Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-09-2007, 10:03   #1
 
Reputacja: 1 BLACKs nie jest za bardzo znany
Dead Echoes - Dark n' Hard Science Fiction ;)

Na samym początku serdecznie witam wszystkich forumowiczów ; ).



Wreszcie postanowiliśmy opublikować szerszemu gronu nasz projekt, pisany od czterech miesięcy, na początku jako Fallen Galaxy, a teraz jako Dead Echoes. Jest to świat przemyślany, nie składany na poczekaniu. Nie rozpoczęliśmy jeszcze prac nad jego spisywaniem, tworzeniem mechaniki, dlatego jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje, jak również chęci współpracy. Nie chciałbym rozpoczynać kolejnych etapów pracy, nie mając grupy grafików – póki co stoimy z tym słabo. Dimitrij tworzy modele 3D, oprócz tego mamy dwóch ludzi do szkiców, a szukamy przede wszystkim osób mogących wesprzeć system digital artem (szczególnie krajobrazami, postaciami).

Oczywiście, nie skreślam też osób chcących zająć się pisaniem – mimo że pracowaliśmy w hermetycznej grupie, nie uważamy, żeby świeże spojrzenie na projekt zaszkodziło.

Wbrew pozorom, nie będzie tu patetycznej reklamówki. Wiem, że jako twórca powinienem jak najlepiej zachwalić swój projekt, ale chcę uniknąć etykietki heathbreaker’a :]. Zamiast reklamy daję własne Power 19 i link do bloga:

http://www.deadechoes.blogspot.com

Power 19
1) O czym jest twoja gra?

Dead Echoes przenosi graczy w ponury, dekadencki świat odległej przyszłości, w którym jeszcze dopalają się wojenne zgliszcza, pozostawione po inwazji Roju, wroga złożonego z wysoce rozwiniętych ras, korzystających z dóbr biotechnologii. Świat ten opowiada o powolnym upadku, szerzącym się chaosie i balansującym na krawędzi, „zbrojnym pokoju”, jaki jest utrzymywany pomiędzy potęgami gospodarczymi, a także o próbie odbudowania raju utraconego, walce o lepsze jutro w chwiejącym się świecie, a może tak naprawdę tylko o poprawę własnych interesów? Wbrew pozorom, nie jest to świat postapokaliptyczny. Inwazja zaszkodziła całej galaktyce, ale nie doprowadziła do zniszczenia rządów i społeczeństw, wywołując w nich jedynie ogromny bałagan.

2) Co robią gracze?
Gracze wcielają się w bohaterów należących do dużych organizacji, mogących dojść do realnej władzy, dzięki intrygom i sprawnym posunięciom. Może staną po stronie Oficjum, organizacji tępiącej wynaturzenia i cyborgi? A może wejdą w pancerze wspomagane i zostaną członkami Narzędzi Wojny? Osoby kochające przygody z półświatkiem przestępczym chętnie wcielą się w członków anty-imperialnego Syndykatu, kolonialnych terrorystów albo brutalne psychogangi Unii. W Dead Echoes znalazło się miejsce nawet dla nietypowych postaci – mutantów Pasm i wspomnianych cyborgów. Gra nimi może dostarczyć więcej emocji, niż typowym bohaterem.

Przede wszystkim, kładę nacisk na politykę. Dzięki zastosowaniu różnych narzędzi mechanicznych, gracz będzie mógł rozegrać scenariusz wielopoziomowo – dla przykładu, gdy jego bohater spotka się z biznesmenem w sprawie negocjacji, sabotażysta podłoży w samochodzie bohatera niezależnego bombę, a sieciarz wykradnie cenne dane z jego bazy danych. Całość zostanie wsparta odpowiednią mechaniką, dzięki której MG nie będzie robił „rzutu monetą” na działania BN’ów, zamiast tego jednym rzutem ustali sukces albo porażkę, z wpływem na dalszą fabułę.

Dzięki zastosowaniu skali, drużyny chcące odrzucić politykę dla innych celów rozgrywki, będą mogły skupić się na kampaniach o mniejszym i większym rozmachu. Gracze wolą być zwykłymi najemnikami? Nie ma problemu, scenariusz rozgrywa się w skali pierwszej. Chcesz stworzyć opowieść o narodzinach imperium? Dzięki skali trzeciej będzie możliwe postawienie bohaterów na najwyższych szczeblach władzy.

