| Ciężar sesji – gracz, mistrz gry czy wszyscy razem? Czyli odpowiedzialność za rozgrywkę, jej przebieg oraz czy będzie udana. Zwykle leży na barkach mistrza gry który niczym Atlas dźwiga ją niestrudzenie. Czy tak zawsze musi być? Kiedy gracze siedzą i czekają aż wpadnie im jakieś zadanie w łapska jak to zwykle bywa lub zostaną... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 8 | 11 985 |
13-01-2008 14:50 Johan Watherman | |
|
| Gracze - typy. Oraz "Zdanie-klucz" - słów kilka
Tak naprawdę nie ma wielu rodzajów problemów, z którymi MG muszą się potykać. Jest ich dosłownie kilka. Inna sprawa, że przyjmują wiele form, choć tak naprawdę, można je opisać jednym terminem: gracze.
idąc na sesję, gracze mają oczekiwania. Są też... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 3 | 13 924 |
13-10-2013 21:26 Komtur | |
|
| nWOD: Śmierć nie nosi rękawiczek (próbka stylu przyszłego MG) Dave siedział na krześle w ostrym i białym świetle jarzeniówek. Zaciskał bezwiednie pięści czując, jak zaczynają go łapać pierwsze objawy ostrego stanu odstawieniowego. Nie brał już od dwunastu godzin i brak narkotyku w organizmie zaczynał boleśnie dawać o sobie znać. Na czole... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 12 101 |
09-04-2017 13:02 Boguniemil | |
|
| Postapo i "bliskie" SF - broń Jeśli w postapo walczymy z maszynami byłoby ciekawiej gdyby miały one jakąś odmienną od obecnie używanej technologie. Podobnie w przypadku “bliskiego” Science Fiction (czyli bez olbrzymich przełomów w fizyce). Zapewne wielu MG sobie pomyślało że fajnie byłoby w sesji wprowadzić... |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 583 |
12-05-2018 12:49 Leminkainen | |
|
| Potwór Tygodnia #6: Zguba Grymuarów Zgubą Grymuarów określa się rodzaj częściowo organicznego kryształu, który wymknął się spod kontroli i zaczął bez nadzoru żywić się żywymi stworzeniami.
Więcej pod linkiem. |
Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | 0 | 11 483 |
01-05-2020 18:33 Zormar | |
|
| Czy jako Mistrz Gry...
Swojego czasu dostałam PW od Howgh'ka z pytaniem, które można by podsumować krótkim: "Jak prowadzić sesję?". Poniżej przedstawiam rozszerzoną wersję rozmowy, którą odbyliśmy na GG. Zaznaczam, że przedstawia ona moje subiektywne spojrzenie na MGkowanie - w moim przypadku się... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 8 | 23 809 |
20-05-2014 20:31 Aramin | |
|
| [Warsztat] Szybkie tworzenie postaci, lokacji i przedmiotów
Wstęp
W związku z objęciem przeze mnie opieki nad działem literackim, chciałabym zainaugurować cykl (mam nadzieję, że starczy mi motywacji na pisanie kolejnych części) felietonów/poradników na różne tematy związane z graniem w RPG, zarówno od strony gracza,... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 11 | 19 286 |
20-01-2014 11:12 dzemeuksis | |
|
| O pożytku z pedałowania, czyli...rower w RPG.
Dlaczego nie dwa kółka?
Jednym z praw jakiejkolwiek gry (i gry RPG nie są tu żadnym wyjątkiem) jest to, że świat w niej przedstawiony zawsze jest „bardziej” w stosunku do znanej nam rzeczywistości. Czy bardziej magiczny, czy bardziej technologiczny, czy bardziej... |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 5 | 16 152 |
29-12-2013 19:18 K.D. | |
|
| Idealny MG, czyli...
No właśnie. Wielu z nas marzy by takim być, lub by z takim pracować, lecz czy wiemy kogo tak właściwie „szukamy”? W tym artykule spróbuję opisać Mistrza Gry doskonałego, zaznaczając jednocześnie że są to moje osobiste refleksje, przemyślenia i wnioski. |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 6 | 12 077 |
23-02-2008 17:14 DogGhost | |
|
| [Warsztat] Pytania na sesji i światotworzenie
Wstęp
Korzystając z chwili wolnego czasu, chciałabym wrzucić kolejną notkę z cyklu „Warsztat”. W związku z tym, że czas nie jest za dużo, dziś krótko. Ale za to treściwie. Zapraszam do lektury!
Ale o co chodzi? |
Oceny użytkowników | Komentarze | Odwiedzin | Ostatnio aktywny | | 8 | 17 853 |
18-01-2014 01:04 TSF | |
|