Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-08-2015, 14:00   #41
Banned
 
Reputacja: 1 Gveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumny
Nie powstał jeszcze system, który łączyłby w sobie realizm na dobrym poziomie, z łatwością przyswajania/używania mechaniki. Musi iść w jedną, albo drugą stronę. Uważam osobiście, że mechanika Nerki jest przeznaczona do max. gry 3 vs. 3. Przy jednoczesnym starciu większych grup, przy zachowywaniu wszelkich zasad z podręcznika robi się straszny burdel. Z drugiej strony są i łatwe systemy, gdzie testuje się trafienie, ewentualny unik/parowanie i potem obrażenia. I elo, kolejna tura.
 
Gveir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2015, 14:37   #42
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Cytat:
Nie powstał jeszcze system, który łączyłby w sobie realizm na dobrym poziomie, z łatwością przyswajania/używania mechaniki.
Nie zgadzam się, powstało całkiem sporo takich systemów z Fate Accelerated na czele (to ostatnie, to już mojszyzm). Chodzi o systemy, które rozstrzygnięcia mechaniczne przenoszą z poziomu fizyki świata przedstawianego na poziom narracji. W tych systemach poziom realizmu jest zawsze dokładnie taki, jakiego oczekują uczestnicy zabawy..
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2015, 16:18   #43
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Chodzi o systemy, które rozstrzygnięcia mechaniczne przenoszą z poziomu fizyki świata przedstawianego na poziom narracji.
A czy to samo w sobie automatycznie nie wywoła niezadowolenia sporej rzeszy hardkorowych fanów realizmu? Tacy ludzie oczekują chyba przede wszystkim odzwierciedlenia zjawisk fizycznych w zasadach - w co trafił dany cios, itd.

Dla mnie taką mechaniką, o jakiej mówi Gveir, jest BRP. Jasne, idealnie nie jest, ale idzie przystosować grę pod siebie.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2015, 17:15   #44
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
@Clutterbane, jasne, nie każdemu może pasować takie podejście. Granie na tego typu mechanice zapewnia nieco inne doznania, wymaga trochę innego nastawienia od graczy, jest po prostu inne. Osobiście lubię jedno i drugie podejście, w zależności od tego, na co mam akurat fazę. Natomiast faktem jest, że przeniesienie mechaniki na poziom narracji likwiduje całkowicie problemy związane stricte z realizmem... zastępując je innymi problemami. W zależności od tego, co dla kogo jest większym problemem, może to być dobry wybór lub przeciwnie - zamienił stryjek siekierkę na kijek.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2015, 17:23   #45
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Zgoda. Zawsze chciałem poprowadzić coś na FATE, ale nie wiem, na ile innych kompromisów czy z ilu innych rzeczy musiałbym zrezygnować, żeby się przestawić.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2015, 19:39   #46
Banned
 
Reputacja: 1 Gveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumnyGveir ma z czego być dumny
Tyle o BRP przewinęło się postów, nawet kilka sesji było/działa na tym settingu, iż chyba liznę tego systemu. Jest to raczej coś luźnego jak MU czy z solidnie osadzonym Światem itd?
 
Gveir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2015, 19:44   #47
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Generic z zasadami do wszystkiego.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-09-2015, 23:45   #48
 
Mansfeld's Avatar
 
Reputacja: 0 Mansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Przeczytałem całą dyskusję i wciąż zadziwia mnie to, ile problemów rozwiązałoby porzucenie przekonania iż "mechanika ma symulować drugi świat", na rzecz "mechanika tworzy środowisko gamingowe pozwalające grać w grę wedle jej założeń"

Szczególnie że niemal żaden z tzw. "mainstreamowych erpegów" (pomijam wyjątki takie jak Twilighty 2000 i 2013, The Riddle of Steel/Blade of the Iron Throne) nawet nie ma w założeniach symulowania rzeczywistości jako takiej - głównie symulowanie jakiejś wizji świata często za pomocą półśrodków albo wybiórczej szczegółowości. Albo bycie nudnym generickiem typu "turlnij se w walce, poza walką odegraj".
 
