Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22-12-2010, 22:40   #41
 
tweet's Avatar
 
Reputacja: 1 tweet nie jest za bardzo znany
Nikt niczego nie chcę sprzedać.

Nie nazywaj próby wyprostowania nieporozumień wciskaniem bzdur.

Nie próbujemy obalić każdej uwagi jaką dostajemy. Próbujemy ustosunkować się do każdej Waszej uwagi. Czy to źle? Zauważ, że wiele sugestii, jakie pojawiło się w tym temacie zamieściliśmy na liście rzeczy, nad którymi trzeba popracować. To chyba nie oznacza "obalania wszystkiego", tak? A to, że chcemy się odnieść do każdej waszej uwagi, nawet jeżeli się z nią nie zgadzamy, nie powinno być odbierane tak krytycznie. Wolałbyś, żebyśmy olewali część Waszych wypowiedzi i udawali, że nie istnieją - bo nam się nie podobają? Dyskusja polega właśnie na tym, że ktoś podaje jakąś tezę, argumenty, ktoś inny może się nie zgodzić, podając kontrargumenty, bądź przyznać rację, etc. Po to chyba jest forum, mylę się? Poza tym, jeżeli z czymś się nie zgadzam, nie piszę "Nie, bo nie. Takie jest moje zdanie.". Za każdym razem podaję argumenty.

Przykład:
Teza:
Gra nie potrzebuje zbioru danych dotyczących liczby mieszkańców, ilości tawern, garnizonów, itp. każdego z miast.
Argument:
Zwiększyłoby to drastycznie ilość stron podręcznika, zapełniając go informacjami, które swoją cyferkowatością odstraszą graczy.

Wysuwasz przeciwko mnie fakt, że zwróciłem uwagę, na to, iż znalazłeś dobre elementy gry, których sam nie zauważyłem. W jakim celu? Do czego chcesz doprowadzić? Mamy toczyć równoległe monologi, nie zauważając swojej obecności i wypowiedzi innych? Jasne, fajnie jest poczytać, jak komuś podoba się to, co się stworzyło.

Cytat:
I przy okazji:
Cytat:
- Panie sierżancie, fama głosi, że nie należy używać słów, których się nie rozumie.
- Ta? Powiedzcie Famie, że jest głupi i vice versa.
Co sugerujesz? Chodzi ci o "zapożyczenia"? A może o "konstruktywną krytykę"? "Odgrzewanego kotleta"? Już się do tego wszystkiego odniosłem. Uważam, że frazesy te zostały mocno podciągnięte w czasie tej dyskusji.
 

Ostatnio edytowane przez tweet : 22-12-2010 o 22:48.
tweet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2010, 22:47   #42
 
one_worm's Avatar
 
Reputacja: 1 one_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputację
Dodam swoje cztery grosze. Po raz drugi to nawet trzy grosze będą.

Terry P. stworzył w swych opowiadaniach śmierć, która mówiła dużymi literami. Wy tworzycie system, który ma potencjał, takie moje zdanie. Jest jednak małe ale, jeśli ktoś się gubi w czymś to możliwe, że jednak coś jest nieczytelne, ok masz 30 stron i co komu index? Niby po nic ale zauważ, że my widzimy podręcznik po raz pierwszy, jak ja bym pisał książkę to pewnie bez problemu bym był w stanie odszukać rozdział danej książki, ale ktoś kto ją czyta po raz pierwszy czy drugi, niekoniecznie. Zmierzam do tego, że muszę przekopać się do informacji w mechanice na temat x czy y czytając praktycznie cały rozdział albo ucząc się na pamięć całego rozdziału.

Następna sprawa, dotyczy magii. Żeglarze byli, są i pewnie będą przesądni po kres dni albo żeglugi, nie wiem ale wydaje mi się, że warto by było rozpisać jakieś klątwy czy coś i np. kobieta na statku podnosi o jeden poziom trudność testu Magia mogłaby się opierać o właśnie tego typu rzeczy czy elixiry, niekoniecznie o fireballe czy frostbolty, przy czym elixiry niekoniecznie musiałby dawać możliwość latania

chyba tyle, póki co.
 
