|
Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-04-2011, 19:30 | #1 |
Reputacja: 1 | [Oko Yrrhedesa] Mechaniczna adaptacja Wiedźminlandu Prowadzę sesje w systemie Oka Yrrhedesa autorstwa A. Sapkowskiego. Mechanika jest banalna, prosta i pasuje do PBF - przynajmniej na razie. Zastanawiałem się nad adaptacją scenariuszy z Wiedźmina: Gra Wyobraźni na mechanikę Oka. Poczytałem, zaciekawiłem się, itd. i stanąłem nad sposobem losowania/tworzenia wiedźmina. Czy macie swoje spostrzeżenia, co taki wiedźmin powinien umieć/jakie cechy posiadać, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu takiej postaci jako BN czy nawet BG.. Zwracam się szczególnie do tych, którzy czytali ASa/grali w Wiedźmina RPG. Losowanie typowego awanturnika w Systemie Oka: Współczynniki: K - KONDYCJA - 2K6+6 Współczynnik ten określa energię, zdrowie, wytrzymałość, siłę charakteru, determinację, wolę przeżycia. Jeśli spadnie do 0 to oznacza śmierć. Dla przybliżenia: obrażenia zadawane przez miecz czy topór wynoszą k6. O tyle odejmujemy Kondycję BG. S - SIŁA - K6+6 Ogólna siła fizyczna i budowa ciała. Z - ZRĘCZNOŚĆ - K6+6 Zwinność, skoczność ,zmysł równowagi, refleks, zdolność do delikatnych operacji manualnych, bystrość wzroku, zdolność postrzegania, czułość słuchu. I - INTELIGENCJA - K6+6 Umiejętność analizy, wyciąganie wniosków, historia świata, zwyczaje różnych nacji i ras, języki, obyczaje zwierząt i potworów, negocjacja, pakty, kłamanie, odporność na szok, obłęd, porażający strach, panika. W - WALKA (S+Z)/2 Jeśli S+Z/2=10, to +1, 11 to +2, jeśli 12 to +3. Sprawność w walce wręcz i w posługiwaniu się orężem. Dla magików wprowadzamy jeszcze dodatkową cechę ZM: ZM , czyli Zdolności Magiczne - 2K6+6 Jeśli I=10 to +1, 11 to +2, jeśli 12 to +3. Ostatnio edytowane przez kymil : 22-04-2011 o 20:02. |