Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Warhammer > Komentarze do sesji RPG - Warhammer
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-03-2024, 00:10   #471
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Tura 36 - 2521.05.04; bkt; popołudnie

- Oki, to mój post jest :> Sorry za spóźnienie ale jak mi się nie uda zmajstrować posta w weekend to potem mi cinszko. Co do terminu na wrzucenie postów to do końca pt 03.22 a więc jest 10 dób na zmajstrowanie posta.


Stan Zdrowia:

Tobias Walder; R 2; 15/15 HP (s.zdrowy; 0);
Stefan Jeager; R 2; 12/12 HP (s.zdrowy; 0);
Duivel Mundo-naru; R 3; 12/12 HP (s.zdrowy; 0);



Stan PZ


Tobias 375 PZ
Stefan 18 PZ
Duivel 40 PZ


Stan PD-ków


- Duivel 5 PD za wrzucony post

- Duivel 10 PD za opis walki

- Duivel 15 PD za opis pobojowiska

- Stefan 5 PD za wrzucony post

- Stefan 10 PD za opis gwałtownej walki

- Stefan 10 PD za opis pościgu

- Tobias 5 PD za wrzucony post

- Tobias 10 PD za ciekawy opis chaotycznej walki w deszczu

- Tobias 10 PD za opis pobojowiska

Razem:

Tobias 240 + 25 = 265 PD
Stefan 90 + 25 = 115 PD (Azur, Albrecht, Olaf po 47 PD)
Duivel 70 + 30 = 100 PD (3 pomocników po 59 PD)


---




@Wszyscy


- Oki to w tej turze minęło około godziny. Większość na dalszym maszerowaniu drogą przez las.


- Pobojowisko zostało mniej więcej ogarniętę. Czyli ranni zostali opatrzeni, była okazja złapać oddech, zjeść coś z zapasów na zimno, popić winem itd.

- Po opatrzeniu Eponia odjeżdża koniem w stronę reszty regimentu. Trudno powiedzieć kiedy wróci bo nie wiadomo jaka dzieli ich odległość od reszty regimentu.

- Po drodze boczni zwiadowcy natrafili na trupy zamordowanych podróżnych. Nie widać ich było idąc drogą. Kilka ciał zamordowanych zapewne wczoraj. Domyślnie zakładam, że myśliwi przejrzeli te ciała.

- Potem znów jest pacierz czy dwa marszu ku Wendorf gdy docierają do zasieków jakie przegradzają drogę. Są oddalone od zakrętu o ok pół setki kroków. Grupa zastanawia się co dalej począć gdy przybywają łowcy czarownic.

- Łowcy czarownic to urzędnicy świeccy lub świątynni jacy wzbudzają niepokój nawet wśród niewinnych obywateli. Burchard Munzel jest widocznie tym drugim typem. Jest ich łącznie około pół tuzina konnych. Mają ze sobą pojmanego Theodeberta. Sama scena trwa z parę minut rozmowy między Burchardem a Kolesnikowem więc nie jest jakaś strasznie długa.

- Na koniec Kolesnikowowi udaje się zwrócić uwagę łowców na zasieki. W zamian dostają rozkaz aby je sprawdzić.

- Jak ktoś się czuje na siłach może spróbować odezwać się do łowców. Ale miejcie na uwadzę, że oni są tutaj na prawie. A myśliwi okazują im respekt i bojaźń podobnie jak Kolesnikow.

- Na koniec posta Kolesnikow wzywa wszystkich swoich ludzi (BG też) na naradę jak się zabrać do tych zasieków. Więc póki się mówi cicho to łowcy mogą nie usłyszeć/zrozumieć. Ogólnie to Kolesnikow nie chce im podpaść więc jest gotów sprawdzić te zasieki.


- W tej turze bym chciał:

- zobaczyć reakcję BG na znalezione w lesie trupy
- reakcję BG na pojawienie się grupki łowców czarownic
- jak zamierzają się zabrać do sprawdzania zasieków


---


- Chyba tyle ode mnie. Terminu nie daję na ten weekend bo mało czas a mnie się wyjazd szykuje to nie wiem czy dałbym radę zmajstrować post.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-03-2024, 10:20   #472
 
Dekares's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekares nie jest za bardzo znany
Czołem!

Co do obecnego posta to chciałbym na razie zadać pytania co do zamknięcia sceny z pobojowiskiem i znalezienia ciał, przesiekę i łowców zostawiłbym sobie na później:
W jakim stanie są ranni, czy tylko udało się nam ich ustabilizować na tyle żeby nie tracili HP, czy część odzyskali? Jak szybko mogą iść?

Co do znalezionych ciał, to czy można prosić o jakieś dodatkowe szczegóły:
Ile ich dokładnie jest? Czy mają jakieś charakterystyczne cechy, ubrania? Stefan patrzy czy nie ma wśród nich kogoś znacznego(np. czy ktoś nie ma jakiś szlacheckich sygnetów albo nie jest np. ze stanu duchownego)? Czy zdają się być członkami jednej grupy czy to kumulacja ofiar z kilku napadów?
Czy są całkowicie ograbieni? Może mają na sobie jakieś dokumenty lub inne rzeczy które pozwoliłyby ich zidentyfikować/ poinformować rodziny?
Czy nie ma żadnych śladów pozwalających na pościg za mordercami? Czy cos sugeruje ze mogli wziąć jakiś jeńców(np. ślady wskazujące ba kogoś prowadzonego pod przymusem? Generalnie rozumiem, że ślady wskazują na zwierzoludzi jako sprawców, tak? Powyższe pytania zadaje w kontekście tego czy nie ma czegoś co by przeczyło temu i wskazywało na jakiś bandytów/maruderów chaosu. Czy są ślady wskazujace na stawianie przez ofiary zbrojnego oporu?



Chciałem się tutaj spytać także o kilka rzeczy tyczących się samych zwierzoludów (oczywiście w oparciu o to co mogą wiedzieć nasze postacie na podstawie własnych doświadczeń i wiedzy) czy zwierzoludzie grabią zabitych tak jak ludzie? Chodzi mi o to czy kradną rzeczy w stylu pieniędzy, kosztowności itp.? Z tego co kojarzę to są oni też znanymi ludożercami, więc pytanie czy ciała nie mają śladów po zębach, brakujących kończyn i organów itp.

