Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-04-2016, 13:04   #18
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
PP kosztem obrażeń i krwawienia/obrażenia i krwawienie kosztem PP?
- Nom jakoś tak właśnie chyba trzeba by to zróżnicować jak już.



Cytat:
A i jeszcze jedno o czym nie wspomniałem
- Nom. Dokładnie jak mówisz. W oryginale taki Garand z lunetką to właściwie nie do końca jasne jak traktować. Bo w dziale ze znajperkami to są PSG 1 czy M 40. No wersja z "Ołowiu" jest bardziej realna i uniwersalna na moje oko. Jest oddzielenie broni od optyki i można sobie złożyć taką snajperkową czy półsnajperkową spluwę samemu.


Cytat:
- Można znaleźć jakieś dostosowania mechaniki ołowiu do strzelania z łuku?
- Nie kojarzę jakoś wzmianki o łukach czy kuszach z "Ołowiu" poza tym, by traktować ich pociski jak rany kłute od noża czy miecza.



Cytat:
- W drodze prywaty dorzucę jeszcze to: Gdzie można znaleźć zasady dla walki łuczniczej?
Wydaje się, że zasady co są strasznie je osłabiają (Chociaż... gdyby łuki zadawałaby ciężkie rany to byłoby ok. Aha! W Ołowiu nie ma takich pojęć...)
- No w wersji hard nie ma rodzajów Ran ale tak każde zranienie jest groźne więc od łuku też. W wersji zaś soft każde zranienie w korpus jest groźne bo w standardzie prawie zadaje R.Cię bez względu na źródło obrażeń. Mocną stronią broni kłutej (a więc i strzał czy bełtów też) w "Ołowiu" jest fakt, że ignorują kevlar. A ten jest dostępny dużo częściej niz SAPI. Więc pod względem jednostkowego trafienia łuk może być dla postaci z kevlarem groźniejsza od pistoletu czy pm.


Cytat:
Łuk to wbrew pozorom bardzo silna broń, która została zepchnięta w NS na bardzo daleki plan - szczególnie przez Ołów własnie.
- Jak kazde narzędzie ma swoje zalety i wady, mocne strony i słabe. Jak dla mnie Ołów tego jakoś specjalnie nie szykanuje czy nie zmienia.



Cytat:
W postapo w którym o sztukę porządnej amunicji bardzo ciężko, a i nawet jak się ma to nierzadko żal wystrzelić...
- To już zależy od indywidualnych poglądów, upodobań i konwencji ciężko i ryzykownie jest to jakoś generalizować.



Cytat:
Zmierzam do tego że tęgie umysły naszych Mistrzów mogłyby ogarnąć jakieś zasady.
- Jak dla mnie łuk nie jest słabą bronią ale ma swoje zalety i wady. Do zalet można zaliczyć to, że nie wymaga prochu i całej tej rusznikarskiej chemi i oprzyżądowania by wyprodukować ammo. Ze Sztuczką jak mówisz, ktoś może nawet sam produkować dla siebie strzały jeśli ma czas i miejsce. Do tego jako broń kłuta ignoruje kevlar. Można używać jako broni stromotorowej czyli strzelać do celów za przeszkodą choć raczej nie liczyłbym na punktowe trafienie a coś jakby obszar w stylu domu czy samochodu a nie człowieka. Jest właściwie cichy więc można liczyć jako wytłumioną broń. No i takie z grubsza ma zalety.

A do wad zalicza się przede wszystkim dość słaba szybkostrzelność, zwłaszcza bez odpowiediej Sztuczki bo jest prawie dwukrotnie wolniejszy wóczwczas niż standardowy strzał z broni palnej. Do tego z broni palnej można wywalić szybkie strzały czyli nawet sześć. Do tego nie ma opcji strzelania serią czy ogniem ciągłym. Jest nieporęczny i bazowo jak nie ma włapie sięganie z pleców trochę zajmuje.

Podsumowując to niezła broń ale raczej do walki z przeciwnikiem który nie może odpowiedzieć ogniem z broni palnej. Zwłaszcza na krótkie dystanse gdzie szybkostrzelność jest bardziej ważna niż precyzja i często strzela się szybkimi strzałami albo tripletami (tymi za 1 seg) czy przechodzi w zwarcie wady łuku wychodzą znacznie. I jak dla mnie to ma sens i jest niezłym odzwierciedleniem możliwości łuku z naszego reala. Gdyby łuk był taki zarąbisty nadal latali by z nim wojacy a nie z kałachami. Łuk w takim świetle jest dobry do tego do czego został stworzony czyli do polowania na nie odpowiadajacą ogniem zwierzynę, ataków na przeciwnika bez broni zasiegowej albo na ataki z zasadzki na zasadzie strzel i uciekaj. Wtedy ta broń może pokazać lwi pazur. Ale przy strzelaniu się na krótkie dystanse nawet przeciw zwykłej klamce a polewaczce czy szturmówce nie wspominając no to jest albo bardzo niemądre albo desperackie dla łucznika. Jeszcze można jakos to mierzyć przy broni też o podobnej szybkostrzelności czyli czterotaktach, pompkach czy dubeltówkach gdzie albo mają bardzo ograniczone możliwości oddania szybkostrzelnych strzałów albo przeładowanie zajmuje czas i strzela ogniem pojedynczym.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:47.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180