3) Co robią gracze (w tym MG, jeśli takowy istnieje)?
Gracze odgrywają wcześniej stworzoną postać, MG przedstawia świat i jest odpowiedzialny za scenariusz. Przed rozpoczęciem kampanii istnieje opcja stworzenia jej podstaw we wspólnym gronie.

4) W jaki sposób opisany świat (setting) lub jego brak wzmacnia to, o czym jest gra?
Dokonana przez Rój inwazja sprzyja nowym politykom, jakimi mają być postacie graczy. Rozmaite konflikty pomiędzy stronnictwami, potęgami gospodarczymi i organizacjami mają dawać wiele możliwości tworzenia kampanii. Również na pozór nie związane z polityką rzeczy, jak tajemnicza rasa Sh’aka, przemytniczy Gettysburgh i piractwo może okazać się wspaniałym wątkiem. Osobiste przekonania, cele i sekrety bohaterów graczy mają sprzyjać rozbudowanym wątkom pobocznym i realizowaniu własnych ambicji.

5) W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
Nad tym dłużej nie myślałem. Na pewno wybór organizacji, przekonań i sekretów, skrywających mroczne strony przeszłości bohatera, będzie wzmacniać polityczne zabarwienie przygód.

6) Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to
konieczne)?

Gra nagradza realizację własnych celów, zgodnych z przekonaniami bohatera i sukcesywne dążenie do polepszenia sytuacji organizacji. Nie karzemy żadnego stylu gry, próbujemy zbudować setting uniwersalny – miłośnicy strzelanin z pewnością odrzucą politykę, zmniejszą skalę i wybiorą się na Stalową Linię, wielbiciele szpiegów i skrytobójstwa będą pionkami w rękach wielkich organizacji, a urodzeni władcy zwiększą skalę i rozegrają opowieść o wielkich, międzyplanetarnych konfliktach.

7) W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?
Prestiżem dla organizacji, sławą dla bohatera, większymi zasobami, znajomościami, polepszeniem respektu, autorytetu...

8 ) Jak w Twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialności za rozgrywkę?
Tradycyjny podział na Mistrza Gry i graczy. Rozważamy możliwość wprowadzenia narzędzi, dzięki którym gracze mogliby przejąć narrację podczas sesji.

9) W jaki sposób twoja gra przyciąga uwagę graczy, motywuje ich do działania i wzmacnia zaangażowanie (czyli co twoja gra robi, żeby gracze się nią przejmowali)?
Po pierwsze, wybór organizacji, celów, przekonań i sekretów narzuca pewne ramy, według których gracz powinien postępować. Po drugie, istnieje możliwość (z której drużyna powinna zawsze korzystać) tworzenia kampanii – gracze spotykają się z mistrzem i wybierają, co chcą, a czego nie, wspólnie decydują, gdzie będzie rozgrywać się kampania, o czym będzie opowiadać. Dzięki temu drużyna przestanie być złożoną z losowych postaci garstką awanturników, a zacznie być świetnie dopasowaną do kampanii grupą bohaterów mających własne miejsce w świecie. Po trzecie, gra ma przyciągać graczy efektami ich działań – nie obejmują one tylko ich postaci, a organizację i skrawek galaktyki, na którym rozgrywa się akcja. Ostatnim elementem będzie uwydatnienie wątków osobistych graczy w scenariuszach.

10) Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
Za podstawę wziąłem Interlock’a znanego z Cyberpunka i zacząłem go ostro modyfikować. Porzuciłem zasady Maximum Metal, zasady Sieci i walki, by stworzyć własne. Zunifikowałem mechanikę do kości k10. Sam przebieg rzutu będzie wyglądał następująco:

Atrybut (wartość 1-5) + Podatrybut (wartość 1-5) + Umiejętność (wartość 1-10) + Modyfikatory + pojedynczy rzut K10 przeciw Stopniowi Trudności.

[Atrybuty mogą przekroczyć swoją wartość dzięki modyfikacjom, cybernetyce, itd.]

O ten jeden silnik rzutu będą opierać się strzelaniny, konflikty społeczne, manipulacja Siecią i walki pojazdów. Do tego dodany będzie prosty, przyjemny sposób rozstrzygania konfliktów bohaterów niezależnych, najmowanych przez graczy (dla przykładu wspomnianego sieciarza i sabotażysty).

