Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Inne > Archiwum sesji z działu Inne
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26-02-2006, 23:46   #1
 
Reputacja: 1 MistrzGry ma wyłączoną reputację
[Fantasy] Wojna Ras

Będzie to opowieść o zamierzchłych czasach, których nikt z współcześnie żyjących już nie pamięta. Osadzona w dalekiej przeszłości, gdzieś w początkach Ery Srebrnej Magii, kiedy człowiek jeszcze się nie narodził, a świat wyglądał zupełnie inaczej, zaś między rasami panowały inne relacje. Nie istnieli jeszcze żadni bogowie, Inni, jedynie Stwórca Świata - Ten o tysiącu imion - który dał stworzonym przez siebie istotom wolną rękę we współtworzeniu. Zaludnił go dużą ilością ras, sprawiając, że był niezwykle bogaty i różnorodny, i ukrył przed okiem śmiertelników ogrmoną ilość tajemnic...

Gramy w systemie autorskim stworzonym przeze mnie, który został wymyślony specjalnie pod tą sesję. Rozgrywka toczy się w świecie Aphalonu osadzona jednak w czasach, które nawet w podręczniku tego RPG'a są zaledwie wspomniane. Wówczas to doszło do zetknięcia się wielu różnych ras ze sobą, a świat miał inne oblicze od znanego we "współczesnej" erze tego uniwersum. Miasta w obecnym tego znaczeniu słowa nie były budowane, za to magia była znacznie powszechniejsza.

Mapa Świata
Kampania koncentruje się na problemach elfów z tego okresu, które znalazły się w dość nieciekawym położeniu. Zajmują Puszczę Elfów, podzieloną na 17 regionów zwanych po prostu lasami. Najważniejszym lasem jest Las Kryształowych Szczytów, leżący w centrum ogromnej puszczy. Mieszkają tam królowa i król elfów (oboje to elfy wody). Ponieważ elfy mają bardzo dobrą pamięć, radzę zapamiętać ich imiona - odpowiednio: Olveress i Bergemint.

We wschodnich Górach Wielkich żyją krasnoludy i gnomy, którymi rządzi król Lawrokh Potężny. Zawarły dawno temu sojusz i budują razem podziemne korytarze pod górami. Na zachodzie Gór Wielkich swoje siedziby obrały Trolle. Góry Mgieł w większej części należą do Mrocznych Krasnoludów pod wodzą niejakiego Mrgha (specjalizują się w czarnej magii), w mniejszej - do Ogrów. Na Pustkowiach niepodzielnie rządzą Minotaury z ich krwiożerczym królem Xylgarem na czele. W południowych Górach Śmierci można spotkać wiele ras, w tym gigantów, centaurów i morkloków. Tuż obok nich leży Puszcza Dzika, w której walczą ze sobą m.in. orki i gargulce. Góry nad Wielką Wodą to tzw. Góry Nadwodne, w których rezyduje tajemnicza rasa Ithlantów, bardzo rozwinięta ale nieliczna, zachowująca dystans i neutralność. Puszcza Jaszczuroludów została zamieszkana przez Jaszczuroludy i Jeżoludy, które zawarły ze sobą sojusz głównie przeciwko krasnoludom i gnomom. Poniżej link do mapki - w centrum znajduje się Puszcza Elfów.

MAPA APHALONU ERY SREBRNEJ MAGII

O społeczności elfów
Elfy znacząco odbiegają od ludzi pod względem kultury i społeczeństwa. Ogólnie rzecz biorąc można powiedzieć, że tam niemalże nie istnieje żadna hierarchia. Jedynie funkcje wojskowe oraz stanowisko króla i królowej ma znaczenie. Ale i tak wszystkie istoty w Puszczy Elfów są równe sobie, w tym zwierzęta (niektóre nawet potrafią mówić!). Najmądrzejsi, najbardziej odpowiedzialni i najszlachetniejsi spośród tej rasy otrzymują zaszczyt dostąpienia do zostania jednym z Magów. Jest to bardzo tajemnicza grupa, z którą w zasadzie nie ma się kontaktu (nikt ich z was nie widział), która rzekomo zajmuje się kontrolą i podtrzymywaniem magicznych energii w Puszczy, dzięki czemu każdy (w tym i wy) możecie łatwo używać iluzji w swoim "królestwie" przeciwko innym rasom spoza Puszczy Elfów.

Wydarzenia
Ostatnie wydarzenia nie były najszczęśliwsze. Wygląda na to, że wybuchnie (o ile już nie wybuchnęła) wielka wojna ras. Do najgorszych wrogów elfów należą krasnoludy wraz z gnomami, mroczne krasnoludy oraz minotaury. Sojuszników w zasadzie brak. Obecnie król i królowa są mocno krytykowani przez niektórych elfów, gdyż ich zdaniem nie dość dobrze radzą sobie z problemami. Największym problemem są obecnie minotaury, gdyż ta wojownicza rasa zawsze musi mieć jakiś bitewny cel na oku - a prawdopodobnie w najbliższym czasie zamierzają zaatakować Puszczę. Jakby tego było mało, stosunki z krasnoludami są bardzo złe, i można się spodziewać z ich strony ataku od północy.

