Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Komentarze do sesji RPG - DnD
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-07-2023, 13:20   #1
 
Santorine's Avatar
 
Reputacja: 1 Santorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputacjęSantorine ma wspaniałą reputację
[Pathfinder 2e] Kult Pogorzelisk - Komentarze

Drugą część Wieku Popiołów zaczniemy od komentarzy, czyli tego tematu. Na początek potrzebujemy ustalić parę rzeczy i uprzątnąć wątki, które nie zostały domknięte w poprzedniej przygodzie. Te wątki to parę uwag ode mnie, reguły domowe, reguły odbudowywania twierdzy Altaerein i wreszcie wątki, które przepadły w pierwszej części, czyli sprawa rozmowy Helby z Wugiem i sprawa figurki jelenia, czyli misji pobocznej Laveny, która ostatecznie nie została rozwiązana.

Ten post będzie długi i być może nieco chaotyczny, ponieważ z góry odpowiadam na wszystkie Wasze pytania dotyczące sesji, twierdzy i przygody. Proszę, zadawajcie tyle pytań, ile uznacie za stosowne.
Zacznijmy zatem!

Gracze, którzy zaakceptowali zaproszenie
  • Kerm
  • Alex Tyler
  • Sindarin
  • Aro
Wug staje się NPC przez pewien czas. Dajmy mu nieco czasu, może dołączy do naszej sesji.

Slan określi się, czy gra dalej.

Sugestie co do pisania postów

- dialogi bez kursywy,
- nie trzeba justować postów,
- obrazki w postach prosiłbym, aby wyśrodkować,
- doc, w którym będziemy rozpisywać walki, podam na PW
- długość postów: “na awatara”, czyli mniej więcej dziesięć zdań.
- szerokość awatara: 200 pikseli

Zasoby, z których warto korzystać

https://2e.aonprd.com/
https://pf2easy.com/
Komentarze z zeszłej sesji, gdzie znajduje się mapa Rozgórza i cytadeli: http://lastinn.info/archiwum-sesji-z...omentarze.html ([Pathfinder 2e] Wiek Popiołów - Komentarze)

PF2Easy nie ma wszystkiego, co ma Nethys, ale za to ma ładniejszy interfejs i lepszą wyszukiwarkę.

Tempo sesji

5 dni dla graczy i 5 dni dla MG (choć dotychczas udawało mi się dowieźć swoje posty znacznie wcześniej). Prosiłbym o zgłaszanie mi wcześniej nieobecności lub przynajmniej komunikację, że Was nie będzie, jeśli nie wyrobicie sie w terminie, jeśli Wam się zdarzy.

Możliwe, że tempo z mojej strony będzie wolniejsze. W takim wypadku zamiast zwykłego terminu, podam swój zaraz po ostatnim odpisie gracza w kolejce.

Sądzę, sesja będzie trwać ok 4-6 miesięcy przy takim tempie.

Kult Pogorzelisk, czyli księga druga

Stopień trudności kampanii: wszystkie poziomy spotkań zostają zachowane (jednak ich detale są zmodyfikowane na potrzeby forum i doca). Niektóre z poziomów wyzwań w kampanii AoA mają najwyższy poziom (Extreme). Na papierze jest to poziom, który realistycznie może położyć drużynę. Ponieważ wolę być bliżej przygody niż dalej, pozostaje mi tylko powiedzieć: Wiek Popiołów jest grą, w której Wasze postacie mogą zginąć, co chyba było zamysłem jej twórców. Uważajcie, w jaki sposób podchodzicie do spotkań. Wiele z trudnych spotkań można przebrnąć, biorąc je na sposób - a w każdym razie, na takie chciałem je przerobić (co jest sugestią od Aro z raportu). Wiem, że niektóre statystyki istot są przepakowane z oryginalnej przygody, więc posługuję się tymi aktualnymi z SRD.

Doc: Najprawdopodobniej, będzie go dużo. Niestety, postowanie tygodniowe na forum Lastinn ma pewien istotny mankament, to znaczy: nie da się na nim rozegrać dłuższego roleplayu, a także walk. Posty są dobre dla przemyśleń i bardzo ogólnych decyzji, jednak zupełnie nie nadają się do walk albo bardziej gęstego odgrywania roli. Forum pozostaje naszym głównym miejscem, gdzie gramy, ale w miarę potrzeb schodzimy z niego do Google doc.