Co do rozpakowania konia to czy nie byłoby możliwym rozłożenia tych rzeczy pomiędzy wszystkich w oddziale tak żeby nikomu nie zwiększyć kar za obciążenie ponad to co mają (szczególnie, że zakładam, że najpierw ludzie niech uzupełnią np. strzały)

Co do samego działania przy ciałach to Stefan rozumie że nie mamy możliwości sami ich pochować ale zaproponuje(postaram się dać do pogadanek) żeby zwłoki po prostu przeciągnąć na pobocze drogi, dzięki temu albo regiment albo inni podróżni może ich pochowają/znajdą zamordowanych bliskich



Druga sprawa to zapomniałem/nie miałem wcześniej czasu napisać nic na temat tego co przekazać naszej elfiej poseł do Petry, co do raportu to chyba nic poza tym, że zaatakowali nas zwierzoludzi i żeby uważali na zasadzki. Natomiast jeśli to możliwe to dałbym pod rozwagę polecenie jej zostanie z regimentem aż nie dotrą do miejsca zasadzki a najlepiej chwilę dłużej. Chodzi o to żeby dawała im ewentualne wskazówki co do tego co odkryliśmy a dwa żeby w pojedynkę nie wpadła na tą samą bandę zwierzoludzi i została przerobioną na pierzaste salami.

Po za tym może rozsądnym by było żeby jechała jak najszybciej potrafi bezpiecznie jechać szczególnie na najbliższym odcinku żeby oddaliła się od zagrożenia.
Ewentualnie może zasugerować Petrze szybszy powrót ale w towarzystwie kilku konnych górali. Oczywiście w cenie byłoby żeby została uleczona przez naszą magiczkę.


Po za tym spytałbym się czy mój pomysł z poprzedniego postu co do zasad dla wycelowania ma jakiś sens?

Moje przemyślenia na temat obciążenia itp.

Uważam że obecnie ilość dostępnych slotów ekwipunku jest niepraktycznie niska. Czemu tak uważam? przede wszystkim dlatego, że patrzę na to tak że przeciętny osobnik w danym świecie (u nas jak rozumiem takim najbardziej przeciętnym osobnikiem jest postać z cechami głównymi na poziomie 30) nie jest w stanie wziąć na siebie według mechaniki najprostszego, najtańszego w szeroko pojętym średniowieczu zestawu uzbrojenia czyli włóczni i tarczy(i to raczej duża tarcza a nie puklerz) bez kar. Wystarczy to podliczyć i widać że bez Krzepy na 50 nie weźmiesz takiego zestawu bez kar a krzepa na 50 to już przynajmniej według bestiariusza Minotaur +. A to jest zestaw naprawdę bieda typu zmobilizowany do walki chłop w akcie desperacji do obrony wioski we wczesnych wiekach średniowiecznych.
Realistycznie to powinien mieć tarcze(dużą albo minimum średnią) Włócznie, jakieś bronie zapasowe (najprawdopodobniej topór nadający się też do prac obozowych/fortyfikacyjnych) oraz nóż, także jakieś bronie zasięgowe w stylu łuku, procy, albo jednego-dwóch oszczepów do rzucania to minimum 6,5-7,5 slotów ekwipunku czyli już podwójne przeciążenie jak rozumiem i minus -20 do statystyk.
A gdzie tu miejsce na jakiś pancerz chociaż najprostszy w wypadku jakiś bardziej zawodowych wojaków?
Naprawdę nie chcę krytykować, ale Mistrzu nie spina się to i ja nie mówię o tym że taki chłop miałby zasuwać cały dzień z tym ekwipunkiem i nie odczuwać z tego powodu żadnego zmęczania itd. ja piszę o tym że on go bierze do rąk i momentalnie dostaje takie minusy z obciążenia że podejdzie do niego nieuzbrojony goblin i zadusi go gołymi rękami jak bezbronne niemowlę. Ba nawet z zestawem tarcza(nawet średnią tarcza a nie dużą) i włócznią już wchodzi minus 10. Defacto dla postaci z podstawowymi statami jedyny zestaw realistycznego uzbrojenia to broń ręczna i max średnia tarcza, to mało i nielogicznie bo włócznia była najtańszą i najbardziej skuteczną bronią do walki wręcz piechoty i jazdy do czasów nowożytnych conajmnie( zastąpiła ja halabarda i pika) .

Dobra koniec marudzenia daje swoje skrótowe propozycje zmian, można je zastosować jako całość jak i też oddzielnie:
1) Po prostu dać postacią więcej slotów ekwipunku, albo bonus z krzepy x2(a najlepiej x3) albo brać i sumować bonusy z Krzepy i Odporności. Druga opcja daje ten plus że rozbija trochę drogę pozyskiwania slotów ekwipunku na dwie statystyki co daje więcej okazji do wykonania potrzebnych do uzyskania rozwinięcia testów jak i niweluje efekt uber Krzepy którą każdy na początku gry będzie rozwijał do 70(ja jakbym robił teraz nową postać to bym się nawet nad tym nie zastanawiał przez sekundę a byłby to elfi czarodziej ). Uważam że i tak dla zwykłego śmiertelnika byłoby ich mało ale to krok w dobrym kierunku.

2) Dodać do wyboru zdolności dające graczom dodatkowe sloty ekwipunku. Np. Coś ala perk Mocne Plecy w Falloucie, Przykładowo:
-Mocne plecy(koszt 100PD od poziomu) postać zyskuje dodatkowy slot ekwipunku. Żeby ktoś nie nosił na sobie połowy Hochlandu nałożyłbym ograniczeni w powtórnym wykupywaniu w ograniczenia do możliwości wykupienia x razów tej zdolności na każde dziesięć punktów Krzepy.
- Wyszkolony w noszeniu pancerza - postać traktuje noszony pancerz jak o 1 punkt obciążenia lżejszy na rzecz wyliczania kar wynikających z obciążenia itd. Dałbym możliwość wykupienia kilka razy żeby odwzorować przyzwyczajanie się do walki w coraz cięższych zbrojach przez weteranów.
- Zręczne pakowani - postać jest ekspertem w przemyślanym pakowaniu rzeczy na podróż do np. plecaka/ toreb itp. tak aby te zajmowały jak najmniej miejsca oraz aby ciężar tych rzeczy rozkładał się równomiernie po ciele niosącego. Postać po poświęceniu czasu na spakowanie rzeczy do plecaka traktuje każde 5 spakowanych slotów jakby zabierały tylko miejsce 4 slotów.


Przemnożyć obecne wartości obciążenia na wszystkich rodzajach ekwipunku razy np 3 albo 5. Chodzi o to żeby przedmioty można było bardziej rozróżniać pod względem obciążenia. Innymi słowy np. broń ręczna i np mikstura lecząca mająca ważyć 1 slot a włócznia 2. Po pomnożeniu przez np. 5 broń ręczna będzie ważyć ,5 mikstura będzie ważyć 1 albo 2 natomiast włócznia 10 Da to więcej pola do zróżnicowana ciężaru różnych przedmiotów.
 

Ostatnio edytowane przez Dekares : 19-03-2024 o 11:23.
Dekares jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-03-2024, 12:20   #473
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
W jakim stanie są ranni, czy tylko udało się nam ich ustabilizować na tyle żeby nie tracili HP, czy część odzyskali? Jak szybko mogą iść?
- Rzut na leczenie przywraca 1k6 HP więc powiedzmy każdy z rannych ma +3 HP.




