Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-09-2017, 12:14   #11
 
Slan's Avatar
 
Reputacja: 1 Slan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputację
Mechanika warcha to ciekawy przypadek. Pokrewna mechanika Basicu używana w Runequeście działa o wiele sensowniej. Najgorzej wypadają profesje. Z jednej strony są to zawody, które gracze wykonywali przed zostaniem poszukiwaczem przygód, tylko co z takimi profesjami jak najemnik czy zabójca troli? Co więcej, wiele profesji wyjściowych to także profesje nieprzygodowe. O wiele lepiej by było, jakby wprowadzić 6 klas, a profesje potraktować fabularnie, zwłaszcza, że w przygodach jeśli dobrze pamiętam i tak profesje mają minimalne znaczenie.

Do tego magia bywa dziwna. Przede wszystkim magia użytkowa jest kiepsko rozwinięta, a na dodatek zapis z Krain Magii o zakazie używania magi po za walką to zabija. Irytuje też wymyślenie na potrzeby rpg Magii Bitewnej, której gracze i tak się nie nauczą.

Fabularnie WHFRP jest taki sobie, abstrahując od demografii, która już w edycji 1.5 była dziwna, to problemem jest fakt, że to cholernie nudny setting. Wystarczy popatrzeć na gotowe przygody, zwłaszcza w 2ed, żeby zobaczyć, że niemal wszystko kręci się wokół kultystów i chaosu. No i skawenów. Wiem, że to charakterystyczny element settingu, ale wystarczy popatrzeć na gotowe przygody z patha lub dedeka 5ed, aby zobaczyć, jak różne mogą być przygody. Do tego wiele charakterstycznych elementów jak wysokie i mroczne oraz znacznym stopniu leśne elfy, jaszczuroldzie, ogry, Tilea, Estalia są po za zasięgiem graczy ze względu na brak materiałów i geografię. W ogóle mam wrażenie, że system właściwie wspiera jedynie włóczenie się bandy obdartusów i mordowania kultystów.
 
__________________
Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo.
Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda...
Cisza nastanie.
Awatar Rilija
Slan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-09-2017, 17:30   #12
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Cytat:
Wiem, że to charakterystyczny element settingu, ale wystarczy popatrzeć na gotowe przygody z patha lub dedeka 5ed, aby zobaczyć, jak różne mogą być przygody. Do tego wiele charakterstycznych elementów jak wysokie i mroczne oraz znacznym stopniu leśne elfy, jaszczuroldzie, ogry, Tilea, Estalia są po za zasięgiem graczy ze względu na brak materiałów i geografię. W ogóle mam wrażenie, że system właściwie wspiera jedynie włóczenie się bandy obdartusów i mordowania kultystów.
To akurat kompleta głupota. Po pierwsze porównujesz setting do systemu - na tym polu nawet D&D też będzie wyglądać słabo przy takim GURPS czy Savage Worlds, na których od biedy można prowadzić w każdym możliwym klimacie czy świecie.
Materiałów o reszcie świata też jest całkiem sporo, tylko czasem trzeba wyjść poza eRPGowy kanon. Zresztą świat jest krzywym odbiciem naszej historii, gdzie możesz poprowadzić praktycznie wszystko (mi wciąż chodzi po głowie piracka sesja na warhammerowych Karaibach (Sartosa i te sprawy), gdzie wymieszałbym wszystkie pirackie legendy i opowieści o statkach widmo, duchach, kościotrupach, obłożonych klątwami skarbach, morskich diabłach i potworach, a całość na archipelagu, o który biją się morskie potęgi ze Starego Świata - brzmi znajomo, co?). Ten świat ma ogrom możliwości, wielki potencjał i czasem wystarczy spojrzeć na region i jego krótki opis, aby zbudować na jego podstawie ciągnące się latami kampanie. Pomaga w tym jego powiązanie z naszym światem. Oczywiście nie twierdzę, że jest to najlepszy setting pod słońcem, ale trzeba mieć naprawdę ograniczoną wyobraźnię, aby twierdzić, że jest on nudny.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-09-2017, 20:05   #13
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Się słówek czepiasz. Wystarczy porównać do Golarionu czy Zapomnianych Krain, choć sam wolałbym do Greyhawka czy Wilderlandsów.

To o czym mówisz to tylko iluzja różnorodności, sprowadzająca się do do it yourself na podstawie informacji zebranych z pudełek z figurek i materiałów WFB. Zwyczajnie szkoda czasu na taki research, jak pod ręką są settingi już przygotowane z myślą o różnorodnej rozgrywce, czy to na pseudo-Karaibach, czy na mroźnej północy, czy gdziekolwiek indziej.