PVP: Tak, jak poprzednio, nie będę ograniczał (poza mechaniką, oczywiście) decyzji Waszych postaci. Jedyne, o co bym prosił w przypadku rozwiązywania konfliktów wewnątrzgrupowych pięścią lub magią, to pamiętanie o tym, żeby powstrzymywać się od deklaracji mechanicznych, zanim te nie zostaną rozliczone przez mnie (wypijanie mikstur, rzucanie zwojów na siebie, etc).

Tłumaczenie: Imiona, nazwy własne zostawiam. Brzmiące angielsko nazwy tłumaczę (luźno) na język polski. Nie ma przełożenia na polski, więc ja występuję w roli tłumacza.

Błędy MG: Postaram się rozliczać i robić retcon błędów do 1 rundy wstecz, jeśli jest to proste i nie zależy od późniejszych akcji.

Hero Points: Wszystkie Hero Points resetują się do jednego, niezależnie od tego, ile mieliście wcześniej (https://2e.aonprd.com/Rules.aspx?ID=427). Proszę, uaktualnijcie swoje karty.


Poziomy ran

Przypominam także poziomy ran dla postaci neutralnych i przeciwników podczas walki:
100% - W pełni zdrowia (brak statusu postaci)
Do 80% - Draśnięty
Do 50% - Ranny
Do 30% - Poważnie ranny
Do 10% - Krytycznie ranny
Mniej niż 10% - Na skraju śmierci


Sprawy z zeszłej sesji, których nie dokończyliśmy, a także aktualne sprawy

Majstrowanie przy Wrotach Łowców zajęło Wam tydzień czasu. Zatem - jest południe, 29, Erastus, 4722 (czyli dzień, w którym przeszliście przez wrota). W ciągu tego tygodnia (ponieważ nie przeszliście przez magiczne wrota od razu, a przygotowaliście się do tej wyprawy) ogarnęliście następujące sprawy:

Figurka jelenia
Lavena: podczas przeszukiwania zamku i oczyszczania go ze śmieci i zwłok poprzednich poszukiwaczy, znajdujesz zmasakrowane, przegniłe już szczątki z figurką jelenia. Truchło oddajesz staremu strażnikowi, który w zamian daje ci srebrny naszyjnik z chryzoberylem, ponoć jakieś rodzinne dziedzictwo. Naszyjnik jest warty 10 gp - niewiele, ale strażnik nie ma nic więcej. Dopisz go lub te pieniądze do swojej karty.

Poza tym - prosiłbym, żeby do zaklęć na Twojej liście dopisać, którego poziomu są zaklęcia. Na ten moment nie jest to taki duży problem, ponieważ masz albo signature spells albo zaklęcia wg poziomu, jednak spodziewam się, że z czasem będziesz chciała zaznaczyć, że któreś podniosłaś do slotu wyżej. Dodaj proszę to info do KP. To samo Khair.

Dywan z niedźwiedzia
Grida w parę dni po zajęciu cytadeli oprawia skórę z niedźwiedzia i dostarcza ją Wam. Skóra jest warta 7gp.

Zmiany w kartach postaci Khaira i Wuga
Wug i Khair nie mieli uzupełnionych KP, więc tą zaległość nadrobiłem ja.
Wug podniósł STR, CON, WIS i INT. Zyskał Brutality i Victorious Vigor, a także Skill Increase.
Khair podniósł WIS, CON, CHA i DEX. Otrzymał nowe zaklęcia tego poziomu - Heroism i Circle of Protection. Otrzymał także Cooperative Nature i Skill Increase.

Wug, Khair - jeśli te zmiany Wam nie pasują - proszę, zmodyfikujcie je.

Wasze deklaracje
Podczas waszego mocowania się z uszkodzonymi Wrotami Łowców, udało się Wam zorganizować pierwszą pracę. Prace wymieniam w poście poniżej. Jaka robotę zorganizowaliście w zamku?

Poza tym - wchodząc w wrota, robicie coś? Przygotowujecie się jakoś? Zabezpieczacie pozostałe wrota? Jak?

Wstępnie proponuję rozpocząć sesję 28.07.23. No chyba, że się nie wyrobimy z dyskusją do tego czasu, to przedłużymy nieco
 
__________________
Evil never sleeps, it power naps!

Ostatnio edytowane przez Santorine : 21-07-2023 o 14:01.
Santorine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:56.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172