Cytat:
Co do znalezionych ciał, to czy można prosić o jakieś dodatkowe szczegóły:
Ile ich dokładnie jest? Czy mają jakieś charakterystyczne cechy, ubrania? Stefan patrzy czy nie ma wśród nich kogoś znacznego(np. czy ktoś nie ma jakiś szlacheckich sygnetów albo nie jest np. ze stanu duchownego)? Czy zdają się być członkami jednej grupy czy to kumulacja ofiar z kilku napadów?
Czy są całkowicie ograbieni? Może mają na sobie jakieś dokumenty lub inne rzeczy które pozwoliłyby ich zidentyfikować/ poinformować rodziny?
Czy nie ma żadnych śladów pozwalających na pościg za mordercami? Generalnie rozumiem, że ślady wskazują na ziwerzoludzi jako sprawców, tak? Powyższe pytania zadaje w kontekście tego czy nie ma czegoś co by przeczyło temu i wskazywało na jakiś bandytów/maruderów chaosu.
- Ok, 5-10 ciał, zapewne jacyś podróżni/uchodźcy co podróżowali tą drogą.

- Są ograbieni, nie mają żadnych dokumentów ani cennych rzeczy.

- Czy ktoś znaczny/coś istotnego to 10% szans. Rzut: https://orokos.com/roll/1005640 49 czyli nie ma.



Cytat:
Chciałem się tutaj spytać także o kilka rzeczy tyczących się samych zwierzoludów (oczywiście w oparciu o to co mogą wiedzieć nasze postacie na podstawie własnych doświadczeń i wiedzy) czy zwierzoludzie grabią zabitych tak jak ludzie? Chodzi mi o to czy kradną rzeczy w stylu pieniędzy, kosztowności itp.? Z tego co kojarzę to są oni też znanymi ludożercami, więc pytanie czy ciała nie mają śladów po zębach, brakujących kończyn i organów itp.
- Grabienie pola bitwy to powszechna praktyka. Jak imperialne wojsko wygrywa bitwę to też grabi pole bitwy. I jak już jakiekolwiek wojsko odejdzie z pola bitwy to okoliczny też grabią to co jeszcze zostanie o ile jest do niego dostęp. Więc to, że ktoś obrabował ofiary napaści to nic niezwykłego. Czy orki, ludzie, zwierzoludzie, maruderzy Chaosu też by pewnie ograbili ofiary napaści.

- Po ciałach można poznać, że zapewne zabili i ograbili ich jacyś wyznawcy Chaosu np. po wyciętej gwieździe Chaosu na jakimś ciele. Ale czy to wojownicy czy zwierzoludzie czy kultyści to już nie wiadomo. A całą resztę rabunku, tortur i mordu to mogła zostawić dowolna inna banda.



Cytat:
Co do rozpakowania konia to czy nie byłoby możliwym rozłożenia tych rzeczy pomiędzy wszystkich w oddziale tak żeby nikomu nie zwiększyć kar za obciążenie ponad to co mają (szczególnie, że zakładam, że najpierw ludzie niech uzupełnią np. strzały)
- Obecnie i BG i BN niosą swoje plecaki zestawu startowego/podróżnego. Dobranie czegoś jeszcze aby to miało jeszcze jakieś znaczenie dodatkowo przeciąży postać. A jeśli nie to będzie to właśnie nie miało realnego znaczenia. Więc ktoś może sobie wsadzić pęto kiełbasy za pasek czy butelkę wina do torby ale będzie miało to kosmetyka fabularna bez przełożenia na mechę i realne zapasy postaci. A jeśli będzie miało no to jeszcze bardziej przeciąży postać.



Cytat:
Co do samego działania przy ciałach to Stefan rozumie że nie mamy możliwości sami ich pochować ale zaproponuje(postaram się dać do pogadanek) żeby zwłoki po prostu przeciągnąć na pobocze drogi, dzięki temu albo regiment albo inni podróżni może ich pochowają/znajdą zamordowanych bliskich

- Można przeciągnać ciała. Pochować raczej nie ma jak ani kiedy.



Cytat:
Druga sprawa to zapomniałem/nie miałem wcześniej czasu napisać nic na temat tego co przekazać naszej elfiej poseł do Petry, co do raportu to chyba nic poza tym, że zaatakowali nas zwierzoludzi i żeby uważali na zasadzki. Natomiast jeśli to możliwe to dałbym pod rozwagę polecenie jej zostanie z regimentem aż nie dotrą do miejsca zasadzki a najlepiej chwilę dłużej. Chodzi o to żeby dawała im ewentualne wskazówki co do tego co odkryliśmy a dwa żeby w pojedynkę nie wpadła na tą samą bandę zwierzoludzi i została przerobioną na pierzaste salami.
- No to relacja w grze. Więc wypadałoby to uwzględnić postacią w grze.


Cytat:
Po za tym może rozsądnym by było żeby jechała jak najszybciej potrafi bezpiecznie jechać szczególnie na najbliższym odcinku żeby oddaliła się od zagrożenia.
Ewentualnie może zasugerować Petrze szybszy powrót ale w towarzystwie kilku konnych górali. Oczywiście w cenie byłoby żeby została uleczona przez naszą magiczkę.
- Jw.



Cytat:
Po za tym spytałbym się czy mój pomysł z poprzedniego postu co do zasad dla wycelowania ma jakiś sens?

- No niezbyt mi to leży. Właśnie akcja wycelowania to dokładniejsze i dłuższe wycelowanie. Zwłaszcza z łukami jest to problematyczne. Naciąg zwykłych łuków to ok 40-50 funtów. Czyli coś jak całkiem niezłe 20-25 l wiadro wody trzymane w dwóch palcach. Gdzie 1 tura to z kilka sekund. Więc tak na czuja to to jakiś kompromis i max aby to miało sens. Zaś przy walkach i skrimishowej czy bitewniakowej skali to 1 tura może mieć czas liczony w minutach.

- Poza tym o pomysł typowy dla jednej czy kilku postaci przy grze stołowej gdzie każdy może upilnować swoją postać czy w tej turze jeszcze celuje czy już strzela. A i w tym wypadku nie trudno mi sobie wyobrazić, że można się w tym pogubić w ogniu sesji. Na forum wszystko to ogarnia MG więc na dzień dobry jest zwykle kilku BG + pomocnicy. Do tego skala bitewna to po kilka dziesiątek uczestników po każdej z walczących stron. Weźmy takie standardowe 3-4 oddziały po 10-20 osób każdy z czego połowa niech będzie strzelająca. I to wszystko x4 lub x8 tur walki. Łatwo o galimatias. A potem zwykle jak są jakieś pretensje to do MG, że czegoś niedopilnował lub pomylił albo nie uwzględnił.