Dlatego podpisuję się pod słowami Slana. Sam mam całe mnóstwo zarzutów do WFRP, ale po co kopać leżącego. I tak już w WFRP nie zagram i nie pomistrzuję, nawet jak Zweihander jest pod ręką.
 
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2017, 01:55   #14
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Cytat:
Wystarczy porównać do Golarionu czy Zapomnianych Krain, choć sam wolałbym do Greyhawka czy Wilderlandsów.
Łatwiej porównać wymienione światy między sobą, gdyż w zasadzie nie różnią się tak bardzo. Pomiędzy Starym Światem a Golarionem widzę ogrom różnic, mimo że ich cechą wspólną jest modularność (każdy region utrzymany w innym klimacie). Łatwiej mi porównać Golarion do Zapomnianych Krain, bo przynajmniej klimatem nie odstają.

Cytat:
To o czym mówisz to tylko iluzja różnorodności, sprowadzająca się do do it yourself na podstawie informacji zebranych z pudełek z figurek i materiałów WFB. Zwyczajnie szkoda czasu na taki research, jak pod ręką są settingi już przygotowane z myślą o różnorodnej rozgrywce, czy to na pseudo-Karaibach, czy na mroźnej północy, czy gdziekolwiek indziej.
Jasne, szybciej jest uczyć się nowych settingów (lubię ten argument tak samo jak "zamiast wprowadzać drobiazgowe zasady domowe, lepiej jest sięgnąć po inny system"). Wspomniany przez Ciebie research w dobie internetu zajmuje kilka minut, resztę możesz sobie sam dopisać czerpiąc inspirację z naszej historii (i odpowiednio wypaczając ją na modłę WFRP). Wystarczy w życiu przeczytać kilka książek, obejrzeć kilka filmów i posiadać przeciętną wiedzę o historii, aby po przeczytaniu nawet krótkiego opisu poszczególnego regionu wiedzieć co z tym fantem zrobić. To jest moim zdaniem duży plus tego settingu - jego ukorzenienie w naszym świecie.

Na potrzeby Lustrii przeczytałem poświęconą jej stronę na Wikipedii. Sięgnąłem jeszcze po kilka darmowych materiałów z bitewniaka, ale poza imieniem wampirzego lorda nic z tego nie wykorzystałem. Przy czym zupełnie mi to nie przeszkadza w prowadzeniu, a właściwie jest mi to na rękę, bo nie boję się wprowadzać swoich elementów.
Podobnie się czuję czytając Hollow World (swoją drogą wybitny setting), gdzie jest sporo nawiązań do antycznych kultur, do literatury pulp fantasy, a całość przedstawiona jest w taki sposób, że mam całkowicie wolną rękę w kreowaniu świata. Lubię też Imperium, za wspomniany motyw Chaosu, obdartusów i kultów, ale jako MG wcale nie muszę się do tego ograniczać. Polecam czasem wychodzić poza schematy i posiadać odrobinę własnej kreatywności, bo jest to bardziej wynagradzające od jechania na gotowych przygodach.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019

Ostatnio edytowane przez Warlock : 14-09-2017 o 02:01.
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2017, 18:58   #15
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Tylko argument o tym, że powinno się przygotować sesję i zrobić research nie zmienia niestety faktu, że 1ed była w dużym stopniu niedokonczona, co wydaje się zrozumiałe patrząc w jakim kontekście była wydawana, ewentualnie jaki odbiór tej edycji miał na przykład polski konsument.2ed była lepiej wydana jako gotowy produkt który, niestety biorąc pod uwagę inne zaawansowane produkty na ówczesnym rynku, był produktem dosyć przeciętnym (opinia stronnicza, bo mam słabość do miejscami ciekawego settingu jako wieloletni gracz w Wfb).Właśnie argumenty, że aby fajnie grać w grę która dopiero kupiłem muszę ją wpierw zmodernizować w domu, przypomina nieco zakup nowego samochodu z którym wprost z salonu trzeba jechać do mechanika na regulację. Ani to fair, ani poważne a na pewno nie jest pozytywną cechą produktu,w który jednak inwestujemy kupując suplementy, czy ogólnie zajmując czas.

Zgodzę się, że setting Wfrp to niejako kalka naszego świata, okraszonego klasycznym, tolkienowskim fantasy, w nieco howardowskim stylu. Z angielskim humorem który niestety może być nudny. To subiektywne opinie o nudności mogą niestety mieć pewne umocowanie, to zresztą kwestia odbioru.

