|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
21-04-2011, 22:44 | #21 |
Reputacja: 1 | Z mechanik sesyjnych przypomniała mi se jeszcze SCALES, prosta i łatwa. Gracze sami interpretują wyniki swoich działań. Mechanika sama zapobiega pasmom sukcesów graczy Niestety nie jest tak dobra gdy dochodzi do częstych konfliktów miedzy postaciami. |
21-04-2011, 22:59 | #22 |
Reputacja: 1 | FATE z jej aspektami jest dobre na PBFa, z tu nie wymienionych. Generalnie zaś, to jak mam pisać w rekrutce "dajcie mi pełną KP" a i tak nie będę tego używał, to równie dobrze można napisać "dajcie mi fotkę gołej baby", przynajmniej będzie trochę uciechy. Mechanika powinna być i basta. Bez tego piszemy po prostu opowiadanie z podziałem na role. Nie mówię, że to złe, ale nie nazywajmy tego grą. Jaka, to już preferencje każdego MG, IMO jednak uczciwość wobec graczy nakazuje, aby przd sesją poinformować ich czego z danej mechaniki będziemy używać a czego nie, aby tworząc swoje cyferki nie inwestowali w rzeczy na które MG nawet nie spojrzy. KP jest między innymi po to, aby każdy gracz wiedział mniej więcej co jego BG potrafi na tle innych i reszty świata. Jeśli od razu nie wyjaśni się kwestii mechanicznych, to później jest niesmak, kiedy okazuje się ze według mojego KP mój BG powinien to i to, a według MG nie, bo akurat tego nie używa.
__________________ naturalne jak telekineza. |
23-04-2011, 09:42 | #23 |
Reputacja: 1 | Malahaj, pytanko jest gdzieś dostępna Twoja mechanika bissel? Coś nowatorskiego, to był do heroic, dark fantasy? |
23-04-2011, 18:30 | #24 |
Reputacja: 1 | Bissel d20 Powyżej wersja nieco rozszerzona, która po paru testach skróciłem, do tego co widać w tej rekrutacji. http://lastinn.info/archiwum-rekruta...k-fantasy.html ([Bissel] - Wyprawa I [dark fantasy]) Mam gdzieś całość. Daj meila to ci podeśle w docu. Dark fantasy, samouczace się postacie (chcesz coś rozwinąć, np. walkę/skradanie/śpiewanie, to musisz tego używać) mało magii, ale można przerobić w razie konieczności. Robiłem różne przeróbki, szczególnie magii coby sprawę uprościć, wiec mam kilka wersji. Ja to stosowałem w sesji i nawet mi się sprawdziło, ale jako autor nie jestem obiektywny.
__________________ naturalne jak telekineza. |
24-04-2011, 17:27 | #25 |
Reputacja: 1 | Jeżeli już ktoś koniecznie chce stosować mechanikę w PBF to nadaje się każda. Właściwie pełne zastosowanie mechanika ma tylko podczas tworzenia postaci, która to pozwala najłatwiej i najlepiej określić kim tak na prawdę jest dany bohater. Oczywiście można to także zawrzeć w formie czysto opisowej ale jest to trudniejsze tak samo dla graczy jak i MG. W czasie samej rozgrywki raczej mechanika i tak jest pomijana albo sprowadzana do minimum.
__________________ "Śmiejecie się ze mnie, ponieważ jestem inny, a ja śmieję się z was, ponieważ wszyscy jesteście tacy sami." Jonathan Davis |
24-04-2011, 19:47 | #26 | ||
Reputacja: 1 | Nie, bo "niektóre" mechaniki nie tyle nie pasują do gry forumowej co kompletnie nie bawią. Cytat:
Cytat:
Nie widzę sensu w stosowaniu mechaniki w rekrutacji i nie stosowaniu jej w czasie gry. To twoja obserwacja, czy ty tak robisz? Jeśli tak robisz to przestań, to jest złe. | ||
25-04-2011, 16:27 | #27 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Inna sprawa, że jak pisze Anonim większość tradycyjnych systemów nie nadaje się do PBFa. Na ogół stosuj się ich uproszczone wersje i wszystko cacy, trzeba tylko graczom powiedzieć: stosuje to, to i to a tamto i całą resztę mam w zadku. jasno, prosto, uczciwie i do razu wszyscy wiedza o co chodzi. Cytat:
Cytat:
__________________ naturalne jak telekineza. | |||
25-04-2011, 17:40 | #28 |
Reputacja: 1 | Zależy jak używana jest mechanika. Jeżeli np. gramy według konkretnego systemu z całą konkretną mechaniką, to uważam, że jest to przegięcie, czytałem sesję prowadzoną na tym forum, gdzie storyteiling to była zapchajdziura w mechanice. Jednym słowem kaszana. Jeżeli MG chce grać według mechaniki, to niech będzie ona popychaczem w sesji. Przykład: Dwie klamki i wiadro pestek, sesja akcji. Tutaj mechanika pozwala pchać graczom akcję do przodu, nie czekając, aż MG pomysli nad skutkiem twojego ruchu. Storyteiling przeplatany mechaniką. Smaczne i jadalne. Oczywiście nie wszędzie mechanika jest najlepsza. Mechanikę w storyteilingu należy stosować z wyczuciem. Czysty storyteiling - zero mechaniki, zero mechanicznych KP etc.
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. |
04-05-2011, 23:14 | #29 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________ "Śmiejecie się ze mnie, ponieważ jestem inny, a ja śmieję się z was, ponieważ wszyscy jesteście tacy sami." Jonathan Davis | ||||
04-05-2011, 23:34 | #30 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
a. każesz zrobić mechaniczne KP, którego nie będziesz używał b. Kierujesz się nieznanymi mi przesłankami wiem, że mój i twój obraz tego, co postać może , na tle innych i świata, to dwie różne sprawy, a to ogólnie psuje zabawę. Jeśli jeszcze do tego dopiszesz, że to "storyteling", to już wiem, że piszemy opowiadanie, tak "żeby było fajnie". Ciekaw tez jestem jak bezstronnie i zdrowo rozsądkowo rozstrzygniesz np. pojedynek między dwoma zbliżonymi do siebie (pod względem powera) BG, aby żaden z graczy nie poczuł się pokrzywdzony i nie pomyślał, że zginął w imię widzimisię MG. Zwłaszcza jak oparł swoja postać mechanicznie na rzeczach, których w PBF zastosować nie sposób a w mechanikach z gatunku DnD jest ich pełno. Cytat:
Cytat:
__________________ naturalne jak telekineza. | |||