Mansfeld jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2015, 06:57   #49
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Wiesz, jakby się rozejrzeć tak po ludziach, z którymi miałem okazję grać (a podejrzewam, że wiele osób potwierdzi te spostrzeżenia), to erpegowcy zwykle traktują daną "głównonurtową" grę jako niedorobiony starter (co określiłeś półśrodkami albo wybiórczą szczegółowością) i dążą przez własną pracę do stworzenia jak "najgłębszego" świata na podstawie tych materiałów dla własnych kampanii (patrz ilość materiałów fanowskich rozszerzających dane uniwersum). Mówienie takim, żeby grali według instrukcji, się nie sprawdzi, bo traktują tę instrukcję tylko jako punkt wyjściowy do własnej gry czy nadprodukcji materiałów - a stąd bierze się potrzeba mechaniki wiernie oddającej dopracowany w ten sposób świat. Każdy chce mieć swoje Chivalry & Sorcery. Co innego te wszystkie śmiechowe gierki na dziesięć, dwadzieścia stron, gdzie trzeba według zasad grać, bo nie da się zrobić z tym nic innego.

Co do nudnych genericków - w drugą stronę będzie nudnie po dziesiątej czy dwudziestej sesji (chociażby pule ciemności i wszystkie te fikumiku w Klanarchii). Generic się nie nudzi nawet i po stu sesjach*, bo nie ma takich "błyskotek" i zasady są cały czas daleko w tle rozgrywki. Już nie wspominając o tym, że takie "turlnij se w walce, poza walką odegraj" to raczej specyfika mistrza gry niż zasad, i to dosyć smutnawa cecha.

* Piszę z mojej perspektywy - nie szukam "wypełniaczy" na 2-3 sesje.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 14-09-2015 o 07:11.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2015, 08:16   #50
 
Mansfeld's Avatar
 
Reputacja: 0 Mansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicachMansfeld nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Generic genericiem, można podejść także tak iż po tych 10-20 sesjach "nie-genericka" zagrać w kolejnego "nie-genericka". Akurat jestem osobą która potrafi się znudzić RPGowym produktem po 10k4 sesjach (10-40) - i potrzebować przynajmniej kilkumiesięcznej przerwy od niego - zależnie na ile gier da się w produkt grać.

Jak wspomniałeś, ludzie dorabiają sobie nowinki do instrukcji, jednak to nawet przy optymistycznym założeniu iż "rozwiązuje to problemy napotkane", to tworzy nowe wynikające ze zmiany charakteru rozgrywki. Jak choćby "jak głęboko wejść w odzwierciedlanie fikcyjnego świata regułami gry?".

Przyczepię się jednak aksjomatowi "RPG polega na symulowaniu drugiego świata jak żywego" - nie pojawił się on w pierwszych latach erpegowego hobby, właściwie to wyszedł mimowolnie przy BRP, GURPS, WFRP 1st (1986 rok), Earthdawn (i przypadkiem, zaledwie częściowo WoD) w latach 90. właściwie dopiero przypieczętował ten nurt. Dziś wygląda to tak, jakby "ponadinstrukcyjnie" wielu erpegowców wspólnie przyjęło iż narracyjna gra fabularna jest jakąś nie-cyfrowym towarzyskim simem w fikcyjnym - najczęściej fantastycznym - świecie. Jakiś rodzaj niepisanej umowy, który często jest przekazywany od ucha do ucha bezrefleksyjnie (moim skromnym zdaniem), bez pełnego zrozumienia co ta symulacja ma wnosić do zabawy.

Odbiję piłeczkę, dla mnie zabawa w niemal identyczne "simowanie" przez setki sesji nawet w kilka róznych mainstreamowych systemów byłaby nudna - takie "granie w to samo, ze zmieniającymi się kostkami i pojedynczymi zjawiskami". Jestem przeciwny traktowaniu każdego erpegowego produktu niemal identycznie...
 
Mansfeld jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:18.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172