Cytat:
Uważam że obecnie ilość dostępnych slotów ekwipunku jest niepraktycznie niska. Czemu tak uważam? przede wszystkim dlatego, że patrzę na to tak że przeciętny osobnik w danym świecie (u nas jak rozumiem takim najbardziej przeciętnym osobnikiem jest postać z cechami głównymi na poziomie 30) nie jest w stanie wziąć na siebie według mechaniki najprostszego, najtańszego w szeroko pojętym średniowieczu zestawu uzbrojenia czyli włóczni i tarczy(i to raczej duża tarcza a nie puklerz) bez kar. Wystarczy to podliczyć i widać że bez Krzepy na 50 nie weźmiesz takiego zestawu bez kar a krzepa na 50 to już przynajmniej według bestiariusza Minotaur +. A to jest zestaw naprawdę bieda typu zmobilizowany do walki chłop w akcie desperacji do obrony wioski we wczesnych wiekach średniowiecznych.
- Standardowe cechy to ok 30-40. To daje 3-4 sloty. Br.długą i krótką każdy ma za darmo.

- Podstawowy model to:

strzelec: br.długa (0 slotów) + br.strzelecka (łuk/lekka kusza; 1 slot) = 1 z 3/4 slotów
tarczownik: br.długa (0 slotów) + śr.tarcza (2 sloty) = 2 z 3/4 slotów
włócznik/halabardnik: br.długa + br.drzewcowa (2 sloty) + śr.tarcza (2 sloty = 4 z 3/4 slotów.


- Więc jak na moje oko to takie podstawowe typy zbrojnych mogą hasać bez przeciążenia. Jeśli mowa o piechocie to albo jest ona strzelecka albo od zwarcia.

- A jeżeli się chce to można się dozbroić i w pancerz i cięższy sprzęt no ale wtedy traci się na manewrowości i mobilności. To dla mnie całkiem logiczne.




Cytat:
Naprawdę nie chcę krytykować, ale Mistrzu nie spina się to i ja nie mówię o tym że taki chłop miałby zasuwać cały dzień z tym ekwipunkiem i nie odczuwać z tego powodu żadnego zmęczania itd. ja piszę o tym że on go bierze do rąk i momentalnie dostaje takie minusy z obciążenia że podejdzie do niego nieuzbrojony goblin i zadusi go gołymi rękami jak bezbronne niemowlę.
- Bardzo wątpie w taki scenariusz

- Nie wiem co masz na myśli "chłop" ale jeśli chodzi o amatora dałbym mu WW 25 jak jakiś bardziej regularny milicjant to i 30.

- Nawet w prostym uzbrojeniu miałby za friko br. długą i krótką. Dostałby jeszcze powiedzmy śr.tarczę i włócznię jako milicjant. Więc nawet z przeciążeniem -10 miałby tych WW na ok 15-25.

- Goblin miałby WW podobne na ok 25-35. I zakładam bez minusów.

- Więc wynik byłby taki:

milicjant WW 15-25 = ok 20
goblin WW 25-35 = ok 30 -20 (śr.tarcza milicjanta) = 10

rachunek 50+20=70-10=60

remis jest na 60
milicjant trafia goblina na 01-59
goblin trafia milicjanta na 80+ (20 pkt zapasu ze względu na włócznię)

- Więc w tym przykładzie amatora powołanego pod broń jakiemu dano śr.tarczę i włócznię przeciążając go widac, że sztampowy goblin ma z nim niezły orzech do zgryzienia


Cytat:
1) Po prostu dać postacią więcej slotów ekwipunku, albo bonus z krzepy x2(a najlepiej x3) albo brać i sumować bonusy z Krzepy i Odporności. Druga opcja daje ten plus że rozbija trochę drogę pozyskiwania slotów ekwipunku na dwie statystyki co daje więcej okazji do wykonania potrzebnych do uzyskania rozwinięcia testów jak i niweluje efekt uber Krzepy którą każdy na początku gry będzie rozwijał do 70(ja jakbym robił teraz nową postać to bym się nawet nad tym nie zastanawiał przez sekundę a byłby to elfi czarodziej ). Uważam że i tak dla zwykłego śmiertelnika byłoby ich mało ale to krok w dobrym kierunku.
- To rozwiązanie jest podobne do tego co jest obecnie tyle, że kolejne poziomy obciążenia są bez modyfikatorów. Przypominam, że jak ktoś ma np. 3 startowe sloty lub bez wysiłku 4 to je ma. Za mod -10 ma slotów 6-8. Za mod -20 ma slotów 9-12. To całkiem sporo jak na moje oko.

- A jeśli zrobić nawet "tylko" Siła x2 to ma się bazowo z KRZ ok 30-40 slotów 6-8. Z mod -10 to już 12-16. Z mod -20 to 18-24. De facto więc oznacza to zniesienie racji ekwipunku i można nosić się co się chce. Najcieższa turniejowa zbroja ma bodajże 8 slotów ekwipunku. Byle wieśniak z 6-8 slotami mógłby ją nosić bez obciążenia lub może z niewielkim. W ogóle mija się z celem taka duża pula obciążenia. Nie ma nad czym główkować właściwie można ładować na grzbiet co się chce i biegać bez obciążenia lub niewielkim. Lekkozbrojne postacie są wówczas właściwie bez sensu. Przynajmniej w otwartej walce.

- A miałem już w sesjach z mechaniką bastionową postacie co miały po 60-70 KRZ czyli bazowo po 6-7 slotów ekwipunku. Czyli po 12-14 z mod -10 i 18-21 z mod -20. Całkiem spory zapas jak na moje oko. Przy mnożniku x2 to jeszcze się podwaja czyli do 12-14 bez kar, 24-28 z mod -10 i 36-42 z mod -20. Tym bardziej mi się to nie spina.


Cytat:
-Mocne plecy(koszt 100PD od poziomu) postać zyskuje dodatkowy slot ekwipunku. Żeby ktoś nie nosił na sobie połowy Hochlandu nałożyłbym ograniczeni w powtórnym wykupywaniu w ograniczenia do możliwości wykupienia x razów tej zdolności na każde dziesięć punktów Krzepy.
- Jako zdolność czyli coś jednorazowego to można pomyśleć. Wykupienie 1 slotu więcej de facto oznacza wykupienie 1 na każdym poziomie przeciążenia. Zwiększa np. z 3/6/9 do 4/8/12 slotów ekwipunku.


Cytat:
- Wyszkolony w noszeniu pancerza - postać traktuje noszony pancerz jak o 1 punkt obciążenia lżejszy na rzecz wyliczania kar wynikających z obciążenia itd. Dałbym możliwość wykupienia kilka razy żeby odwzorować przyzwyczajanie się do walki w coraz cięższych zbrojach przez weteranów.
- Tak działa zdolność "krzepki". Pozwala nie liczyć w ekwipunku 1 pkt.pancerza. Czyli np. OP 7+ (4 sloty) liczy się jak 3 sloty.