O co tu chodzi?
Każdy z was ma jakąś przeszłość, każdy też zamieszkują pewną część Puszczy Elfów, tj. jeden z 17 regionów zwanych lasami. Część z was pochodzi z Lasu Świerków, pozostali z Lasu Mroków. Na mapce widać podzieloną na regiony Puszczę. Ogólnie rzecz biorąc zostaliście wybrani jako reprezentanci swojego Lasu na tzw. Zebranie. Na takie Zebranie zwołują trzej Mędrcy, prowadzący i kontrolujący jego przebieg, a z każdego z 17 regionów muszą przybyć po 3-4 elfy. Obmawiane są tu istotne sprawy dla Puszczy. Reprezentanci każdego z regionów przedstawiają swoje zdanie i je odpowiednio argumentują, podczas gdy inni mogą się z nią nie zgadzać, proponując własne rozwiązania. Często dysputy są zażarte i każdy z Lasów pragnie doprowadzić do przekonania do swojej wizji/

O żywiołach
Nie licząc regionów, można oględnie powiedzieć, że wśród elfów rodzą się ich cztery rodzaje, tzw. podrasy. Zazwyczaj elfy tego samego żywiołu mają do siebie skłonność i przebywają razem, zwłaszcza, jeśli chodzi o związki. Do naprawdę rzadkich przypadków należą sytuacje, gdy elfy różnych żywiołów postanawiają być razem. Co ciekawe, żywioł rodziców nie ma najmniejszego znaczenia, jeśli chodzi o ich dzieci - np. rodzice-elfy ziemi mogą mieć córkę-elfkę ognia.
Jakie ma znaczenie żywioł? Po za tym, że to siła na Aphalonie, która wpływa na swojego podopiecznego, determinuje także w pewien sposób charakter, cechy i przeznaczenie. A także określa grupę, w której najprawdopodobniej elf będzie przebywał.
Jeśli kogoś zainteresują związki, to podaję krótką charakterystykę elfek z poszczególnych żywiołów. Wiadomo, że wszystkie elfy grzeszą urodą, dlatego też skupiłem się tylko na wysokich kryteriach elfów. Elfki ognia cechują się największą charyzmą, niezależnością i silną osobowością; potrafią wiele dokonać i posiadają "wewnętrzny ogień". Elfki powietrza nierzadko należą do najpiękniejszych istot na świecie, bystre, zręczne i inteligentne, jednak są też często niestałe i lekkomyślne. Elfki ziemi charakteryzuje duża mądrość, stałość i lojalność, mogą być ogromnym skarbem dla każdego "męża". Elfki wody, podobnie jak powietrza, bywają bardzo piękne, ale zarazem są delikatniejsze i często skupione na dzieciach, co może być zarówno zaletą, jak i wadą!

Techniczne sprawy
A teraz o tym, jak i po co używa się eliksirów, jak działa magia i co ma takiego magicznego w sobie Puszcza Elfów (dla przypomnienia - podtrzymywana i kontrolowana przez niejakich Magów).
Każdy z was otrzymał pewną liczbę elikisirów życia i eliksirów mocy. Te pierwsze po zażyciu przywracają natychmiast całkowitą sprawność fizyczną, leczą wszelkie dolegliwości, rany itd., w tym także powodują odrastanie ubytków w ciele. Nie łatwo jest je otrzymać - są robione przez Alchemików, z których większość mieszka w Lesie Kryształowych Szczytów. Wy je otrzymaliście w związku z faktem, że przyjęliście role reprezentantów.
Eliksir mocy natomiast pozwala na uaktywnienie swojej mocy (podanej przy opisie postaci). Po wypiciu eliksiru nie trzeba od razu mocy uaktywniać, niemniej jednak trzeba to zrobić w ciągu najbliższych 24 godzin. Jeśli tego nie zrobicie, cenny eliksir przepada. Mocy można zwykle użyć tylko raz - aby ponownie z niej skorzystać, należy wypić kolejny eliksir mocy.
Magii w elfiej pusczy możecie używać dowoli, jednak dla was, nie-Magów, ogranicza się ona tylko do iluzji. Każdy przejaw magii jest w Puszczy Elfów od razu wykrywany, więc nie użyjecie jej przeciwko innym elfom (chyba, że poza terytorium Puszczy). Iluzji możecie używać dowoli przeciwko innym stworom, jednak ta iluzja nie może być nazbyt skomplkowana i duża - w granicach możliwości leży np. zamiana kilkunastu drzew w gigantów, ale już nie stworzenie z niczego całej armii.
Ekwipuunek - po za tym, co napisałem, posiadacie magiczną sakiekwę (mała sakiewka, która może pomieścić bardzo dużo - choć nie bez przesady, długi miecz czy nawet kołczan się nie zmieszczą) oraz standardowe przedmioty: lina, jedzenie, magiczna hubka itp.

Grupy
Ogólnie rzecz biorąc każda grupa działa oddzielnie. Zatem, jeśli będzie taka potrzeba, to piszemy UW do osób z całej grupy oraz mnie (rozdzielamy przecinkami). Zaczynają wszyscy jednak w tym samym miejscu, więc teraz piszemy normalnie. U elfów generalnie nie ma zwierzchnictwa, więc nikt nie jest szefem grupki - tu jest pełna demokracja i nikt nie jest zobowiązany do wykonywania poleceń.

Tyle tytułem wstępu. Jeśli macie jakieś wątpliwości lub uważacie że coś jest niejasne, dajcie znać. W przeciwnym wypadku, potwierdzcie, że jesteście gotowi - zatem czekam na 7 odpowiedzi

[user=1582,1180,1800,1790,1802]To na razie test - dajcie znać czy widzicie tą wiadomość[/user]
[user=1582,1716,1741,1576]To na razie test - dajcie znać czy widzicie tą wiadomość[/user]
 
MistrzGry jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:08.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172