Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage Hydepark
Zarejestruj się Użytkownicy

Savage Hydepark Pisz tutaj jeśli nie wiesz, w jakim dziale umieścić swoją wypowiedź.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22-07-2013, 23:26   #21
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
JP... powinieneś iść na polityka. Naprawdę

Radagast stawia proste pytanie, któe nawet cytujesz, a Ty odpowiadasz na zupełnie inne pytanie...

Nie pytamy czy podręczniki różnią się bardzo czy nie bardzo. Pytamy czy skoro się różnią (a sam piszesz, że się różnią) to czy (a jeżeli tak to jaka) jest różnica pomiędzy uczeniem się dwu mechanik różnych systemów a uczeniem się dwu mechanik Savage'a???

Bo - naprawdę - każda mechanika sprowadza się do cechy, modyfikatory, dodatki i testy. Nie ma tam nic więcej. A czy cech jest 6 czy 16, modyfikatorów 5 czy 21, a dodatków wcale, albo mnóstwo to już zupełnie inna bajka...

Co daje mi ta wspólna mechanika? Która wspólną nie jest, bo się różni w zależności od tego czy owego. Ale z drugiej strony wymusza pewien sposób prowadzenia, konwencję, konstrukcję postaci - a wiec mnie ogranicza w stosunku do pierwotnego systemu...


Jak powiedziano prowadzić można wszystko i na wszystkim. Do jednostrzałów lubie mechanikę CUDu - przekonaj mnie, ze powinienem używać mechy Savage'a...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-07-2013, 09:01   #22
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Ok to opiszę to prościej i w trochę inny sposób. Odpowiedź jest naprawdę logiczna. Oczywiście, że dla kogoś kto nie zna Savage Worlds nie będzie miało to znaczenia czy nauczy się settingu SW czy jakiegoś innego systemu. W rzeczywistości jednak czy nigdy nie próbowaliście żadnego dodatku do żadnej fabularnej gry RPG? Zazwyczaj posiadają one jakieś nowe zaklęcia, klasy, przedmioty, przygody, a nie raz nawet alternatywne zasady. Mimo to uczycie się ich i czytacie je bo rozszerzają one już znany wam świat. Dla przykładu, czy jeśli znalibyście mechanikę d20 perfekt, to czy woleli byście grać na niej w Mutant & Mastermind (RPG w którym gramy np superherosami) czy uczyć się na nowo SW dla Almanachu Superbohaterów? Oczywiście brzmi to trochę jako przykład przeciwko SW, ale chodzi tylko o sam fakt, że jeśli znasz dobrze mechanikę to o wiele łatwiej jest zrozumieć gry na niej oparte. Dlatego zaznaczałem, że podstawowe zasady SW tak naprawdę się nie zmieniają.

Poza tym dla innego przykładu pokazującego dlaczego łatwiej jest grać we wszystko na jednej mechanice niż uczyć się za każdym razem nowej, jest chociażby tworzenie samej postaci. Chcąc stworzyć postać do Warhammera, muszę poczytać zasady o profesjach, skillach, atutach i ogólnym ich rozkładaniu. Jeśli potem zechcę zagrać w WoDa, to znów muszę się uczyć jak w tym systemie działa tworzenie postaci. Człowiek może się zakręcić na najbanalniejszych rzeczach." Co to jest Kabała? Przecież nie było tego w innym systemie. Aaaa to taka nazwa dla grupy graczy w Magu, teraz rozumiem....". Potem zechce się zagrać w D&D i już w ogóle można spędzić parę dni nad zapoznawaniem się z mechaniką tworzenia postaci. Weźmy teraz dla porównania SW. Chcę zagrać w Evernighta (setting fantasy), więc tworzę postać według zasad z podręcznika podstawowego. W settingu mam dodatkowe przewagi/zawady itp. które mogę lecz nie muszę wykorzystać. Jeśli potem zechcę przesiąść się na Nemezis (setting SF) to znów robię postać dokładnie tak samo, mam tylko inne dodatkowe przewagi/zawady, sprzęt, ale również mogę dalej opierać się i na samej podstawce (jest uniwersalna dla każdego settingu). Jest to odpowiedź na pytanie dlaczego wygodniej jest grać z SW do wszystkiego niż uczyć się za każdym razem nowego systemu. Oczywiście nie dotyczy to tylko tworzenia postaci ale jest to jeden z prostych przykładów. Pomijając już sam fakt który ktoś tutaj podał, że do SW postać robi się w parę minut.