A czerpanie inspiracji z naszego świata nie jest oryginalne dla Wfrp i IMO jeśli to jest główną zaletą to cienko to wygląda w Młotku.Chociażby większość panteonu do rozmaitych settingow dd to właściwie archeologia i religioznawstwo , głównie bliskiego wschodu. O całych kulturach przemycanych w zmienionej lub wręcz bezczelnie zerznietych i wbijanych w settingi nie wspomnę bo to oczywiste. jeśli nawiązania do realnej historii to zaleta settingu, to tym bardziej Wfrp tu blado wygląda. Oklepany Fr do dd leje w tym temacie młotka z kretesem.

Mechanicznie, pomijając system uproszczony na maksa bo wywodzi się z masowej gry bitewnej...w sumie to, co jest w miarę oryginalne w młotku, czyli system profesji jest jednocześnie jego nawiększą wadą, bo profesje są jednak w mniejszym czy większym stopniu związane z settingiem. Który istotnie do doskonałych nie należy.
 

Ostatnio edytowane przez Asmodian : 14-09-2017 o 19:34.
Asmodian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2017, 20:35   #16
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Cytat:
Właśnie argumenty, że aby fajnie grać w grę która dopiero kupiłem muszę ją wpierw zmodernizować w domu, przypomina nieco zakup nowego samochodu z którym wprost z salonu trzeba jechać do mechanika na regulację. Ani to fair, ani poważne a na pewno nie jest pozytywną cechą produktu,w który jednak inwestujemy kupując suplementy, czy ogólnie zajmując czas.
Kolego, nie wiem jak długo grasz w Dungeony, ale zasad domowych do każdej edycji jest bez liku. Ludzie sami je wymyślają lub rżną z innych systemów i nikogo to nie razi. Nie uważam, abym miał z tego powodu sięgać i uczyć się innego eRPeGa, skoro do pełni szczęści brakuje mi dopisania kilku zdań do mechaniki. Także porównanie do samochodu z salonu jest moim zdaniem nietrafione, bardziej bym tutaj porównał do tuningu, a nie naprawy usterek.

Cytat:
A czerpanie inspiracji z naszego świata nie jest oryginalne dla Wfrp i IMO jeśli to jest główną zaletą to cienko to wygląda w Młotku.Chociażby większość panteonu do rozmaitych settingow dd to właściwie archeologia i religioznawstwo , głównie bliskiego wschodu. O całych kulturach przemycanych w zmienionej lub wręcz bezczelnie zerznietych i wbijanych w settingi nie wspomnę bo to oczywiste. jeśli nawiązania do realnej historii to zaleta settingu, to tym bardziej Wfrp tu blado wygląda. Oklepany Fr do dd leje w tym temacie młotka z kretesem.
Oczywiście, że nie jest to jedyny argument. Skoro lubiłeś WFB, to pewnie sam jesteś w stanie wymienić pozytywne strony tego świata. Ja osobiście bardzo lubię owe ukorzenienie w naszym świecie, a FR znam od podszewki jako osoba, która wychowała się na tym settingu i nie uważam, aby akurat pod tym względem bił WFRP. Pod innymi, owszem, ale zauważ, że nawet geograficznie Warhammer pokrywa się z naszą planetą. Jasne, to wszystko jest wypaczone, strasznie wymieszane, ale właśnie ten bałagan i cała brzydota tego świata jest piękna. Trochę od tego abstrahując, takie same mam uczucie, kiedy patrzę na AD&D - system mega toporny, miejscami nielogiczny, ale toć nieociosany klejnot wśród RPGowych systemów i zawsze ciężko było mi określić za co tak szczególnie go lubię.

Poza tym uważam, że książki i opowiadania z Warhammera bardzo przyjemnie się czyta. Szczególnie urzekła mnie kiedyś historia Grimgora Ironhide'a, który na oczach wszystkich spuścił łomot Archaonowi, po czym zaśmiał się mu w twarz, uznawszy się za najlepszego wojownika wszech czasów. Innymi słowy wielkiemu władcy ciemności, Panowi Krańca Czasów nakopał do tyłka jakiś znudzony brakiem wyzwań ork... Takie drobne smaczki dodają temu światu uroku i mimo, że jest miejscami mocno jednostajny, to przyciąga rzesze fanów, bo jest mroczniejszy i poważniejszy od większości baśniowych settingów gier fantasy (i to pomimo jego wisielczego humoru).
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2017, 23:32   #17
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Cytat:
historia Grimgora Ironhide'a, który na oczach wszystkich spuścił łomot Archaonowi, po czym zaśmiał się mu w twarz, uznawszy się za najlepszego wojownika wszech czasów. Innymi słowy wielkiemu władcy ciemności, Panowi Krańca Czasów nakopał do tyłka jakiś znudzony brakiem wyzwań ork...
Było tak dobre, że bolały mnie zęby jak czytałem tego gniota. Przebijało inne kwiatki - zamordowanie Valtena, fajnego fluffowo specjala Imperium i tajemniczy piard skavenów gdzieś z głębin Fauschlagu.
Cytat:
jest mroczniejszy i poważniejszy
był groteską właściwie. Jak ktoś lubi, czemu nie. O gustach się w sumie nie dyskutuje.
 
