Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-04-2015, 12:27   #51
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
A wiecie co ja Wam powiem?

Jak gracz nie chce/nie umie nauczyć się mechaniki, to jest jeszcze mały pikuś. MG zwykle potrafi to nadrobić...

Ale jak gracz nie chce poznać/zaakceptować podstawowych realiów settingu... to dopiero jest *&^@$!#!#!*@ problem
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 12:37   #52
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
Racja, racja Autumm...

Kostkologia wywołuje ten dreszcz emocji kiedy robisz coś niebezpiecznego i czasem wiesz że los postaci jest w rękach Boga Kości, bo jak k10 przetoczy się nie na tę ścianę co trzeba, to twoja postać traci rękę/nogę/głowę, co może stanowić pewne utrudnienie w dalszej podróży. Nagrodą jest euforia kiedy śmierć jeno posmyra Cię swoim włochatym paluchem po karku. Np. kiedy bełt który miał trafić cię w gardło, zaczepa się i więźnie w kolczudze która stanęła mu na drodze. Było blisko, mogło być tragicznie i MG nic do tego nie miał. On tylko wystrzelił ten pocisk z rąk NPCa, a kości już ustaliły resztę.

Wymusza to też rozważniejsze działania i myślenie nad kolejnymi krokami, jeśli zależy Ci na postaci.
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 13:08   #53
Banned
 
Reputacja: 1 Eryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodze
@ Tadeus

Więc możesz chyba powiedzieć, że jednak sesje stały się lepsze, przynajmniej tak wnioskuję z twojego opisu, bo skoro tyle ciekawych rzeczy dzieje się dzięki mechanice i jest to napięcie, no to jest fajniej.
Mi by do tego wystarczyła prosta mechanika w zupełności, taka jak na przykład w Warhammerze 2ed. Przynajmniej na w miarę prostą wygląda.
 
Eryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 13:32   #54
 
Tadeus's Avatar
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Jest i druga strona. Głupia nudna potyczka ze słabymi popychadłami może toczyć się w nieskończoność, bo wychodzą lipne rzuty, gracze mogą się załamywać, bo zrobili wojownika weterana tysiąca bitew, któremu jednak na sesji jakoś nie udaje się wykazać w żadnej z nich. Ktoś tam ma konkretną wizję swojej postaci, ale jednak mechanika go mocno ogranicza i ciągle sprowadza na ziemię.

W przypadku braku mechaniki, dobry MG po prostu widzi w czym gracze się wyspecjalizowali, jakie mają cele i jakie wydarzenia przyniosą im satysfakcję. I przydziela im odpowiednio motywującą ilość sukcesów i porażek. Ma również możliwość takiego ustawienia wydarzeń, by były jak najbardziej dynamiczne i filmowe.
 
Tadeus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 13:43   #55
 
Raist2's Avatar
 
Reputacja: 1 Raist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputację
@Tadeus, Eryk.
Kumpel grał w Warhamca 1ed. Wielkie oblężenie krasnoludzkiej twierdzy, armia goblinoidów, kontra (wiadomo) krasnoludy i postacie graczy, jeden grał krasnoludem, drugi elfem. Zaczyna się akcja, widzą jak jakiś szaman goblinów przywołał demona, na to elf "Strzelam do tego demona" no to sobie strzelił..... po sesji (2min później) mg mówi im że ten demon miał być final bossem, mieli się z nim tłuc i tłuc, a ten go ściągnął jednym strzałem, takiego miał farta no kościach.
Inna sytuacja też w warhamcu, ta sama dwójka graczy plus ja i mój brat, ja grałem halfingiem, brat.... elfem bodajże, jeden z tamtych graczy znów krasnoludem. Wyskoczyło na nas kilka szkieletów, chyba 3, rzut na odwagę, krasnolud ucieka, elf ucieka a niziołek sobie stoi i zastanawia się czemu tamci uciekają. Chwilę później jak tamci się opanowali, nie pamiętam dokładnie, albo trafiliśmy na gobliny, albo wróciliśmy się do tych szkieletów. Dochodzi do walki, w końcu został jeden szkielet który tłucze się z postacią mojego brata, no to mówię "Strzelam do szkieleta.... szkieletu.... z procy" pudło, "Rzucaj czy nie trafisz swojego" słowa mg, trafienie, obrażenia: k6= 6, przerzut, 6, przerzut, 6, przerzut, 6, przerzut, 6, przerzut, 4, co łącznie daje 34, po drugim rzucie nie było sensu turlać ale wszyscy byli ciekawi ile mi wyjdzie..... no i oczywiście wszyscy w śmiech
Inna sytuacja tym razem w DnD 3.0, gracze: ja i brat, walka z bossem, sytuacja taka sama jak w pierwszym przykładzie, wyciągam łuk, wyciągam strzałę, kryt, prosto w serce, mg powiedział że żeby ją zatłuc musiałem wyrzuć tak żeby ta (konkretna) strzał przebiła jej serce. Walka miała trochę zająć, a boss nawet nie zdążył kiwnąć palcem.

