| [Traveller] Osadnicy - sandboxowa sesja survivalowo - kolonizacyjna [media]http://fc04.deviantart.net/fs4/i/2004/265/a/1/Arrival_by_ANTIFAN_REAL.jpg[/media] Heja!
Wakacje niedaleko, a mnie prześladuje pewien pomysł: sesji "kolonizacyjnej", która skupiałaby się mniej na osobistych przygodach BG, ale przez ich działania - na realnym wpływie na świat.
Założenia fabularne? Bardzo proste: - niezbyt odległa przyszłość, aczkolwiek postęp technologiczny umożliwia np. podróże międzygwiezdne. Żadnych Obcych, psi, czy "technomagii" (typu androidy, "pełne" AI)
- gracze lądują na nieznanym "nowym świecie" (ze wszystkimi jego wadami i zaletami) z pewnymi zasobami i muszą poradzić sobie sami, korzystając z własnych umiejętności, wiedzy i pomysłowości; zewnętrzna pomoc nie jest przewidziana - coś ala kolonizacja Ameryki przez Europejczyków, tylko IN SPACE!
- postaci będą różnorodne i definiowane raczej przez działania, a nie psychologiczne przemyślenia (co nie znaczy, że odgrywanie można olać)
- będziemy trzymać się realizmu, logiki i prawdopodobieństwa, ale nie będzie to sesja typu "sim" czyli liczenie każdego naboju, każdej jednej zapałki i rysowanie planów budynków w AutoCAD
- BG będą mieli do dyspozycji środki pozwalające na zmianę świata gry w stopniu średnio-znacznym na poziomie lokalnym (np. cięższy sprzęt budowlany, możliwość tworzenia swoich przedmiotów i wynlazków)
- mimo powyższych punktów sesja będzie się opierała na BG i ich perspektywie oraz osobistych wyborach; nie będzie to na pewna "zabawa nad mapą", w której postacie będą tylko takimi "większymi pionkami"
A techniczne: - duża początkowa liczba graczy (od 6 w górę) - sesja będzie miała zapewne sporą śmiertelność; być może (o ile będą chętni) będzie więcej niż 1 MG
- dock ograniczony do minimum ze strony MG (gracze będą mogli oczywiście dowolnie korzystać z niego w swoich ustaleniach)
- krótkie odpisy
- pełna mechanika, ale całkowicie po stronie MG (od strony gracza tylko wymagana jest wyraźna deklaracja)
- opowieść podzielona na krótkie "rozdziały" (jakieś ciągi fabularne typu jedno zadanie czy wydarzenie), po których można dowolnie odchodzić czy wracać do sesji (nie jest wymagane granie non-stop). Ma to być formuła serialu - odcinki i sezony. Pomiędzy poszczególnymi sezonami będą możliwe przeskoki czasowe, np. 5 lat naprzód
- poszczególne rozdziały miałby różny klimat - od kolonizacji, przez pogłębione sesje psychologiczne i takie z dawką akcji aż do polityki
- system 7+7 dni
- brak NPC lub szczątkowi - gracze będą sami ze sobą; dopuszczone oczywiście pvp, knucie etc., aczkolwiek warunki na pewno będą promowały współpracę
- zależałoby mi na stworzeniu pewnego "świata" (przy udziale graczy) w którym można by potem realizować inne sesje czy pomysły
Inspiracje i klimaty: BSG, saga "Mars" Bena Bovy, cykl "Ekumena" LeGuin, Master of Orion, Wieczna Wojna Haldemana etc.
Na razie jest to "draft" i badanie rynku - pomysły są i chęci, ale muszę je jakoś uporządkować i zobaczyć, co Wy chcielibyście zobaczyć. I oczywiście uporać się z innymi, pozasesjowymi rzeczami
Zapraszam do głosowania i dyskusji, rzucania pomysłów, zadawania pytań etc. Z każdy wpis - byle na temat - będę bardzo wdzięczna.
A.
PS: Czas sondy, tak jak i czas ew. rozpoczęcia sesji, nie jest na razie określony, aczkolwiek realnym terminem są 1,5 - 2 m/ce.
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05!
Ostatnio edytowane przez Autumm : 05-06-2014 o 16:37.
Powód: doprecyzowanie kilku punktów
|