Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-09-2015, 09:18   #31
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 15973 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Jak na razie to ty zachowujesz się jak księżniczka, co nie potrafi wykazać wyższości swojej zabawki nad innymi i się obraża.

Ps. Negatywną reputację można dawać, trzeba tylko kropkę przenieść do kółeczka niżej.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-09-2015, 09:47   #32
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 8703 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
No to w końcu wykonuje się ruch w czasie walki, czy operuje się całymi scenami? Bo teraz już wróciłeś do rozwiozadania...

Ogółem im więcej szczegółów tu czytam o tym systemie to mniej mi się podoba. Wygląda mi to na jakieś wspólne tworzenie opowiadania zamknięte w ramach rzutu kostką i z oddaleniem gracza od jego postaci (no bo operujemy scenami, jak już pisałem). Pozostanę jednak przy tradycyjnych grach fabularnych. Lepiej popisz jak wrażenia z gry w Wolsunga w temacie Wolsunga.
Cytat:
Napisał Mansfeld Zobacz post
Dobra, kolejny co odmawia łączenia ze sobą informacji (chyba to czyni specjalnie, aby ponaśmiewac się z nowego usera). Jednak Polterowicze z 2010 roku mieli rację...

Szkoda dyskusji z Lastinnowiczami
Hahahaha, czyli nie wolno mieć innej opinii niż ty i powinienem wielbić ten system, bo tobie się podoba? Ogarnij się. Ja jakoś nie wjechałem na ciebie za to, że pomimo prośby wciąż używałeś obcych dialektów o złowieszczym wydźwięku. Zadałem pytanie cóż to za różnica między rozwiązywaniem zadań, a rozwiązywaniem konfliktów - odpowiedziałeś - przyjąłem odpowiedź i wyraziłem swoje zdanie, że w takim razie DW nie jest fajne. A ty się oburzasz. Rozumiesz co robisz?

I jeszcze mi przysyłasz jakieś niegrzeczne komentarze. Pfff. To jakaś próba trollowania forum w stylu:
Bo w takim razie muszę przyznać, że udana.

Jak nie to zajrzyj do słownika i zobacz, że dyskusja polega na wymianie opinii, a nie na przedstawianiu opinii przez ciebie i zgadzaniu się z nią przez wszystkich innych.

Zresztą obruszyłeś się na moją uwagę odnośnie systemu walki, że skoro rozgrywamy walki "normalnie" to jest poprzez sterowanie ruchów postaci to gdzie jest to rozgrywanie całej sceny? Jak nie umiesz odpowiedzieć to spoko, ale nie musiałeś wybuchać szałem. Zadałem zwykłe pytanie i niespodziewałem się tutaj Hiszpańskiej Inkwizycji.

Cytat:
Napisał Mansfeld Zobacz post
Kolejny, co zachowuje się jak biały rycerzyk w obronie kolegów...

Można nie zgadzać się z moja opinią. Anonim oraz Clutterbane zaprezentowali jednak butę, ignorancję, albo przynajmniej postanowili we dwójkę ponabijać się z nowego użytkownika, kręcić z niego ironię oraz bekę. To poniżej wszelkich standardów rozmowy. Nazwanie DW "fantasy InSpectres" to albo przejaw głębokiej ignorancji, albo niepowaznego traktowania rozmówcy (jedno nie wyklucza drugiego), poniekąd nawet trollingu. A już z pewnością - postawa wspomnianych dwóch użytkowników była daleka od traktowania dyskusji (oraz dyskutantów) poważnie.

Szkoda że nie można dawać negatywnej reputacji
Dla mnie to co opisałeś z DW to "fantasy InSpectres + rozwój postaci + nie kierujemy postaciami, a scenami (chyba że reguły twierdzą inaczej np w czasie >walek<)", a ty zamiast odpowiedzieć na pytania to mnie obrażasz. Jeżeli dla ciebie zadawanie pytań i wyrażanie swojej opinii to niepoważne traktowanie rozmówcy to najlepiej zamknij się w jakimś pomieszczeniu bez kontaktu z innymi osobami i wtedy nikt z obecnych nie będzie miał innego zdania niż ty.
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 19-09-2015 o 09:52.
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-09-2015, 13:35   #33
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 15973 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Myślę że TEN link (choć po angielsku) bardziej odzwierciedla ideę gry niż wypociny Mansfelda.