Cytat:
Jak powiedziano prowadzić można wszystko i na wszystkim. Do jednostrzałów lubie mechanikę CUDu - przekonaj mnie, ze powinienem używać mechy Savage'a...
Nie twierdzę, że mechanika SW jest ogólnie lepsza od innych i, że bardziej Ci się spodoba. Chodzi tylko o jej uniwersalność jak opisałem powyżej. Można ją implementować do dowolnego świata i realiów, bez potrzeby wielkich modyfikacji, dzięki czemu ucząc się jej raz, samej podstawki, czy nawet jazdy próbnej, możesz grać w dowolnym świecie. Będą one posiadały swoje charakterystyczne i klimatyczne dodatki, ale nie będziesz miał praktycznie nigdy przymusu z nich korzystać i będziesz mógł i tak opierać się na zasadach z podręcznika podstawowego. Elementami dodatkowymi dla samego świata zajmie się MG, a gracz po prostu skupi się na zabawie.

Jeżeli mechanika CUDu (chyba jej nie znam, albo po prostu nie kojarzę po nazwie) jest równie uniwersalna, i prosta co SW to oczywiście jest to po prostu alternatywa, którą jedni będą woleli a inni nie i tutaj nie będzie po co dyskutować o tym czy biała piłeczka jest lepsza od czarnej
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 23-07-2013 o 09:06.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-07-2013, 15:23   #23
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 1 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Cytat:
Dla przykładu, czy jeśli znalibyście mechanikę d20 perfekt, to czy woleli byście grać na niej w Mutant & Mastermind (RPG w którym gramy np superherosami) czy uczyć się na nowo SW dla Almanachu Superbohaterów?
Wolałbym się uczyć nowej mechaniki. Zawsze to dodatkowa frajda

Cytat:
Chcąc stworzyć postać do Warhammera, muszę poczytać zasady o profesjach, skillach, atutach i ogólnym ich rozkładaniu.
No właśnie - dzięki temu młotek jest dość unikalny i ciekawy! Żadna konwersja na SW jaką widziałem (fakt, tylko dwie przejrzałem) nie zachowuje w ogóle tego elementu. Za dużo trzeba by modyfikować mechanikę SW, nie jest ona przystosowana do takiego rodzaju rozwoju jak w młotku.

Cytat:
Co to jest Kabała? Przecież nie było tego w innym systemie. Aaaa to taka nazwa dla grupy graczy w Magu, teraz rozumiem....
No i co w tym złego? Terminologia, nazwy - to wpływa na klimat.

Cytat:
Jeśli potem zechcę przesiąść się na Nemezis (setting SF) to znów robię postać dokładnie tak samo, mam tylko inne dodatkowe przewagi/zawady, sprzęt, ale również mogę dalej opierać się i na samej podstawce (jest uniwersalna dla każdego settingu).
No, w przypadku tak różnych klimatów (Sf, Fantasy) wypadałoby aby różnice dotyczyły czegoś więcej niż innych zestawów sprzętu oraz wad/zalet...

Niestety, mechanika uniwersalna nie jest idealna, jaka by nie była. Równa w dół, kasując fajne elementy mechanik konkretnych systemów.
O, taki przykład - znasz Dzikie Pola, szczególnie pierwszą edycję? Mechanika była średnia, ale poprawna, plus genialna walka szablą. Jak by to wyglądało w SW? Trzeba by zrobić nakładkę zmieniającą 99% zasad walki SW albo skasować jeden z fajniejszych motywów systemu. Obie opcje złe i niepotrzebne.
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-07-2013, 15:37   #24
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
I ja się naprawdę z tym co piszesz zgadzam.
I tak, jak znam mechanikę d20 to wolę settingi o tą mechanikę oparte właśnie dlatego, że ją znam i tworzę postać wg znanych schematów.

Tylko - sam piszesz o różnych rzeczach. Najpierw porównujesz SYSTEM z SYSTEMEM (WH z WoD) i piszesz, ze źle bo trzeba się uczyć dwu; a potem porównujesz SETTING z SETTINGIEM (Evernight z Nemesis) i piszesz, że w Savage jest super, bo zawsze tak samo. Nie widzisz tu sprzeczności?

