Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-09-2007, 14:12   #1
 
Reputacja: 1 Pacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumnyPacal II ma z czego być dumny
Izamal

Zamieszczam tu krótki opis świata mojego autorstwa. Narazie nie chcę robić w nim sesji, ale chce waszej oceny i komentarzy.

IZAMAL

Świat koncentruje się głównie na jednym kontynencie Izamal. Kontynent jest całkowicie pokryty gęstą dżunglą. Fauna przypomina późną kredę, choć są też różne późniejsze dodatki, choćby szablozębne jaguary i niektóre egzotyczne ptaki. Flora zaś przypomina dżungle Amazonii i Ameryki Środkowej. Jedyną rasą są tu humanoidalne dinozaury, choć są także nieliczne podrasy jak kanibalistyczni pigmeje na wyspach w Oceanie Wschodzącego Słońca. Jednak główna rasa dominuje pod względem kulturalnym i technicznym.

KULTURA

Pożywienie:
Dinozauroidzi mają rozbudowaną dietę; najważniejsze uprawy to: kukurydza (z której robi się tortille), chili, fasola, kabaczek, ziemniak i pomidor. Dostępne są też owoce z drzew jak: awokado, papaja, melon, banany i ananas Choć dieta jak widać jest głównie wegetariańska, czasami wzbogaca się ją o jaja i mięso upolowanych ptaków, ornitopodów a nawet zauropodów. Picie wody jest uznawane za przejaw biedy, więc pije się tu czekoladę przyprawianą na przykład wanilią, a także sfermentowany miód i soki z owoców zwany Octli.

Polityka:
Miasta są zbudowane na bazie głównych świątyń-piramid, które zamieszkują kapłani (klasa rządząca). Świątynie znajdują się w centrum będąc najważniejszą budowlę. W granicach tych małych miast-państw znajdują się wioski, których mieszkańcy zajmują się różnymi czynnościami zależnie od dostępnych surowców naturalnych zwykle rolnictwem i rzemiosłem. Społeczeństwo składało się z wyodrębnionych warstw i grup zawodowych, najważniejszymi będąc kapłani zajmujący się nie tylko obrzędami religijnymi, ale będąc też uczonymi nauczycielami, poprzez średnią klasę rzemieślników po najniższą – niewolników i służących. Występuje u nich równość między kobietą i mężczyzną, a dziewczyny i chłopcy chodzą do tych samych szkół.

Gospodarka:
Żadne z miast państw nie jest samowystarczalne, więc muszą między sobą prowadzić handel.. Generalnie wioski wymieniają żywność na wyroby rzemieślnicze, narzędzia i garnki pochodzące z miast. Między miastami znajdują się szlaki handlowe, którymi podróżują kupcy. Dzięki temu miasta przy tych szlakach zaczęły się rozwijać, więc rosła potrzeba na bardziej egzotyczne dobra. Główną walutą tu są ziarna kakao, typowe odzienie jest warta około 20 ziaren, sztabka złota 500, zaś jadeitu 1000. Dżungla jednak nie jest pokojowa, zamieszkana jest przez dinozaury, dzikie zwierzęta i inne stworzenia

Tloctli:
Tloctli to sport grany przez wszystkich ludzi Izamalu. Do gry używa się piłki z twardej gumy wyrabianej z soku drzew Oli. Tloctli rozgrywa się na prostokątnym boisku usytuowanym między dwoma przeciwległymi ścianami. Gra ma też charakter rytualny, symbolizując wędrówkę słońca po niebie. W grze należy przerzucić ciężką piłkę w kamienny okróg zawieszonym na jednej z ścian na wysokość 4 metrów używając do tego jedynie łokci, kolan, tyłka i głowy. Aby uniknąć kontuzji zakłada się skórzane ochraniacze na wymienione części ciała

SZTUKA

Architektura:
W Izamalskim stylu najbardziej rzuca się w oczy szerokie zastosowanie kolumn i form zdobniczych w postaci jaguarów i smoczego boga Quelatza . Konstrukcje są zbudowane na zasadzie podwójnej osiowej symetrii. Po bokach schodów prowadzących na szczyt budowli znajdują się belki zakończone często głowami postaci sakralnych. Górna część jest bogato zdobiona wzorami geometrycznymi oraz różnego rodzaju antropomorficznymi maskami. Podczas gdy dolną część stanowi nie ozdobiona ściana prócz portali równo rozmieszczonych wzdłuż budowli

Malarstwo:
Malarze tu nie znają perspektywy ani światłocienia. Postacie ludzi i bogów są zawsze przedstawiane w taki sposób, że twarz i kończyny widziane są z profilu a ciało w skręcie do oglądającego obraz. Zwykle postacie ludzkie patrzą w górę zaś boskie w dół. Kontury nanoszono szarą farbą. Powierzchnie wypełnia się przy użyciu barwników mineralnych i roślinnych: błękitnym, czerwonym, zielonym, czarnym, brązowym i żółtym. Rzadziej widzianym kolorem jest fioletowy. Rysunki są bardzo stylizowane, więc czasem trudno stwierdzić co malowidło ma ukazywać.