Edit. Jest nawet o mapie heksagonalnej, coś dla ciebie Clutter.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.

Ostatnio edytowane przez Komtur : 19-09-2015 o 13:41.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-09-2015, 14:26   #34
 
Clutterbane's Avatar
 
Reputacja: 16546 Clutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputacjęClutterbane ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Komtur Zobacz post
Myślę że TEN link (choć po angielsku) bardziej odzwierciedla ideę gry niż wypociny Mansfelda.

Edit. Jest nawet o mapie heksagonalnej, coś dla ciebie Clutter.
Dzięki. Choć pewnie będę musiał wpierw przemóc niechęć do gry spowodowaną takimi Mansfeldami i wszelakimi rozwiozadaniami, czy też rozwiokonfliktami.
 
__________________
[D&D 5E Basic Rules] Zatraceni Pogromcy (18+) - Poszukiwanie przygód w świecie rzuconym na pastwę potężnych czarodziejów, gdzie dziesiątki chciwych państw nieustannie walczą o ziemię i bogactwa, a którego cudów większość ciężko harujących w polu ludzi nigdy nie odkryje i nie zazna.

Ostatnio edytowane przez Clutterbane : 19-09-2015 o 16:09.
Clutterbane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-09-2015, 17:52   #35
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 8703 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Komtur Zobacz post
Myślę że TEN link (choć po angielsku) bardziej odzwierciedla ideę gry niż wypociny Mansfelda.

Edit. Jest nawet o mapie heksagonalnej, coś dla ciebie Clutter.
Dzięki. Przeczytałem prawie całe, a to co nie przeczytałem to przejrzałem. Niżej rozpisałem się na temat co z tego zrozumiałem. Czego natomiast nie zrozumiałem to tych elementów budowy scenariusza i tego "przeznaczenia zagłady" czy jak to tam było napisane (jest w przykładowym scenariuszu pod Smokiem, Smoczymi Wyznawcami i Mag...cośtam; tak na marginesie ciekawy scenariusz)... ale to wszystko jest opisane tu: Fronts - Dungeon World SRD tyle, że teraz już mi się nie chce o tym czytać. Z pewnością jednak przeczytam, bo w sumie wydaje się to być ciekawym patentem. Czuję jednak, że to jest podobne do stosowanej przeze mnie zawsze w grach fabularnych zasadzie, że "każdy BN może zginąć w każdym momencie przez działania BG" i "w każdym murze da się zrobić dziurę". Czasem MG zbytnio przywiązują się do BNów albo uważają, że są oni niezbędni dla powodzenia scenariusza, a przecież to nie jest prawda. Tym różnią się gry wyobraźni od gier komputerowych, że nie ma ograniczeń grafiki, projektu gry, czy czego tam jeszcze.
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Dzięki. Choć pewnie będę musiał wpierw przemóc niechęć do gry spowodowaną takimi Mansfeldami i wszelakimi rozwiozadaniami, czy też rozwiokonfliktami.
No w mojej ocenie okazało się, że jest to po prostu nakładna na DnD. Jak ktoś jest fanem DnD i uwielbia taką rozgrywkę to Dungeon World proponuje właśnie to, ale w zupełnie innej oprawie. Całkiem przypadkiem wpadłem w internecie na skany kart postaci (szkoda, że bez wypisania ruchów MG, choć to akurat jest w odnośniku przysłanym przez Mensfelda: Gamemastering - Dungeon World SRD ) i tam nawet styl grafiki wskazuje jednoznacznie na DnD - natomiast odnośnie samych tekstów to są atrybuty, punkty wytrzymałości, "wartość zbroi", licznik zadawanych obrażeń. Nowością są "ruchy", które są opisane na karcie i jako ruchy rozumie się też narzędzia, choć osobna tabelka jest z ekwipunkiem.

