| O tworzeniu Profesji.
Ten artykuł postanowiłem napisać, kiedy zobaczyłem autorską klasę wiedźmina do neuroshimy. Załamałem się wtedy, bo owa profesja złamała wszystkie niepisane zasady, którymi zawsze kierowałem się podczas tworzenia klas na potrzeby moich kampanii. |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 1 | 12 048 |
01-08-2008 10:57 Verax | |
|
| Ciężar sesji – gracz, mistrz gry czy wszyscy razem? Czyli odpowiedzialność za rozgrywkę, jej przebieg oraz czy będzie udana. Zwykle leży na barkach mistrza gry który niczym Atlas dźwiga ją niestrudzenie. Czy tak zawsze musi być? Kiedy gracze siedzą i czekają aż wpadnie im jakieś zadanie w łapska jak to zwykle bywa lub zostaną... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 8 | 11 990 |
13-01-2008 14:50 Johan Watherman | |
|
| Tworzenie sensownych artefaktów
Tworzenie artefaktów.
Oczywistym jest, że chyba żaden system nam nie podstawia gotowych rzeczy i artefaktów (czyli super broni lub zbroi). Te trzeba samemu planować. O ile o broń zwykła nietrudno, bowiem wystarczy sięgnąć po różne podręczniki... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 9 | 11 921 |
05-10-2009 07:22 Kelly | |
|
| O odgrywaniu postaci w PBF słów kilka
O ODGRYWANIU POSTACI W PBF SŁÓW KILKA
Jeżeli nigdy nie grałeś w PBF i chcesz zacząć te przygodę, to warto abyś przeczytał ten tekst do końca. Jeżeli masz trochę doświadczenia, ale wciąż czujesz, że czegoś... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 7 | 11 667 |
11-07-2013 10:02 Kelly | |
|
| Relacje MG a Gracz
Wstęp
Zapewne każdy MG stanął kiedyś przed faktem nieudanej sesji. Coś brakowało, nie było uśmiechów a jedynie sporo rutyny. Krótko mówiąc, sesja ssała.
Poniższy artykuł postara się omówić ten problem, i podać parę propozycji rozwiązania... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 3 | 11 662 |
28-02-2008 13:37 DogGhost | |
|
| Postapo i "bliskie" SF - broń Jeśli w postapo walczymy z maszynami byłoby ciekawiej gdyby miały one jakąś odmienną od obecnie używanej technologie. Podobnie w przypadku “bliskiego” Science Fiction (czyli bez olbrzymich przełomów w fizyce). Zapewne wielu MG sobie pomyślało że fajnie byłoby w sesji wprowadzić... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 605 |
12-05-2018 12:49 Leminkainen | |
|
| Potwór Tygodnia #6: Zguba Grymuarów Zgubą Grymuarów określa się rodzaj częściowo organicznego kryształu, który wymknął się spod kontroli i zaczął bez nadzoru żywić się żywymi stworzeniami.
Więcej pod linkiem. |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 496 |
01-05-2020 18:33 Zormar | |
|
| Metoda kija i marchewki
Tekst z Magazynu "Esencja" nr 3/2002 rok Autor :Leszek "Leslie" Karlik
Metoda kija i marchewki
czyli "Nie wczuwałeś się w postać? No to nie awansujesz na następny poziom!"
(z cyklu 'Realizm w RPG') |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 191 |
05-10-2005 17:03 Darken | |
|
| Intuicja Gracza
Środa, 30 listopada, roku ludzkiego 2005. Siedzę przed urządzeniem, które ludzkość od zeszłego tysiąclecia zwykła nazywać komputerem. Poszukuje zajęcia ciekawszego niż liczenie naprężeń normalnych w układach statycznie niewyznaczalnych. Przez dłuższy czas bez efektu. W końcu... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 093 |
30-11-2005 19:17 metalslave | |
|
| To ja mu mówię... Tekst z magazynu "Esencja"
nr 2/2002
Autor: Leszek "Leslie" Karlik
To ja mu mówię...
czyli po co komu umiejętności rozmowy?
(z cyklu 'Realizm w RPG') |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 10 960 |
05-10-2005 16:59 Darken | |
|