Do takiego porównywania weź proszę albo settingi DDkowe (FR i Ravenloft), które siedzą na d20 i można je spokojnie "po Savage'ovemu" porównać z choćby Star Law na d20 Future czy Drawning Star na d20 Future Tech. To można pisać o identyczności zasad d20 i "dokładkach" z d20F czy d20FT...
Podobnie można dowodzić identyczności zasad w uniwersum WoD i spójności chociażby z Ars Magicą (d10 system)...

I tu mamy tą samą uniwersalność mechaniki, której dowodzisz w Savage'u. Jak napisałem wcześniej - każda Pliszka swój ogonek chwali...


Interesuje mnie co innego: Podaj SETTING Savage'a który jest odpowiednikiem grania wampirem / wilkołakiem / changelingiem z uniwersum WoD? Jest? Nie ma. To - skoro nie ma - po co mam przerabiać istniejącą mechanikę na mechanikę Savage'a?
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-07-2013, 17:19   #25
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Uniwersalność odbiera oryginalność.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2016, 11:45   #26
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Raist2 Zobacz post
Anime szkolne z mocami. Już wyjaśniam co mi mniej więcej chodzi po głowię. High school, dzień jak co dzień, idziemy do szkoły, zadowoleni czy nie to już kwestia indywidualna, spotykamy się z kolegami, rozmawiamy, śmiejemy się, uczymy, zakochujemy się (a co?), zwykłe życie zwykłego japońskiego animowanego nastolatka. ALE niektórzy z tychże nastolatków [(czyt. gracze i antagoniści (jeśli jacyś)] nie są tak do końca zwyczajni, czy to już odkryli, czy dopiero odkryją że mają w sobie jakieś moce, czy to magia, czy to inna chikara to już kwestia do omówienia. Oczywiście nikt poza zainteresowanymi nie wie że świat nie kończy się na nauce i pracy dla dobra społeczeństwa. Coś w ten deseń.
EDIT DOWN: Nie licząc Savage Worlds'a, nie trawię tej mechaniki.
No broń bosze nie na Savage Worlds Jak można chcieć rzucać kostką k4 albo k6 zamiast k100 kiedy spotykasz się ze znajomymi w sesji anime. I te skille bleee kompletnie się nie nadają do rozmów między postaciami Nie ma to jak powiedzieć, że ma się ochotę na sesję z dużym naciskiem na storytelling ale byle nie na X mechanice bo nie będzie mi do tego pasowała . W tym co opisałeś można by równie dobrze całkiem sobie darować mechanikę albo rzucić k4 i wybrać efekt z 4 opcji dostępnych jak w jRPGach No ale spoko standard, przywykłem już do takich sensownych wyjaśnień do czego się Savege nie nadają czyimś zdaniem
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2016, 11:55   #27
 
Raist2's Avatar
 
Reputacja: 1 Raist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał JPCannon Zobacz post
No broń bosze nie na Savage Worlds Jak można chcieć rzucać kostką k4 albo k6 zamiast k100 kiedy spotykasz się ze znajomymi w sesji anime. I te skille bleee kompletnie się nie nadają do rozmów między postaciami Nie ma to jak powiedzieć, że ma się ochotę na sesję z dużym naciskiem na storytelling ale byle nie na X mechanice bo nie będzie mi do tego pasowała . W tym co opisałeś można by równie dobrze całkiem sobie darować mechanikę albo rzucić k4 i wybrać efekt z 4 opcji dostępnych jak w jRPGach No ale spoko standard, przywykłem już do takich sensownych wyjaśnień do czego się Savege nie nadają czyimś zdaniem
Nie powiedziałem że się do tego nie nadaję. JA po prostu nie lubię tej mechaniki, nie ważne w jakim świecie, jakie realia, nie trawię jej. Nie napisałem też że musi być jakaś mechanika. Może być i storrytel z rozwiązywaniem sporów przez mg albo i przez graczy, a może też być i jak napisałeś k4 z 4 opcjami. A rzuty k100 nigdy mi nie przeszkadzały, pewnie dlatego że od nich zaczynałem przygodę z RPG, gdzie rzut k100 na test i k6 na obrażenia to akurat prosty przykład, co jak trzeba rzucać 2k20+2k12+2k10+k4? Też mi to nie przeszkadza. Mechanika WoDa gdzie masz rzuty xk10 (gdzie x to zmienna ilość kości) też mi nie przeszkadzają. Ale Savega po prostu nie trawię za całość, za ogół, za nie wiem za co, po prostu.
 