Innowacyjność tej gry polega w głównej mierze na tym, że cokolwiek deklaruje się, jakiekolwiek Ruchy (umiejki) wykonuje się to w przypadku sukcesu trzeba opisać co dokładnie się zrobiło. Dokładniej: innowacyjność polega na tym, że po udanym rzucie to gracz opisuje co się stało, a nie mistrz gry. Czyli jako żywo tak jak w InSpectres wymieszanym z DnD.

Czytając opis przykładowej rozgrywki uświadomiłem sobie, że to jest przeniesienie tego co dobre w grze poprzez forum do gry na żywo.

Gra również bazuje na prawdopodobieństwie rzutów kością gdzie wynik:
+10 to postaci gracza udało się
7-9 to częściowo udało się - MG zadaje graczowi pytania co się udało i w domyśle pozostałe części wyboru nie udały się
6 i niżej to MG wylewa pomyje na postać gracza, bo wówczas nic mu się nie udało i ma kłopoty

Cytat:
Napisał Mansfeld Zobacz post
Tutaj nie ma choćby czegoś takiego jak "armor class" czy "to hit AC 0"...
Bzdura. Na kartach postaci jest rubryka "ARMOR", a poza tym nawet w tych kartach z podanej przez ciebie strony jest rubryka ARMOR plus u takiego Barda (a pewnie i u innych) jest wymieniona kamizelka z "ARMOR CLASS": Character Sheets - Dungeon World SRD
Cytat:
Napisał Mansfeld Zobacz post
Część fanów jest zdania, iż Dungeon World (podobnie jak Apocalypse World) podaje trochę ciekawych porad dotyczących prowadzenia sesji RPG zdatnych do zastosowania nie tylko w DW. Włącznie z mechanizmem frontów, wskazówkami takimi jak "bądź fanem graczy", "draw maps, leave blanks".
Jak i "Graj Fabułą", jak i wiele innych gier. Niektóre z rad zawartych w DW stosowałem zanim dowiedziałem się, że istnieje DW. Podobnie jak w przypadku książki Graj Fabułą.
Cytat:
Napisał Mansfeld Zobacz post
Tutaj widzimy ewidentnie "przekazanie praw narracyjnych" dla gracza dla 4-6. Natomiast wg "PbtA" poza specyficznymi rodzajami Ruchów w stylu "wybierz opcję z iluś tam", cały czas konsekwencje i rezultat rzutu/ruchu opisuje MG.
Jak można wyczytać ze strony, której odnośnik przesłałeś (a Komtur dał czyjeś pismo, które lepiej objaśnia), porady dla MG:
Cytat:
Ask questions

You’re using what they give you, right? What if you need more? That’s when you draw it out by asking questions. Poke and prod about specific things. Ask for reactions: “What does Lux think about that?” “Is Avon doing something about it?”

If you ever find yourself at a loss, pause for a second and ask a question. Ask one character a question about another. When a character does something, ask how a different character feels or reacts. Questions will power your game and make it feel real and exciting. Use the answers you find to fill in what might happen next.

Leave blanks

This is one of your principles, but it’s especially true during the first session. Every blank is another cool thing waiting to happen; leave yourself a stock of them.

Look for interesting facts

There are some ideas that, when you hear them, just jump out at you. When you hear one of those ideas, just write it down. When a player mentions the Duke of Sorrows being the demon he bargained with, note it. That little fact is the seed for a whole world.
Więc jak najbardziej w tej grze jest zachęcenie do przejęcia narracji przez graczy. Ponadto to twoje >>>poza specyficznymi rodzajami Ruchów w stylu "wybierz opcję z iluś tam"<<< jest esencją tej gry - to jest właśnie skonfliktowanie, bo gracze musza wybrać co jest dla nich ważniejsze w danej sytuacji. Ta zasada oczywiście jest widoczna w większości dobrych scenariuszy do gier fabularnych, a w filmach było to w Mrocznym Rycerzu, gdy Joker kazał wybierać czy ocalić Prokuratora czy Jakąś Laskę. Nie dało się ocalić obojga tak samo jak przy rzucie "7-9" nie da się mieć wszystkiego.