__________________
Do szczęścia potrzebuję tylko dwóch rzeczy. Władzy nad światem i jakiejś przekąski.
one_worm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2010, 22:48   #43
 
Kachimi's Avatar
 
Reputacja: 1 Kachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znany
Radagast.

Wg mnie jest różnica między pokazaniem błędów, tego co się nam/wam nie podoba etc a lawiną krytyki na jakiś temat. Rozumiem, że coś wg kogoś jest kiepskie, coś mogłoby być lepsze. Fajnie. Widzimy, że robi to temu komuś różnicę. Bierzemy to pod uwagę. Ale momentami konstruktywna krytyka zmienia się w "eh. wkurzył mnie to wytknę mu wszystko jak leci". Odnośnie szczegółów i w ogóle czegokolwiek - ok, rozumiem, komuś robi to różnicę, lecz nasz zamysł był inny. To, że coś nie zostanie zmienione, lub nie tak jak to ta osoba widzi nie znaczy, że sprawę ominęliśmy.

Ciekawa anegdotka "Własnoręczna"?

One_worm

Wiem, że stworzył - czytam (obecnie kończę Wolni Ciutludzie). Ściągnąłeś podręcznik? Jest index Więc twoja wypowiedź na ten temat mija się z celem lekko.

Magia to nie zabobony. Poczytaj podręcznik a zauważysz, że uwzględniliśmy takie sprawy jak rytuały szamańskie, swego rodzaju maści i inne takie. Działają podobnie do efektu placebo, lecz głównie zależy to od MG. Kobieta na statku nie sprawia, że nagle jest sztorm Ha Nie mniej współzałoganci mogą mieć za złe jej lub kapitanowi, iż kobieta znajduje się na statku. I to ich nastawienie może mieć wpływ na fabułę. Na mechanikę? Wątpie.
 

Ostatnio edytowane przez Kachimi : 22-12-2010 o 22:54.
Kachimi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2010, 23:07   #44
 
tweet's Avatar
 
Reputacja: 1 tweet nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał one_worm Zobacz post
Dodam swoje cztery grosze. Po raz drugi to nawet trzy grosze będą.

Terry P. stworzył w swych opowiadaniach śmierć, która mówiła dużymi literami. Wy tworzycie system, który ma potencjał, takie moje zdanie. Jest jednak małe ale, jeśli ktoś się gubi w czymś to możliwe, że jednak coś jest nieczytelne, ok masz 30 stron i co komu index? Niby po nic ale zauważ, że my widzimy podręcznik po raz pierwszy, jak ja bym pisał książkę to pewnie bez problemu bym był w stanie odszukać rozdział danej książki, ale ktoś kto ją czyta po raz pierwszy czy drugi, niekoniecznie. Zmierzam do tego, że muszę przekopać się do informacji w mechanice na temat x czy y czytając praktycznie cały rozdział albo ucząc się na pamięć całego rozdziału.

Następna sprawa, dotyczy magii. Żeglarze byli, są i pewnie będą przesądni po kres dni albo żeglugi, nie wiem ale wydaje mi się, że warto by było rozpisać jakieś klątwy czy coś i np. kobieta na statku podnosi o jeden poziom trudność testu Magia mogłaby się opierać o właśnie tego typu rzeczy czy elixiry, niekoniecznie o fireballe czy frostbolty, przy czym elixiry niekoniecznie musiałby dawać możliwość latania

chyba tyle, póki co.
Świetny pomysł. Trochę zabobonów nie zaszkodzi. Zabobony to przecież nie magia, tak?

Jeszcze raz o tym "chaosie". Rozumiem, że ja mogę patrzeć na ten podręcznik inaczej. Ale również nie jestem nieomylny. Też popełniam błędy, jak chociażby przy wspomnianym już pominięciu definicji tury.
Jeżeli mam problem ze znalezieniem informacji zaczynam myśleć, tak? Mam przed sobą tabelkę z cenami broni specjalnych. Chcę wiedzieć na czym polegają zasady walki szponami kruka. Niby jest tam kolumna z regułami, ale nic mi one nie mówią. Patrzę na spis treści:
Wstęp... Odpada, znajdę tu tylko infos for rookies.
Mechanika... Hm, możliwe, że to tu. W końcu szukam "reguł", tak? Ale zobaczmy dalej...
Świat Jolly Roger... Artedia, Prawo, Osobistości... Nie, to nie tu...
Tworzenie postaci... Jest coś o ekwipunku, zajrzę tam... Nie tu, tylko informacja o tym ile mam środków przy tworzeniu postaci...
Ekwipunek... Właśnie w tym rozdziale jest ta głupia tebelka, która przyczyniła się do poszukiwań.
No nic, pozostaje zajrzeć do Mechaniki... Co my tu mamy..? Założenia, testy, deklaracje, broń ręczna i dystansowa, może tam? Nie, tu są tylko ogólne reguły i modyfikatory. Dalej... O, jest! Broń specjalna. Czytam... Eureka! Są i szpony kruka. I reguły... Elementarne, Watsonie.