Cytat:
- Zręczne pakowani - postać jest ekspertem w przemyślanym pakowaniu rzeczy na podróż do np. plecaka/ toreb itp. tak aby te zajmowały jak najmniej miejsca oraz aby ciężar tych rzeczy rozkładał się równomiernie po ciele niosącego. Postać po poświęceniu czasu na spakowanie rzeczy do plecaka traktuje każde 5 spakowanych slotów jakby zabierały tylko miejsce 4 slotów.
- No już bardziej, że zdolność daje 1 slot więcej ekwipunku. Ale de facto jest jw. opisane mocne plecy.



Cytat:
Przemnożyć obecne wartości obciążenia na wszystkich rodzajach ekwipunku razy np 3 albo 5. Chodzi o to żeby przedmioty można było bardziej rozróżniać pod względem obciążenia. Innymi słowy np. broń ręczna i np mikstura lecząca mająca ważyć 1 slot a włócznia 2. Po pomnożeniu przez np. 5 broń ręczna będzie ważyć ,5 mikstura będzie ważyć 1 albo 2 natomiast włócznia 10 Da to więcej pola do zróżnicowana ciężaru różnych przedmiotów.
- Niezbyt wiem o co tu chodzi z tym mnożeniem. Przecież są podane ile co zajmuje slotów ekwipunku.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-03-2024, 07:33   #474
 
Dekares's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekares nie jest za bardzo znany
Dałem dwa odpisy w pogadankach. Dodałem tylko propozycje żeby Eponia zabrała z sobą na koniu Harpie do leczenia. PO za tym muszę zaznaczyć że te sugestie to tylko za aprobatą Cioldana, bo nie chce mu rozporządzać jego pomocniczką

Co do brania rzeczy z konia i noszenia zestawu startowego to Stefan przecież nie brał go całego(namiotów itd.) tylko kilka najpotrzebniejszych rzeczy więc zrozumiałem że mam te same kary za noszenie jak inni ale jestem powiedzmy na początku widełek -10 i mogę dołożyć jakiś kołczan strzał czy worek z ziołami? Po za tym i tak nie ma tych rzeczy tam przecież dużo chyba że zmieniliśmy ilość przenoszonych przez konia pociągowego na coś rozsądniejszego niż 9 slotów .

Postaram się później dopisać coś jeszcze w tym albo oddzielnym poście na temat obciążenia itd.(teraz nie mam takiej możliwości).
Co do sceny z przesieką i łowcami to w najogólniejszy zarysie będę proponował rozpoznać okolicę dookoła przesieki(ruiny zostawiłbym na sam koniec bo to wygląda na miejsce gdzie bym miał bazę jako oddział pilnujący przesieki) i ich otoczyć naszym oddziałem żeby nikt ewentualnie nie uciekł. a od przodu podejść do nich w dwie trzy osoby i udawać biednych podróżnych szukających pomocy po napadnieciu przez zwierzoludzi(zgłosiłbym więźnia łowców na ochotnika do tego zadania żeby okazał swoja lojalność ).
Jak to imperialni to wyjdą i pomogą jak bandyci albo najeźdźcy to zaatakują łatwy łup pokazując swoje barwy. Łowcy czarownic byliby odwodem w tym założeniu(zakładam że nie zgodzą sie na nic więcej).
Więcej później
 
Dekares jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-03-2024, 10:09   #475
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Dałem dwa odpisy w pogadankach. Dodałem tylko propozycje żeby Eponia zabrała z sobą na koniu Harpie do leczenia. PO za tym muszę zaznaczyć że te sugestie to tylko za aprobatą Cioldana, bo nie chce mu rozporządzać jego pomocniczką
- Za pomocników to niech każdy z Graczy decyduje/odpisuje.



Cytat:
Co do brania rzeczy z konia i noszenia zestawu startowego to Stefan przecież nie brał go całego(namiotów itd.) tylko kilka najpotrzebniejszych rzeczy więc zrozumiałem że mam te same kary za noszenie jak inni ale jestem powiedzmy na początku widełek -10 i mogę dołożyć jakiś kołczan strzał czy worek z ziołami? Po za tym i tak nie ma tych rzeczy tam przecież dużo chyba że zmieniliśmy ilość przenoszonych przez konia pociągowego na coś rozsądniejszego niż 9 slotów
- Dostałem od Ciebie taką deklarkę co Stefan zabiera z obozu w Ristedt:


Cytat:
Stefan na wyprawę zabiera ze sobą
-włócznie (0+2=2)
-tarcze (2+2=4)
łuk (4+1=5)
-nóż (5+0=5)
-apteczkę (5+1/3=5,3)
-miksturę leczącą (5,3+1/3=5,6)
-truciznę (5,6+1/3=6)
- nowo kupione ubranie ubranie i parę onuc na zmianę (6+0=6)
- wełniany koc (6+0=6)
-3 racje żywnościowe (6+0=6)
-rzeczy osobiste w stylu modlitewnika i karty papieru z kawałkiem węgla do pisania itp. (6+0=6)
- sakiewkę
(6+0=6)

- Z tego posta: http://lastinn.info/990403-post435.html (Bastion 2521 - Przez wojenne ostępy (komenty))

- Powyższa lista zabiera cały zbrojny sprzęt i większość tego co zabiera zestaw startowy. Stąd dla mnie niewiele się to różni od zabrania zestawu startowego.


Cytat:
Zestaw startowy (ok 7 slotów)

Namiot/pałatka na 1 os
Derka do spania
Koc do nakrycia
Prowiant na 3 doby
Kociołek do gotowania
Miska do jedzenia
Manierka na płyny
Sztućce do jedzenia
Hubka i krzesiwo
Igła i nici
1 ubranie ciężkie (płaszcz, kurtka)
2 ubrania średnie (sweter, spodnie, kaftan)
3 ubrania lekkie (bielizna, kalesony, onuce)
nóż
br.długa

- Dopisałem w zabranym przez Stefana ekwipunku ilość slotów.

- Tam gdzie jest 0 to dlatego, że to pokrywa się z zestawem startowym. Zestaw startowy zajmuje ok 7 slotów.

- Apteczkę - truciznę potraktowałem łącznie jako 1 slot.

- Stefan ma KRZ 40 czyli 4 slotów ekwipunku bez mod, 8 z mod -10 i 12 z mod -20.

- 7 slotów zestawu startowego + 6 slotów indywidualnego ekwipunku daje razem 13 slotów. Nawet jak się 1-2 sloty zdejmie za jakieś oszczędności zasadniczo sytuacji nie zmieni czyli Stefan jest podobnie obciążony na -20 jak inni.

- Dlatego jak pisałem wcześniej, coś można sobie wziąć z tego co wcześniej niósł koń na grzbiecie. Ale zasadniczo niewiele to zmienia póki nie ma ruchu w slotach ekwipunku.

- Koń niósł ok 18 slotów ekeipunku głównie prowiant i sprzęt obozowy. Ale mogły tam być i inne zabrane rzeczy.