Asmodian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-09-2017, 01:19   #18
Banned
 
Reputacja: 1 Gveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumny
Od siebie polecę ten artykuł, gdzie autor w ciekawy i rzeczowy sposób wytłuszcza różnice między 1 i 2 edycją.

Moje spostrzeżenia, są moje i mają się tak. 2ED jest wydana o wiele lepiej - pod względem opisu Świata, ilości informacji, tego co się dzieje oraz samej strony wizualnej. Nie bardzo rozumiem dlaczego rozgraniczono umiejętności i zdolności, całe życie uważałem, że są to synonimy, ale mogę się mylić. Możliwe, że to efekt przetłumaczenia, a oryginalnie, da się zauważyć różnice - nie przeczę. Nie mniej, ten ruch był słaby. Po jakimś czasie widzę, że 2ED postanowiła, przynajmniej na poziomie rozwoju postaci, upodobnić się do braci z 40K. Śpieszę z wyjaśnieniem - chodzi o sam system, jest jeszcze bardziej rozbudowany, awansuje się zdecydowanie wolniej, ale nadal przeskakują z profesji na profesję (w takim DH, jak powszechnie wiadomo, awansowało się wewnątrz swojej profesji). Nie mniej, wyboostowanie postaci z poziomu Świeżak na Siłce do Dociętego Karka, zajmowało trochę czasu. Nie wspomnę o wejściu na poziom Lokalnego Koksa czy Legendarnego Kafara - 1ED była Kuźnią Koksów, ogarnięcie zasad było proste i można było dość szybko wyklepać niezłego Konrada Koksenberga, który na ławeczce wyciskał spokojnie setkę z dwoma spasłymi krasnalami po dwóch końcach gryfu, a który samym lujem czy lepą potrafił zbić 4 pkt. Żyw.
Bardzo podobało mi się to, co zrobili z magią w 2ED. Rozbudowana lista czarów, nieco utrudniony proces czarowania, wraz z konsekwencjami, bardzo hamował zapędy by srania fajebalami czy pacyfikowania nieznośnych wieśniaków/chamskich właścicieli karczm Promieniem Wybuchu czy Pociskiem Czterech Żywiołów.

Najlepszą zaletą WFRP jest.. klimat. Cholera, uwielbiam to Imperium podobne do Rzeszy doby renesansu. Lancknechci, domy z fachwerku, tłoczne miasta, niebezpieczne trakty, wsie ogradzane palisadą w strachu o cholerstwo w lesie, całe to zakorzenienie w naszej rzeczywistości (Warlock, liczę na tą sesję z piratami z Sartosy ).
 
Gveir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-09-2017, 17:38   #19
 
Slan's Avatar
 
Reputacja: 1 Slan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputacjęSlan ma wspaniałą reputację
Warlock: Jeśli sesja czy kampania w war hamerze byłs udana to tylko dzięki twojemu warsztatowi, nie samemu światu. To, że sam nadałeś lustri jakikolwiek charakter. Podręczniki w żaden sposób nie wspierają sesji dworskich, exploracji dalekich krajów czy nawet zabawy w prowadzenie własnego biznesu, co jest szczególnie zabawne biorąc po uwagę, czym zajmuje się wiele profesji w war młotku.

Możesz prowadzić cokolwiek, ale cokolwiek możesz prowadzić w jakiejkolwiek grze. W warhu bardzo łatwo prowadzić sesje, które staną się zwyczajnie genericowe, jeśli pozbędziesz się tych nielicznych charakterystycznych wątków.

Niby w wsrmłotku można bazować na wydarzeniach historycznych, ale ani nie jest to nic niezwykłego, Ani nie koniecznie ma sens, bo w warhu nie nie zaistniały nigdy czynniki, jtóre zań odpowiadały.

O Grimgorze i problemach z burzą chaosu to wolę nie mówić, bo była ona bardzo… specyficzna.
 
__________________
Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo.
Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda...
Cisza nastanie.
Awatar Rilija
Slan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-09-2017, 17:46   #20
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Cytat:
zabawy w prowadzenie własnego biznesu
Nie będę zabierał głosu w po żadnej ze stron, bo Młotek ma pełno wad i pełno zalet. Jednak z tym się nie do końca zgodzę, bo w WFRP Companion jest cały rozdział o handlu i gildii kupieckiej. Zasady są nico głupawe, ale można na ich podstawie pobawić się w tworzenie karawan kupieckich i innych tego typu zabaw.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:31.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172