Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Inne > Archiwum sesji z działu Inne
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-11-2016, 22:01   #1
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
[Komentarze] Miecze, mechanika i magia. Ścieżka awanturnika.

Wstępniak
Witam w komentarzach do sesji, pt. Miecze, mechanika i magia. Ścieżka awanturnika.. Jak już nam z rekrutacji wyszło każdy oczekuje czegoś innego, więc może być tylko gorzej. Plan jest taki, że przechodzimy teraz do uściślenia dekoracji, czyli świata przedstawionego i tworzenia postaci (niektórzy już przeszli). Jeśli niebo nie zwali się nam na głowy, sesja ruszy 11 listopada w takim składzie, jaki będzie chętny, zwarty i gotowy. Pozostali albo dobiją później, albo wcale, wedle uznania.

W trakcie rekrutacji otrzymałem 10 kompletnych zgłoszeń, z których każde wskazywało na kreatywnego gracza, chociaż często w różny sposób plus jeszcze jedno zgłoszenie dosłano chwilę później. W sumie chęć gry zadeklarowali (kolejność chronologiczna):
  • Agape
  • Ardel
  • Anonim
  • Pan Elf
  • Gienkoslav
  • Campo Viejo
  • Komtur
  • Clutterbane
  • psionik
  • Ryo
  • skomand92

Jak wiecie, wśród pytań w formularzu zgłoszeniowym znajdowały się dwa pytania o motywy, które chcielibyście i nie chcielibyście spotkać na sesji. Oto zestawienie Waszych preferencji, wśród których muszę lawirować. Nie jest to łatwe, bo bodaj dwie osoby wprost napisały, że nie chcą steampunka, podczas gdy kilka innych - co widać było w wątku rekrutacyjnym - wręcz przeciwnie.

Motywy, które chcielibyście spotkać na sesji
  • Jaszczuroludzie i ich cywilizacja.
  • Koniecznie jakieś hinty na to jak wyglądało życie w czasach świetności i teorie na temat tego co doprowadziło do apokalipsy.
  • Tajemnice i dużo tajemnic.
  • Jakieś śledztwa, anomalie czasoprzestenne, horror, tego typu gówna.
  • Wątki osobiste, romanse!
  • Wspomniana wyżej Intryga. Nie tylko same "kokszenie" ale też zagadki umysłowe, problemy których nie idzie rozwiązać inaczej jak przez dokładne przeanalizowanie sytuacji.
  • Nagradzanie tak samo za dobrze zrobione zadanie jak i rzetelne odgrywanie postaci.
  • Świat niewyidealizowany, zarówno ze swymi mrocznymi sprawami jak i dobrą passą. (coś jak Wiedźmin gdzie wybór nie zawsze musi być zły lub dobry, ale zły lub bardzo zły np.)
  • Aby nie było klasycznego podziału na absolutnie nietolerowane rasy, ewentualne dopuszczenie gry rasą nietolerowaną.
  • Ruiny, tajemnice, piękne kobiety, złe moce, skarby, walka o wpływy/moc, trudne wybory.
  • Tropy fantasy w klasycznym sosie (w sensie - jeśli mamy elfy w tym świecie, to niech mieszkają w lesie i strzelają dobrze w łuku).
  • Kontrziemia powielająca geograficznie nasz świat, niekoniecznie z naszej ery, ale na sesję pseudohistoryczną bym się nie obraził.
  • Biblijny Potop - może coś w stylu filmu Wodny Świat.
  • Walka w własnymi słabościami. Postacie posiadające własne mroczne sekrety, słabości, ułomności.
  • Konflikt pomiędzy grupą inżynierów/techników a grupą mistyków będący osią sporu - czy Nowy Świat powinien być oparty o technikę, czy o magię.
  • Fałszywy wybraniec, pomyłka osób, podróż dookoła świata, chęć znalezienia sposobu wydostania się z tego świata, wyzwania, zbieranie hajsu i pokemonów.