Nie było chyba aż tak skomplikowane? Wystarczy spojrzeć na spis treści. Aby sprawniej wyszukiwać informacje tekst został podzielony na nagłówki. I pojawiły się w spisie treści - dzięki Kachimiemu. Przyznam, że początkowo chciałem zamieścić jedynie nazwy rozdziałów.

EDIT (po wypowiedzi Kachimiego)
Indeks to nie to samo co spis treści. Tak gwoli ścisłości.
Zabobony mogą mieć wpływ na mechanikę. Chociażby ze względu na nastawienie załogi, tak? Są to trudniejsze testy rozmów (Negocjacja). Ale wiem, że chodziło ci tu o jakiś nadprzyrodzony wpływ. Nikt Tobie nie każe wprowadzać magii, półmagii, nibymagii... Sądzę, że temat można by trochę poszerzyć w podręczniku. Lubię takie smaczki Może Natif Natal mają jakieś swoje specjalne obrzędy i ziółka halucynogenne? W podręczniku jest co nie co wspomniane, ale chyba zasługuje to na osobny nagłówek...
 

Ostatnio edytowane przez tweet : 22-12-2010 o 23:14.
tweet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2010, 23:20   #45
 
one_worm's Avatar
 
Reputacja: 1 one_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputacjęone_worm ma wspaniałą reputację
Sprostowanie - ludzie w tych czasach jak mieli za przeproszeniem biegunkę i dostaliby miksturę która by tę przypadłość wyleczyła w pół godziny to nazwaliby to magią. Jeżeli płynęli by statkiem i by była baba na pokładzie i byłby sztorm, to kto klątwę sprawdził? Ot magia Tak samo śpiewanie jakichkolwiek szant. Na statku kupieckim chyba by język wyrwali i za burtę wywalili bo wierzyli w to, że śpiewanie o piratach przywołuje piratów. Efekt psychologiczny jest. To jak z pisaniem sprawdzianu, jesteś obryty, ale jak czarny kot przebiegnie Tobie drogę to cóż, mimo wszystko czujesz się nieswojo, prawda? Na takiej zasadzie działałaby magia, na zasadzie zabobonów i większych trudności przy testach No i przy miksturach leczniczych czy to leczących katar czy też biegunkę czy co bądź - chyba, że każdy mieszkaniec zna się na ważeniu elixirów no to ok

Dam przykład do podręcznika by się nadał...chyba

"A jak kotku, chcesz się go pozbyć to ci mówię, soku z jagód czarnych co rosną wysoko narób, dodaj dla niepoznaki utarte korzenie przyprawy ostrej, taką miksturę trzy raz zaklnij i przez lewe ramię spluń. Dodaj ino tej mikstury do jadła bądź napitku, i po dniu grzebać go będziesz i ciało bogom oddasz"
Nazwa: Mikstura z wilczych jagód
Sposób działania:
W większej ilości wilcze jagody bądź wyciąg z wilczych jagód działają halucynogennie, zazwyczaj śmiertelnie. Dana osoba, która spożyje napój będzie miała zapewne halucynacje, a na pewno poniesie śmierć.
Składniki: pół kilo wilczych jagód, silne przyprawy do zamaskowania smaku wilczych jagód, pusta fiolka, narzędzia alchemiczne(moździerz)
Sposób przygotowania: W moździerzu rozciera się jagody i sok miesza się z miąższem, dodając przyprawy, całość wlewa się do fiolki