Dzięki kostkom gra jest mniej przewidywalna i dzięki temu zabawniejsza.
 
Raist2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 13:43   #56
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
MG może też w razie potrzeby naginać mechanikę zależnie od potrzeb, żeby uniknąć takich głupot. Byle z głową, aby jej nie łamać...
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 13:49   #57
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Autumm Zobacz post
Ale jak gracz nie chce poznać/zaakceptować podstawowych realiów settingu... to dopiero jest *&^@$!#!#!*@ problem
Ciekawe sformułowanie... Tylko się pojawia kilka pytań:
- Realia to sugerowany sposób gry? WOD to emo, a DND to planszówka?
- BG nie może się buntować? Nie może dążyć do zmiany zastanej rzeczywistości?
- Jak MG wybierze tzw. kolor (takie pojęcie z Neuroshimy) to nie można mu dorzucać domieszek innego?

Cytat:
Napisał Cattus Zobacz post
MG może też w razie potrzeby naginać mechanikę zależnie od potrzeb, żeby uniknąć takich głupot. Byle z głową, aby jej nie łamać...
Toż to munchin!
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 03-04-2015 o 13:52.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 13:56   #58
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
@archiwumx:

Pytanie jest tak bardzo nie na temat, że nie wiem nawet, co odpowiedzieć.

 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 03-04-2015 o 13:58.
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 14:13   #59
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Dochodzi do walki, w końcu został jeden szkielet który tłucze się z postacią mojego brata, no to mówię "Strzelam do szkieleta.... szkieletu.... z procy" pudło, "Rzucaj czy nie trafisz swojego" słowa mg, trafienie, obrażenia: k6= 6, przerzut, 6, przerzut, 6, przerzut, 6, przerzut, 6, przerzut, 4, co łącznie daje 34, po drugim rzucie nie było sensu turlać ale wszyscy byli ciekawi ile mi wyjdzie..... no i oczywiście wszyscy w śmiech
Czy czasem w WFRP 1 co przerzut obrażeń nie należy ponownie wykonywać testu US / WW?

Cytat:
MG może też w razie potrzeby naginać mechanikę zależnie od potrzeb, żeby uniknąć takich głupot. Byle z głową, aby jej nie łamać...
A po co unikać głupot?
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor, Pliman
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-04-2015, 14:14   #60
 
Aramin's Avatar
 
Reputacja: 1 Aramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie cośAramin ma w sobie coś
Cytat:
W przypadku braku mechaniki, dobry MG po prostu widzi w czym gracze się wyspecjalizowali, jakie mają cele i jakie wydarzenia przyniosą im satysfakcję. I przydziela im odpowiednio motywującą ilość sukcesów i porażek. Ma również możliwość takiego ustawienia wydarzeń, by były jak najbardziej dynamiczne i filmowe.
Na LI raczej nie poprowadziłbym sesji z pełnoprawną mechaniką. W świecie realnym sesje bez mechaniki prowadziłem od wielkiego dzwona jako odstępstwo od reguły. Pech na kościach faktycznie może się zdarzyć i frustrować, ale dodaje smaczku i adrenaliny do gry. Bez mechaniki gra to film MG, który gracze oglądają sobie bo wszystko zależy od jego widzimisię. Ja osobiście wolę jak wydarzenia na sesji same toczą się w filmowy sposób niż gdy MG "reżyseruje" grę dla dobra funu. Widziałem próby takiego tworzenia filmowości na przekór graczom i mechanice wbrew i jestem o nich jak najgorszego zdania.
Mechanika jest po to żeby dodać losowości i elementów gry. Wszystko jest rzeczą gustu, ja osobiście wolę jednak tradycyjny Roleplay, a nie storytell.

EDYTA:podczas mojego pisania posta pojawiło się co najmniej dziewięć wpisów o.O
 
Aramin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:14.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172