Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-12-2006, 16:19   #1
 
Reputacja: 1 Bortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputacjęBortasz ma wspaniałą reputację
Wady Neuroshimy.

Po pierwsze Moloch.
Jego ogrom sprawiłby nacisk na płyty tektoniczne i przesunąłby osi ziemi.
Ilości betonu i stali jak by była potrzebna na ten twór jest tak duża że niewiem czy jest tyle stali i batonu w całych stanach.
Nie może mieć więcej niż jednego systemu głównego, a podaje się, że ma ich kilka, gdyż inaczej było by zawieszenie i trzeba byłoby zrobić mu formata.
Jego jednostki są śmieszne. Gdyby był logicznie myślącą maszyną stworzyłby coś o wiele bardziej śmiercionośnego niż żądlaki. Chodzi o funkcjonalności. Posiada najnowszą technikę jego jednostki się nie męczą można je recyklować a go spowolniono?

Po drugie Sam świat.
Co dwudziesta osoba jest zdrowa. Nie chora. Zdrowa. Oznacza to takie zapotrzebowanie na medykamenty, że w palę się nie mieści. A produkcji lekarstw nie da się uruchomić z dnia na dzień. Trzeba lat na to. Z kolei te, które przetrwały są trucizną a nie lekarstwami. Lekarstwa też mają okres ważności. A złe przechowywanie też niezbyt dobrze na nie wpływa. Ilości chorób przewlekle zakaźnych sprawia, że w ciągu miesiąca połowa ludzi ocalałych powinna mieć nie jedną a z trzy cztery choróbska. Co jeszcze bardziej zwiększa ilości potrzebnych medykamentów. A ich brak powoduje wiadomy efekt. (ŚMIERĆ)

Po trzecie: Przeżycie
Ludzie przeżyli nuklearny holokaust. No oki.
Ale nuklearno biologiczny już mniej możliwe.
A nie możliwym jest przeżycie czegokolwiek po Nuklearno Biologiczno Chemicznym holokauście. Wszystko jest trucizną! Wszystko jest napromieniowane.
Wirusy pod wpływem promieniowanie mutują. Chemia zatruwa wszystko. Niema roślin niema zwierząt niema ludzi. Dodaj Zimę nuklearną i mamy koniec. Promieniowanie nie znika tak szybko jak się wydaje.

Dalej w gamblingu mamy Broni elektronikę prochy żywności. Ale niema Czystej Wody. Której pod żywności nie można podczepić. Bez jedzenia można przetrwać z dwa tygodnie. Bez wody padniesz po maks. 7 dniach. I to dosłownie maks. Śmierci zaczyna się od 4 dnia potem już tylko doliczamy trupy.

Wada kolejna Amunicja i Broni. Ile w tych magazynach się mieści? Przetrwało ich od groma a w każdym Leki(Zdatne do użytku) Amunicja, żywności(Zdatna do użytku) no i ta wspaniała lekko tylko pordzewiała broni. Nic nie skażone nic nie napromieniowane czekało trzydzieści lat bym je wziął. Fabryki? Oki samochody, rozumiem amunicję czy broń. Lecz produkcję leków nie da się włączyć z dnia na dzień. Po za tym trzeba mieć surowce z których wytworzy się leki. A należy pamiętać że większości leków jest pochodzenia roślinnego, a nie wszystkie rośliny na lekarstwa da się hodować w teksasie.

Z tak bardziej prozaicznych rzeczy to:
Zbroja śmieciowa? (Koniec komentarza do zbroi)
Wiedza, która powinna być najważniejsza jest tak marginalnie potraktowana, że to się w pale nie mieść. Wiedze, która może pozwolić ocalić świat traktuje się jako nieprzydatną nie potrzebną i w ogóle można o niej zapomnieć. Tylko dzięki niej można by myśleć o odbudowie świata a tutaj jest tak potraktowana że wręcz zniechęca się graczy by ja posiadali.

A co do samej mechaniki jest paskudna. Punktów tyle że nie idzie zrobić wszechstronnej postać. Według mnie trzeba minimum pięciu graczy by można było przetrwać.
Mechanika Rusznikarza a i prowadzić też musi umieć,
Chemika Medyka Biologa,
Wojownika i to zarówno walczącego w zwarciu jak i na odległości.
Tropiciela zaopatrzeniowca
oraz cwaniaka do załatwiania spraw. Obecności czterech pierwszych jest konieczna czwarty to luksus.
Wiem co usłyszę że w takim razie w D&D trzeba wojownika czarodzieja kapłana i łotrzyka a i Mnich by się przydał. W D&D wojownik nie potrzebuje pozostałych by przetrwać, łotrzyk może próbować sobie radzić w głuszy, Czarodziej ma magię a kapłan też sam sobie poradzi. A w Neuroshimie niema możliwości by jeden gracz miał tyle umiejętności by przeżyć w warunkach jakie panują na pustkowiach. W D&D wody nie trzeba odkażać. W D&D jest nie skażone jedzenie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Odwodnienie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zima_nuklearna

http://kwark.if.pw.edu.pl/mtj/studen...wski/efekt.htm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bro%C5%84_chemiczna

http://pl.wikipedia.org/wiki/Bro%C5%84_biologiczna

To tyle liczę na dyskusje, głosy poparcia tudzierz sprzeciwu.
 
__________________
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.— Cyceron
Mędrzec jest mędrcem tylko dlatego, że kocha. Zaś głupiec jest głupcem, bo wydaje mu się, że miłość zrozumiał.— Paulo Coelho
Bortasz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:03.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172