Raist2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2016, 12:12   #28
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Raist2 Zobacz post
Ale Savega po prostu nie trawię za całość, za ogół, za nie wiem za co, po prostu.
Właśnie o tego typu powodach pisałem, że już słyszałem wiele razy. "Nie wiem dlaczego", "Nie wiem co mi nie pasuje", " Po prostu mi nie pasuje i tyle" :P Najbardziej mnie załamuje tylko potem jak gram z tymi ludźmi i się okazuje, że albo MG zrobił im jakąś kaszanę, albo ktoś nie przeczytał 90% zasad. Najlepszy kwiatek jaki chyba dotąd miałem to, że ktoś nie lubi Savegy bo jak to możliwe, że kataną można zadać max k8+2 obrażeń... bo jego MG nie doczytał, że w tym systemie eksplodują kości co jest nawet w jeździe próbnej. Inny MG prowadził kampanię nawet nie czytając jazdy próbnej. Potem wysłuchiwałem od wszystkich jego graczy, że nie lubią tej mechaniki i jej nawet nie rozumieją. Dopiero jak znowu się skusili i im poprowadziłem to uznawali, że wcześniej mieli do czynienia z jakimś zmutowanym potworem a nie Savage Worlds. Może to kwestia tej uniwersalności Savegy i ilości zasad opcjonalnych których nie sposób ogarnąć na szybko. Ludzie czytają trzy po trzy je a potem dorzucają swoje jakieś dziwne pomysły i wychodzi im jakiś dziwny bajzel :P W WoDzie, Warhammerze czy innym systemie nie ma takiego problemu bo tam nie trzeba samemu wybitnie myśleć tylko kierować się konkretnym, zamkniętym zestawem zasad który nie jest stworzony do modyfikowania. No ale na pewno to nie jest temat na to Jak ktoś chce pojęczeć co mu w Savegach nie pasuje to jest do tego specjalny temat http://lastinn.info/savage-hydepark/...je-sie-do.html (Czy Savage Worlds nadaje się do...?) (Tam też sporo osób pisało dlaczego to nie trawi tej mechaniki, także idealne miejsce na takie coś ) Także można wrócić do tematu kto w co chce zagrać najbardziej.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 01-05-2016 o 12:14.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2016, 17:14   #29
Konto usunięte
 
Ulli's Avatar
 
Reputacja: 1 Ulli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputacjęUlli ma wspaniałą reputację
Ależ mam bardzo konkretne zarzuty względem SW. Nie chce mi się kolejny raz pisać tego samego, więc przekleję opinię z Rebela.

Cytat:
Nie jestem miłośnikiem SW i po przeczytaniu nowego podręcznika się nim nie stanę. Gdyby nie moje hobby kolekcjonowania podręczników bym go nie kupił.

Uzupełnienie:
Rozegrałem kilka sesji na tej mechanice. To najgorsza mechanika z jaką miałem do czynienia. W światach gdzie walczy się bronią białą, postacie są początkujące i mają komplet fuksów bzdurna potyczka może trwać nawet godzinę. Bardzo mały wpływ gracza na przebieg walki. Nie ma pełnego ataku czy przebić jak w L5K. Desperacji atak i to +2 do wyniku testu jest strasznie mizerne szczególnie na wyższych poziomach gdzie obrony są już wyższe. Rozdział ekwipunek mogli sobie odpuścić. Jest żałośnie ubogi i kompletnie nieprzydatny. "Szok" to kompletna perełka. Pamiętam opis w podręczniku przykładu stosowania "Szoku" . Można dostać szoku bo zagapi się w kobiecy dekolt. Bardzo zabawne. Kości figury nie wiadomo po co. Na niższych poziomach nie ma sensu ładowania w cechy jeśli miały by być na k6 bo i tak się rzuca kością figury k6, a zaawansowane postacie mające k12 musiały by trafić bardzo szczególne rzuty by rzucając k6 przebić wynik na k12.
Dodam jeszcze, że to wcale nie jest najprostszy system na rynku. Dużo prostszy jest Adveturers.
 
__________________
Zawsze zgadzać się z Clutterbane!
Ulli jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-05-2016, 22:34   #30
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Mam takie same odczucia jak Ulli, dodatkowo nie lubię zasady eksplodujących kości, wprowadza tylko zamieszanie przy stole. Jedyne co ratuje tę grę to stosunkowo niska cena i całkiem niezłe niektóre settingi, np. Dead Lands.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:40.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172