Czy coś w ten deseń

@ Kachimi na dole:
High five, nie have five jak byście potrzebowali pomocy z magią w postaci mikstur na biegunkę to chętnie pomogę ale o magii zabobonów żeglarzy mało wiem jak coś to dajcie znać na pw albo przez gg się skontaktujcie( w profilu jest)

pozdrawiam

I kolejny edit - można by dodać cechę "Wiara w magię i zabobony". Postać, która posiada ileś tam rang ma o tyle łatwiejszy/trudniejszy test w zależności od tego, czy dane zdarzenie przynosi pecha/szczęście
 
__________________
Do szczęścia potrzebuję tylko dwóch rzeczy. Władzy nad światem i jakiejś przekąski.

Ostatnio edytowane przez one_worm : 22-12-2010 o 23:43.
one_worm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2010, 23:26   #46
 
Kachimi's Avatar
 
Reputacja: 1 Kachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znany
1. Pomyliły mi się pojęcia Index - Spis treści. Wielkie przepraszam z mojej strony.
2. One_worm - duże "have five" za pomysł. Będzie akapicik o tym
 
Kachimi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2010, 23:28   #47
 
tweet's Avatar
 
Reputacja: 1 tweet nie jest za bardzo znany
No ok

Kachimi ma tylko na myśli, że nie chce w systemie magii, takiej jaką znajdziemy w D&D czy w 7th Seas. Naturalne, że szamani będą szli w zaparte, że zaćmienie słońca stało się za sprawą ich "magii"

Twój przykład przypomina mi klimatem Wiedźmina. Podoba się jak najbardziej.

***
Znaleziono jeszcze drobną literówkę w tabeli ze statkami. Korweta ma bagatela 22 zwrotności (kiedy najwyższa wartość wśród innych okrętów to 4)
Jedenasty punkt do naszej listy. Jeżeli Kachimi potwierdzi, to pewnie dwunastym punktem będzie osobny nagłówek dla zabobonów.

Edit
No i mamy dwunastkę.
 

Ostatnio edytowane przez tweet : 22-12-2010 o 23:34.
tweet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-12-2010, 00:01   #48
 
Kachimi's Avatar
 
Reputacja: 1 Kachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znanyKachimi nie jest za bardzo znany
Have five Przybija pjeńć Celowy zabieg stylistyczny
Oj tak, potwierdzam. Info dla słuchaczy/widzów. Opis funkcji już gotowy oraz statki też już opisane. Teraz czas na dopieszczenie
 
Kachimi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-12-2010, 10:03   #49
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
To znaczy, że nowa wersja podręcznika będzie w styczniu? Do czasu nowego podręcznika na każde "och, ten opis krajów mi się nie podoba" będziecie reagować "ale przecież już o tym była mowa i my to poprawimy!!!!"?


Cytat:
Napisał Kachimi Zobacz post
Przeczytaj na głos (lub nie) w encyklopedii terminy dotyczące U.S.A (uwzględniając precyzyjną i aktualną historię owego kraju, obszar w km^2, ilość mieszkańców, gęstość zaludnienia, stopnie bezrobocia w poszczególnych stanach etc). Na pewno będzie czytało się równie dobrze jak Terrego Pratchetta, Tolkiena lub J. K. Rowling... Chyba sobie (pozwolę sobie ominąć wulgaryzmy i takie tam słowa które pokazałyby jak niesłychanie biją mnie między oczy te brednie) żartujesz! Gracz jak zobaczy tabele, ramki, tysiące statystyk dotyczących jednej nacji, to po prostu przewróci stronę. A gra nie idzie w stronę pisania encyklopedii. Nie znam takowych gier. Sory.
No z tego co wiem będzie czytało mi się nawet lepiej wpis o USA, Polsce, a nawet Górnej Wolcie Burkina Faso niż tych autorów. Och, no dobra, gdyby te wpisy były tak długie jak Silmarillion to bym wybrał raczej Silmarillion. I nie żartuję.