Motywy, których należy się wystrzegać
  • Zdecydowane nie dla zombie (inni nieumarli mi nie przeszkadzają o ile nie zaczną gryźć czy w inny sposób zarażać powiększając swoją liczebność).
  • Nie przekonują mnie silniki parowe, mechaniczne maszyny latające, roboty i cała technika na tyle zaawansowana by popsuć klimat miecza i magii.
  • Nie zgadzam się na napastowanie seksualne mojej postaci.
  • Opisów dłuższych niż dwa uderzenia serca.
  • Żeby gra nie była dłuższa niż ustawa przewiduje
  • Zbyt dużo walki.
  • Stateczności miejsc. Chciałbym poczuć, że zachodzą zmiany nawet z dnia na dzień.
  • Nie chciałbym też spotkać się z typowym deus ex, ale również śmierć z idiotycznego powodu jest... żenująca. (chociaż motyw krwawej biegunki na własne życzenie, która znacznie osłabi bohatera to nie taka zła myśl)
  • Typowo obyczajowych.
  • Lukrowa magia, zielone wróżki, różowe jednorożce, steampunk, podróże między planami.
  • Jakiejś gildii awanturników zrzeszającej wszystkich poszukiwaczy przygód.
  • Tropów fantasy wywróconych do góry nogami ("w tym świecie orkowie są rasą wrażliwych na piękno artystów").
  • Wielkiego Jednoznacznego Zła (np. Saurona, Chaosu, Molocha, itp.).
  • Superbohaterów w stylu Marvela tudzież DC.
  • Super-bohaterowie, magia zdolna niszczyć światy (w przenośni, choć dosłownie też :P). Gracze z dostępem do zbyt potężnych zdolności.
  • Żadnych broń Boże przepowiedni, ratowania świata i tego typu pierdół.
  • Anomalie czasoprzestrzenne.
  • Elfy

Kolejną rzeczą, którą próbowałem ustalić przy pomocy formularza rekrutacyjnego, to proporcje miecza, magii i techniki w świecie przedstawionym, przy czym mieliśmy małe nieporozumienie. Jakkolwiek, głosy rozłożyły się następująco:

Czyli przede wszystkim miecze, dalej magia, na końcu technika. Punkty nie uwzględnionego już tu skomand92, który późno się dosłał, rozkładają się 5/3/2, czyli wpasowują się w ustalone proporcje.

Co z tego wychodzi? Przede wszystkim trzymam się tego, co pisałem w rekrutacji w sekcji Świat oraz Postacie w świecie, poza tym że skłaniam się ku modyfikacji sytuacji startowej - otóż bohaterowie mieliby stanowić załogę nie tyle statku, co sterowca, znajdującego się w opałach i do tego nad nieznanym lądem. Ci, którzy chcieli znać proch, mogliby go znać. Powiem więcej, opierając się na tym, co do tej pory otrzymałem i dowiedziałem się od Was, każdy mógłby grać zasadniczo tym, czym chce, nie ma tam jakichś większych rozdźwięków, czy sprzeczności ani motywów, które mi totalnie nie leżą, czy nie pasują do założeń sesji.

Ale na tym koniec. Nie wiecie jak wygląda świat pod Wami, nie wiecie jaki jest tam poziom technologiczny, jak się ma sprawa z magią, ani jaki poziom społeczny i ustrój charakteryzuje tubylcze ludy czy cywilizacje. I albo akceptujecie, że będziemy odkrywali to wspólnie w trakcie sesji, stosując jako kontekst wszystkie wyrażone przez Was preferencje, albo nie akceptujecie i rozstajemy się w pokoju.

Tymczasem myślę, że może być fajnie, jeśli Ci, z którymi już uzgodniłem postacie (bodaj czwórka graczy), wrzucą je tutaj, żeby pozostali widzieli, co nam z tego zaczyna wyglądać.

Linki
Sesja (link będzie, jak założę wątek sesji)
Rekrutacja
Sonda (Miecze, mechanika i magia)
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 07-11-2016 o 22:20.
dzemeuksis jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:18.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172