11) W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?
Daje graczom możliwość wielopoziomowości scenariusza, dzięki wykorzystywaniu bohaterów niezależnych do własnych celów. Konflikty społeczne (negocjacje, itd.) będą równie nieprzewidywalne, jak strzelaniny, różnicą będzie to, że zamiast karabinów Gaussa, wyciągniemy odpowiednie argumenty. ; )

12) Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Punkty doświadczenia, nauka z źródeł / od nauczycieli, szkolenie na metodzie prób i błędów. Rozwojowi podlega wiele rzeczy – atrybuty, umiejętności, techniki, współczynniki poboczne jak znajomości. Nie ma jednej właściwej drogi rozwoju postaci.

13) W jaki sposób rozwój postaci lub jego brak wspomaga to, o czym jest gra?
Jeszcze tego nie wiem.

14) Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?
Chcę pokazać, że to jest gra o trudnych wyborach, o balansowaniu na krawędzi pomiędzy mniejszym, a większym złem. Chcę, żeby poczuli, że każda ich decyzja wywiera wpływ na społeczeństwo, choćby najbliższe. Wreszcie, chcę, żeby zasmakowali przygód w mrocznym uniwersum przyszłości, gdzie technologia osiągnęła niesamowity poziom rozwoju.

15) Jakie elementy twojej gry zostaną dokładniej opisane i dlaczego właśnie te?
Dokładnie zostaną opisane stronnictwa, potęgi gospodarcze, organizacje i polityka między nimi, żeby gracze i MG mieli dużo możliwości podczas tworzenia kampanii. Następnie – opis charakterystycznych miejsc świata, jak na przykład Gettysburgh, będący statkiem-miastem dawnej rasy, zmienionym na siedlisko przemytników, mutantów i nomadów. Opisane zostaną, by pokazać czytelnikom klimat tego świata. Dużo znaków poświęcimy na opis Roju jako głównego wroga i wewnętrznych wrogów, jak Syndykatu, terrorystów i psychogangów. Dokładniejszy opis ras, wraz z ich kulturą i historią, również będzie niezbędny.

16) Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują i dlaczego?
Rój, ponieważ jest wysoce rozwiniętym wrogiem, z którym nie tylko można walczyć, ale także paktować albo którego częścią można się stać. Następnie, interesują mnie modyfikacje ciała – cybernetyka, biotechnologia, mutacja. Podoba mi się podział broni na archaiczną (czyli znaną nam, palną), elektromagnetyczną (tj. Gauss) i laserową. Ciekawa jest rasa Mekanodów, istot mechanicznych, w które może wcielić się gracz. A dającym wiele możliwości stronnictwem jest totalitarne imperium Terry, ze swoim silnym aparatem pacyfikującym i planetami-miastami.

17) Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie dadzą?
Ciekawe połączenie Hard SF z drobnymi elementami space opery i technohorroru.
Interesującego wroga głównego – Rój, posiadającego własną kulturę, tradycję; dającego wiele możliwości na scenariusze.
Barwne lokacje – latające miasto przemytników (Gettysburgh), totalitarne Imperium, Federację Kolonialną, czy też skryte w wiecznym dymie Stelony – planety Mekanodów otoczone ogromnymi stacjami orbitalnymi o kształcie pierścienia.

18 ) Czy chcesz swoją grę opublikować i w jaki sposób?
Nawet jeśli miałbym zrobić to za dziesięć lat, wydam Dead Echoes na kredowym papierze, w twardej okładce i z pięknymi ilustracjami. To jest świetny pomysł i zrobię dużo, by Was do tego przekonać.

19) Jaki jest twoj docelowy odbiorca?
Fanowie Sci-Fi i gracze, chcący zakosztować ciekawych przygód w świecie odległej przyszłości. Myślę, że świat będzie na tyle uniwersalny i łatwy w przyswojeniu, że na pewno znajdzie wielu odbiorców. Kochasz strzelaniny rodem z Cyberpunka, Matrixa i filmów John'a Woo? Uwielbiasz kosmiczne potyczki w Gwiezdnych Wojnach, Freespace? Jeśli tak, to Dead Echoes jest światem stworzonym dla Ciebie.

(Wiele z nazw własnych użytych do tekstu jest roboczymi, np. Syndykat. Nie ukrywamy, że w niedalekiej przyszłości na pewno ulegną zmianie.)

Temat otwieram nie tylko dla reklamy i ogłoszenia, ale także otwartej, bogatej dyskusji.
 
BLACKs jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172