Cytat:
Co do sceny z przesieką i łowcami to w najogólniejszy zarysie będę proponował rozpoznać okolicę dookoła przesieki(ruiny zostawiłbym na sam koniec bo to wygląda na miejsce gdzie bym miał bazę jako oddział pilnujący przesieki) i ich otoczyć naszym oddziałem żeby nikt ewentualnie nie uciekł. a od przodu podejść do nich w dwie trzy osoby i udawać biednych podróżnych szukających pomocy po napadnieciu przez zwierzoludzi(zgłosiłbym więźnia łowców na ochotnika do tego zadania żeby okazał swoja lojalność ).
Jak to imperialni to wyjdą i pomogą jak bandyci albo najeźdźcy to zaatakują łatwy łup pokazując swoje barwy. Łowcy czarownic byliby odwodem w tym założeniu(zakładam że nie zgodzą sie na nic więcej).
Więcej później
- Tylko zaznaczę, że linia wzroku działa w dwie strony. Więc jak z kawałka drogi widać front ruin czy przesiekę to i stamtąd widać ów kawałek drogi.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-03-2024, 18:56   #476
 
Dekares's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekares nie jest za bardzo znany
No nic, miałem się zmusić do tego żeby zacząć pisać jakąś odpowiedź w kwestii obciążenia postaci i pancerzy. Miałem zamiar nawet przyznać Ci Mistrzu trochę racji z tym, że postacie powinni być trochę spowalniane tym co noszą to jest rozsądne, natomiast argumentować że nie powinni mieć minusów do innych rzeczy takich jak WW, US, czytania książek itd. Zaproponować żeby dawać im te minusy tylko na Szybkość i umiejętności w stylu pływanie, wspinaczkę, skradanie itd. a na resztę dopiero po pewnym czasie np w wypadku marszu po tylu godzinach ile mają razem krzepy i odporności.
Myślę że byłoby to rozsądnym kompromisem ale mówiąc szczerze doszedłem dzisiaj do wniosku że nie mam już na to siły.
Zorientowałem się że ta sesja nie jest dla mnie około momentu kiedy Gotthard dał se spokój po dramie z kurwami(mogę się mylić że tak było ale tak to wyglądało) . A ostatni oznaki satysfakcji z gry miałem zanim zostaliśmy teleportowani z zagajnik.
Starałem się zmuszać żeby grać dalej aby nie zepsuć zabawy reszcie ale doszedłem do wniosku, że zbyt dużo mnie to kosztuje w realu dlatego z ciężkim sercem rezygnuje z dalszej gry. Przepraszam za wszelkie trudności tym wywołane. Życzę reszcie powodzenia i jeśli to możliwe dobrej zabawy. Dziękuję za prawie rok wspólnej gry.
 

Ostatnio edytowane przez Dekares : 21-03-2024 o 19:10.
Dekares jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-03-2024, 20:14   #477
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
No nic, miałem się zmusić do tego żeby zacząć pisać jakąś odpowiedź w kwestii obciążenia postaci i pancerzy. Miałem zamiar nawet przyznać Ci Mistrzu trochę racji z tym, że postacie powinni być trochę spowalniane tym co noszą to jest rozsądne, natomiast argumentować że nie powinni mieć minusów do innych rzeczy takich jak WW, US, czytania książek itd. Zaproponować żeby dawać im te minusy tylko na Szybkość i umiejętności w stylu pływanie, wspinaczkę, skradanie itd. a na resztę dopiero po pewnym czasie np w wypadku marszu po tylu godzinach ile mają razem krzepy i odporności.
- No ale obciążenie/przeciążenie liczy się właśnie przede wszystkim w dłuższej perspektywie. Gdy chodzi o przemarsz z jednego miejsca do drugiego i zwykle to oznacza cały dzień w drodze. Dlatego jak mówiłem te kary za obciążenie to też psychofizyczne zmęczenie/znużenie drogą i dźwiganiem balastu. Więc wpływa też na stan umysłu, refleks, chęci i tak dalej. Czyli nie tylko fizyczne cechy. Do tej pory jak wszyscy chodzili bez plecaków i pi x oko "na lekko" bo bagaże jechały w taborach to raczej nie było tego przeciążenia. A teraz pierwszy raz jest przemarsz pomiędzy miastami gdzie droga jest liczona w dniach no i zaczęło to mieć zdarzenie. Nie widzę tu nic nielogicznego. To raczej normalne, że im więcej się niesie na grzbiecie tym jest się głośniejszym, wolniejszym i szybciej się męczy. I to mniej więcej odwierciedla mechanika.




Cytat:
Zorientowałem się że ta sesja nie jest dla mnie około momentu kiedy Gotthard dał se spokój po dramie z kurwami(mogę się mylić że tak było ale tak to wyglądało) . A ostatni oznaki satysfakcji z gry miałem zanim zostaliśmy teleportowani z zagajnik.
Starałem się zmuszać żeby grać dalej aby nie zepsuć zabawy reszcie ale doszedłem do wniosku, że zbyt dużo mnie to kosztuje w realu dlatego z ciężkim sercem rezygnuje z dalszej gry. Przepraszam za wszelkie trudności tym wywołane. Życzę reszcie powodzenia i jeśli to możliwe dobrej zabawy. Dziękuję za prawie rok wspólnej gry.
- Przykro mi to słyszeć. Nie sądziłem, że gra w tej sesji jest dla Ciebie taka katorgą. Wyglądało mi, że Stefan jest mocno zaangażowany w to co się dzieje na sesji. Ale jeśli tak nie było i sesja stała się od tak dawna dla ciebie przykra i ciężka do zniesienia no to oczywiście masz rację. Nie ma co grać na siłę i wbrew sobie. Jeśli jednak widzisz jeszcze jakieś światełko w tunelu to prosiłbym cię o nie podejmowanie pochopnych decyzji. Wtedy daj znać tu albo na pw gdybyś chciał coś obgadać.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-03-2024, 08:26   #478
 
Dekares's Avatar
 
Reputacja: 1 Dekares nie jest za bardzo znany
Mistrzu powiem tak Twoja odpowiedź na sugestie co do obciążenia w ostatnim moim poście jest IDEALNYM przykładem na to dlaczego nie mam siły dłużej z Tobą grać.
Przecież piszę w swoim poście o tym, że kary do niektórych statystyk od obciążenia powinny się pojawiać po czasie, np, po określonej ilości poruszania się. a Ty mi piszesz taką mowę trawę że przecież liczy się właśnie niby w dłuższej perspektywie i że to logiczne że w dłuższej perspektywie się pojawia kara do wszystkich statystyk... .
No właśnie w Twoim brudnopisie nie pisze że kary pojawiają się po jakimś marszu czy czymś tylko że z momentem przeciążenia się i są do wszystkich stasystyk.
To Sprowadza się do tego że Ferdek stoi przy stole, na stole leży włócznia, Ferdek ma w ręku średnią tarcze(2sloty) ma 30 Krzepy i poprzez to ma trzy sloty ekwipunku do wykorzystania czyli przy czwartym zacznie się przeciążać, dając sobie -10 do wszystkich testów.
eCzyli jak weźmie włócznie ze stołu to momentalnie będzie mieć - 10 do statystyk. W momencie w którym weźmie włócznie już nie rzuci testu przeszukiwania pomieszczenia na swoje 30 INT tylko na 20 bo magicznie nagle gorzej widzi i kojarzy, nie nastąpił żaden marszy, nie mineły jakieś godziny w których zdążył się zmęczyć noszeniem tej włóczni.
Tak to jest napisane w brudnopisie.
Jak pisałem nie mam nic przeciwko żeby miał momentalnie zmniejszoną szybkość poruszania się czy np. gorzej mu się pływało bo to logiczne ale zmniejszanie statów umysłowych czy WW albo US momentalnie po wzięciu czegoś do ręki i przy tak drakońskich limitach jest po prostu idiotyczne.