Zresztą nie chodzi o wpis encyklopedyczny, liczby co prawda by się przydały, nie zamieszczę ich jednak, bo muszą być rozmieszczone globalnie. Myślę, że to co ty nazwałeś wpisem encyklopedycznym, a ja (i nie tylko) nazywam przyzwoitym opisem lokacji tak żeby MG nie musiał wszystkiego sam wymyśleć (no bo po co mu by był podręcznik) wyglądałby mniej więcej tak:


Holendrzy. Na Artedię przypłynęli niedługo po Hiszpanach, ale trzymali się raczej na uboczu. Po błyskawicznym zajęciu dziewięciu wysp praktycznie w centrum Artedii odizolowali się od reszty. Ich statki wciąż krążyły pomiędzy portami tego małego świata, ale na same wyspy obcy raczej nie mieli wstępu. Jeden z ich portów - Leida - jest położony pomiędzy wyspami i do dziś obcy nie mają tam wstępu. Istnieją nawet plotki, że pomiędzy Oranje, a Flenstecht powstaje drewniany most, ale prócz kilku pijanych holendrów nikt tego nie potwierdza. Ziemie holendrów mają długą i zawiłą nazwę, którą wszyscy skracają po prostu do Negen - dziewięć. Holendrzy nie są nastawieni na ekspansję, ale wyjątkowo brutalnie reagują na jakiekolwiek naruszenie ich spokoju. Po tym jak porty Gene i Trieer otworzyły się na cudzoziemców ilość mitów na temat miejscowych holendrów zmalała, ale Leida wciąż jest traktowana jako miejsce bliższe legendom niż rzeczywistości. Czwarte i ostatnie miasteczko port nosi nazwę Zonnenburg. Podobnie jak Leida jest to port ukryty pomiędzy wyspami, którego nie widać przepływając w bezpiecznej odległości od holenderskich ziem. Port w Zonnenburgu ma status półotwarty - wpuszczane są tam jedynie statki posiadające specjalne pozwolenia.

Z wyjątkiem holenderskich żeglarzy i awanturników miejscowi Holendrzy nie utrzymuje stosunków z Natif Natal. Władcą Negen jest książe Johannes De Groot olbrzymi jegomość, który przybył na Artedie przed kilkoma laty z glejtem władcy Holandii, że Negen staje się księstwem. Oczywiście to wznieciło olbrzymią ilość plotek na temat holendrów i prawdy o ich wyspach. Książe często przemieszcza się pomiędzy głównymi portami Negen i w każdym z nich ma swoją siedzibę.

Co do samych wysp to pięć mniejszych jest zamieszkana prawie wyłącznie przez rolników i hodowców, którzy jednak są wyszkoleni do uczestniczenia w walkach i posiadają broń. Redan i Aarlan wlaściwie niewiele się różnią od mniejszych - no główną różnicą jest oczywiście wielkość. Na tych dwóch stacjonują jednak oddziały wojskowe pilnujące, aby nikt z portów nie przedarł się do interioru. Miejscowi na obu wyspach są dość przyjaźni, ale równocześnie umieją siedzieć cicho. Zatrzymujący się obcy szybko zwracają uwagę na brak zasłon, czy firanek i na obserwatorów, którzy zdają się szpiegować obcych. Trieer i Gene mają klimat miast oblężonych, a ruchy wszystkich obcych są rejestrowane. Z portów i z morza widać wiatraki i pola tulipanów rosnące obok pól zboża. Zonnenburg jest inny, atmosfera jest tam o wiele luźniejsza choć wciąż oddziały wojskowe pilnują, żeby nikt bez pozwoleń nie zwiedzał wyspy. Oranje jest porośnięta gęstym lasem, a gdzieś w centrum wyspy ponoć jest jezioro, na którego dnie spoczywają starożytne, kamienne budowle. Największą tajemniczością odznacza się oczywiście Flensrecht z zamkniętym dla obcych portem Leida. Właściwie jest to łańcuch górski z niewielkim skrawkiem nizinnym w miejscu gdzie ustanowiono port - z każdej innej strony wyspa zakończona jest wysokimi klifami. Nikt z nie-holendrów nie ma pewności co tam się znajduję natomiast większość Holendrów podąża za wskazówką władz Negen: "Nie pytaj - nie mów" Oczywiście jest też ciekawska mniejszość Holendrów, którzy jednak pytają i przybywają do Leidy powęszyć. Odkrywają tam dużej wielkości plac budowy - miasto składa się głównie z tartaków, warsztatów kamieniarskich i kuźni otoczonych drewnianą palisadą z całkiem sporą obsadą obrony. W głębi wyspy znajdują się kopalnie żelaza i węgla, a most na Oranje rzeczywiście jest budowany. Jako, że istotnie nie ma tam żadnych sensacji, a ochrona tych kopalń jest ważna dla interesu narodowego ci ciekawscy nie przekazują tych informacji dalej.



