Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Horror
Zarejestruj się Użytkownicy

Horror To, co nas przeraża


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-03-2013, 22:22   #9
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Ahoj parę luźnych przemyśleń o straszeniu potworami spod łóżka:

1. Too much gore can kill you!
Gore dość szybko staje się kiczowate i wręcz komiczne. (jeśli ktoś ma spaczony zmysł estetyki) Coś jak japońskie kino sushi gore, albo WH40k z czaszkomanią i wielkimi naramiennikami z tysiącleciem tak mrocznym, że aż się człowiek potyka o własne nogi ze śmiechu.
Jeśli zalejemy odbiorce flakami to on się z czasem uodporni. Nawet jeśli groza jest zbiorowa, to lepiej niech się gdzieś czai w głębi lasu, albo w szybach wentylacyjnych i czasem chrobocze.

2. Zimny profesjonalizm
Na mnie działa nie tyle opis flaków, ale np bardzo precyzyjne i medyczne opisanie obrażeń, tak by odbiorca mógł sobie odtworzyć co dokładnie się stało i poczuć ból. Obrażenia nie muszą być głębokie by były bolesne.

3. Boimy się tego czego nie znamy
Truizm tematu. Odbiorca zawsze sam sobie wymyśli czego najbardziej się boi. A jak napiszemy że stwór ma macki zamiast nóg to stary dedekowiec pomyśli "czyli będzie wolniejszy...". Czyli raczej ukrywamy naszego zwierzaka, niech odbiorca się domyśla co może i co planuje jeszcze zrobić.

4. Iluzja normalności
Łatwiej się przestraszyć jeśli będzie chwila by posimować (powczuwać się, zżyć z postacią) i np rozwiązywać jakieś zagadki, ale bez oczywistej grozy.
Bo jak od razu uderzymy we flaki to odbiorca będzie wiedział, że nie warto się przywiązywać do bohaterów (bo długo nie pożyją).
Ogólne przemyślenie nad narracją:
pozory normalności - pierwszy szok - PN - szmery w ścianie - PN - krew flaki i piła łańcuchowa

5. Ale pomyślcie o własnej słabości
Bohater nie boi się śmierci, bohater boi się choroby i starości. Dzielni marines poradzą sobie ze wszystkim. Personel naukowy/archeologiczny bez przeszkolenia bojowego niekoniecznie. Tak samo dzieciaki.


Krótko: Nie gore, chyba że jakaś taka luźniejsza sesja z marines.
Jeśli chcemy pozwólmy graczom zżyć się z postaciami.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra
behemot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180