|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-08-2016, 08:37 | #1 |
Reputacja: 1 | Napędzamy rozgrywkę! Alternatywne zasady Witam wszystkich. Choć jestem na forum od niedawna, to w WH gram już kilka lat jako MG. Korzystając z możliwości chciałbym podzielić się swoimi pomysłami na udoskonalenie zasad oraz wysłuchać Waszych: #1 Punkty szczęścia! (u mnie nazywane punktami Losu) To moja ulubiona część mechaniki od kiedy wprowadziłem kilka zmian: - każdy zaczyna z 3 punktami - punkty są dużo bardziej przydatne i oprócz efektów z podręcznika powodują, że: * nieudany test się udaje * udany test staje się udanym krytycznie Ktoś powie, że to przegięcie, ale zależało mi, aby graczom zależało na punktach losu. - Gracze nie otrzymują punktów codziennie, ale za każdym razem, kiedy zrobią sobie dobrze - i to jest clue do zabawy Zachęca to do wydawania pieniędzy i nakręca fabularną rozgrywkę - warto wydać więcej na dobre mięsiwo, zamiast żreć kaszę na sucho, albo na łóżko we własnym pokoju, zamiast pryczy we wspólnej izbie. Wcześniej nie miało to znaczenia dla rozgrywki. - Gracz może stracić posiadane punkty nie wydając ich Tak. W sposób analogiczny do ich pozyskiwania, czyli jeśli są zmuszeni do niewygody, czy czynności, których nie lubią. Przykłady? jedzenie czegoś, czego normalnie by nie zjedli, całodniowa podróż w niedopasowanej zbroi płytowej (to też lubię nie odzyska losu dopóki nie zajmie obtarciami powstałymi w miejscach... no wiecie.. intymnych - naprawdę ubaw po pachy. ostatnia reguła łączy się z kolejną wprowadzoną przeze mnie zasady: #2 Przywady - czyli nikt nie jest doskonały! U mnie każdy przy tworzeniu postaci musiał wybrać dwie lub poświęcić 5 dowolnie ujętych punktów ze swoich cech by wybrać jedną lub 10 by nie wybierać żadnej (nikt się nie zdecydował ;p) Tutaj pole do popisu jest nieograniczone, ale ja obmyśliłem oto takie: * samotnik - nie korzysta z Losu jeśli znajduje się zatłoczonych miejscach, lub musi podróżować w licznej grupie * klaustrofobia - utrata Losu jeśli zostanie zamknięty w ciasnym pomieszczeniu * arachnofobia - utrata Losu jeśli zmuszony będzie do przebywania w miejscach gdzie żyją pająki np. piwnice itp. * mieszczuch - nie korzysta z Losu, jeśli zbyt długo przebywa poza cywilizacją (z myślą raczej o dzikiej dziczy niż o np. traktach handlowych) *dzikus - nie korzysta z Losu, jeśli zbyt długo przebywa w dużych miastach * choroba morska - traci Los, jeśli zmuszony będzie do podróży łodzią * wrażliwy żołądek - traci los, jeśli zje coś ostrego * wrażliwe podniebienie - traci los, jeśli musi jeść dania niskiej jakości * wrażliwa skóra - Traci los, jeśli spiecze się na słońcu, pogryzą go komary, lub nosi szorstkie tanie szaty. * wrażliwy nos - Traci Punkty Losu jeśli musi przebywać w śmierdzących miejscach oraz nie może korzystać z losu jeśli nie mył się od 2 dni * niechęć do ryb (także zapachu) - utrata Losu, jeśli musi zjeść rybę, nie może korzystać z losu w portach * lęk przed ciemnością - utrata Losu, jeśli znajdzie się w całkowitej ciemności zbyt długo, lub nie korzysta z losu w ciemności * niechęć/strach przed zwierzętami - utrata Losu, jeśli zbyt długo przebywa wśród zwierząt, lub zmuszony jest do interakcji z nimi * lenistwo - utrata Losu, jeśli zmuszony zostanie do pracy fizycznej bądź umysłowej * pedantyzm - utrata Losu, jeśli zmuszony będzie do przebywania w brudnych, zaniedbanych miejscach Te zmiany, które przedstawiłem są wg mnie najciekawsze i najprostsze do wprowadzenia, gdyż nie wpływają znacząco na samą mechanikę gry. Wpłyną za to na aktywność graczy, zmuszą do dodatkowych przemyśleń i decyzji. Napędzą fabułę i ekonomię - gracze będą chętniej wydawać pieniądze i chętniej je zarabiać, ale przede wszystkim wprowadzą mnóstwo pobocznych wątków i zabawnych sytuacji. Generalnie spędziłem mnóstwo czasu dopasowując mechanikę i zasady WH do własnych preferencji i chciałbym się podzielić, efektami swojej pracy, ale to już innym razem. Tyle na teraz. Liczę na komentarze i radość zagości w moim sercu, jeśli ktoś zechce skorzystać z tych rozwiązań prowadząc własną rozgrywkę. Ostatnio edytowane przez Morel : 25-08-2016 o 08:42. Powód: dopracowanie, zwiększenie czytelności |