ps. pisałem to bez przerw, nie dumałem nad tym, nie przeczytałem tego, mogą być tam błędy; zajęło mi to 30-40 minut. Razem z korektami myślę, że wszystko zajęłoby jakieś 1,5h. Dodatkowe 30 minut i pojawiliby się BN, których można by było z marszu dodać do przygody (czyli nie tacy, których MG w rzeczywistości musiałby wymyślać na podstawie kilku zdań z podręcznika). Około 10 minut i tu i ówdzie byłyby zdania-łączniki pomiędzy opisem Księstwa Negen, a prowincjami innych państw Europy.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-12-2010, 16:43   #50
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Panowie, jak napisał Radagast
Cytat:
to najwidoczniej uważamy system za wystarczająco dobry, żeby mu poświęcić chwilę. A jeśli krytykujemy to po to, żeby wskazać co naszym zdaniem należy poprawić. Możesz mówić, że to na co zwracamy uwagę to nieistotne szczegóły. Dobra. Ale jeśli zwróciliśmy uwagę, to najwidoczniej dla nas są istotne.
Możemy oczywiście - zamiast udzielać się w tej dyskusji (wertując po raz setny podręcznik); dyskusji, gdzie co chwilę słyszę: czepiasz się, czytasz po łebkach, innym to nie przeszkadza, to detale, nie zgadzam się, przecież to jest tyle, ze w innym miejscu, a po co to, tego nikt nie potrzebuje... Możemy zająć się czymś innym. Na przykład marudzeniem, ze 5% podręcznika to okładki i strony wiodące. Rozdział 1 nazywa się mechanika, chociaż jest wstępem; a czcionka jest brzydka i ma krzywe ogonki, albo napisać "do dupy".
Niestety podobnie jak Radagast - mam wrażenie, że cokolwiek się napisze co nie jest pochwałą jest za wszelką cenę obalane lub spychane "jako nieistotne".

A, ze się powtarzamy - no sorry - ja się gubię w cytatach i editach editów jakie robicie w postach. Pomijam już to, że w zasadzie to trzech recenzuje równolegle...

Cytat:
Napisał tweet
Teza:
Gra nie potrzebuje zbioru danych dotyczących liczby mieszkańców, ilości tawern, garnizonów, itp. każdego z miast.
Argument:
Zwiększyłoby to drastycznie ilość stron podręcznika, zapełniając go informacjami, które swoją cyferkowatością odstraszą graczy.
Antyteza:
Gra potrzebuje opisu każdego z głównych miast.
Argument:
Takie dane pozwolą sobie lepiej zobrazować świat gry i są znacznie bardziej przydatne niż -naście stron opisu NPCów (w tym wypadku jakoś nie pomyśleliście o zwiększeniu ilości stron podręcznika?).

1. Czytanie po łebkach - zrozummy coś - może tak to postrzegasz, ale ja nie jestem autorem tego systemu, który czytał podręcznik milion razy i zna go na pamięć. Mam zbliżoną percepcję podręcznika jaką ma każdy czytający; bierze do ręki i czyta - nie "ryje na pamięć".

2. Książę Holandii vs. Książę holenderski. Różnica jest taka jak pomiędzy słoniem, a fortepianem. Fortepian da się osłonić, ale słonia nie da się ofortepianić. Dla was to może nie jest istotne, ale jeżeli odwołujecie się do rzeczywistych państw to wypada też trzymać się rzeczywistej struktury politycznej i istniejącej formalnej tytulatury. Do nauczyciela w gimnazjum też mówi się "profesorze", a nie "ziom"...

3. Wiadomości encyklopedyczne. Nie rozumiemy się, albo nie chcemy sie zrozumieć. Za rada otworzyłem encyklopedię. Może być Boston?