Przy czym oczywiście przy płynnej rozgrywce to gracz może zaproponować negatywne konsekwencje i nie wszystko musi być w przygotowanych tabelkach.

Cytat:
Napisał Mansfeld Zobacz post
Nie ma polskich dobrych określeń (polski poziom teorii erpegowej kwiczy i leży, jest na tym samym poziomie co w 1995 roku).

-> "task resolution" - gra nastawiona na rozstrzyganie poszczególnych działań postaci, np.: czy zamek w drzwiach zostanie otwarty, pułapka otwarta, czy postać trafi przeciwnika oraz ile zada mu obrażeń. To jest konkretny fragment sceny mający glównie rozstrzygać w stylu "tak" lub "nie". Powodzenie albo jego brak.
-> "conflict resolution" - gra nastawiona na rozstrzyganie całej sceny (albo jej ważnych framgnetów), rozstrzyganie całego konfliktu/sporu/konfrontajci jednym rozstrzygnięciem (przysłowiowym "rzutem"). Najcześciej towarzyszy temu uzgodnienie stawki konfliktu, czyli to co będzie działo się jeśli Strona A wygra, a co jeśli dziać się będzie Strona B. Jeden "rzut" rozstrzyga całościowo czyja Strona ma przywilej narracyjny. Na przykład rozstrzyganie całego pojedynku, konsekwencji negocjacji, albo dla przykładu włamywania się do skarbca (stawki "zakradnę się do środka i ukradnę złoto"/"strażnicy cię zauważą i będą ciebie ścigać") jak zakończy się opowieść o włamaniu się do skarbca. (dla porównania, dla Task Resolution po prostu byłyby rzuty na skradanie się, później rozbrajanie pułapek/zamka, spostrzegawczość, a późiej ponownie na ucieczkę).
Najwyraźniej w ogóle nie zrozumiałeś idei kryjącej się za sformułowaniem "conflict resolution" (właśnie z tego powodu zachęcałem cię do używania języka polskiego, bo jak nie rozumiesz obcego języka to łatwo możesz pogubić się w różnych znaczeniach). Zupełnie nieprawdą jest, że rozstrzyga się w tej grze całe sceny, wprowadzałeś w błąd. W tej grze posiada się własne postacie, jest karta postaci - wykasowano większość skomplikowanych kwestii DnD pozostawiając rdzeń i dodając Ruchy i używając systemu konsekwencji takiego jak w InSpectres (a pewnie wymyślonego gdzieindziej - tego nie wiem, bo z tego typu gier znam tylko InSpectres i teraz, trochę, Dungeon World). Upraszczając wyłączna różnica między tymi twoimi "task resolution" i "conflict resolution" jest taka, że testy nie mają binarnych wyników. To jednak można spotkać również na przykład w Neuroshimie przy otwartych testach, czy w All Flesh Must Be Eaten, gdy znaczenie ma poziom sukcesu.

I też rozwiązała się nieścisłość z twojej wypowiedzi:
Cytat:
Napisał Mansfeld Zobacz post
W sumie to DW miałoby dośc dziwną pbf-ową narrację: teoretycznie gracz mógłby w swoim poście opisać od razu efekty swojej akcji po rozmowie z MG - zwłaszcza w trakcie walki kiedy wykonuje ruch zadający obrażenia (jedna z porad w podręczniku mówi o tym iż MG może graczowi zlecić rzut na obrażenia, ile potwór mu zadaje).
Gracz w trakcie walki wykonuje ruch swoją postacią tak samo jak wykonuje ruchy swoją postacią również poza walką. Tak samo brak jest binarnych wyników, a "rzut pośrodku - 7-9" automatycznie włącza wybór co się udało, a co się nie udało.
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 19-09-2015 o 17:54.
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-09-2015, 18:38   #36
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 15973 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Dodam jeszcze że nie ma tam czegoś takiego że mechanika napędza fabułę, nadal MG musi stworzyć/wymyślić stwory, zagrożenia, mapy itp. Najbardziej napędzającą fabułę mechanikę widzę w "Honor i Krew" i w "Inspecters", gdzie gra nie ma nawet zarysu scenariusza.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-10-2015, 13:14   #37
Krucza
 