Rzeźba:
Rzeźba w kamieniu należą do specjalności Izamalczyków, do wyrobu posążków podchodzi się niezwykle poważnie. Rzeźbiarze mogą spędzać kilka dni w domach nie wychodząc na zewnątrz. Posągi wykuwane są najczęściej z kamienia, rzadziej z marmuru lub obsydianu. Najczęściej spotykanym motywem są postacie przeróżnych bogów lub znanych władców. Są one robione głównie do celów religijnych, od małych posążków bożków które mieszkańcy stawiają w swoich domach, aż przez wielkie dwu metrowe posągi ozdabiające centralne świątynie.

NAUKA

Astronomia:
Izamalczycy mają zdumiewająca znajomość astronomii, jest to rezultat setek lat ciągłych obserwacji i zapamiętywania zmieniających się położeń gwiazd i planet, bez użycia narzędzi jak np.: teleskop. Śledzenie coraz to nowych konfiguracji ciał niebieskich jest obowiązkiem kapłanów boga Quelatza. Zdają sobie sprawę z ważności ich przeznaczenia, dzięki układom planet i gwiazd uważają, że można odczytać wydarzenia w, które mają nastąpić w przyszłości. Osiągnięcia Izamalczykó w dziedzinie astronomii są wręcz fantastyczne. Przekonać się o tym można zwiedzając główną świątynie Quelatza w mieście Xahutek. W świątyni znajduje się wielka kamienna tablica zawierająca informacje na temat znanych planet i najważniejszych gwiazd. Na podstawie tej wiedzy kapłani ułożyli też kalendarz, wyznaczający okresy zasiewów i odłogów jak i ważnych świąt religijnych.

WOJNA

Izamalczycy walczą przeciwko sobie w celu zdobycia jeńców, Poddania sobie terenów i przejęcia kontroli nad szlakami handlowymi. Jeńców używa się nie tylko jako niewolników, ale na ofiary dla Wojennego boga słońca Zalteca. W bitwach dowódcami są często kapłani owego boga. W miastach znajdują się budowle obronne jak palisad, bramy i mury. Armie rzadko przekraczają liczebność kilkuset wojowników, przez gęsty las tropikalny uniemożliwiający zastosowanie skomplikowanych manewrów taktycznych i strategicznych. Bitwy sprowadzają się główni do zasadzek i serii potyczek między poszczególnymi wojownikami. W walce najczęściej używa się różnego rodzaju drewniane maczety z ostrych kawałków obsydianu powsadzanymi po bokach, oszczepy i długie łuki

ŚWIĘTE MIASTA

Xahutek :
Tu znajduje się główna świątynia smoczego boga nieba i gwiazd, Quelatz. Kapłani studiują astronomię odczytując gwiazdy jako znaki dane od samego Quelatza, na ich podstawie przepowiadają przyszłość. Ludzie tu są bardzo optymistyczni, oddają się marzeniom śniąc na jawie o tym co przyniesie przyszłość.

Taphek:
Tu znajduje się główna świątynia walecznego boga słońca i ognia. Kapłani są tu dowódcami i wojownikami w czasach wojny, używając do walki magii ofensywnej. Ludzie są tu bardzo energetyczni, a nawet można rzec nadpobudliwi i łatwo ich urazić, najważniejszy jest dla nich honor.

Icu:
Tu znajduje się główna świątynia miłościwej bogini życia i leczenia. Kapłani są swoistymi lekarzami i służą leczniczą magią rannym i opętanym. Tutaj ludzie są najbardziej pokojowi jakich można gdziekolwiek spotkać, znani są też z gościnności, mogą się nawet obrazić, jeśli im się odmówi pomocy z ich strony.

Miltor:
Tu znajduje się główna świątynia sprawiedliwego boga śmierci i opiekuna umarłych. Kapłani mumifikują poległych władców, dzięki czemu mogą później kontaktować się z ich duszami. Ludzie są tu raczej spokojni a nawet ponurzy, mają kiepskie poczucie humoru, lecz szanują życie zdając sobie co dzień sprawę, że wszystko ma swój koniec

Zetaj:
Tu znajduje się główna świątynia opanowanego boga skał i metali. Miejscowi kapłani są alchemikami, starają się poznać właściwości różnych substancji, by móc je później wykorzystać. Ludzie są tu bardzo konserwatywni, nie lubią wszelkiego rodzaju zmian woląc stosować sprawdzone metody do wszelkich czynności.

Loczite:
Tu znajduje się główna świątynia wesołej bogini natury i deszczów. Jej kapłani starają się utrzymać równowagę między cywilizacją a przyrodą. Ludzie mają tu bardzo burzliwy oraz zmienny charakter, jednego dnia mogąc być spokojni a drugiego wręcz agresywni, łatwo akceptują nowe pomysły i są otwarci na zmiany.
 

Ostatnio edytowane przez Pacal II : 15-09-2007 o 23:01.
Pacal II jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:00.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172