Cytat:
Napisał wikipedia.pl
Boston – miasto w północno-wschodniej części USA (na Wschodnim Wybrzeżu), stolica stanu Massachusetts.
Boston został założony w roku 1630; jest jednym z najstarszych i ze względów kulturowych najważniejszych miast w USA. Jest wiodącym ośrodkiem naukowym i gospodarczym, głównie w dziedzinie finansów i zaawansowanych technologii, przede wszystkim biotechnologii, przemysłu zbrojeniowego (Raytheon), informatyki (m.in. laboratoria i instytuty informatyki teoretycznej, nowatorskich technologii mediów i sztucznej inteligencji, Massachusetts Institute of Technology, setki firm informatycznych) i szkolnictwa wyższego (działa tu ok. 50 uniwersytetów i college'ów, z ponad 100 tys. studentów).
Miasto Boston leży w centrum obszaru metropolitalnego tzw. Wielkiego Bostonu (ang. Greater Boston), w skład którego oprócz niego wchodzą miasta: Cambridge, Quincy, Newton, Brookline i wiele innych mniejszych miast i osiedli w pobliżu.
Jest to jedno z najważniejszych i najbogatszych miast Wschodniego Wybrzeża. Na przedmieściu Cambridge znajduje się najstarszy amerykański uniwersytet, Harvard University, założony w 1636 r. Opodal położona jest renomowana politechnika (obecnie w praktyce pełen uniwersytet posiadający także katedry nauk humanistycznych) Massachusetts Institute of Technology (MIT), jedna z najbardziej prestiżowych uczelni technicznych w USA. W Bostonie jest też kilkadziesąt innych szkół wyższych. Miasto jest ważnym ośrodkiem kulturalnym; m.in. Bostońska Orkiestra Symfoniczna założona w 1881 r., liczne teatry, muzea i galerie sztuki nowoczesnej.

Gdzie te nudne cyfry??? Co stoi na przeszkodzie, aby pomóc graczom wyobrazić sobie konkretne miasta? Chcecie, aby postać "żyła", miała wady i zalety - zróbcie to samo z waszymi miastami - np. za pomocą czegoś takiego:

Cytat:
Libienne to 15 tysięczne miasto leżące na wyspie św. Elma. Jest stolicą francuskiego protektoratu na archipelagu. Położone na wzgórzach otaczających spokojną zatoczkę nie posiada typowego rynku; budynki z szarego kamienia są rozproszone i połączone siecią brukowanych uliczek i wydeptanych ścieżek prowadzących we wszystkich kierunkach. Największym atutem miasta jest zatoka, osłonięta wzgórzami - prawie zawsze spokojna. Port strzeżony jest przez garnizon uzbrojony w 16 armat i setkę wojska, oraz dwa statki marynarki stale stacjonujące w zatoce. Budynki garnizonu położone są na najdalej wysuniętym w morze fragmencie lądu i stanowią równocześnie znak rozpoznawczy wyspy. W Libienne znajduje się klasztor Jezuitów, a także prowadzona przez nich szkoła. Pomimo tego, że dniem targowym jest czwartek, w porcie i okolicznych uliczkach handel trwa nieustannie. Również w okolicy portu koncentruje się życie towarzyskie miasta - na wzgórzach, wśród budynków praktycznie nie ma tawern, a patrole straży po zmroku są bardzo podejrzliwe i zatrzymują wszystkich poruszających się, zwłaszcza jeżeli wyglądają na marynarzy. Wartym zauważenia jest również fakt, że w Libienne funkcjonuje jedyny stały i profesjonalny teatr.
4. Odgrzewany kotlet i okolice. Powtórzę się: do dyskusji został podany KONKRETNY (ten, a nie inny) podręcznik. To, że są inne wersje - jest naprawdę nie istotne. Jak dostanę ten inny podręcznik to będę zajmował się nowym. Teraz mam ten. Prace trwają - ok, super. Możemy zatem dać sobie spokój i poczekać na nową wersję, albo wałkować tę (biorąc, czy starając się brać, pod uwagę errate i listę "do zrobienia").

5. Zapożyczenia. Nie; nie spodziewałem się mieczy świetlnych. Nie o tym mówię. Jest to KOLEJNY RPG o piratach. I przez linię czasu - jest sam w sobie zapożyczeniem. Nie użyłem słowa "plagiat" - użyłem "zapożyczenie" - to dwa zupełnie różne pojęcia.

6. To ponowię pytanie - kiedy wersja poprawiona i uzupełniona???
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172