Napisałem propozycje rozwiązania ale Ty Mistrzu nawet się do niej nie odniesiesz tylko udajesz, że jest inaczej.
I nie interesuje mnie że TY zdając sobie sprawę że te zasady są idiotyczne(sam przyznałeś mi na PW jak pytałem się o ekwipunek oddziałów i ile mają minusów jak podliczy się ten ekwipunek, że "nie liczysz im wszystkiego szczegółowo", czyli jak dla mnie nie stosujesz własnej mechaniki bo zdajesz sobie sprawę że oględnie mówiąc nie sprawdza się) i panuje niepisana umowa że niestosujesz pewnie tych zasad zawsze( takie miałem odczucie od początku sesji że po prostu przez większość czasu zawieszasz działanie tych zasad bo sam zdajesz sobie sprawę że nie zdają egzaminu ) to nas graczy stawia w sytuacji że musimy liczyć na to że akurat nie będziesz czegoś liczył albo że nie wiemy czy coś liczysz czy nie.
Cała ta dyskusja toczyła się(i mam nadzieje że reszta będzie jeszcze ją toczyć aż do skutku) żeby te rzeczy zapisać na papierze. Żeby gracze mieli jasność że grają w rozsądną grę a jakąś groteskę.


Kończę bo naprawę szkoda mi już na to czasu, prawie rok przepuściłem tutaj na takich daremnych dyskusjach niczym krew w piach i nie mam zamiar dłużej.
 
Dekares jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-03-2024, 10:46   #479
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
@Dekares

Cytat:
Mistrzu powiem tak Twoja odpowiedź na sugestie co do obciążenia w ostatnim moim poście jest IDEALNYM przykładem na to dlaczego nie mam siły dłużej z Tobą grać.
- No jak czytam to mam podobnie.


Cytat:
Przecież piszę w swoim poście o tym, że kary do niektórych statystyk od obciążenia powinny się pojawiać po czasie, np, po określonej ilości poruszania się. a Ty mi piszesz taką mowę trawę że przecież liczy się właśnie niby w dłuższej perspektywie i że to logiczne że w dłuższej perspektywie się pojawia kara do wszystkich statystyk... .
- No tak. Zapytałeś o coś, rzuciłeś jakiś argument w sprawie tego obciążenia a ja się do tego ustosunkowałem. Napisałem jak ja to interpretuję w praktyce. Możesz się z tym nie zgadzać. Ale nazywanie tego "mową trawą" to okazanie braku szacunku wobec mnie.

- I w praktyce na ten prawie rok sesji nie przypominam sobie przypadku w jakim byłby jakiś test związany z przeciążeniem który wystąpiłby natychmiast po wzięciu bagaży na plecy. Może coś źle pamiętam. Ale zawsze on występował "jakiś czas" po ruszeniu w drogę. Zwykle czas liczony w godzinach. Czyli zgadzałoby się z tą wykładnią tego zapisu jaki podałem wczoraj.


Cytat:
No właśnie w Twoim brudnopisie nie pisze że kary pojawiają się po jakimś marszu czy czymś tylko że z momentem przeciążenia się i są do wszystkich stasystyk.
To Sprowadza się do tego że Ferdek stoi przy stole, na stole leży włócznia, Ferdek ma w ręku średnią tarcze(2sloty) ma 30 Krzepy i poprzez to ma trzy sloty ekwipunku do wykorzystania czyli przy czwartym zacznie się przeciążać, dając sobie -10 do wszystkich testów.
eCzyli jak weźmie włócznie ze stołu to momentalnie będzie mieć - 10 do statystyk. W momencie w którym weźmie włócznie już nie rzuci testu przeszukiwania pomieszczenia na swoje 30 INT tylko na 20 bo magicznie nagle gorzej widzi i kojarzy, nie nastąpił żaden marszy, nie mineły jakieś godziny w których zdążył się zmęczyć noszeniem tej włóczni.
Tak to jest napisane w brudnopisie.
- No faktycznie nie jest to doprecyzowane. Wydawało mi się jako autorowi to tak oczywiste, że nie trzeba o tym pisać. Ale skoro ten temat padł to napisałem wczoraj jak ja to widzę. Nie wiem dlaczego to ignorujesz.

- Przypominam Ci, że każdy, nawet oficjalny podręcznik robiony przez rzeszę zawodowców ma luki. A co dopiero mówić o brudnopisie z homerule robionego na raty przez jednego amatora. Gdzie z jednej strony jest ciśnienie aby nie było tego za dużo by komuś chciało się to przeczytać z drugiej przeciwnie aby każdy detal był opisany "jak w podręczniku". I choćby do niedawna nie było tam dodanych modyfikatorów do walki strzeleckiej chociaż te oczywiście były stosowane od dawna nie tylko w tej sesji. Po prostu wcześniej ta sprawa nie wyszła albo nikt się o nią nie dopominał. Jak się pojawiła to teraz już jest w Brudnopisie.

- A co do modyfikatorów to ja często podaję co w danym teście było uwzględnione. Jakie skille, jakie modyfikatory za okoliczności. Za każdym razem podchodzę do tego indywidualnie. Więc gdyby było jakieś przeszukanie pomieszczenia z włócznią albo bez to też bym patrzył na konkretną sytuację.




Cytat:
Jak pisałem nie mam nic przeciwko żeby miał momentalnie zmniejszoną szybkość poruszania się czy np. gorzej mu się pływało bo to logiczne ale zmniejszanie statów umysłowych czy WW albo US momentalnie po wzięciu czegoś do ręki i przy tak drakońskich limitach jest po prostu idiotyczne.
- No to jest idiotyczne. No ale ja tego zapisu tak nie interpetuję. Tłumaczyłem wczoraj jak ja to widzę. A Ty dalej swoje.


