizjum Ziemie Bestii Arborea Arkadia ↑Dobro↑ Ysgard Mechanus ←Praworządność Zewnętrze Chaotyczność→ Limbo Acheron ↓Zło↓ Pandemonium Baator Gehenna Hades Carceri Otchłań Przekleiłem ze Sferopedii. Jasne, że MG decyduje w zgodzie z graczami, ale sam system też sugeruje, co jest dobrem, a co złem + co prawem, a co chaosem. Tym samym przyjęte założenia są wpisane w kosmologię i mamy obiektywny wzorzec tego, jak wygląda idealny charakter danego typu. Ostatnio edytowane przez Panicz : 10-10-2010 o 13:16. |
10-10-2010, 14:39 | #65 |
Reputacja: 1 | Nie mieszaj pojęć koła charakteru z Wielkim Kołem kosmologicznym które nie ma nic z tym wspólnego, ono tylko porządkuje układ kosmologiczny.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
10-10-2010, 21:08 | #66 | ||||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Czyli świat, w którym jest wiadomo co się dzieje po śmierci zupełnie nie ma nic wspólnego z systemem charakterów, który jest odzwieciedleniem zaświatów i docelowym punktem gdzie trafiają dusze osób o odpowiednich charakterach. Zupełnie przypadkowo osoba chaotyczna trafi do Limbo, a osoba praworządna do Mechanusa. Baator i Otchłań zupełnie przypadkowo prowadzą Wojnę Krwi tak jak przypadkowo Baator leży bliżej Mechanusa, a Otchłań Limbo. No niech będzie i tak jeżeli tak sobie życzysz. ALE TO JEST BŁĘDNE! - jakby zakrzyknął typ z Dwa Głupie Psy. Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Panicz - jednak próbuję odnaleźć ostateczny dowód, bo takich małych dowodów można garściami... Ostatnio edytowane przez Anonim : 10-10-2010 o 21:10. | ||||||
10-10-2010, 22:05 | #67 | |||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. Ostatnio edytowane przez Komtur : 11-10-2010 o 08:39. Powód: literówki | |||||
12-10-2010, 19:20 | #68 | |||||
Reputacja: 1 | Cytat:
"To nie ja się pogubiłem!" - krzyknął ktoś w ciemnej jaskini, z której już się nie wydostanie. Cytat:
Obiektywne dobro i obiektywne zło istnieją w obiektywnej rzeczywistości. Nie machaj tam ręką. Cytat:
Dobra. To ja jestem głupi, że odpowiadam. Cytat:
Rok urodzenia 1975? Ogółem to wszystko to niezły troll. Sam dałem się nabrać (no może zorientowałem się wcześniej, ale ja lubię jałowe) aż do tej ostatniej wypowiedzi, na którą teraz odpowiadam. 1. System prawny USA nie ma prawie nic wspólnego z ich pozycją na świecie. 2. D&D4 dało... ech, miałem już tego nie pisać, ale czuję, że jednak mam ochotę: D&D4 dało rozróżnienie charakteru złych postaci na Zły i Chaotyczny Zły. Pamiętając o D&D3 charakter Zły zastąpił Praworządny Zły i Neutralny Zły, a Chaotyczny Zły to nadal Chaotyczny Zły. Wynika z tego (choć może to być przypadek bo sensowną opinią wydaje się opinia, że Chaotyczny Zły to większe zło niż Praworządny Zły), że twórcy systemu charakteru D&D4 chcieli pokazać, że samo Zło jest złem niechaotycznym, a więc praworządnym. Nawet nie łudzę się, że zrozumiesz ten punkt drugi i nadal będziesz krzyczał z jaskini, że nie zgubiłeś się, a potem będziesz machał łapami w miejscu, z którego wehikuł czasu wyruszył w inny czas. 3. Niemcy III Rzeszy nagminnie łamali swoje prawo? "Nie-wydaje-MNIE-sie" choć to modna opinia w ramach "biedni Niemcy ofiarami Hitlera" -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cytat:
Zasady D&D są tworzone dla MG i graczy i zasady te dowolnie można modyfikować wstawiając również relatywne spojrzenie na dobro i zło, porządek i chaos zamiast domyślnego obiektywnego. To od tych myślników to na temat, więc nie odpowiadaj na to co jest powyżej myślników, ewentualnie zgłoś życzenie audiencji przez gg to się odezwę. Ostatnio edytowane przez Anonim : 12-10-2010 o 19:22. | |||||
12-10-2010, 19:57 | #69 |
Reputacja: 1 | Ręce mi opadły, ale cóż głową muru nie przebiję, zwłaszcza gdy ktoś używa słowa fakt bez dowodów, albo myli praworządność z faszyzmem, nie mówiąc już o obraźliwym tonie wypowiedzi. Dziękuję za dyskusję panie Anonim, a jeżeli chcesz kontynuować to zapraszam nie na gg, ale do realu. Z doświadczenia wiem że większość spuszcza z tonu gdy dochodzi do konfrontacji twarzą w twarz.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
12-10-2010, 21:49 | #70 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Proponuje portal MG gry tam lubią takich osobników i tam możesz sprawdzać jak szybko zostaniesz zbanowany. Temu panu już dziękuję.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 12-10-2010 o 22:06. | |