corax's Avatar
 
Reputacja: 61642 corax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputację
Grałam i prowadziłam DW. Jako, że fanem DDków nie jestem, DW stanowił fajną alternatywę.
 
corax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-10-2015, 20:56   #38
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 15973 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał corax Zobacz post
Grałam i prowadziłam DW. Jako, że fanem DDków nie jestem, DW stanowił fajną alternatywę.
Jakieś szczególne wrażenia po grze? Jak wygląda rozgrywka? MG ma więcej roboty, czy mniej?
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17-10-2015, 12:37   #39
Krucza
 
corax's Avatar
 
Reputacja: 61642 corax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputację
Kilka moich obserwacji:
1.Jak dla mnie system nastawiony na szybkie manczkinowanie postaci.
2. Mechanika prosta i dobrze rozpisana, chociaż turlania jest sporo.
3. Gra się dość płynnie, gracze mogą uruchomić swą kreatywną stronę tworząc wraz z drużyną i MG na bieżąco otaczający świat (u mnie gracz np. tworzył m.in. system religii, panteon bóstw itd.). Relacje drużynowe są ogarnięte w ramy dość szybko przez bondy między postaciami. Graczom zależy aby relacje szły w dobrym kierunku tj. rozwiązywania bondów bo dostają PDki. Troche sztuczne IMHO ale działa. Tutaj nie ma raczej miejsca na biernych, czy mało aktywnych graczy, albo takich, którzy grają na zasadzie: wyszło/nie wyszło.
4. MG w teorii ma mniej pracy, bo gra działa na zasadzie open source MG może równie dobrze stworzyć szkielet rozgrywki i iść na żywioł, bo ma wsparcie w graczach tworzących świat (vide ilość i rodzaj pytań zadawanych graczom podczas rozgrywki). W praktyce oznacza to wysoki poziom improwizacji: budowanie historii i świata na bazie odpowiedzi graczy, na bazie wyników rzutów kością, łączenia nitek w spójną i logiczną całość itd. Troche imho przeciwstawne kwestie: dobra organizacja i improwizacja Nie każdemu MG musi to odpowiadać. Dawno nie robiłam aż tylu notatek podczas sesji. Kampania skończyła się sukcesem ale ja po sesjach czułam się rozjechana przez czołg

Mam nadzieję, że pomogłam. Jak ktoś jest zainteresowany pakietem materiałów do DW to na priva.
 

Ostatnio edytowane przez corax : 17-10-2015 o 12:53.
corax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-10-2015, 12:14   #40
Krucza
 
corax's Avatar
 
Reputacja: 61642 corax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputacjęcorax ma wspaniałą reputację
Mansfeld: w swoim feedback do negatywu napisałeś: "szybkie manczkinowanie postaci" - odsyłam do definicji munchkinizmu. DW nie jest "nastawione do oszustw".

Nie napisałam, że DW jest "nastawione do osztustw" - natomiast pompowanie PDkami postaci w takim tempie jak to zwykle dzieje się w DW (na tych sesjach, w których ja brałam udział) jest IMHO powerowaniem i manczkinowaniem. Jednym to pasuje, drugim nie. Nie widzę niczego złego w wyrażaniu opinii.

Natomiast uważam, że dawanie negatywów z ukrycia i za odmienne niż Twoje stanowisko w zamian prowadzenia otwartej dyskusji za i przeciw na pewno nie pomaga w promowaniu systemu ani właściwej atmosfery na forum.

Edit: sorry za postowanie za samą sobą...
 

Ostatnio edytowane przez corax : 19-10-2015 o 12:28.
corax jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:46.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169