Cytat:
Napisałem propozycje rozwiązania ale Ty Mistrzu nawet się do niej nie odniesiesz tylko udajesz, że jest inaczej.
- Ja się nie odniosłem do jakiejś Twojej propozycji? A której? Weź zacytuj. Bo wydaje mi się, że odpisałem na wszystkie. Ale ostatnio tyle się działo i w realu i w sesji, że może coś przegapiłem. Jeśli tak to przepraszam ale jeśli ją tu wskazesz to postaram się do niej odnieść.



Cytat:
I nie interesuje mnie że TY zdając sobie sprawę że te zasady są idiotyczne(sam przyznałeś mi na PW jak pytałem się o ekwipunek oddziałów i ile mają minusów jak podliczy się ten ekwipunek, że "nie liczysz im wszystkiego szczegółowo", czyli jak dla mnie nie stosujesz własnej mechaniki bo zdajesz sobie sprawę że oględnie mówiąc nie sprawdza się) i panuje niepisana umowa że niestosujesz pewnie tych zasad zawsze( takie miałem odczucie od początku sesji że po prostu przez większość czasu zawieszasz działanie tych zasad bo sam zdajesz sobie sprawę że nie zdają egzaminu ) to nas graczy stawia w sytuacji że musimy liczyć na to że akurat nie będziesz czegoś liczył albo że nie wiemy czy coś liczysz czy nie.
- Wychodzę z założenia, że oddziały mają zestaw statów i ekwipunku gotowy do użycia jak na polu walki. Równie dobrze mogliby mieć po te 10 pkt więcej w statach i być przeciążeni o 10. Na to samo by wyszło. Jak wychodzi na to samo to po co się w tym grzebać? Zwłaszcza, że chodzi o masową skalę a nie po pojedyncze osoby.

- Poza tym mają uproszczony ekwipunek. Rozpisany głównie pod walkę na polu bitwy. Nie widzę sensu ani potrzeby rozpisywać im każdą miskę i koca. Stąd są jednorodni. I najczęściej podróżują "na lekko" gdy ich bambetle są przewożone w taborach. Ale jak maszerowali z plecakami jak ostatnio BG to też mieli te same modyfikatory za obciążenie. Nie widze w tym nic zdrożnego ani sprzecznego z mechą i logiką. To, że całe grupy są liczone w uproszczony sposób to nie jest żadna nowość w RPG. W skrimishach i bitewniakach też nie.

- A co ja liczę w danej sytuacji albo nie to zazwyczaj Wam podaję. Albo pod postem fabularnym gdzie jest opisana mecha jakiegoś rzutu albo w komentach. Jeśli są jakieś niejasności to zawsze możecie zapytać. Nawet przed rzutem lub jakąś sytuacją jak coś by mogło wyglądać z mechy. Ja raczej odpowiadam na takie pytania.



Cytat:
Cała ta dyskusja toczyła się(i mam nadzieje że reszta będzie jeszcze ją toczyć aż do skutku) żeby te rzeczy zapisać na papierze. Żeby gracze mieli jasność że grają w rozsądną grę a jakąś groteskę.
- Postaram się edytować ten zapis o obciążeniu aby uwzględnić to o czym tu mowa. Czyli, że chodzi o zmęczenie bagażem i efekt niekoniecznie jest natychmiastowy po wzięciu o 1 slot więcej.

- Jeśli jeszcze jest coś do omówienia to dajcie znać.




Cytat:
Kończę bo naprawę szkoda mi już na to czasu, prawie rok przepuściłem tutaj na takich daremnych dyskusjach niczym krew w piach i nie mam zamiar dłużej.
- No cóż Dekares. Jeśli pomimo moich wyjaśnień nie zmieniłeś zdania no to niech i tak będzie. Wtedy dzięki za zmajstrowanie KP i 10 miesięcy intensywnej gry barwną postacią. No i powodzenia w innych sesji. Ale jeśli chcesz to oczywiście dalej możesz zostać i grać dalej.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-03-2024, 12:48   #480
 
Cioldan's Avatar
 
Reputacja: 1 Cioldan nie jest za bardzo znany
Nie byłem w stanie wchodzić tutaj przez jakiś czas, dużo się działo u mnie w pracy i domu, ale widzę, że trochę tutaj przeoczyłem.

Cytat:
Napisał Dekares Zobacz post
Dałem dwa odpisy w pogadankach. Dodałem tylko propozycje żeby Eponia zabrała z sobą na koniu Harpie do leczenia. PO za tym muszę zaznaczyć że te sugestie to tylko za aprobatą Cioldana, bo nie chce mu rozporządzać jego pomocniczką
Elfka oczywiście weźmie tego psa. Nie wiem do końca jak, ale że inne rzeczy z konika spadają, to może nie będzie przeciążony. He he.... Także, jak grasz dalej, to ten tekst z pogadanki przeklej po prostu, możesz dopisać, że elfy się zgodziły na taką akcję. Ja u siebie przejdę od razu do opisu Eponii, która pędzi z pieskiem do grupy Petry...


No, a rozmowy o przeciążeniu.
Ja tu znów opowiem się za zasadami z oryginalnego podręcznika + w którymś dodatkowym są fajnie rozpisane praktycznie wszelkie możliwe rzeczy to zabrania w średniowieczu. Gorzej tam sprawa z pancerzem wygląda, ale też jest do zaakceptowania.
Mi zależało na łucznictwie. Ostatecznie trafiło to do brudnopisu i to jeszcze w dodatku po mojej myśli. Także ja już ochłonąłem ;D.
Pip, Zauważyłem jedno. Że dla Ciebie to jest jasne. No i świetnie! To dobrze o Tobie świadczy, bo znaczy, że wiesz o czym piszesz. Jednakowoż, my nie mamy wglądu w Twe myśli i rozważania. Stąd coś co jest oczywiste dla Ciebie, bo sam to wymyśliłeś, z zasady nie jest oczywiste dla innych.
Tak jak w sesjach stacjonarnych, ekwipunek praktycznie jest zbędny i się go naprawdę mało używa. Bo to może zostać w domu, to w pracy, to wziął tamto zostawił. Zawsze da się to jakoś dogadać, albo w deklarkach dookreślić szybko. Tak w sesji, gdzie neizbędne są akcję grupowe, to pojawiają się problemy, bo jest to dziwne, że na przykład miecz waży tyle co koc.
Dekares, daj znać co zamierzasz dalej.
Mirekt, czy Ty nas tu czytasz? .

DEKLARKI
- standardowo, elfy używają wszelakich sposobów by dostrzec zagrożenie bądź wroga. poszli lasem bo i ruiny są w lesie, ale też sami będą trochę chronieni przez drzewa.
- pozwoliłem sobie na scenkę z Eponią i Inkwizytorami, bo nic o niej nie wspominali, a na pewno się minęli
- Lindara stara zawsze współpracować z Duivelem i gdy jedno patrzy w lewo, to drugie w prawo
- nie wiem kto pójdzie z nimi, ale zakładam, że parę ludzi na pewno :P, bo to zdecydowanie łączy się ze zwiadem tamtej zasadzki

Pozdro!
 
Cioldan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:42.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172