| Nietypowe rozwiązania w rpg
Wstęp
Artykuł nie będzie próbował odpowiedzieć, co jest lepszym rozwiązaniem; czy mechanika oparta na zadaniach (by trafić rzuć, by wspiąć się-rzuć) czy zaś mechanika oparta o scenę/konflikt (rzut na całą walkę, rzut na wspinaczkę po górach). |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 2 | 23 184 |
23-02-2008 19:20 DogGhost | |
|
| Relacje MG a Gracz
Wstęp
Zapewne każdy MG stanął kiedyś przed faktem nieudanej sesji. Coś brakowało, nie było uśmiechów a jedynie sporo rutyny. Krótko mówiąc, sesja ssała.
Poniższy artykuł postara się omówić ten problem, i podać parę propozycji rozwiązania... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 3 | 11 653 |
28-02-2008 13:37 DogGhost | |
|
| RPG podcasting
Witam wszystkich. Chciałem przedstawić pewne stosunkowo nowe zjawisko jakim jest podcast RPG.
Słowo o podcastach:
1. Co to jest i skąd się wzięło? (Nie chcę się tu bawić w historyka ani teoretyka, zapraszam do Google i Wikipedii po dokładne... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 3 | 10 845 |
03-12-2007 22:52 kitsune | |
|
| Ciężar sesji – gracz, mistrz gry czy wszyscy razem? Czyli odpowiedzialność za rozgrywkę, jej przebieg oraz czy będzie udana. Zwykle leży na barkach mistrza gry który niczym Atlas dźwiga ją niestrudzenie. Czy tak zawsze musi być? Kiedy gracze siedzą i czekają aż wpadnie im jakieś zadanie w łapska jak to zwykle bywa lub zostaną... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 8 | 11 984 |
13-01-2008 14:50 Johan Watherman | |
|
| Idealny MG, czyli...
No właśnie. Wielu z nas marzy by takim być, lub by z takim pracować, lecz czy wiemy kogo tak właściwie „szukamy”? W tym artykule spróbuję opisać Mistrza Gry doskonałego, zaznaczając jednocześnie że są to moje osobiste refleksje, przemyślenia i wnioski. |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 6 | 12 076 |
23-02-2008 17:14 DogGhost | |
|
| Gracze - typy. Oraz "Zdanie-klucz" - słów kilka
Tak naprawdę nie ma wielu rodzajów problemów, z którymi MG muszą się potykać. Jest ich dosłownie kilka. Inna sprawa, że przyjmują wiele form, choć tak naprawdę, można je opisać jednym terminem: gracze.
idąc na sesję, gracze mają oczekiwania. Są też... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 3 | 13 924 |
13-10-2013 21:26 Komtur | |
|
| [Warsztat] Szybkie tworzenie postaci, lokacji i przedmiotów
Wstęp
W związku z objęciem przeze mnie opieki nad działem literackim, chciałabym zainaugurować cykl (mam nadzieję, że starczy mi motywacji na pisanie kolejnych części) felietonów/poradników na różne tematy związane z graniem w RPG, zarówno od strony gracza,... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 11 | 19 286 |
20-01-2014 11:12 dzemeuksis | |
|
| O pożytku z pedałowania, czyli...rower w RPG.
Dlaczego nie dwa kółka?
Jednym z praw jakiejkolwiek gry (i gry RPG nie są tu żadnym wyjątkiem) jest to, że świat w niej przedstawiony zawsze jest „bardziej” w stosunku do znanej nam rzeczywistości. Czy bardziej magiczny, czy bardziej technologiczny, czy bardziej... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 5 | 16 152 |
29-12-2013 19:18 K.D. | |
|
| [Warsztat] Pytania na sesji i światotworzenie
Wstęp
Korzystając z chwili wolnego czasu, chciałabym wrzucić kolejną notkę z cyklu „Warsztat”. W związku z tym, że czas nie jest za dużo, dziś krótko. Ale za to treściwie. Zapraszam do lektury!
Ale o co chodzi? |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 8 | 17 852 |
18-01-2014 01:04 TSF | |
|
| Potwór Tygodnia #6: Zguba Grymuarów Zgubą Grymuarów określa się rodzaj częściowo organicznego kryształu, który wymknął się spod kontroli i zaczął bez nadzoru żywić się żywymi stworzeniami.
Więcej pod linkiem. |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 478 |
01-05-2020 18:33 Zormar | |
|